Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Mvr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen .

kan iemand mij uitleggen hoe het komt , dat als je een toestel pre-ordered .
De levering later krijgt dan iemand die hem vandaag besteld .

levering bij pre-order ; 2 tot 3 weken
levering bij vandaag (16-09) 1 tot 2 weken

Met vriendelijke groet

Martijn
Hen82

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
denk dat je beter kan vergelijken op ordernummer dan op tijdstip.
Mijn ordernummer 249178582 (09:14)
iPhone 7 black 128gb
Ik ga hem vandaag ontvangen. Hopelijk heeft iedereen zijn telefoon snel!

En btw hou op over Vodafone die kan er ook niets aan doen. Apple moet eens een keer genoeg telefoons maken.
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Goedemiddag allen,

Zojuist bij Vodafone winkel geweest. Er is in nederland geen enkele Iphone 7 plus 128 GB Zwart/Jetblack in de winkels geleverd zover hij zag. Dit ligt zeker niet aan Vodafone maar aan Apple. De normale Iphone 7 is wel overal beschikbaar bijna en op voorraad, behalve jet black. De normale Iphone was zelfs op voorraad in de winkel en kon je zo meenemen.

Mijn status:

Iphone 7 PLUS 128 GB Black
Besteld: 12-9
Status van je bestelling:
De bestelling wordt verwerkt.

Nogmaals dit drama met de plus versies komt vanuit Apple, niet vodafone. De Apple stores kunnen hem pas weer in November leveren (de plus modellen).

Voor degene die heel graag snel een telefoon wilt en die een Iphone 7 plus heeft besteld en niet kan wachten, ik zou dan een normale Iphone 7 bestellen deze is goed leverbaar (behalve in Jet black).

Wil is het jammer vanuit vodafone dat de communicatie vanuit de klanten service niet gelijkwaardig is, iedereen op deze afdeling verteld iets anders zoals iedereen kan lezen op het forum.

Succes ermee !
joostbeumer

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Heeft iemand wel is bij 't mobile of kpn of een belsimpel gekeken of die er ook zo weinig hebben of zo
McKentin

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Is er iemand die zijn witte iPhone 7 128gb wil ruilen voor een mat zwart exemplaar ?
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

OP deze video zie ook dat de PLUS niet meer leverbaar is.


https://www.youtube.com/watch?v=aDoeBGY-eBU
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Hij is er. (7, 128GB black)
9-9 telefonisch besteld tegen tienen. Bevestiging per e-mail om 11:14 ontvangen.
Daarna e-mail dat je binnen 5 dagen meer hoort. (nooit wat gehoort of gelezen)
Gisteravond T&T e-mail om 22:41 ontvangen en kwart voor 11 afgeleverd.

Succes allen met wachten.


novae

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Model: iPhone 7 Black 256GB
Bestelling 09/09 om 09:50 u
Bevestiging 09/09 om 15:46 u
Bedankmail 09/09 om 19:04 u
Besteld via de website Friends & Family, verlenging
Status: De bestelling wordt verwerkt.

15/09: Ontving SMS dat ze telefoon niet kunnen leveren, maar dat ze dit zsm gaan fixen.

Volgens voorraadpagina zou ik 'm vandaag (16/9) moeten krijgen.
Volgens 5 telefonische helpdeskmedewerkers zou ik 'm vandaag moeten krijgen en zou ik gisteravond óf vanmorgen een track'n'trace code krijgen.

Status echter nog steeds "De bestelling wordt verwerkt."

16/09, 13:01 telefonisch contact met klantenservice, status volgens hun systeem: backorder - geen voorraad meer. Onbekend wanneer nieuwe voorraad gaat komen. Dus met andere woorden, dit kan weken gaan duren...

Er zijn mensen die het zelfde toestel uren later hebben besteld, en 'm al ontvangen hebben.
Niet netjes Vodafone!

zucht....
Marisem

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iphone 7 32GB mat zwart
- Verlenging
- Telefonisch bestelling gedaan op 12 september 17 00u.
- Gisteren 15 september (helaas) smsje ontvangen.
- Vandaag 16 september via 0800 0560 te horen gekregen dat ik 4 tot 6 weken moet wachten.
RobPete89

Stamgast
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Zou graag van Vodafone willen horen wanneer ze de plus modellen binnen gaan krijgen. Lijkt me sterk dat er bij eerste levering 0 bij zaten.
Jieve

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kunnen jullie uitleggen hoe mensen die later besteld hebben hun iPhone eerder krijgen dan mensen die binnen 10min hebben besteld.
Zelfde toestel...
Den9856

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Heeft iemand al wat meer informatie?
Toestel besteld op 10-9.

Status van je bestelling:
De bestelling wordt verwerkt.

Ik heb echter nog geen mail/SMS ontvangen.
Zowel Chat evenals order status weten van niks?

Thnxs!


Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb net gebeld omdat mijn status gister avond naar verstuurd is gegaan maar ik nog niets heb gehoord.. De vriendelijke mevrouw van vodafone gaf aan dat het toestel op het moment dat de status word veranderd naar verstuurd ook daadwerkelijk naar PostNL gaat. Het kan dan zijn dat PostNL wat tijd nodig heeft voor het verwerken...

Ik heb gister wel de SMS gehad dat het langer duurt.
Bwriddie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dus er is nog hoop! Om welk toestel ging het?
Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
7 +, 32 GB in Rose Gold
VanFransemstein

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Pelvz schreef:
Als je in promotie opneemt 16 september en je besteld de iPhone op 9 september 09.03 dan mag je dat wel aannemen.
Vanaf. Zoek maar eens op wat dat betekent.
WalterSmetsers

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Gelukkig zojuist bevestigd dat mijn bestelling inderdaad doorgekomen is,
en 'de leidinggevende' van de klantservice gaf NET aan dat het maar 5 tot
10 werkdagen kon duren voor mijn iPhone 7 - 128 GB - Black wordt geleverd
in Flevoland.

Heb wel een probleem met het feit dat IK mijn status niet kan zien op MY
VODAFONE of elders. De email met de link heeft mij niet bereikt (KPNMAIL),
dus moet ik iedere keer bellen ... voor mijn status.

Iemand een beter idee ??? Ik heb een ordernummer namelijk, maar geen
link ...
Noortje92

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de iphone 7 maandag 12 september besteld hoorde eerst dat ik de telefoon vandaag zou krijgen maar kreeg gister een bericht dat het langer ging duren maar als ik in de tabel kijk staat er vanaf 16 september dus is de telefoon er dan wel of niet
MarjoleinBlok

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij wordt t steeds gekker ik krijg nu een mail waarin ze schrijven :

Je hebt je bestelling gewijzigd (ik weet van niets) Door deze wijziging zijn de eenmalige kosten voor de hardware € 980,24 minder. Een meevaller dus. Dit bedrag verrekenen we op je maandelijkse factuur.


We houden je via mail op de hoogte. Hou die in de gaten dus heb je nog vragen ? Bel ons dan even op 0800-0560

Veel plezier ermee
Team Vodafone

en dan nog blijven volhouden dat er niets fout gaat ???? Maar goed laat maar doorkomen dus ....
Patrick058

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik begin mij een beetje te irriteren... voor de **bleep**st0rm kwam waren hier constant 2 medewerkers van Vodafone vrolijk aan het doen.
nu hebben we ze daadwerkelijk nodig en dan zie je ze niet meer....

Zie ik wil niet moeilijk doen dat ik mijn iPhone niet op launch krijg(Apple's schuld), maar als ik dan zie dat meerdere mensen aantonen dat ze VEEL later dan mij hebben gepreorderd en hem al binnen hebben(exact zelfde model als mij
). Dan word ik een beetje pissig.
ik had mijn bevestigingsmail om 09.04 voor iPhone 7 plus 128gb black en dan zit ik niet bij de eerste groep mensen? No **bleep**ing way! Triest dat Vodafone klanten zo naait...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic