Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Jappers en ALLE anderen. De medewerkers van Vodafone zijn allemaal mensen zoals jou en mij zonder ook maar enige kennis van leverafspraken tussen Apple en Vodafone. Overigens is dit heel normaal en zelfs begrijpelijk.

Het rare is dus dat ze daarom allemaal iets andere zeggen. De tabel die hier geplaatst is is niet uit de duim gezogen en zal de meest realistische weergave van de leverinformatie zijn.

De personen die het exact weten werken namelijk niet als call center medewerker!!

Oftewel houdt de tabel in de gaten, hoe jammer het ook is.
NNB

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Volgens de tabel krijg ik vandaag een iPhone binnen. Echter is de status van mijn zending nog staat ''word verwerkt''. Voor de rest hoor ik niets en moet ik zelf bellen, en dan krijg ik te horen dat er leveringsproblemen zijn. Dan kunnen er 100 problemen zijn bij Apple maar dit is gewoon niet netjes opgelost door Vodafone, ze hadden best wat kunnen laten weten of de tabel kunnen updaten.
koningjordy

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Het overzicht is dus inmiddels ook offline gegaan....
Steeffeh

Stamgast
  • 163Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
Hoezo offline? Kan hem gewoon nog openen hoor via: https://www.vodafone.nl/levertijd/
B-Shockz

Stamgast
  • 166Posts
  • 0Oplossingen
  • 81Likes
Dit dus..
Wat zegt. Overigens wel wat spelfouten. No offense!

" De medewerkers van Vodafone zijn allemaal mensen zoals jou en mij zonder ook maar enige kennis van leverafspraken tussen Apple en Vodafone. Overigens is dit heel normaal en zelfs begrijpelijk.

Het rare is dus dat ze daarom allemaal iets andere zeggen. De tabel die hier geplaatst is is niet uit de duim gezogen en zal de meest realistische weergave van de leverinformatie zijn.

De personen die het exact weten werken namelijk niet als call center medewerker!!"

Tevens heeft het toch geen zin om over te stappen want elke provider heeft hetzelfde probleem. Qua communicatie kan vodafone inderdaad wat verbeteren. Maar grootste fout ligt toch echt bij Apple zelf doordat zij te weinig iphones geproduceert hebben. En naar mijn mening hebben zij dat met opzet gedaan om de toestellen nog populairder te maken. Aangezien die al een aantal jaar bij Apple speelt. 2 jaar geleden met de 6 hetzelfde probleem gehad. Ik heb toen mazzel gehad dat ik in de nachtrelease in Groningen mijn toestel kon halen. En voor de mensen die zich net registreren en vragen hoe het zit met de leveringen, lees a.u.b. het forum even door.

Daaruit kun je concluderen dat vrijwel niemand exact iets weet. Ik baal ook dat mijn toestel niet geleverd wordt. Terwijl ik 09-09 om 09:01 uur pre-order heb besteld en 09:11 bevestigingsmail gekregen had. Er zit niets meer op dan alleen maar wachten en hopen dat er duidelijkheid is wanneer de volgende lading iphones naar Nederland komt.
Ik vertrouw erop dat Vodafone hier hard aan werkt.

Relaaxxxxx het is niet het einde van de wereld.
mysticsmagic

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Klopt, de klantenservice kon alleen bevestigen dat ik hem besteld heb.
Dat er leveringproblemen zijn kan ik mij nog bij inkomen, het ligt ook echt bij Apple.
Het is alleen spijtig dat ik via de klantenservice erachter moet komen dat hij vandaag of morgen of maandag niet geleverd gaat worden en dat dit nog weken kan duren. Geen e-mail of sms gekregen.

Ik denk dat Vodafone graag iedereen de bestelde iphone kon leveren alleen dat zij ook gebonden zijn aan de grillen van Apple.

Sterkte met wachten 🙂
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
NNB er staat niet dat iedereen dan het toestel krijgt.
B-Shockz

Stamgast
  • 166Posts
  • 0Oplossingen
  • 81Likes
ik denk dat hij bedoelt dat het niet meer op de 1e pagina staat. Dacht zelf ook dat die weg was. Toen vond ik hem even later in de rood gedrukte letters. Met aan het begin UPDATE.
michelk90

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
gister zag je de mods nog reageren maar vandaag... 😉
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
@B-schockz autocorrectie is niet altijd handig op je telefoon 😉
NNB

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Nee maar gewoon maar niks laten horen behalve ''Als je toestel word verstuurd krijg je vanzelf je TT code'' nadat je zelf hebt gebeld, is nou niet echt geweldige service...:@
soprano

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Zit met precies hetzelfde. Status: wordt verwerkt. geen sms gehad, geen T&T. Heb net even gebeld: order is in behandeling. Betekend dat PostNL het toestel nog niet heeft ingescand. Kan later op de dag gebeuren, morgen of anders begin volgende week.

De tabel geeft aan: vanaf 16 sept. Dit wil dus niet zeggen dat je vandaag je telefoon krijgt.
Bwriddie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat een teleurstelling voor iedereen hier. Ook ik zal nog wel lang moeten wachten op mijn 7+ 128 gb jet black. Ik begrijp dat Vodafone hier niet zoveel aan kan doen, maar ik baal wel. Vind het gewoon leuk om hem zsm te hebben. En nee, het is zeker niet het einde vd wereld naar ik ga mijn bestelling annuleren. Dan ga ik of voor de zilveren of ik 'zit mijn abbonement uit' tot eind december. Dan stap ik over naar een goedkopere provider.

Wilde ik eigenlijk sowieso al doen, want ik vind de aanbiedingen die je krijgt als vaste klant bij vodafone zeer nihil. Maar ik wilde eigenlijk niet wachten op mn iphone 7 tot december ????. Nu het sowieso al november wordt moet dat maandje extra ook wel kunnen.

Heel jammer!
Maar ik verwijt vodafone verder niks. Apple is de boosdoener in dit geval, elk jaar weer!!!
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
NNB i know 😞 ik heb hetzelfde probleem. Maar ik ben op dit moment over de irritatie heen en zit in de acceptatie fase.

Mijn toestel staat 1-2 weken bij. Mocht ik hem dan nog niet hebben dan schiet ik natuurlijk weer heel snel terug in de irritatie modus.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Robinhensgens Goedzo Robin! Ik ben aan het twijfelen om te annuleren en dan voor de iPhone 7 Plus black 128gb te gaan. Heb nu voor de 32gb gekozen. Op de 128gb zit een levertijd van 2-3 weken en de 32gb een levertijd van 1-2. Misschien dat de 128gb dan wel over 2 weken komt als ik geluk heb!
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hi all! We begrijpen dat iedereen zijn toestel het liefst vandaag had willen ontvangen en dat er veel vragen zijn. We doen ons best om jullie zo goed mogelijk van updates te voorzien zodra we nieuwe informatie hebben.

Het moment van leveren is afhankelijk van:

1. De voorraad die wij van Apple ontvangen hebben en de populariteit van een toestel.
2. Het type iPhone 7 dat besteld is, de kleur en de opslagcapaciteit. Er zijn in totaal 28 varianten.
3. Het bestelmoment . Dit is niet per se het moment waarop je de orderbevestiging kreeg. Daarna moeten wij nog een aantal zaken doen zoals een credit check en/of het aanvragen/verwerken van nummerbehoud.

We werken er samen met Apple hard aan om alle toestellen zo snel mogelijk te leveren, te beginnen met degenen die als eerste hebben besteld. In de tussentijd houden we je op deze pagina voortdurend op de hoogte over de status van de leveringen.
MBulten

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kan je ons vertellen of er nog iPhones worden geleverd morgen of dat we beter de hoop kunnen opgeven voor zaterdag? Ik had voor 10 uur gebeld afgelopen vrijdag en mijn bestelling is al die tijd op " Wordt verwerkt" bleven staan, en ik heb nog steeds geen factuur gehad echter staat wel bij mijn abonnement dat die eindigt op de 16de en in gaat op de 30ste?
Tolis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Nou Sorry maar ik denk dat bepaalde modelen nooit op voorraad bij jullie waren.
Sowieso de Plus JetBlack.
Wat voor creditcheck en geschiedenis check moeten jullie doen bij een bestaande klant?
De telefoon is vrijdag om 9:05 besteld en de bevestiging om 9:12 gekomen.
Hoeveel Jetblack Plus 256 GB waren al voor mij besteld. Hoeveel hadden jullie in voorraad? 30 stucks?
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Tolis ik denk geen. Jet Black is door Apple amper geleverd over de hele wereld. De vraag hierna was te groot.
Louise050513

Stamgast
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Tolis het is algemeen bekend dat de jet black sowieso vertraging heeft en uitverkocht is.. dus dat ligt niet bij vodafone. Dus misschien hadden ze die helemaal niet op voorraad/ontvangen van apple.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic