Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Pelvz

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iPhone 7 Plus 128GB in het goud vorige week 9 september besteld via de website.
Promotiecampagne van Vodafone was 9 september besteld, 16 september in huis.

Gisteren gebeld dat mijn order nog staat op dat deze nog verwerkt wordt waarop ik als reactie kreeg:
Klopt meneer, deze zijn momenteel al binnen en worden zometeen verstuurd. Vanavond ontvangt u het track & trace nummer.

De gehele avond aan het wachten en krijg helaas niks.
Vanochtend weer gebeld erover werd er gezegd dat alle iPhones niet op voorraad zijn en pas vanaf dinsdag geleverd kunnen worden. Dit terwijl Vodafone notabene op deze sheet bevestigd dat het vandaag binnen moet zijn: https://www.vodafone.nl/_campagnes/levertijd/_assets/pdf/levertijd-iphone-7-en-iphone-7-plus-pre-ord...

Vervolgens de leidinggevende gesproken en kan er verder ook weinig duidelijkheid over geven. Hij zei dat alle iPhones nu gecontroleerd worden hoe veel stuks er van elke versie zijn en dat deze vervolgens worden toegestuurd.
Rond 15.00 uur verwachten ze de klanten te kunnen mailen met een update en hopelijk met het nieuws dat de iPhones richting de avond bezorgd kunnen worden. Helaas zie ik dit echter niet gebeuren ondanks het feit dat ook in die lijst staat die iPhone gewoon 16 september bezorgd hoort te worden.
Jessebakker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
koningjordy Ik zal het nog leuker maken, ik had mijn iPhone 7 Plus 128gb black besteld op 9/9 en ik kreeg mijn bevestiging om 9:04 en mijn status staat zelfs op verwerken...
Steeffeh

Stamgast
  • 163Posts
  • 0Oplossingen
  • 62Likes

Ik had dat dus ook. Ben van Sim Only naar Red super gegaan met Toestel... Na de eerste keer besteld te hebben op 10-9 heb ik gebeld na 48 uur omdat ik niks van een bevestiging binnen had. Klantenservice aan de lijn gehad na hele dag gebeld te hebben.. En schijnt dat die bestelling van de 10e niet is doorgekomen. Dus heb ik het overnieuw mogen doen.

Misschien verstandig voor jou ook om te bellen en te vragen of het wel is door gekomen? Dit omdat je geen bevestiging heb gekregen.
koningjordy

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Jep idem dito dus... denk je er zo vroeg bij te zijn, en volgens het overzicht zouden we dus vandaag gewoon de 7 moeten/kunnen ontvangen... toch jammer dat anderen die later besteld hebben wel vandaag een 7 plus krijgen...
psvu2

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Net even langs de VF winkel in nijmebgen geweest, helaas ze hadden maar een paar 32GB versies binnen gekregen! Verkoper was beetje vaag eerst zegt hij jouw iphone duurt nog 1-2 wk, toen ik hem vertelde dat ik hem de 9de in de winkel had besteld, keek hij op het tabelletje en zei: " ooh misschien vanmiddag morgen of anders volgende week!"
Je hebt er niks aan ze weten het zelf niet.
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Welke statussen zijn er nu mogelijk in je bestellingsoverzicht?

Ik heb "Bestelling wordt verwerkt".

Dan weet ik dat er ook een status is met "verzonden" of "toestel is verzonden".

Zijn er nog andere?
Jieve

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
volgens mij zijn er idd 2 statussen, de 2 die jij al noemde.
Maar daar kan misschien iemand van Vodafone die hier ook op de chat beter antwoord op geven.
Want ze houden zich uiteraard weer erg stil...
WalterSmetsers

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Dank voor de tip .

Het rare is wel dat ik een SMS heb gekregen over "mijn' iPhone 7, maar checken kan inderdaad nooit kwaad.
JH9

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Besteld: 09-09, 09.13 uur
iPhone 7, 32GB, Black
Status van je bestelling: De bestelling is verstuurd.
Bestelnummer: 249210783

Sinds vanochtend ongeveer bevestiging van verzending als ik inlog, maar nog geen T&T of mailtje gekregen..
Hoop op vandaag, anders morgen? Weet iemand of ze zaterdag leveren??



Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
JH9 Ja, PostNL levert gewoon op zaterdag!

Ik heb sinds gisteravond ook verstuurd maar nog niets gehoord.
Patrick058

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hier ook bevestegings mail gekregen om 09.04 voor de iPhone 7 plus black 128gb.
status nog steeds op "word verwerkt" terwijl ik hier mensen zie die het zelfde model hebben gekregen en een half uur later als mij besteld hebben.

ik vind dit echt heel slecht van Vodafone...
jesperspeedway

Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dit zijn de statussen: De bestelling is geannuleerd. De bestelling is afgewezen. De bestelling is in nabestelling. De bestelling is ontvangen en wordt verwerkt. De bestelling wordt verwerkt. De bestelling is gedeeltelijk verwerkt. De bestelling is gedeeltelijk verstuurd. De bestelling is verstuurd. De bestelling is klaargemaakt voor verzending. Per tekst zijn er nog verschillende 'codes' voor statussen in het vodafone systeem.
koningjordy

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Model: Iphone 7 Plus, 128GB, Black
Bevestiging bestelling, 9-9-16 om 9.08
Besteld via website, verlenging
Ordernummer 249173052
Status: de bestelling wordt verwerkt

Verzendadres: Winschoten (groningen)
martijnte83

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Pelvz schreef:
iPhone 7 Plus 128GB in het goud vorige week 9 september besteld via de website.
Promotiecampagne van Vodafone was 9 september besteld, 16 september in huis.

Gisteren gebeld dat mijn order nog staat op dat deze nog verwerkt wordt waarop ik als reactie kreeg:
Klopt meneer, deze zijn momenteel al binnen en worden zometeen verstuurd. Vanavond ontvangt u het track & trace nummer.

De gehele avond aan het wachten en krijg helaas niks.
Vanochtend weer gebeld erover werd er gezegd dat alle iPhones niet op voorraad zijn en pas vanaf dinsdag geleverd kunnen worden. Dit terwijl Vodafone notabene op deze sheet bevestigd dat het vandaag binnen moet zijn: https://www.vodafone.nl/_campagnes/levertijd/_assets/pdf/levertijd-iphone-7-en-iphone-7-plus-pre-ord...

Vervolgens de leidinggevende gesproken en kan er verder ook weinig duidelijkheid over geven. Hij zei dat alle iPhones nu gecontroleerd worden hoe veel stuks er van elke versie zijn en dat deze vervolgens worden toegestuurd.
Rond 15.00 uur verwachten ze de klanten te kunnen mailen met een update en hopelijk met het nieuws dat de iPhones richting de avond bezorgd kunnen worden. Helaas zie ik dit echter niet gebeuren ondanks het feit dat ook in die lijst staat die iPhone gewoon 16 september bezorgd hoort te worden.
Er staat toch echt vanaf en niet dat hij perse vandaag bezorgd gaat worden.
joostbeumer

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik had een paar maanden geleden mijn abonnement verlengt met een sim only. Maar toch besloten om een iPhone te nemen. Dus ik gebeld naar vf en alles in gang gezet de dame verteld mij dat ik een paar dagen moest wachten tot het in het systeem stond. En ik moest dus 4 a 5 dagen later terug bellen om de bestelling te doen voor de iPhone 7 plus. Dus ik toch na 3 dagen al gebeld. En toen werd mij vertelt dat ik misschien wel 10 dagen moest wachten om te kunnen bestellen om dat het nog niet in het systeem stond. Maar dat antwoord vond ik vreemd. Dus ik gouw weer gebeld naar vf. Want bij vf is het maar net welke werknemer je aan de lijn krijgt. De ene snapje niet en wil je niet snappen en de ander doet zijn best. Dus ik weer bellen en de derde. Deed zijn werk wel goed. Was met 10 min geregeld en besteld. Maar als de eerste zijn werk goed had gedaan had ik nu een iPhone 7 plus gehad waarschijnlijk. Maar om dat ze bij vf een hoop prutsers hebben die er zitten om dat ze toch iets moeten doen voor de kost kan ik 2 weken wachten. Heb het wel vaker als de rekening of zo niet goed gaat dat je meerdere x moet bellen voor je een goeie medewerker aan de lijn heb.
DStellar

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ligt het nou aan mij of gaat er gewoon geen enkele plus bezorgd worden vandaag? Dat vind ik opzich best wel apart. Ik snap dat de vraag misschien groter is dan het aanbod.. maar 0 tot bijna 0 vind ik vreemd.
joostbeumer

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Er werd mij verteld dat ze bij iPhone 6 door vf te weinig telefoon's waren besteld. Maar dat ze die fout dit jaar niet gemaakt hebben. Maar als ik dit zo lees. Hebben ze er veel te weinig. Misschien een paar voor de medewerkers zelf.
Detje87

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Model: Iphone 7, 256 GB Gold
Bevestiging bestelling, 9-9-16 om 9.10 bevestiging
Besteld via website, verlenging
Ordernummer: 249177542
Status: de bestelling is verstuurd
Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes

Kunnen jullie misschien al vertellen wanneer er weer wat meer communicatie komt vanuit vodafone? 🙂 Alvast bedankt!
Pelvz

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je in promotie opneemt 16 september en je besteld de iPhone op 9 september 09.03 dan mag je dat wel aannemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic