Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
QueenB

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
de mooiste reactie vanuit de klantenservice was nog:

Ja maar 5 tot 10 werkdagen ís toch na 16 september?? Ja, maar dat is pinksteren volgend jaar ook....

De info op de leveringslijst impliceert dat je snel geleverd wordt, er staat immers bij andere modellen letterlijk 1 tot 2 wkn.

Ik heb dan liever dat ze communiceren dat het 4 wkn duurt, als je hem dan na 2 wkn al krijgt ben je blij ipv nu geirriteerd!
QueenB

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
heb je helemaal gelijk in.
maar met die gedachte heb ik ook duidelijk gevraagd naar wat de levertijd was bij bestelling. Als ze mij toen hadden aangegeven dat ik 6 wkn moest wachten had ik daar tevreden mee geweest. Ik heb de Gold/Rose 32 GB besteld. Volgens de klantenservice 1 van de minder populaire modellen, dus daardoor geen lange levertijd.
Homans

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
taztalleke, dat is niet raar. Dat doen ze doelbewust. Klanten die nu een order plaatsen gaan dus niet naar Apple. Dan zouden Ze langer moeten wachten. Vodafone kiest ervoor om de consument voor te liegen en ze zo aan hun te binden. Eenmaal afgesloten komt men in de zelfde onzekerheid terecht als wij allen..... Zonde maar waar. Er zitten nu hele teams van Vodafone om mensen te woord te staan. En het enige wat ze moeten zeggen is; "sorry mevrouw of manier, wij weten niet meer dan op onze site staat. We zouden u graag helpen. Maar helaas moet u geduld hebben.

Zou zeggen. Blij rustig en wacht. Ook als dat betekend dat we de iPhone pas over 2,5 maand kunnen vasthouden!!
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Net met iemand van de VF chat gesproken en gevraagd wat de 5 dagen levertijd voor nieuwe kopers inhoudt.
Mickey vertelde mij dat dit een standaard levertijd is voor alle toestellen. Deze levertijd wil op dit moment dus niks zeggen.. Heel handig dus voor de mensen die nu nog de iPhone willen bestellen.
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb verlengd VF Abo via de webshop bij een retailer, weet iemand of zij voorraad krijgen van VF of andere kanalen ?
RobPete89

Stamgast
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Ze gaan dus gewoon door met valse advertentieteksten. Ik bedoel ik vind prima dat ik moet wachten aangezien het toestel overal leverproblemen heeft. Vindt alleen de communicatie van Vodafone niet netjes richting de klanten.
taztalleke

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Arsance; nou dat is lekker inderdaad.... Homans we hebben geen keus. Maar ik ben het wel met eerdere sprekers eens. Liever heb ik dat ze vooraf zeggen dat je 6 weken moet wachten en dat je heb dan na 2 weken in huis hebt. Dan zul je niemand horen mopperen denk ik. Het is allemaal relatief natuurlijk, we hebben het tenslotte over een telefoon die toch wel komen gaat. Maar ik denk dat de meeste pre-orderaars fervente Apple fans zijn, die niet kunnen wachten om hun nieuwe speeltje in hun handen te houden en dat maakt ons een beetje zeurderig en ongedurig, net als een kind dat moet wachten op zijn verjaardagskadootje.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
densan Ik denk dat de retailers ook een voorraad krijgen vanuit Apple.
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja want ze zeggen levertijd afhankelijk vd provider... vandaar
taztalleke

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
densan. Ik heb van mobiel.nl begrepen dat zij hun voorraad van de providers krijgen.
erikgaal

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Als in de webshop van Friend & Family staat dat een model 'nu leverbaar' is, maar in de gewone webshop niet. Klopt het dan dat de twee een andere voorraad hebben? En kan ik ook van die levertijd uitgaan bij Friend & Family of moet ik de +5 dagen aanhouden van de gewone webshop?
densan

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok thanks en succes met wachten ????
fast_ray

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Beste Vodafone,
zou het een idee zijn als jullie de tabel wat aanpassen, nu zegt deze namelijk helemaal niets. Per model toevoegen waar jullie zijn met uitleveren op basis van bestelmoment (datum + tijdstip) zou al heel wat meer duidelijkheid geven, dan hebben die updates ook zin omdat je dan vooruitgang ziet.

Vergelijk het met een nummertje trekken bij de slager/bakker etc. Klanten kunnen dan inschatten hoe ver ze nog van levering af zitten.
marchooker

Stamgast
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb het idee dat ze de tabel NOOIT updaten, mijn levertijd is nog steeds hetzelfde
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
marchooker Nou ze updaten de tabel toch echt 2 keer per dag. *kuch*
Koenbuijs

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
nog een vraagje, mijn abbo loopt de 26ste af, wat gebeurd er als ik mijn nieuwe iphone nog niet heb en dus het nieuwe abbo ook nog niet ingaat?
Louise050513

Stamgast
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Koenbuijs ik heb hetzelfde alleen verloopt mijn abbo morgen al.. dus ik volg even 😉
RobPete89

Stamgast
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Heeft iemand nog contact gehad met Vodafone over wanneer ze de levering verwachten?
Koenbuijs

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Louise050513 het zal vast geen gratis overlappende periode worden
Louise050513

Stamgast
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Koenbuijs dat mag ik hopen met al deze ellende..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic