Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Oké allen.. Feit is;

-Leverings problemen liggen bij Apple niet bij Vodafone
-Feit is dat Vodafone dan bij de verkoop/verlenging moet zegge. Dat het waarschijnlijk langer gaat duren. Dit doen ze niet.
-Tevens mag Vodafone de medewerkers van de klantenservice beter voorlichten aangezien iedere medewerker wat anders zegt
- De plus modellen zijn gewoon moeilijk tot niet leverbaar zowel bij Apple als bij alle andere telefoon providers.

Hij komt vanzelf ????, rustagghhhhhh
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
sven11 ... heb ik ook gedaan, imei check! 🙂
jz123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben benieuwd hoeveel 3e verkoop kanalen het doen (belsimpel, mobiel etc.)

Ik moet sowieso lang wachten want ben 3 keer geswitched van bestelling!

Eerst belsimpel (Nog voor 9 september besteld zelfs), toen kwam de speaker aanbieding, gecanceled en bij vodafone besteld, en daarna zag ik dat ik hem ergens voor 0 bij betaling kon krijgen. Dus uit eindelijk daar besteld! (128gb 7 Jet black)

Alhoewel misschien een leuke tip voor anderen die nog niet heb besteld. Als je je telefoon in je winkel wagen laat liggen, krijg je een korting die avond nog van 60 euro, (dit werkt overigens met veel sites).

Suussss

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik kan het mis hebben...maar heeft Vodafone niet altijd geadverteerd met VANAF 16-09 in huis?

Dat er van bepaalde modellen zo weinig toestellen beschikbaar zijn, ligt bij Apple.
Gebruiker011

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Ik heb me bestelling gewijzigd van iPhone 7 plus 128gb jetblack naar mat zwart. Collega van Vodafone vertelde me nog heeft geen invloed op je bestelling als je van kleur wijzigt. Ik vroeg of hij het zeker wist. Dus had ik hèm gewijzigd toen er achteraan gebeld voor de zekerheid , werd me toen verteld je zit bij de eerst levering. Daarna nog een keer gebeld hoe het zat met de track en tracé krijg ik in de ene te horen dat ik achter in de wachtlijst ben geplaatst ! . Dit is gewoon verkeerde info doorgeven terwijl ik hem de 9de heb gepreorderd. Ik vind dit echt niet kunnen
michelk90

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Haa! Geweldig hoor die ***** service van vodafone!

15:54 gesproken met jullie: krijg je te horen: meneer morgen krijgt u uw telefoon! U zal in de loop van de avond een t&t krijgen!

17:01; sms mbt niet leveren toestel morgen

17:46: na 30min!!! Wachten eindelijk iemand aan de lijn die ten eerste zegt dat ik lieg!? Ik heb je collega gesproken die zegt dit:. Nee dat is niet zo!!! Oké?? Meneer wij hebben vanuit apple geen enkel toestel binnenkregen! Behoorlijk ombeschoft om klanten uit te maken voor leugenaar! Prima dat je daarnet een onredelijke klant aan de lijn heb gehad, maar dat ben ik niet!!!

@vodafone wat is nou waar? Hebben jullie helemaal geen toestellen binnen gekregen?
martijnte83

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
SErieues?!!! Doe even normaal joh, dit kun je verwachten als er een nieuwe iphone uitkomt. Apple doet dit al jaren op deze manier om een telefoon populiar te maken. Dus hier kan vodafone niks aan doen, en naar mijn weten hebben ze ook reclame gemaakt met leverbaar vanaf 16 sept. En als je compensatie wil moet je naar een jurist stappen, wil er wel om wedden dat je het kansloos verliest 😉
kbloem

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
michelk90 Dan heb je dezelfde lul gesproken als ik.
Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
bram1 weet jij toevallig al of de adreswijziging er voor zorgt dat je achterin de wachtrij komt??
B-Shockz

Stamgast
  • 166Posts
  • 0Oplossingen
  • 81Likes



Nee wordt het niet. Ik heb mijn adres ook telefonisch gewijzigd zodat ik niet morgen de hele dag thuis zit voor niets.
cmoreno

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi all,

So, I extended my contract last week on September 9 at 10AM via Vodafone Friends and Family to get the iPhone 7 32GB [Black]. I received the order confirmation email and an email saying that the new phone was new on stock so they cannot give an exact delivery day. All fine with me.

Today I was checking the status of my order and says: De bestelling is geannuleerd! I called the customer service and the person on the phone was not able to provide me with any help. She said that in the system there was no reson behind the cancellation and that I should place a new order, a.k.a. delayed delivery date. Am I the only one?
soprano

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Door een wijziging van afleveradres kom je niet achteraan te staan. Had precies hetzelfde aan de hand. Heb even gebeld en Vodafone kon bevestigen dat ik hierdoor geen vertraging heb opgelopen. Dit zou alleen het geval geweest zijn als je een ander type toestelkleur/opslag had gekozen.
Nootje0308

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Thanks@B-Shockz en !! ????
DE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmiddag heb ik contact gehad met de service afdeling van Vodafone. Ik vroeg me af wat de status was van de bestelling, aangezien ik nog niets had vernomen. Mevrouw gaf aan de lijn aan dat mijn iPhone 7 waarschijnlijk morgen geleverd zou worden. Ik blij. Toe viel haar op dat ik een ander afleveradres had. Dat klopte. Mijn werkadres ( 32 -7). Ze gaf aan dat de 7de verdieping voor verwarring zou kunnen zorgen. Dat haar voorstel was om dit te wijzigen. Ik heb mevrouw expliciet gevraagd of dit invloed zou hebben op mijn bestelstatus. dit moest ze navragen. Ze kwam terug met; nee meneer, alleen een wijziging in abonnement of toestel zal invloed hebben. Geen probleem dus. Later kreeg ik een bericht dat het toestel toch niet morgen geleverd gaat worden. Dus ik nogmaals gebeld en toen is aangegeven dat ik achter in de rij sta door een wijziging. Mevrouw kon niets meer voor me betekenen, maar een doosje chocolade. Ik heb aangegeven om de notities te bekijken, daar werd niets gezien. Ik heb gevraagd om het bandje van het vorige gesprek te beluisteren, dat duurde 2 a 3 weken. Volkomen onacceptabel. Levertijd is voor mij nu meer dan een maand.
Marisem

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone medewerker,

Ik heb op vrijdag 9 sept mijn bestelling geplaatst voor de iphone7. Maandag 12 sept ben ik er helaas achtergekomen dat mijn bestelling is geannuleerd, dit vanwege miscommunicatie. Op 12 sep dus opnieuw een bestelling geplaatst... helaas moest ik gewoon achteraan de rij aansluiten.
Vandaag 15 sept krijg ik een sms dat mijn iphone helaas niet morgen wordt geleverd..
- er staat niet in wat de reden hiervoor is
- er staat niet in wanneer ik het wel krijg
- er staat niet in of ik bij de eerste, tweede of derde... leveringsgroep zit.
Kortom heel onduidelijk, ik snap dat het heel erg druk is bij jullie maar iets meer duidelijkheid zou wel fijn zijn.

groetjes,
NBISD

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Wat er tot nu toe bij mij is gebeurd:
- Status staat op is verstuurd
- Factuur met IMEI is binnen
- Verzekeringspolis is binnen
- My Vodafone geeft het nieuwe abonnement weer
- Geen SMS ontvangen
- Track & Trace code gekregen (via klantenservice)

Ik zit nu te wachten of de T&T code het vanavond nog gaat doen.
Marisem

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Beste Vodafone medewerker,

Ik heb op vrijdag 9 sept mijn bestelling geplaatst voor de iphone7. Maandag 12 sept ben ik er helaas achtergekomen dat mijn bestelling is geannuleerd, dit vanwege miscommunicatie. Op 12 sep dus opnieuw een bestelling geplaatst... helaas moest ik gewoon achteraan de rij aansluiten.
Vandaag 15 sept krijg ik een sms dat mijn iphone helaas niet morgen wordt geleverd..

  • - er staat niet in wat de reden hiervoor is
  • - er staat niet in wanneer ik het wel krijg
  • - er staat niet in of ik bij de eerste, tweede of derde... leveringsgroep zit.
Kortom heel onduidelijk, ik snap dat het heel erg druk is bij jullie maar iets meer duidelijkheid zou wel fijn zijn.

groetjes,
Gebruiker011

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou teamlead ik heb me bestelling gewijzigd van iPhone 7 plus 128gb jetblack naar mat zwart. Collega van Vodafone vertelde me nog heeft geen invloed op je bestelling als je van kleur wijzigt. Ik vroeg of hij het zeker wist. Dus had ik hèm gewijzigd toen er achteraan gebeld voor de zekerheid , werd me toen verteld je zit bij de eerst levering. Daarna nog een keer gebeld hoe het zat met de track en tracé krijg ik in de ene te horen dat ik achter in de wachtlijst ben geplaatst ! . Dit is gewoon verkeerde info doorgeven terwijl ik hem de 9de heb gepreorderd. Dit is niet mijn schuld !
Gebruiker011

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
desiree Serkan ik heb me bestelling gewijzigd van iPhone 7 plus 128gb jetblack naar mat zwart. Collega van Vodafone vertelde me nog heeft geen invloed op je bestelling als je van kleur wijzigt. Ik vroeg of hij het zeker wist. Dus had ik hèm gewijzigd toen er achteraan gebeld voor de zekerheid , werd me toen verteld je zit bij de eerst levering. Daarna nog een keer gebeld hoe het zat met de track en tracé krijg ik in de ene te horen dat ik achter in de wachtlijst ben geplaatst ! . Dit is gewoon verkeerde info doorgeven terwijl ik hem de 9de heb gepreorderd. Dit is niet mijn schuld !
Tolis

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ga ik ook mijn verhaal hier zetten.
Vorige week vrijdag De 7 Plus 256 GB Jet Black besteld.
Bestelling was om 9:07 geplaatst. Bevestiging via email van Vodafone om 9:12 gekregen.
Omdat op de site van de apple store na paar uur de levertijd van de bovestaande model is naar November gegaan heb ik maandag contact met de sales genomen.
Na 30 minuten met iemand gesproken en ik vroeg hem over de bestelling. Hij wist niet wat de levertijd kan zijn maar hij zei dat omdat de bestelling vrij snel was gedaan en omdat de duurdere model had gekozen geloofde dat vrijdag binnen zou zijn.
Nou nee dus. Zoals iedereen hier ,vanmiddag een sms gekregen over de bestelling.
Meneen je krijgt de telefoon niet en eigenlijk we weten niet wannen hij binnen is.
Belachelijk. Had Vodfane helemaal geen voorraad? Wat dachten ze?
Eerste kijken hoe de preorder gaat en dan bestellen we de telefoons?
2 Jaar geleden had ik de 6 Plus 128 GB precies de verkoop dag al in huis.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic