Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
MBulten

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijf me verbazen dat ik 9:30 telefonisch heb besteld en pas om 11:50 de bevestiging binnen kreeg :8 kreeg donderdag wel het Sms'je dat ik hem niet zou krijgen. Aan de hand van het tabel krijg ik hem waarschijnlijk woensdag pas. Maar aan de telefoon zeiden ze uiterlijk 30 september 😕
Heb overigens de iPhone 7 Black 32Gb besteld.
RobPete89

Stamgast
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Nou ik heb allerlei forumberichten op verschillende sites zitten kijken en lijkt er op dat niemand in Nederland zwart of gitzwarte plus modellen heeft gekregen. Een groot drama met de plus modellen en die kleuren. Ik houd hoop op een snelle nalevering bij Vodafone komende week:)
B-Shockz

Stamgast
  • 166Posts
  • 0Oplossingen
  • 81Likes

  • haha jaa inderdaad. Ik kan nog wel wat drank meenemen aangezien ik bij de gall werk ????

    Ik wacht op de 32gb mat zwarte 7+ En op welke wacht jij?

    @robpete989 nee klopt volgens mij is er bijna geen enkele plus in jet black en mat zwart geleverd. Laten we het hopen inderdaad dat ze er volgende week al zijn.
psvu2

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
SamsungExpert ik heb hem niet online besteld maar in een VF winkel(als eerste)
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Haha doe mij maar een lekker Grolschje! 🙂 Ik heb precies dezelfde iPhone besteld! 😄 Kan niet wachten. Wat is de keuze voor jou geweest om voor de 32gb te kiezen en niet de 128?
marchooker

Stamgast
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Doe mij dan ook maar een goede chardonnay! Als we toch moeten wachten zuip ik me wel klem tot ik Hallucineer dat ik m'n iPhone 7 in m'n handen heb!
Bram96

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo,

Bij KPN wordt de levertijd van de Jet Black iPhone 7 plus 128 GB gegeven vanaf 14 Oktober. Zelf heb ik deze op 9 september in een Vodafone winkel besteld. Betekent dit dat Vodafone ongeveer dezelfde dag als levering zou hebben, en dit dus betekent dat ik zo rond midden Oktober mijn iPhone kan verwachten?

mvg,

Bram
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Ik lees net op FB bij berichten van bezoekers dat iemand een iPhone 7 32 GB Black besteld heeft en vandaag een Samsung galant edge 7 geleverd heeft gekregen.

Ik denk dat ik dan helemaal uit zou flippen.

Zoiets moet toch gewoon bewust fout gedaan worden want dat is een verschil van dag en nacht.
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
**bleep** you autocorrect. Het moet natuurlijk zijn Samsung galaxy s7 Edge
cyberfunne

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
dit is mijn laatste post, omdat ik na 20 december geen klant meer ben van vodafone en daarmee formeel geen recht meer heb van spreken(abbonement opgezegt en order geannuleerd).

er moet mij nog 1 ding van het hart:
hiervoor is enkel en alleen vodafone voor verantwoordelijk en niet apple zoals eerder genoemd.
vodafoon is een van de grootste providers en maakt afspraken met apple, vodafone neemt miljoenen toestellen af, dus er worden prijsafspraken gemaakt. dacht je nu werkelijk dat vodafone de volle mep betaald(adviesprijs)
men krijgt een staffelkorting, welke op eenheidsprijs wordt doorberekend. hoe kunnen ze immers hun klanten een toestelkorting geven. daarnaast heeft eerst vodafone een winstmarge, alvorens de klant een korting krijgt.
feitelijk is het zo dat het gewoon een kwestie is van dozen doorschuiven en winst maken en daar komt nog de winst van het abbonement bovenop voor de duur van 2 jaar. op zich is daar niks mis i.k.v. de bedrijfsvoering, de schoorsteen moet blijven roken en als vodafone een optimale bedrijfsvoering hanteerd, wordt de klant er alleen maar beter van.

met dat gegeven in ons achterhoofd gaat vodafone adverteren: pre order, leverbaar vanaf 16 september en als eerste in huis, in de randstad zelfs incl appeltaart. hiermee wordt duidelijk de verwachting geschept dat je als eerste op of rondom 16 september je iphone in huis hebt.
dus klanten worden geprikkeld om hun contract te verlengen en|of een pre order te plaatsen. gevolg: winstemarge op toestelkorting neemt toe en je bind klanten weer 2 jaar aan je firma, oftewel 2 jaar verzekerd van inkomsten.
vodafone heeft reikhalzend uitgekeken naar de release van de iphone, daar dit moment voor hun het moment is om de meeste winst te maken en hun klantenbestand te behouden en zelfs uit te breiden.
uiteindelijk krijg je je iphone wel via vodafone, het spel is toch al gespeeld en de winst of klantenbinding is binnen.
wie zegt hier dat apple de kwade genius is, waarschijnlijk heeft apple gezegd en afgesproken i.o.m. vodafone( en bedenk even dat vodafone wereldwijd de grootste klant van apple is) dat vodafone bijv. 20% korting krijgt op elke bestelde order(gaat dan over duizenden toestellen per order). vodafone weet wat ze besteld hadden en in de toekomst zullen bestellen. ze hebben ook vooraf geweten wat ze op de releasedatum geleverd konden krijgen(of niet geleverd konden krijgen).
vodafone weet en wist ook dat de vraag nog wel eens groter zou kunnen zijn als het aanbod(eigenlijk hopen ze dat ook stiekum). logistiek en informatief slaan ze nu de plank mis. strategisch in het bedrijsbelang zijn ze goed bezig: geef gewoon geen informatie en zorg dat je slecht bereibaar bent, daar waar wel contact is geef vooral onduidelijke info. er worden daarnaast wel iphones geleverd, dat schept hoop en hetzelfde probleem is bij andere aanbieders ook het geval.
iedereen wacht dus netjes, contract is verlengd en winst op de inkoopafspraken loopt. qua bedrijfsmatige doelstelling: goed gedaan!

dus voor mij geldt( maar ik ben geen klant meer na 20 dec) op de vraag: is vodafone hiervoor verantwoordelijk of treft vodafone blaam?
ja!

martijnte83

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
cyberfunne schreef:
dit is mijn laatste post, omdat ik na 20 december geen klant meer ben van vodafone en daarmee formeel geen recht meer heb van spreken(abbonement opgezegt en order geannuleerd).

er moet mij nog 1 ding van het hart:
hiervoor is enkel en alleen vodafone voor verantwoordelijk en niet apple zoals eerder genoemd.
vodafoon is een van de grootste providers en maakt afspraken met apple, vodafone neemt miljoenen toestellen af, dus er worden prijsafspraken gemaakt. dacht je nu werkelijk dat vodafone de volle mep betaald(adviesprijs)
men krijgt een staffelkorting, welke op eenheidsprijs wordt doorberekend. hoe kunnen ze immers hun klanten een toestelkorting geven. daarnaast heeft eerst vodafone een winstmarge, alvorens de klant een korting krijgt.
feitelijk is het zo dat het gewoon een kwestie is van dozen doorschuiven en winst maken en daar komt nog de winst van het abbonement bovenop voor de duur van 2 jaar. op zich is daar niks mis i.k.v. de bedrijfsvoering, de schoorsteen moet blijven roken en als vodafone een optimale bedrijfsvoering hanteerd, wordt de klant er alleen maar beter van.

met dat gegeven in ons achterhoofd gaat vodafone adverteren: pre order, leverbaar vanaf 16 september en als eerste in huis, in de randstad zelfs incl appeltaart. hiermee wordt duidelijk de verwachting geschept dat je als eerste op of rondom 16 september je iphone in huis hebt.
dus klanten worden geprikkeld om hun contract te verlengen en|of een pre order te plaatsen. gevolg: winstemarge op toestelkorting neemt toe en je bind klanten weer 2 jaar aan je firma, oftewel 2 jaar verzekerd van inkomsten.
vodafone heeft reikhalzend uitgekeken naar de release van de iphone, daar dit moment voor hun het moment is om de meeste winst te maken en hun klantenbestand te behouden en zelfs uit te breiden.
uiteindelijk krijg je je iphone wel via vodafone, het spel is toch al gespeeld en de winst of klantenbinding is binnen.
wie zegt hier dat apple de kwade genius is, waarschijnlijk heeft apple gezegd en afgesproken i.o.m. vodafone( en bedenk even dat vodafone wereldwijd de grootste klant van apple is) dat vodafone bijv. 20% korting krijgt op elke bestelde order(gaat dan over duizenden toestellen per order). vodafone weet wat ze besteld hadden en in de toekomst zullen bestellen. ze hebben ook vooraf geweten wat ze op de releasedatum geleverd konden krijgen(of niet geleverd konden krijgen).
vodafone weet en wist ook dat de vraag nog wel eens groter zou kunnen zijn als het aanbod(eigenlijk hopen ze dat ook stiekum). logistiek en informatief slaan ze nu de plank mis. strategisch in het bedrijsbelang zijn ze goed bezig: geef gewoon geen informatie en zorg dat je slecht bereibaar bent, daar waar wel contact is geef vooral onduidelijke info. er worden daarnaast wel iphones geleverd, dat schept hoop en hetzelfde probleem is bij andere aanbieders ook het geval.
iedereen wacht dus netjes, contract is verlengd en winst op de inkoopafspraken loopt. qua bedrijfsmatige doelstelling: goed gedaan!

dus voor mij geldt( maar ik ben geen klant meer na 20 dec) op de vraag: is vodafone hiervoor verantwoordelijk of treft vodafone blaam?
ja!

Ik wil hier eigelijk op reageren maar dat ga jij niet begrijpen, dus mijn reactie is nu alleen *ZUCHT*

Of lees mijn eerdere reacties terug dan zie je hoe dit komt 😉


cyberfunne

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
jawel martijnte 83, ik snap je volledig en je hebt gelijk
soprano

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
cyberfunne je slaat de plank volledig mis...
kbloem

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
De plank heb hem wel ergens geraakt
soprano

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
kbloem da's wel duidelijk ja 🙂
cyberfunne

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
welterusten....en slaap lekker!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Veel plezier met je iPhone 7 :)! Fijn om te horen.

Ook jij veel plezier met je nieuwe iPhone 7 !

Heb je de iPhone toch nog vandaag mogen ontvangen ;)? Veel plezier!

Welterusten ;).
michelk90

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes


En we zijn weer een dag verder zonder informatie vanuit VF m.b.t. iphone levering :)!

Gaat lekker bij jullie..

Patrick058

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Sssssst niets zeggen, want dan zijn ze weer weg. Je ziet ze alleen wanneer er een paar iPhone's binnen zijn gekomen bij mensen, maar het was beter geweest als ze eens inhoudelijk hadden gereageerd de laatste dagen.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Ga er allemaal maar vanuit dat alle iPhone 7 modellen aankomende week wordt geleverd. De iPhone 7+ modellen ook aankomende week. Misschien begin volgende week. Apple heeft zo genoeg tijd gehad om genoeg iPhones te fabriceren! Maak jullie allemaal niet zo druk. Nu is het weekend. Fijn weekend allemaal!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic