Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Precies Patrick. En via welk kanaal dan ook kaart je dit aan en dan krijg je een standaard antwoord waar je mee afgewimpeld wordt.
Louise050513

Stamgast
  • 59Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Iemand enig idee hoe je de winkel telefonisch kan bereiken ipv een 0800 nummer?
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Iphone 7 Plus wordt gewoon niet geleverd in Zwart en Jet black de komende weken... Dus mocht je snel een IPHONE 7 willen dan moet je de normale bestellen deze zijn wel leverbaar. Leverproblemen met de IPHONE 7 PLUS zijn overal ter wereld.
NNB

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb een normale besteld maar krijg ook niets te horen....
Steeffeh

Stamgast
  • 163Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes
Niet alleen met iPhone 7 PLUS modellen ook met de watches 😛 maar dat is een ander verhaal haha.
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Boysteen waarom staat er dan bij 7PLUS 32GB Zwart 1-2 weken?? Dus dat is al vrij snel
katert

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Pre-order geplaatst op 09/09, bevestiging gehad om 12:06, dus niet de snelste die dag (iPhone 7 Plus 128GB Matzwart)

Heb verder niks meer gehoord, en de status staat nog steeds op "Verwerken".
Ik ben niet van plan 2-3 weken op deze order te wachten, want dan cancel ik het gewoon en ga ik voor de voordeligere aanbieding bij een reseller. Ben enkel bereid meer aan eenmalige kosten te betalen als het toestel ook daadwerkelijk z.s.m. komt.

Begrijp me niet verkeerd, want ik heb begrip voor de situatie. Logistiek gezien lijkt het me ook een lastig klusje met zoveel vraag, en daarbij komt kijken dat Apple problemen had bij de productie waardoor ze ook niet (grotendeels) konden voldoen aan de vraag. Maar als het uiteindelijk toch allemaal wat langer dan verwacht gaat duren, dan kan ik net zo goed wat weekjes erachteraan plakken en rustig afwachten tot de voorraad weer gevuld is en voor de goedkopere aanbieding gaan :).
ABCDEF

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi,

Net met Vodafone gebeld (met Coen), ik had op 9 september een iphone 7 128 GB Black besteld met Red Super, dus ook met die bluetooth speaker. De bestelstatus staat op 'is verstuurd', hij vertelde me dat ik vandaag of morgen een bericht van PostNL zal ontvangen. Daarentegen wel gisteren een sms ontvangen met het nieuws het toestel niet te krijgen binnenkort. Mijn tweede vraag over de Bluetooth speaker, wanneer ik daar iets over zou horen, werd beantwoord met 'Het spijt me meneer, die actie geldt alleen voor nieuwe klanten, ik moet u teleurstellen, dit stond niet goed in onze mail vermeld'. Ik vind dat ronduit misleidend en ongepast. Heeft iemand hier iets anders over gehoord?
Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
ABCDEF Heb jij intussen wel al een factuur van Vodafone gekregen?
Mims

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ABCDEF van die speaker is onzin wat hij zei want die speaker was juist voor een geselecteerd aantal klanten die aangegeven hadden meer info over iphone 7 en 7+ te willen ontvangen. Die telefonische klantenservice is best slecht iedereen zegt iets anders.
ABCDEF

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee nog niet?! Alleen toen ik het toestel had besteld
ABCDEF

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als je Coen aan de lijn krijgt, even om iemand anders vragen dus...
Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Dan heb ik precies hetzelfde als jij! Hopelijk horen we snel iets!!
kimbeckers

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik vraag me dan af hoe het zit als je via een andere website verlengt hebt.
Ik ben al jaren kant bij vodafone alleen konden die me niet zo'n goed aanbod doen.
Heb via mobiel.nl verlengt 10-09 met de Iphone 7 Plus 128GB Jet Black maar ook ik kreeg vandaag te horen dat deze nog niet gelevert werd 😞 .
Hoop toch niet nog 4-6 weken te moeten wachten als ik het pdf bestand moet geloven.
Mobiel.nl gaf aan dat dit aan de provider lag hoe snel die het toestel beschikbaar stelt.
En hoopte in maximaal 3 weken mij het toestel wel te kunnen leveren. Dit hoop ik ook want ik heb geen zin om tot November te wachten. Want dan denk ik dat ik wel ga rond kijken bij andere providers als die met een ander aanbod komen wat nog beter is en ik sneller dit toestel kan krijgen.
JohanJansen1982

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helemaal mee eens! Als modellen niet leverbaar zijn kan ik daar prima mee leven. Het kan niet zo zijn dat mensen die veel later hetzelde toestel hebben besteld op dezelfde manier deze al binnen hebben. Ik zit nog te wachten op uberhaupt enige informatie welke zij al na 5 dgn zouden sturen. En dan notabene ook nog mooie sier maken op Social Media met snelle leveringen plus appeltaart enz. Zorg eerst maar eens dat je je klanten aan gedegen service helpt.
Pienl

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er in dat pdf bestandje staat dat ik vanaf de 16e geleverd zou krijgen en nu alsnog moet wachten.
Mensen die later hebben besteld krijgen eerder geleverd.
Vind het echt niet erg om te wachten maar snap het gewoon biet. Wat meer duidelijkheid zou wel fijn zijn eigenlijk.
mysticsmagic

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Dit is een beste deceptie.
Besteld op 9 september iets na 9 uur, een bevestiging keurig gehad en dat ik binnen 5 dagen een bericht zou krijgen.
Dit bericht heb ik nooit ontvangen en op de dag dat het geleverd zou worden kom je er dus achter dat je nog paar weken mag wachten.
Ik snap best dat Vodafone hier vrij weinig mee aankan, maar zeg dan niet dat je binnen 5 dagen een bericht gaat ontvangen, dan pas ik mijn verwachtingspatroon er op aan.
Vroeger accepteerde je het van Apple gewoon dat het langer kan duren. Anno 2016 is het not done en iets zegt mij dat Apple er nu minder makkelijk vanaf gaat komen als voorheen.

Maar goed, er zit niets anders op dan dit uit te zitten.

NNB

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
mysticsmagic Ik heb hetzelfde, de klantenservice kan me ook geen verdere informatie geven.
Jappers

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
De 9e mijn mat zwarte plus besteld. Net klantenservice gebeld en gevraagd of levering dagen of weken nog zou gaan dingen, ze gaf aan dat het waarschijnlijk nog weken gaat duren. Daar heeft deze jongen geen zin in. Ik cancel mijn order en wacht de s variant volgend jaar wel af.
Jieve

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze kunnen wel antwoord geven, alleen houden ze graag mensen aan het lijntje, zodat je niet annuleert en naar de concurrent gaat... 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic