Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
rikclaessens schreef:

@rikclaessens
We hebben helaas geen informatie over de winkelvoorraden. Dit kan overigens ook nog per winkel verschillen. We proberen in ieder geval de verschillen tussen de verschillende verkoopkanalen zo klein mogelijk te houden. Ik ga ervan uit dat onze collega's direct contact met je opnemen zodra je toestel binnen is.


Zojuist telefoontje van de winkel gehad dat het toestel klaar ligt. Snelle 2-3 weken. Toch nog nette levertijd, maar toch was het fijn geweest om wat meer info te kunnen krijgen over de status van de levering. Succes iedereen in ieder geval.
@rikclaessens
Toevallig zeg! Zo snel kan het dus ook gaan ;-).

Alvast veel plezier ermee.
Mvani

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Waar ik van baal is dat er heel duidelijk wordt aangegeven in de eerste post (en vervolgposts) dat je de kleur van je bestelde toestel kunt wijzigen als het om een verlenging gaat. Ik wil namelijk graag een zilveren in plaats van een zwarte iphone. Ik heb dit echter nu al 3x geprobeerd via de klantenservice, maar er valt 'niets' te veranderen. De enige mogelijkheid is om alles aan de deur te annuleren (wat dus 3-4 weken kan duren), om vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen en alle gebruikskosten af te rekenen tegen buitenbundeltarief en wederom 2-3 weken te wachten op de zilveren iphone.

Waarom wordt deze verandermogelijkheid meermaals aangegeven op het forum, wanneer alle afdelingen die ik gesproken heb aangeven dat dit niet mogelijk is? (O.a. loyalty, welcome, friends & family, etc)
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Mvani,

Allereerst welkom op het forum.

Terecht punt. We hebben hierover inderdaad ook intern berichten over ontvangen. Helaas was dit niet even duidelijk voor alle collega's en afdelingen. Dit is echter nogmaals bij iedereen onder de aandacht gebracht. Indien je toch tegenstrijdige berichten krijgt hoor ik het graag. Excuses voor de verwarring in ieder geval.
sebazz

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Mijn bestelling:
Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 01:15
Bevestiging: 19 sept, 03:00
Medium: Telefonisch
Product: Iphone 6+ 64GB SLV

Ik wacht nog steeds met heel veel ongeduld af 😞
Hoop echt dat het veel eerder dan WK 42 gaat worden.
Maxxx

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb mijn iPhone besteld met nummerbehoud op 19 september.
Vandaag contact gehad met een medewerker die mij niet al te vriendelijk heeft geholpen.
Zij vertelde mij dat ik mijn iPhone pas geleverd zou krijgen rond 24 oktober.
Dit lijkt mij erg laat, aangezien ik lees dat er al veel iPhone's worden geleverd die ook die datum zijn besteld (ook met nummerbehoud)
JohnO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben erg teleurgesteld! Na tot 2x toe contact met klantenservice voor het wisselen van de kleur van de iphone, werd tot 2x toe gezegd dat dit niet mogelijk is. Ondanks het op deze site staat!!!
Derhalve moest abbonement worden opgezegd, alvorens nieuwe bestelling te kunnen doen.
Opzeggen duurt 5! werkdagen. Dus pas vanaf volgende week kan ik weer verlengen en een nieuw toestel aanvragen :(. Wat een slechte service voor een klant die al bijna 9 jaar klant is.
Ik ben echt erg teleurgesteld. Had nog veel vertrouwen na de snelle verlenging op 23/9. Maar heb nu een duur abbonement tot volgende week woensdag en geen telefoon.
lukasdevries

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Serkan,

Waar ik nu een beetje moe van word is alle tegenstrijdige berichten die ik ontvang van Vodafone over mijn bestelling.

Bestelling op 19 september geplaatst.
In de e-mail van Vodafone staat dat mijn iphone gereserveerd is voor mij, en nummerbehoud nu zal starten. Dit was op 25 september.
Er gebeurde daarna niks. Contact gehad met medewerker. Die zei dat iphone idd voor mij gereserveerd is, en ze het apart vond dat nummerbehoud nog niet is aangevraagd. Wellicht was order vastgelopen zei ze. Ze ging er wat aan 'doen'.

Maar niks gebeurde.

Daarna op facebook ging een van je collegas het nakijken. Die zei daarop dat de email dan niet klopt, want er ligt niks gereserveerd voor me. Dus volgens de medewerker klopte de email van tmobile niet, en ook niet wat de medewerker had gezegd. Ik moest gewoon wachten tot er weer zendingen kwamen, en dan zou nummerbehoud starten.

Dag erna via de chat weer contact gezocht want ik vond het toch vreemd. Medewerker zei dat er nu toch echt 1 voor mij gereserveerd lag, en dat nummerbehoud dan ook direct van start zou gaan.

Vandaag met tmobile gebeld. Zoals verwacht: er is geen aanvraag nummerbehoud binnengekomen.

Ik heb lange tijd bij t-mobile en bij hi gewerkt...en ik heb toch wat rare dingen meegemaakt...maar weet wel dat hoe de situatie ook is, dat je de klant wel de waarheid verteld en niet afscheept met kletskoek. Want zo zie ik nu de praatjes van vodafone, daar ze allemaal een ander verhaal hebben.

Ik weet dus nu niet of er idd wat gereserveerd is, of dat de order vast is gelopen, of dat ook dat allemaal niet klopt en er gewoon nog geen zending is voor mij.

Wie van de klantenservice kan mij helpen als iedereen wat anders zegt?
lukasdevries

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ter aanvulling:

Wederom contact gehad met klantenservice.

Jongen vertelde me dat mijn telefoon volgende week pas binnenkomt.

Toen ik hem de email voorlas dat het al gereserveerd zou zijn, vertelde hij dat het dan wel gereserveerd is maar nummerbehoud nog aangevraagd moet worden door vodafone.

Uiteindelijk raakte hij zelf in de war en stopte het verhaal maar met:
Volgende week ontvangt u vrijwel zeker uw telefoon. Dat omdat u op 19 september hebt besteld. Wij doen er max 3 weken over.

Met andere woorden:
Hij kan mij ook niks vertellen. Medewerkers hebben zelf dus geen inzage in de orderstatus(de echte orderstatus, niet het beperkte wat ik zie). Heeft geen idee wanneer nummerbehoud aangevraagd zal worden en wat het verdere verloop is. Vertelt mij gewoon wat hij hoopt dat ik wil horen zodat ik geen weerstandsgesprek aanga en zsm weer verdwijn.

Fijn, zo'n klantenservice van Vodafone. Echt heel erg jammer dit.
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@lukasdevries

Ik heb precies dezelfde mail gehad. Dit was inderdaad een foutieve mail van Dynalogic is mij verteld. Daarom kan je status nummerbehoud niet checken en staat de online status nog steeds op 'bestelling word verwerkt'
Telefoon is nog niet op voorraad en nummerbehoud wordt pas aangevraagd als deze op voorraad is.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Nummerbehoud procedure werkt als volgt:

Zodra je toestel op voorraad is wordt er een aanvraag gedaan bij de andere provider om je nummer over te nemen. Zodra dit verzoek compleet is akkoord is, wordt het leveringsproces gestart.

Note: De status van het nummerbehoud verzoek is niet altijd door alle afdelingen volledig in te zien. Dit geldt ook voor andere providers.

Ik raad jullie aan om de smsjes/e-mails verder af te wachten en niet via verschillende kanalen contact te zoeken. Dit zorgt alleen maar voor verwarring.

Update:

De voorraad en beschikbaarheidslijst op pagina 1 is weer bijgewerkt!
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Vodafaal,

Ik heb mijn zilveren 64Gb iPhone6 op vrijdag 26 sept. ontvangen. Op zaterdag heb ik deze alweer terug mogen brengen naar de winkel zodat hij opgestuurd(!!!!) kon worden omdat hij kapot bezorgd was. Op dinsdag is hij binnen gekomen bij jullie service center en vandaag de dag is hij nog altijd niet als retour geboekt.

Betekent dit dat ik tot week44(!!) moet gaan wachten op de vervanging van mijn DOA toestel? Ik vind het echt schandalig dat jullie zo lang doen over een DOA vervanging. Getuigd volgens mij van een niet gestroomlijnd, niet klantvriendelijk traject dat hier aan vast zit. Niemand kan mij concreet vertellen hoe lang zaken duren. 5-10 werkdagen is mij aan de telefoon verteld. Dat is toch idioot?

Anyway, ik wil weten of DOAs dus achteraan aansluiten bij bestellingen of dat jullie gaan zorgen dat ik netjes binnen de 5-10 werkdagen een nieuwe iPhone heb... (dat zijn nu dus nog 5 werkdagen.)

Donny
JohnO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mooi antwoord Serkan. Helaas zijn daarmee de communicatie problemen intern nog niet opgelost.
En kan ik dankzij die slechte communicatie pas volgende week opnieuw verlengen. Dus nog langer wachten op mijn telefoon ????. Misschien toch maar ergens anders bestellen. Zeker als nummerbehoud ookal zo lang duurt ????
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
donnywals schreef:
Hoi Vodafaal,

Ik heb mijn zilveren 64Gb iPhone6 op vrijdag 26 sept. ontvangen. Op zaterdag heb ik deze alweer terug mogen brengen naar de winkel zodat hij opgestuurd(!!!!) kon worden omdat hij kapot bezorgd was. Op dinsdag is hij binnen gekomen bij jullie service center en vandaag de dag is hij nog altijd niet als retour geboekt.

Betekent dit dat ik tot week44(!!) moet gaan wachten op de vervanging van mijn DOA toestel? Ik vind het echt schandalig dat jullie zo lang doen over een DOA vervanging. Getuigd volgens mij van een niet gestroomlijnd, niet klantvriendelijk traject dat hier aan vast zit. Niemand kan mij concreet vertellen hoe lang zaken duren. 5-10 werkdagen is mij aan de telefoon verteld. Dat is toch idioot?

Anyway, ik wil weten of DOAs dus achteraan aansluiten bij bestellingen of dat jullie gaan zorgen dat ik netjes binnen de 5-10 werkdagen een nieuwe iPhone heb... (dat zijn nu dus nog 5 werkdagen.)

Donny
Dat is balen Donny. Je komt hierdoor inderdaad achteraan in de rij te staan. We hebben op dit moment helaas nog geen 'reserve' toestellen die we gelijk kunnen leveren.
JohnO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is er ook nog een ander nummer dan de klantenservice cq callcenter.
Een klachtenlijn of iets dergelijks. Waar men je wel kan helpen ????
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Onze collega's doen hun best om iedereen zo goed mogelijk - binnen hun mogelijkheden - te helpen. Jammer dat je hier niet tevreden over bent John.
JohnO

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Snap ik Serkan. Voor jun is het ook erg vervelend om je niet verder te kunnen helpen. Daarom zoek ik het wat verder. Ik ben altijd netjes te woord gestaan. Maar geen stap verder gekomen. Dat frustreerd. Het staat er namelijk nog steeds: de kleur is aan te passen. Dan was ik tevreden geweest. Had een gouden gepakt en mijn telefoon nu al gehad. Dat kunnen ze echter niet, terwijl hier op de site staat dat het wel kan.
Daarom baal ik. Zeker omdat het opzeggen ookal weer tot woensdag duurt en ik dan pas weer kan verlengen. Snap je mijn situatie....
lukasdevries

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Makkelijk gezegd zo, Serkan. Maar je weet net zo goed als ik, en menig ander hier, dat de klantenservice van Vodafone echt heel slecht informeert. En klanten slecht te woord staat. Gisteren dus nog(Dyon op de chat). Die me doodleuk vertelt dat nummerbehoud vandaag(gisteren dus) of morgen(vandaag) toch echt zal starten.

Ik moet dus hier nu van een andere gebruiker horen dat de email een fout is van Dynalogic. Dit heeft geen enkele medewerker mij kunnen vertellen.

Daarbij komt dat dus maar 1 medewerker van de 5 mij een antwoord gaf dat enigszins klopt(dat het niet op voorraad is voor mij, alleen vertelde die niet dat de email fout is maar verwees mij weer door nadat ik over de email vertelde).

1 van de 5 gaf enigszins juist antwoord. 4 vertelden een foutief verhaal. 2 ervan vermoed ik omdat ze het echt niet wisten, en 2 omdat ze van me af wilde en wilden voorkomen dat ik kwaad zou worden(wat ik aan de telefoon toch niet word, want dan blijf ik volkomen rustig).

Mijn klacht gaat niet om de levertijd. Dat Vodafone zich niet aan de belofte kan houden, kan gebeuren. Veel meer besteld dan verwacht bijvoorbeeld(al moeten ze wel de facebook advertisement stoppen dat je bij Vodafone als eerste je Iphone hebt). Als ze mij vanaf begin af aan eerlijk hadden verteld dat er vertraging is en het langer zal duren dan had ik dat geaccepteerd. Maar ze vertelden me dat nummerbehoud 'nu' gaat starten en ik deze week wel mijn telefoon zal kunnen verwachten etc etc.

Zoveel onzin en kletskoek dat ik geheel geen vertrouwen in Vodafone meer heb.

Ik wil graag weten hoe lang het duurt voor ik mijn aanbetaling terug heb na annuleren van mijn bestelling. Als ik nu bij de concurrent bestel, dan heb ik alsnog telefoon in week 41, maar dan bij bedrijf waar ik meer vertrouwen in heb dan Vodafone.
Achja11

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb vanmorgen nog contact gehad via de chat. Daar vertelde ze me dat er nog niks aan mijn order was gekoppeld en daarom ook nog geen nummer behoud is gestart.
Heb op 19 September de Iphone 6 plus 64Gb sg besteld.
Waarom staat er nu op het forum dan dat de telefoon al geleverd is?
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
allemaal leuk en aardig dit! volgens de tabel op pagina 1 zou de iphone 6 plus 64gb SG geleverd zijn voor de mensen van 19 t/m 22 september.
ik heb de 20e besteld en raad eens...
ik zit er niet bij! erg raar om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die een week later besteld hebben hem wel al hebben!

Mijn bestelling:
nieuw
Tijdstip: 20 sept, 12:31
Bevestiging: 20 sept, 12:36
Medium: webshop
Product: Iphone 6+ 64GB SG
BlazinTornado

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone,

Mijn order en de afhandeling daarvan beginnen inmiddels te lijken op een slechte Duitse voice-over van een leuke film en het maakt me bijna aan het huilen.

Na het plaatsen van mijn order op 19 September heb ik om 08:30 een orderbevestiging ontvangen. Online is de laatste wijziging van mijn order: Laatst gewijzigd: 19-09-2014 09:06:32. Sindsdien heb ik niks vernomen van Vodafone en geen enkele informatie ontvangen over mijn status en of bestelling. Ik snap volkomen dat de belangstelling voor de iPhone 6 enorm is en dat het enorm lastig is om dit in goede banen te leiden en dat jullie daarnaast ook nog afhankelijk zijn van de leveringen van Apple.

Maar nadat ik woensdag 01-10-2014 nog steeds geen enkel bericht had gehad heb ik toch maar even contact opgenomen met de klantenservice. Via de chat werd mij verteld dat het toestel binnen gekomen was en dat hij dezelfde dag nog naar TNT werd gezonden. Een paar uur later ontving ik een email dat mijn toestel de volgende dag (donderdag 02-10-2014) aan mij zou worden aangeboden. Vol goede moed heb ik gewacht op mijn iPhone maar al snel kreeg ik het gevoel dat het niet ging gebeuren.

Vanochtend heb ik via de chat weer contact gehad met een medewerkster en heb ik gevraagd of ze mij een T&T nummer kon geven want dit ontbrak ook in de email van woensdag 01-10-2014. Deze medewerkster heeft me uitstekend geholpen en gaf me zo de informatie die ik nodig had, dat mag ook wel gezegd worden. Vervolgens heb ik gekeken naar mijn pakket en stond er dat mijn iPhone geleverd werd tussen 08:30 en 21:30, wat een bizarre tijdspanne. Toen er omstreeks 17:00 nog steeds geen bezorger was geweest ging ik mij al meer zorgen maken. Deze zorgen bleken gegrond want toen ik om 18:00 inlogde op mijn pakket stond er dat het adres niet bestond. Toen ik naar het adres keek zag ik dat er een toevoeging ontbrak die wel aanwezig is in mijn orderbevestiging en het is dan ook niet mijn eigen fout dat er een foutief adres is doorgegeven aan TNT. Omdat de klantenservice voor online bestellingen alleen werkt van ma t/m vr van 09:00 tot 18:00 kan ik dus ook nergens meer informatie krijgen. Ik kan dus maandagochtend pas weer contact hebbe met een medewerker van Vodafone en kan dus al die tijd weer gewoon wachten.

Ik ben er inmiddels wel een beetje klaar mee hoop dat dit snel verholpen kan worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic