Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Berenisze

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja zo'n mail zou inderdaad handig zijn.
Ik heb zelf als nieuwe klant, een online pre order met nummer behoud gedaan op 19 sep met om 00.37 een bevestiging. Maar tot op heden word ik niet wijzer van de informatie dat op het forum staat en wat o.a. via de chat aan mij gemeld wordt.

Het lijkt er op dat er geen draaiboek is van de verkoop. En dat iedere medewerkster/medewerker op zijn eigen wijze maar antwoord geeft, en niet eens naar de order gegegevens van de klant kijkt.
In de chat bijvoorbeeld wordt niet op mijn vragen antwoord gegeven zoals ik het verwacht.Lijkt me dat iedereen toch uniek is en dat er zonder controle van het ordernummer toch geen informatie verstrekt kan worden?. Best knap als je dit uit je hoofd kan doen??

Mod-Edit Serkan: Het is niet de bedoeling om chatconversaties met (namen van) collega's in dit topic te plaatsen.

Al met al lijkt het me handig om een bulkmail naar klanten te sturen met info over stand van zaken.. zoals Flieger ook aangeeft...

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
@flieger @Berenisze

Goed gesproken en ben het helemaal met jullie eens!
Ik heb daarom ook geen toevoeging. Compensatie lijkt me wel op z'n plaats of tenminste een duidelijke mail.

Helaas mogen wij dit niet verwachten.
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Berenisze Wat betreft het laast gewijzigd, ik ben ook een nieuwe klant van vodafone en heb ook nummerbehoud aangevraagd. Bij mij staat er echter al sinds de 19e dat mijn bestelling wordt verwerkt.

Bestelling wordt verwerkt.
Laatst gewijzigd: 19-09-2014 07:00:44

Zou niet weten hoe ze rond dat tijdstip een kredietcheck gedaan hebben.. Dus zelfs dat antwoord lijkt me niet helemaal kloppend..
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Nog even een update over een aantal zaken:


  • Sinds vrijdag zijn we begonnen met de leveringen. We hebben inmiddels een groot aantal klanten blij kunnen maken met hun nieuwe iPhone en hopen de rest van de klanten ook z.s.m. te voorzien van hun toestel.

  • Ik lees een aantal klachten over de volgorde van levering. Hierover kan ik duidelijk zijn: We leveren echt op volgorde van bestelling. Dit is namelijk een geautomatiseerd systeem. Echter zijn er wel een aantal factoren die hierin toch een rol kunnen spelen:
- Nummerbehoud: Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.

- Verkoopkanaal: Houd er rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

- Overige: Er kunnen zich ook individuele problemen voordoen waardoor je bestelling niet loopt zoals gepland. Dit komt gelukkig weinig voor maar ik vermeld het voor de zekerheid even erbij: er kunnen aanvullende documenten nodig zijn om je bestelling af te ronden / wijziging van je abonnement dient handmatig gedaan te worden / kredietwaardigheidstoets negatief / etc. Indien er sprake is van een dergelijk probleem zal er door ons contact worden opgenomen.


  • Vanaf morgen gaan we klanten die nog op hun toestel wachten een sms sturen met meer informatie over de levering. Dit zal in een aantal stappen gebeuren. Wacht het dus even af als je de komende dagen niet gelijk een sms hebt ontvangen.

  • Maandag/dinsdag verwacht ik een nieuwe update over de huidige voorraad en de verwachtte levertermijn per type toestel.

  • Indien je geen bevestiging per e-mail hebt ontvangen raad ik je aan om je spam inbox en overige mappen ook een te bekijken. Soms kan het wel eens voorkomen dat een dergelijke e-mail daar terecht komt.

  • Ons moderator team heeft direct contact met de verantwoordelijke afdelingen wat betreft de beschikbaarheid en verwachtte levertijden van de nieuwe iPhones. Zodra we meer weten zullen we dit gelijk met jullie delen. Het heeft dus weinig zin om via verschillende kanalen contact op te nemen met onze klantenservice. Onze collega's kunnen je niet aan meer info helpen en doen echt hun uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen en te voorzien van de juiste informatie. De onnodige verwijten richting deze mensen die ik in sommige berichten lees zijn nergens voor nodig en doen hen hierin tekort.

  • Geduld is een schone zaak.. (bedankt!)
P.S. Het is niet de bedoeling om volledige chatgesprekken in dit topic te plaatsen. Dit levert verder geen bijdrage aan de informatievoorziening. Daarnaast worden namen van collega's ook erbij geplaatst. Ik zal deze berichten vanaf nu aanpassen. Indien je iets uit een chatconversatie wilt vermelden kun je dit ook in je eigen bewoordingen doen. Overigens geldt dit voor de positieve gesprekken met onze collega's. Die zijn er gelukkig ook nog ;-).
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Serkan

- Nummerbehoud: Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.
Wanneer gaat dat verzoek eens plaats vinden? Via de chat kon mij niets worden verteld. De provider waar ik afscheid van ga nemen kon mij wel vertellen dat zij nog geen aanvraag van jullie binnen hebben..
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@BayArea
hoi. My last contact with vodafone was about changing the color,you'd better not do it because that also means that you will be placed at the bottom of the list and so are last on the stock exchange in terms of delivery.
upcoming week are again supplied devices. it is only a moment the question of what day it is.
at this point it is up to Apple and is waiting to see when Apple will deliver. I understand the frustration because I myself also. but change does anyway wait any longer for your phone.
I'm sorry that my English is not correct. it has been translated from Dutch to English by Google Translate
I hope you have some of my story!
Good luck with waiting!
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
@Serkan

Bedankt voor je reactie. Eindelijk weer wat duidelijkheid. Ik zeg afwachten tot morgen allemaal! We krijgen ons speeltje echt wel.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Doet Vodafone nu ook al aan censuur? Chatgesprekken zijn toch met Vodafone medewerkers die bevoegd zijn uitspraken te doen? Waarom zouden ze daar niet verantwoordelijk voor gehouden mogen worden? Ik vind het wel degelijk wat toevoegen. Namelijk dat er 1.000 verschillende dingen geroepen worden door Vodafone.

Daarnaast is de volgorde van levering ook al onderuit gehaald. Er zijn verschillende mensen met exact dezelfde bestellen. Hetzelfde kanaal, hetzelfde toestel, hetzelfde abonnement, enz enz. Absoluut niet op volgorde! En dan nog een disclaimer plaatsen waar alles onder geschaard kan worden: individuele problemen...

Op het punt van tegemoetkomingen wordt wederom niet ingegaan.

Maandag of later informatievoorziening over leveringen die de vrijdag ervoor plaats hadden moeten vinden is in deze tijd gewoon te laat. Volgens mij had vrijdag al duidelijk kunnen zijn wie het bestelde toestel niet op tijd zou ontvangen. Die mensen hadden direct geïnformeerd moeten worden in plaats van aan het lijntje gehouden worden.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@JeeWeetje

Hoi.
Ik snap je frustratie heel goed! Ik heb exact dezelfde frustratie.
Ik heb gisteren een verhelderend gesprek gehad met de klantenservice!
Het zit zo:
Apple heeft met de iPhone 5 het als volgt gespeeld.
De toestellen die al meest besteld waren ( iPhone 5 16gb) die werden het minst geleverd! Zodat de klanten het om laten zetten naar een duurder toestel namelijk de 32gb of 64gb. Na 3 weken zijn ze de 16 gb pas weer gaan leveren!
Dit is een marktstrategie van Apple (bedrijfstechnisch heel erg slim maar vervelend voor ons als klant)
Dit is vodafone niet aan te merken! Het gebrek aan communicatie natuurlijk wel!
Daarnaast krijgt vodafone vlak van te voren te horen hoeveel erg geleverd zou gaan worden en ook daar is Apple niet erg duidelijk in( marktstrategie) de beloofde "10.000" zijn er uiteindelijk maar 1000 geworden! Deze 1000 worden landelijk verdeeld door vodafone over winkels, online en telefonische bestellingen!
Begrijp me niet verkeerd! Ik voel me ook genaaid momenteel maar ik begrijp dat vodafone niet veel kan! Aangezien de marktstrategie van Apple lastig te voorspellen is en dus ook niet bekend word gemaakt wanneer ze wat precies leveren!

Daarnaast is het zo dat de medewerkers van de klantenservice voornamelijk uitzendkrachten zijn die dit werk verplicht moeten doen ivm uitkering!
Als je mazzel hebt krijg je een "echte medewerker van vodafone " aan de lijn en deze mensen zijn degene die je heel goed zoals wat ik nu vertel kunnen uitleggen wat nu precies het probleem is!

Hoop dat je er wat aan hebt!
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Also in english! I'm sorry that my English is not correct. it has been translated from Dutch to English by Google Translate! I'll hope you understand!

jeeweetje

Hi.
I understand your frustration very well! I have the exact same frustration.
Yesterday I had an enlightening conversation with the customer service!
It's like this:
Apple has with the iPhone 5's played as follows.
The devices were most ordered (iPhone 5 16GB) which were least delivered! So the customers have to put a more expensive device namely the 32gb or 64gb. To After three weeks they will supply the 16 gb again! Newly
This is a marketing strategy of Apple (now technically very clever but annoying for us as a customer)
This is not to be considered! Vodafone The lack of communication of course
Besides getting vodafone plane told in advance how many really delivered was going to be there and also Apple is not very clear (market strategy) the promised "10,000" there are only 1000 made! Eventually This 1000 will be distributed nationwide by vodafone over stores, online and telephone orders!
Do not get me wrong! I also feel screwed now but I understand that vodafone can not do much! As the marketing strategy of Apple difficult to predict and therefore does not get created when they deliver exactly what known!

In addition, the Company's customer service mostly temporary workers who have to pay because of his work! Mandatory
If you're lucky, you get a "real employee vodafone" on the line and these people are the ones you quite like what I now tell to explain exactly what the problem is!

Hope you find them useful!
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Ja ik kan wel leuk mijn opslag wijzigen naar 64gb, maar dat betekent dat de kans groot is dat ik nog langer moet wachten. Dikke doei Apple, hier komt niks van in! 🙂
Nicksss

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste moderator,

Ik heb vrijdag de kleur laten wijzigen van SG naar Zilver, maar toen later op de dag bleek dat alle voorraad op was heb ik mijn order terug laten zetten op SG. Sta dan alsnog achteraan?
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@DauphineH Thank you so much for your posting and warning. I contacted yesterday the support again. After they told me the first time, that a change of my device is impossible, this time it was possible, but you are right, it is not a pleasant way. They would cancel my order by Monday and I would be able to place a new order after 48 hours. I would have to wait two more days until I can order again. So if the alternative model would be also sold out in the meanwhile, I would end up with even less which is in this case no phone at all. So you are RIGHT! I won't change anything. It's just a pitty that the company is STILL not able to help without any obligations. Thanks again. Have a nice Sunday.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Vertrigo schreef:
@Serkan

- Nummerbehoud: Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.
Wanneer gaat dat verzoek eens plaats vinden? Via de chat kon mij niets worden verteld. De provider waar ik afscheid van ga nemen kon mij wel vertellen dat zij nog geen aanvraag van jullie binnen hebben..
Normaal gesproken gaat dat vrij snel (direct) nadat je een dergelijk verzoek bij ons hebt ingediend. Echter kan het soms voorkomen dat de doorgegeven info onjuist of niet compleet is waardoor het langer kan duren. Neem de komende dagen eens contact op met onze (telefonische) klantenservice voor een nieuwe update. P.S. Soms zijn niet alle (voor)-handelingen voor iedereen te zien waardoor het lijkt alsof er nog niets mee gedaan is. Dit is echter niet altijd het geval. Op de achtergrond is er dan toch al het een en ander uitgevoerd. Dit geldt ook voor de collega's van je huidige provider.

DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@BayArea
Cancel lasts longer than 48 hours because they are very busy due to the deliveries in administration! The first delivery were 1000 units and that are on! No store of Vodafone currently has aircraft. vodafone since the goods supplied is divided among vodafone. it is really waiting for a new delivery of Apple . There were people can change or cancel this means that our turn his earlier! that is only beneficial to us
I had another post with more information! Page 32!

Have a Nice sunday
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@SerkanNet zoals de meeste mensen die nummerbehoud bij vodafone hebben aangevraagd, hebben afgelopen week een mail ontvangen met als onderwerp: 'Je levering is vertraagd | *ordernummer*'.

In dit mailtje staat het volgende:

Je bestelling met ordernummer *ordernummer* is nog niet op voorraad en kan daarom nog niet worden verwerkt.Zodra het bestelde artikel weer op voorraad is, informeren we je daarover en starten we met de nummerbehoud aanvraag. We kiezen ervoor om de nummerbehoud aanvraag pas te doen zodra er ook voorraad voor je bestelling is gereserveerd, zodat je geen risico loopt om tijdelijk onbereikbaar te zijn.
Ik kan vanzelfsprekend contact opnemen met jullie telefonische klantenservice, maar wat krijg ik dan te horen? Ongetwijfeld weer iets anders dan dat ik tot op heden heb gehoord. Mede door de dingen die ik hier in dit topic lees krijg ik steeds minder vertrouwen in vodafone..
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Nicksss schreef:
Beste moderator,

Ik heb vrijdag de kleur laten wijzigen van SG naar Zilver, maar toen later op de dag bleek dat alle voorraad op was heb ik mijn order terug laten zetten op SG. Sta dan alsnog achteraan?
Hi @Nicksss

Ik ben bang dat je dan inderdaad 'achteraan in de rij' terecht komt. Ik raad je aan om onze nieuwe voorraad-update in de gaten te houden om te zien in hoeverre dit daadwerkelijk iets zal uitmaken.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Vertrigo schreef:
@SerkanNet zoals de meeste mensen die nummerbehoud bij vodafone hebben aangevraagd, hebben afgelopen week een mail ontvangen met als onderwerp: 'Je levering is vertraagd | *ordernummer*'.

In dit mailtje staat het volgende:

Je bestelling met ordernummer *ordernummer* is nog niet op voorraad en kan daarom nog niet worden verwerkt.Zodra het bestelde artikel weer op voorraad is, informeren we je daarover en starten we met de nummerbehoud aanvraag. We kiezen ervoor om de nummerbehoud aanvraag pas te doen zodra er ook voorraad voor je bestelling is gereserveerd, zodat je geen risico loopt om tijdelijk onbereikbaar te zijn.
Ik kan vanzelfsprekend contact opnemen met jullie telefonische klantenservice, maar wat krijg ik dan te horen? Ongetwijfeld weer iets anders dan dat ik tot op heden heb gehoord. Mede door de dingen die ik hier in dit topic lees krijg ik steeds minder vertrouwen in vodafone..
@Vertrigo

Contact opnemen zal in dit geval niet veel helpen. Je order staat ergens in de wachtrij om aan een toestel gekoppeld te worden. Zodra dit het geval is wordt nummerbehoud aangevraagd en kan de levering plaatsvinden. Laten we hopen dat de voorraad snel zal toenemen. Houd de updates in de gaten.
iOerlie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Afgelopen woensdag telefonisch abonnement verlengd met een iphone 6 64gb SG.
Gistermiddag ging de bel. Ze zeiden levertijd 2 tot 3 weken. Maar ik heb hem dus nu al binnen!
Thanks Vodafone!
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
iOerlie schreef:
Afgelopen woensdag telefonisch abonnement verlengd met een iphone 6 64gb SG.
Gistermiddag ging de bel. Ze zeiden levertijd 2 tot 3 weken. Maar ik heb hem dus nu al binnen!
Thanks Vodafone!

Waarmee maar weer is aangetoond dat je, door op de 19e om 00:30 achter je pc te kruipen op aanraden van Vodafone dus compleet genaaid bent. Ik heb ook verlengd met dezelfde specs maar weet nog helemaal niets. Kennelijk krijgt het belteam een voorraad waar ze een week mee vooruit kunnen en is de online voorraad in 10 minuten weg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic