Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@svennie11 Ik weet niet of dat morgen zal zijn maar hopelijk vrij snel. Bedankt voor het geduld in ieder geval!

@Chicco_Himself Het kan snel gaan hè ;-). Goed om te lezen en veel plezier ermee. Hetzelfde geldt voor alle anderen die op dit moment hun nieuwe speeltje in handen hebben.

Voor diegene die nog wachten: als het aan ons had gelegen hadden we iedereen op het moment van schrijven graag voorzien van hun toestel. We hebben er namelijk totaal geen baat bij om klanten te laten wachten. Echter hebben we daar totaal geen invloed op en zijn we volledig afhankelijk van de leverancier. Zoals jullie kunnen zien hebben velen uit dit topic hun toestel inmiddels in handen. We hopen echt dat de rest snel zal volgen. Meer info volgt.


RD700

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@LDH20
Welke kleur heb je besteld? Veel plezier ermee!

SASKINN

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan,

Ik heb ook nog niets gehad.
Iphone 6 64gb space grey
22-09 besteld telefonische verlenging.
Densoft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ook nog niets gehad.
IPhone 6 16 GB silver
25-09 besteld.....
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Goedemorgen allemaal, zojuist heb ik een update geplaatst in de openingspost van dit topic met de nieuwste verwachting van levertijden. Velen van jullie melden al het toestel te hebben ontvangen, er is inderdaad een flinke levering door ons ontvangen van de fabrikant en deze toestellen worden door ons altijd zo snel mogelijk uitgeleverd. Je ziet daarom in de tabel nu ook staan dat een hoop toestellen al daadwerkelijk geleverd zijn.

Hierbij geldt wel nog de volgende opmerking: Staat er in de tabel dat het door jou bestelde toestel voor jouw besteldag al geleverd is, maar heb je nog niets ontvangen? Een oorzaak kan zijn dat jouw pakketje nog onderweg is, bijvoorbeeld als de leverafspraak voor een latere datum is (nieuw abonnement) of dat een eerste afleverpoging niet geslaagd is (verlenging). Ook als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan moeten we eerst wachten op goedkeuring van je oude provider. Er is dan wel al een toestel voor jouw order gereserveerd.
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Sido schreef:
Goedemorgen allemaal, zojuist heb ik een update geplaatst in de openingspost van dit topic met de nieuwste verwachting van levertijden. Velen van jullie melden al het toestel te hebben ontvangen, er is inderdaad een flinke levering door ons ontvangen van de fabrikant en deze toestellen worden door ons altijd zo snel mogelijk uitgeleverd. Je ziet daarom in de tabel nu ook staan dat een hoop toestellen al daadwerkelijk geleverd zijn.

Hierbij geldt wel nog de volgende opmerking: Staat er in de tabel dat het door jou bestelde toestel voor jouw besteldag al geleverd is, maar heb je nog niets ontvangen? Een oorzaak kan zijn dat jouw pakketje nog onderweg is, bijvoorbeeld als de leverafspraak voor een latere datum is (nieuw abonnement) of dat een eerste afleverpoging niet geslaagd is (verlenging). Ook als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan moeten we eerst wachten op goedkeuring van je oude provider. Er is dan wel al een toestel voor jouw order gereserveerd.
Erg duidelijke informatie, dank! Is er ook iets bekend wanneer er een levering naar de winkels zal gaan? Sta al vanaf het begin bovenaan de lijst voor een iPhone 6 64GB Space Grey maar de winkel zegt er nog geen één te hebben ontvangen. De verwachte levertijd die ze me gister konde zeggen was 2-3 weken. Aangezien ik op 19 september besteld heb zou ik verwachten dat ik rond dezelfde tijd als online de iPhone zal krijgen. Graag reactie.
SASKINN

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zou schelen als jullie (Vodafone) het mogelijk maken voor klanten om tussen kleuren te wisselen. Ik heb een space grey besteld, maar ben netzo blij met een zilveren. Als degene voor wie het niet uitmaakt overstappen van space grey naar gold of zilver, dan krijgen degene die ECHT ALLEEN space grey willen ook hun toestel eerder.

waarom kan dit niet, zou een win-win situatie zijn!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@SASKINN & @Densoft
Zoals jullie op het schema kunnen zien zijn we nog niet volledig toegekomen aan deze besteldatum (i.c.m. het door jullie gekozen type toestel). Van kleur wisselen is alleen mogelijk bij een verlenging maar je komt daardoor wel achteraan in de wachtrij te staan. Dit zou ik dus niet aanraden. Wacht het nog even..

@rikclaessens
We hebben helaas geen informatie over de winkelvoorraden. Dit kan overigens ook nog per winkel verschillen. We proberen in ieder geval de verschillen tussen de verschillende verkoopkanalen zo klein mogelijk te houden. Ik ga ervan uit dat onze collega's direct contact met je opnemen zodra je toestel binnen is.


Mijnte

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ah da's al fijn 🙂 een weekje eerder. De iPhone plus 64gb Silver is naar week 42.

M'n partner had mazzel zie ik. De iPhone 64gb Silver is alleen nog maar geleverd aan de bestellers van 19 september.
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan

Ik heb de 19e een iphone 6 16gb silver besteld, volgens het overzicht zou deze al geleverd moeten zijn.
Volgens jullie klantenservice is het toestel nog steeds niet op voorraad? Als reden wordt gegeven dat de bestelling om 12:01 (namiddag) is geplaatst en daardoor bij de bestelling van de 20ste pas mee gaat......
funk0014

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Volgens het nieuwe schema zou mijn toestel in week 43 worden geleverd. Na contact te hebben gehad vandaag via de chat, blijkt dat mijn toestel onderweg naar PostNL is.

Mijn bestelling:
Verlenging
Tijdstip: 27 sept
Bevestiging: 27 sept
Medium: F&F
Product: iPhone 6 64GB Silver
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Je kan merken dat een hoop mensen de iPhone inmiddels hebben ontvangen. Het is zo rustig nu op het forum. Helaas zal ik moeten wachten tot week 43. Ondanks dat ik de 19e snachs al heb besteld.
Ik vind het heel frustrerend te lezen dat mensen die een week na mij hebben besteld wel al een toestel hebbrn. Maar ja dat krijg blijkbaar als je voor goud kiest. Als ik dat toch eerder had geweten......

Toch blijf ik stiekem hopen dat mijn iPhone toch eerder word geleverd. Ik heb gelezen dat meer mensen dat geluk hebben gehad.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@sjoerdvo
Deze zou volgens onze info inderdaad al geleverd moeten zijn of op de planning staan op geleverd te worden. Ik raad je aan om de komende dagen even af te wachten. Het kan goed zijn dat jouw order door een of andere reden een korte vertraging heeft opgelopen en alsnog snel wordt geleverd.

@funk0014
De status van de iPhone 6 Silver 64 GB versie was gisteren een stuk positiever, dus het is krom om deze met de huidige update te vergelijken. In ieder geval fijn om te lezen dat je toestel onderweg is! Veel iPhone plezier gewenst.
SASKINN

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij vodafone kan het dooien en het kan vriezen...
funk0014

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Serkan Dan begrijp ik het overzicht verkeerd. Zoals ik het begrijp gaat het overzicht juist ook over als je een bestelling op bijvoorbeeld 27 sept hebt gedaan wat vanaf dan de levertijd was/is.
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik las dat iemand die delfde iPhone als ik had besteld rond hetzelfde tijdstip. (Iets eerder) m vandaag zou krijgen. Dus ik dacht ga het toch vragen via chat zegt ze ja hoor is onderweg. Ik superblij. Vraag ik naar de verzendcode zegt ze o sorry verkeerd gekeken stond nog ander nummer in mijn scherm. Blij met een dooie mus (iPhone) dus.
Densoft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Yeeh

Via de chat vernomen dat mijn toestel bij Post NL is aangeboden.
IPhone 6 16 GB silver
Besteld 25-09-2014

rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@rikclaessens
We hebben helaas geen informatie over de winkelvoorraden. Dit kan overigens ook nog per winkel verschillen. We proberen in ieder geval de verschillen tussen de verschillende verkoopkanalen zo klein mogelijk te houden. Ik ga ervan uit dat onze collega's direct contact met je opnemen zodra je toestel binnen is.


Zojuist telefoontje van de winkel gehad dat het toestel klaar ligt. Snelle 2-3 weken. Toch nog nette levertijd, maar toch was het fijn geweest om wat meer info te kunnen krijgen over de status van de levering. Succes iedereen in ieder geval.
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Densoft

Neeeeeeee... ik heb hem de 19e besteld!!!
Haha veel plezier ermee!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
funk0014 schreef:
@Serkan Dan begrijp ik het overzicht verkeerd. Zoals ik het begrijp gaat het overzicht juist ook over als je een bestelling op bijvoorbeeld 27 sept hebt gedaan wat vanaf dan de levertijd was/is.
Klopt. Maar er zijn ondertussen al toestellen onderweg naar klanten. Deze vallen dus buiten de huidige indicatie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic