Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 1

http://voda.fo/ne/jzkm3
Update: Het topic gaat verder in rheid] iPhone 7 & iPhone 7 Plus - Deel 2

Hallo allemaal,

Via dit topic kunnen jullie met elkaar in gesprek gaan over de voorraden en levertijden van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan in hier terecht.

Om een e-mail te ontvangen zodra we een nieuwe update geplaatst hebben in dit topic klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.


Veel gestelde vragen & antwoorden:

  • Hoe worden de bestellingen geleverd?
    Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.


  • Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd?

    • Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd en ontvang je ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
    • Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

3.770 Reacties 3.770
Boysteen

Stamgast
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes
Hallo Vodafone? Reactie graag! Veel speculatie hier. UPDATE is wenselijk naar deze klanten.
JohanJansen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat zou goed kunnen Sean, maar ze schrijven toch echt dagen en geen werkdagen. Maar goed, zij blinken sowieso niet uit in correcte communicatie.
Suussss

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bij mij is hij ook op verstuurd gezet! 1-2 uur geleden stond hij nog op wordt verwerkt.
Sean91

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Voor die mensen die maar blijven klagen en dreigen over te stappen naar een andere provider.. Ga dan! Des te meer telefoons blijven er hier over voor mensen die wel het geduld en begrip hebben. De klantenservice plat bellen heeft geen nut. Vodafone heeft de toestellen niet en krijgt ze ook nog niet. Zij zullen naar alle waarschijnlijkheid pas donderdag avond de toestellen in huis hebben en gaan starten met de leveringen op vrijdag. Nog een bijkomstigheid is dat het niet uitmaakt hoe vroeg je besteld hebt. Het kan namelijk zijn dat jouw model al vrij snel op is en je alsnog moet wachten. Wel is het zo dat de producten die voorradig zijn geleverd worden aan diegenen die het eerst besteld hebben.

Dat Vodafone te kort schiet in informatie geven ben ik het mee eens. Maar ze hebben nou eenmaal niks.

Heb geduld mensen. Na een half uur met je telefoon gespeeld te hebben ligt hij toch weer aan de kant net zoals je huidige telefoon.

Gallagher

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij staat nu ook 'bestelling is verzonden'.. ik ga er van uit dat dit niet klopt ????????
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Daar gaat het niet om Sean. Je pre-ordert omdat je hem dan eerder hebt dan anderen. Niet om het toestel later te krijgen dan iemand die vrijdagochtend naar de Vodafone store gaat.

Want dan is het hele concept van pre-orderen onzin. Tel daarbij op dat er 0,0 informatie komt vanuit Vodafone en de irritatie is dan gewoon terecht.
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Welke toestellen hebben jullie? Diegenen die er nu "is verzonden" bij hebben staan
Suussss

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb de iPhond 7 128 gb jet black. 09:04 bevestigingsmail.
Gallagher

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de jet black 32gb
SF076

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op die 32 gb jetblack kun je lang wachten ben ik bang..
Sean91

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
IK MOET MIJN TOESTEL EERDER HEBBEN DAN IEMAND ANDERS.

Vrijdagochtend liggen ze niet in de Vodafone winkels hoor 😉

Apple heeft hierin gefaald niet Vodafone of andere providers. Ze hebben zelf de pre-orders en levering een week dichter naar elkaar geschoven. Daar komt nog eens bij dat Nederland nu ook nog eens bij de eerste golf zit.

Ja zoals ik eerder ook aan gaf, er komt te weinig informatie vanuit Vodafone. Maar wil je dan dat ze beloven dat je hem vrijdag krijgt en vervolgens pas maandag in huis hebt? Er staat niet voor niets ''vanaf".
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Als ik hem maandag heb is het ook goed maar als ik andere providers nakijk krijg ik langzaam het gevoel dat ik ondanks dat ik al om 09:04 besteld heb nog eens even drie weken langer mag wachten.
tabeee84

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Bij mijn orderstatus staat vanaf vanmiddag 'bestelling is verzonden'.

Maar inderdaad, we zien het allemaal wel

jetblack 7 128gig 9:06 bevestiging
JohanJansen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sean,

Zoals meerdere mensen al aangeven wil een ieder best begrip hebben voor een bepaalde situatie. Het punt is dat er vanuit Vodafone aangegeven wordt dat mensen dit topic in de gaten moeten houden, maar de moderators vertellen hier juist helemaal niets. Ook als men niets weet kan men dat op zijn minst communiceren en uitleggen wat daar de oorzaak van is. Op die manier kweek je begrip, nu kweekt men juist irritatie. Iets wat je niet wilt onder je klanten toch?

En ja, andere providers geven wél meer informatie.
Kate

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb erg goede ervaringen met het ophalen in de winkel; deze keer ook weer. Heb hem ge pre-ordered in de Vodafone winkel, net als twee jaar geleden en vorig jaar. Ik heb nu de 7+ 32 gb zwart gekozen en die wordt in vergelijking met de 128 gb veel minder verkocht zei de verkoper. Hij gaf aan dat van de 50 pre-orders (in dat filiaal) er 80% 128 gb zijn en dat het dan idd is; de eerste op de lijst hebben hem vrijdag, de rest bij de volgende levering. Anywho, de 32 gb is dus kennelijk minder problematisch, hij zei ws morgen te bellen, omdat er nog maar zo weinig 32 gb 'verkocht' waren. Keeping my fingers crossed, maar heb iig zeer goed ervaringen met de vorige twee keren in de winkel 🙂

Succes allen!
Robinhensgens

Stamgast
  • 200Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes
Kate dat zou mooi zijn want die heb ik ook besteld. Weliswaar online maar toch.
Gebruiker011

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De iPhone 7 is al meer dan twee weken in Nederland... Ze werden voorgaande jaren met de bood verscheept
nu is dat met de vliegtuig freighter. 😉 het is alleen kwestie van verdelen over de depots dan over de vestigingen dan nog eens verdelen dan nog eens verdelen gaat veel tijd overheen.
marcootje16

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heeft er al iemand een mail gehad waarvan Vodafone beloofd heeft deze binnen 5 'dagen' te sturen?
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
nee, als het geen werkdagen zijn dan hebben ze niet heel veel tijd meer een reactie te geven.
Roy__

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Volg jullie al een tijdje,

https://forum.t-mobile.nl/status-bestelling-levertijden-400/levertijden-iphone-7-iphone-7-plus-27038...

Bij t-mobile staat er wel een "tabelletje".

Waarschijnlijk zal ongeveer hetzelfde gelden voor Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic