Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Serkan

Klopt het dat er vannacht niks verwerkt word?
Dus dat de enige dag morgen nog is dat er verwerkt gaat worden qua inboeken toestellen en koppelen aan klant? Of worden er meer toestellen geleverd en gaan ze a.s maandag weer verder met inboeken?
JessevP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
De 19e besteld, klantenservice gesproken die weten geen leverdatum, ze vertelde me wel dat ik als één van de eersten besteld had, dus zou vrijdag of zaterdag geleverd worden.
De bestel status pagina werkt niet...doet die het eigenlijk wel bij iemand?
Maar wat ik het meest ruk vind is de mensen die afgelopen week dinsdag (bijvoorbeeld) hebben besteld hun bestelling reeds hebben ontvangen, er zit dus duidelijk geen enkele volgorde in het pre-order systeem! Best waardeloos...
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Doet het bij mij ook niet!

Ach probeer het van de zonnige kant te zien; nu heb je genoeg tijd om een case te regelen, gegarandeerd dat hij een keer op de grond stuitert de komende twee jaar
N11

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone sucks.. Ik hoor van iedereen dat zij een mail hebben gehad na hun bestelling van de iPhone 6 dat de bestelling plaats heeft gevonden. Nou ik heb hem laten bestellen in de winkel en heb niet eens mail of iets gehad dat ik wat Besteld heb.
En dat mens van de winkel zou mij vandaag laten bellen heeft ze natuurlijk ook niet gedaan.

Zowat iedereen die de iPhone Besteld heeft rond de Zelfde tijd als mij heeft hem al.

Had ik dan toch ook maar voor KPN gekozen.
N11

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Klopt idd helemaal niks van hun eigen gemaakte volgorde.
Rhardeveld

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lijkt wel of de mensen die via f&f hebben verlengt,
als laatste aan de beurt zijn .
Moet zeker nog tot na weekend wachten en dan nog is het afwachten helaas .
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Op de website http://www.iculture.dannyhtek.nl kun je je aanmelden en je status van bestelling updaten. Er zijn vier provider op de site aanwezig en het merkwaardige is dat andere providers zijn werk inmiddels erg goed hebben verricht, aldus informatie van deze website. Ik denk dat vodafone-klanten collectief moeten optreden om vooralsnog in aanmerking te kunnen komen voor een eventuele tegemoetkoming. Mijn doel is absoluut niet om vodafone af te kraken, maar als andere providers zijn beloften wel kunnen nakomen en Vodafone voorraad problemen heeft dan zet ik hier vraagtekens achter. Daarnaast bestaat er een dikke kans dat klanten vodafone ingebreke gaan stellen omtrent het niet-leveren van de producten.
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb mijn contract ook verlengd na telefoontje van een Vodafone verkoopmedewerker. Allemaal prima, helemaal nuks mis mee. Ik krijg icm een nieuw abonnement een iPhone 6 Plus en zou daarvan een bevestiging krijgen. Wel dat kreeg ik tot op heden niet.

Heb de hele dag tussendoor geprobeerd om contact te krijgen per telefoon, facebook en twitter, maar heb nog nooit zo'n drama klantenservice meegemaakt als bij Vodafone. Ik ben echt al vele jaren abonnee, maar het is voor mij de laatste x geweest dat ik weer een abbo afsluit per telefoon.Ik heb maar één simpel verzoek en dat is een antwoord op mijn vraag wanneer ik eindelijk eens die bevestiging + verwachte leverdatum krijg!! Is dat nu te veel gevraagd? Echt, ik kan me hier vreselijk aan storen, dat er niet een manier is om deze vraag gesteld te krijgen. Heb uiteindelijk een paar uur terug via Facebook een reaktie gekregen, dat ik het hier kon proberen. Wel, ik ben benieuwd. Ik kan je intussen wel zeggen dat ik er strontzat van ben
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Nog even een update van mijn kant. Zoals ik aangaf 0:15 bestelt en 0:30 de bevestiging gekregen op 19 september. Zojuist te horen gekregen dat de 6+ 16gb space gray er niet meer is en dat iedereen kan wachten op de volgende levering van Apple. Dan is iedereen meteen op de hoogte van deze variant.
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Het is werkelijk een zootje met die bevestigingen. Heb begin van de week nieuw abbo afgesloten,maar tot op heden geen bevestigingsmail mogen ontvangen. En contact krijgen met die lui is een illusie. Als dat niet rap veranderd, is dit mijn laatste abonnement bij Vodafone. Ben er helemaal klaar mee
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Compleet mee eens
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Het vreemde is dat de media nauwelijks hier over schrijft. Er zijn namelijk honderden gedupeerden. Ik ben benieuwd hoe Vodafone Libertel Nederland dit gaat verantwoorden aan de grote broer aan de andere kant van de Noordzee.

Het nare voor nieuwe Vodafone klanten is dat ze niet worden vertrouwd of ze daadwerkelijk de abbo kunnen betalen. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat men een bkr-registratie e.d. raadpleegd, maar de meeste hebben 100-200-300 euro vooraf betaald, waar praten we over? Moeten klanten 24 maanden vooraf gaan betalen om als betrouwbare persoon aangemerkt te kunnen. Waarom wacht Vodafone nog om nummerbehoud aan te vragen? Of vertrouw je je eigen voorraden niet en denk je dat vele klanten Vodafone aansprakelijk gaan stellen en probeer je dit op deze manier veilig te stellen?
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik ben nu langzamerhand klaar met Vodafone. De informatievoorziening is op zijn zachts gezegd een drama. Toestellen die niet beschikbar zijn volgens hun informatie worden massaal geleverd. Toestellen die beschikbar zijn worden niet geleverd. Maar wat zij wel doen is gelijk het duurder abonnement in laten gaan.

En als klap op de vuurpijl word er veel energie gestopt in een reclame film over de levering van het toestel met een mandje. Is niets mis me, maar zorg er dan voor dat de informatie voorzienig goed is. Ga niet “economisch” met de waarheid om. Creëer geen hype die je niet waar kan maken.

Ik vind het niet erg om te wachten op een telefoon, maar ik verwacht wel duidelijkheid. Wij praten immers over een contract ter waarde van rond de 1500,00 EUR ex Btw over een periode van 2 jaar. Als Vodafone niet een draai van 180 graden maakt ik gebruik van mijn recht op verzet. Dan maar naar de concurrent. Wachten moet ik toch….. Maar dan liever met duidelijkheid.
Talex

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vandaag om 18:00 prettig contact gehad via de chat met Vodafone medewerker.
Zij vertelde mij dat er bij de eerste voorraad 1000 Iphone 6 (64GB SG) beschikbaar waren vanuit Apple. Deze zijn nu helaas uitverkocht. Ik kreeg te horen dat er nog geen toestel aan mijn ordernummer is gekoppeld.
Ik heb online op 19 september om 01:33 besteld. Dit kon ik, spijtig genoeg, niet eerder doen vanwege problematiek met de F&F website. Tussen 00:00 en 01:33 zijn er dus een hoop klanten gelukkig gemaakt met dit specifieke model. Dat betekend dat ik waarschijnlijk mijn Iphone pas over 1 a 2 weken in ontvangst kan nemen. Hoewel ik dit natuurlijk erg jammer vind, ben ik wel erg blij met nieuwe informatie. De wetenschap dat er maar 1000 toestellen van de 64GB SG zijn binnengekomen kweekt bij mij meer begrip voor de situatie.

Ik hoop dat Vodafone begrijpt dat elk klein beetje informatie kan leiden tot meer begrip vanuit de klant, en uiteindelijk dus ook meer rust bij de support afdelingen.

P.s. Kudos voor Selly

Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 01:33
Bevestiging: 19 sept, 02:05
Medium: Online F&F
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: 1 a 2 weken

JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Hoe krijg je iemand gek ... Door zelf zo gek te zijn je te telefonisch te laten verleiden je abbo te laten verlengen. Bevestiging ontvangt u vandaag nog. Ik hoor het hem nog zeggen .. Ik zou niet meer weten hoe ik iemand daar krijg te spreken, het is een grof schandaal! Overal zie je videootjes voorbij komen over kromme iphone's, maar het zou beter zijn als de media dit tenenkrommend gedrag van Vodafone es aan de kaak ging stellen
Kyan

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Om eerlijk te zijn irriteert me dit antwoord des te meer. Ik begrijp heus dat het slechts om een telefoon gaat, maar ik vind dit een enorme misslag in de communicatie van Vodafone naar haar cliënten, tenslotte is dit het product wat ze verkopen. Het minste wat je kan doen is mensen een kort berichtje sturen dat je de levering wat langer duurt door beperkte voorraad; tenslotte levert dit nog begrip op. Het lijkt nu alleen op een commercieel succes halen door hoge verkoopcijfers en duidt er alleen maar op dat de verkoopcijfers belangrijker zijn dan het tevreden stellen van je klanten. Ik vrees dat geen van de commerciële jongens van Vodafone hier ook maar één minuut wakker van ligt, maar ik kan niet zeggen dat deze radiostilte de schoonheidsprijs verdiend, zeker als je bedenkt dat een voorinschrijving toch betekent dat je 'committed bent'. Kortom, bijzonder slechte informatievoorziening, zeker gezien het feit dat de nieuwe abonnementen al een week in het systeem staan?
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Gloeiende gloeiende !!!!! Zoals al eerder gemeld via Facebook, Twitter en ook via dit forum, had ik deze week een verkoper aan de lijn om mijn huidig abbootje te verlengen en daarbij een iPhone 6 Plus te doen. Ik zou de bevestiging krijgen volgens hem. Niet gebeurt (zie ook eerdere postings)

Wel zag ik tot vanmiddag nog aan toe in MyVodafone staan dat ik een nieuw Red contract had en ook de einddatum 2016 stond er bij vermeld. Keek net weer en wat dacht je??? Foetsie, er staat helemaal niks meer over een nieuw abonnement! Hebben ze dat er maar gewoon effe uitgepleurd???? Dit is toch niet te geloven!!!

Is het nu wel afgesloten of niet? Stel ik ga naar een VF-winkel en sluit daar alsnog een nieuw contract af, dan zit ik misschien wel met een dubbel contract!!! Woest ben ik nu!! En hoe krijg je die pipo's aan de lijn? En als je ze aan de lijn krijgt weten ze niks te vertellen wat ik hier zo lees???????

24/7 staan ze paraat de mannen van het forum werd me verteld. Nou, ik heb tot op heden nog geen enkele reaktie mogen ontvangen. Een grote klerezooi is het.
JessevP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ging maar ff kijken; same here!
Er staat nu alleen nog " einddatum abonnement"
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Waar zijn die "specialisten" hier op dit forum? Die hadden toch toegang tot alles of is dit louter een forum om je gal te spuwen? De meest vreselijke woorden komen in me op, ik verander langzaam in een bloeddorstig monster, ik word helemaal gek hier van. 24/7 bereikbaar, amme hoela! Vodafone SUCKS!!
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb inmiddels dit aanhangig gemaakt bij De Telegraaf, hopen maar dat zij dit oppakken. Ze willen niet anders ... Volg mijn voorbeeld, dat helpt beter dan een eenling ...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic