Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DaanKal

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Na wat eerdere problemen te hebben gehad met de service van Vodafone is mij een aanbieding gedaan om toch te verlengen. Ik was weer blij en mijn nieuwe IPhone Silver 16GB is besteld en zou een weekje tot 1,5 week levertijd hebben. Nu zie ik in het schema week 46+???

Ik ga er toch wel van uit dat mijn toestel ergens in de komende week bij mij afgeleverd is?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@RemyPas

Het schema geldt alleen voor bestellingen die telefonisch of online zijn gedaan. Winkelvoorraden staan hier los van dus deze zijn niet in dit schema meegenomen.

@DaanKal

Helaas bevestigt Apple van diverse types geen nieuwe leveringen en daarom hebben we de verwachting moeten bijstellen tot medio november. Zodra meer duidelijkheid komt passen we het schema direct aan. Dit kan positief uitvallen, maar zeker ook negatief. Vandaar dat we ‘Week 46+’ hebben opgenomen.

Dit bericht hebben wij gisteren ontvangen dus vandaar dat nu ook pas de verwachting is aangepast.

Raouldegraaf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi maartje,

zou je ook even willen kijken naar mijn post? 😄

Dankjewel.
MacRonald

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het echt jammer dat ik keer op keer verkeerd geïnformeerd ben over de beschikbaarheid van de iPhone. Ik zit nu met een kapot toestel en ik heb het nodig voor zaken. Vooraf wordt er zelfs geadverteerd met "het snelste in huis via Vodafone". "iPhones worden uitgegeven in volgorde van binnenkomst" daar klopt niets van. Om mij heen heeft iedereen hem al in huis, zelfde typen iPhones, dezelfde abonnementen, maar LATER besteld dan ik. Na het bestellen wordt er een filmpje getoont waarin over 2 werkdagen wordt gesproken, later per chat wordt ik gerust gesteld dat ik bij de eerste lichting zit maar dat het een week kan duren, later ontvang ik een SMS dat het 3 weken gaat duren. Die tijd heb ik niet. Als ik dit geweten had dan had ik hem zeker niet bij Vodafone besteld.
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Maartje,

Hoe kan het zijn dat jullie dan in de webshop zelfs nu nog zeggen dat een 64Gb iPhone6 in 2 weken geleverd zal worden. Het lijkt me duidelijk dat jullie dit moeten aanpassen naar binnenkort leverbaar oid. Jullie zijn nu gewoon keihard aan het liegen tegen iedereen die een iPhone6 wil bestellen.
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
MacRonald,

Eigenlijk zou iedereen hier een collectieve klacht moeten indienen ofzo. Misschien zelfs met hulp van een jurist. Ik ben van mening dat Vodafone hoort te compenseren voor hun valse reclame en beloftes. Is er hier iemand die daar wat voor voelt? Of die weet hoe dat werkt?
RemyPas

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Maartje
Dank voor je reply.
Ah, dit was niet helemaal duidelijk, aangezien de onderstaande tekst in de OP is opgenomen.

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.
Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Is er dan verder helemaal geen inzicht in de leveringen in shops? Aangezien de bestelling al voor 19 september is geplaatst vind ik het raar dat de levertijd van bestellingen in een shop zo veel afwijkt van bestellingen on-line terwijl het bij het zelfde bedrijf is..


Raouldegraaf

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Citaat uit een vorige post ergens..
Weinig kans

Even de bijbehorende artikelen gezocht uit de AV.

Ik citeer uit art. 5 lid 2 AV Red:
"Eventueel in de Overeenkomst genoemde termijnen (waaronder (op)levering- en prestatietijden) gelden bij
benadering en niet als fatale termijn. De overschrijding van een termijn brengt Leverancier niet in verzuim.
Eventueel in de Overeenkomst genoemde termijnen (waaronder (op)levering- en prestatietijden) zijn onder meer
gegeven op basis van de door de betrokken toeleveranciers aan Leverancier verstrekte gegevens. Blijkt gedurende de uitvoering van de overeenkomst dat om welke reden dan ook (waaronder oorzaken gelegen bij het personeel van Leverancier en/of zijn toeleveranciers) vertraging optreedt, dan zullen de termijnen met zoveel dagen worden verlengd als de opgetreden vertraging heeft bedragen. Dit geldt ook indien de vertraging een gevolg is van reeds bij het sluiten van de Overeenkomst voorzienbare omstandigheden."

jo. art. 17 lid 2 sub k:
"Leverancier is niet verantwoordelijk voor de hiernavolgende omstandigheden en niet aansprakelijk voor enige
schade die daaruit voortvloeit noch voor enige schade anders dan de directe schade zoals gedefinieerd in het
vorige lid van dit artikel (...); k. het overschrijden van termijnen (waaronder (op)levering- en prestatietijden);"
MacRonald

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zou ik ook wel willen maar heeft niet zoveel effect. Voornaamste reden is dat je dan moet aantonen dat je schade hebt geleden en dat is nogal moeilijk en niet tastbaar. De tijd die ik nu kwijt ben om hetzelfde voor elkaar te krijgen met een oude telefoon zal niet zijn te verhalen. Het enige dat je kunt doen is dit onthouden en wellicht de volgende keer niet verlengen. Maar het is natuurlijk gewoon een blamage, veel te zuinig ingekocht, nu geen oplossing hebben, en zeggen "ja het is gewoon op"
hjnkoll

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Raouldegraaf

Het klopt wat je zegt, maar..

Net de consumentenbond aan de lijn gehad. In principe sta je in je recht als je je toestel nog niet hebt, maar wel je nieuwe abonnement in is gegaan. Het abonnement en toestel neem je bij elkaar. De termijn mag pas ingaan zodra je het toestel hebt ontvangen. Of wanneer het toestel binnen redelijke termijn binnen is. Dat is volgens de consumentenbond ongeveer die 2 weken. Kortom klacht indienen en in ieder geval je nieuwe abonnement pas in laten gaan als het toestel er is.
RemyPas

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Raouldegraaf

Ik haal niets aan om een gelijk te halen. Ik haal het alleen aan om te laten zien waarom ik dit dacht, zodat ze er iets mee kunnen eventueel. Mijn post is niet bedoeld als een 'ik voel me genaaid' post, maar als een manier om informatie in te winnen, aangezien ik in de winkel niet verder kom.
DaanKal

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Als Vodafone al weet dat Apple daar niks over kan zeggen dan kunnen jullie toch ook niet in eerste instantie een levertijd van max 1,5 week aangeven? Een van de redenen dat ik toch weer bij voor verlengen bij Vodafone heb gekozen is dat mijn defecte toestel binnen 1 tot 1,5 week vervangen zou zijn. 

In veel winkels is de 16GB versie op voorraad.. ik wacht het nog even af want ik heb natuurlijk op op de 2de besteld maar een levertijd van nu nog +6 weken....
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Daar ben ik lekker mee,dus als ik via de klantenservice had besteld had ik deze week mijn iphone 6 plus 64g gehad!!
Heb hem 20 sept. In de winkel in barendrecht(orginele Vodafone winkel)besteld hoe lang mort ik dan nu dus wachten???? Kunnen jullie dan niet naar de winkels versturen????

zephyrlord92

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Maartje

Is het niet mogelijk om als je online of telefonisch je telefoon heb besteld dat je hem in een vodafone winkel ophaalt waar er nog vooraad is ?

Met vriendelijke groet,

Robert
miek75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Op 25 september heb ik een iphone 6 64g silver besteld.
Op jullie opleverschema staat sinds gisteren dat deze al geleverd is.

Echter, dit is niet het geval. Als de bezorger langs zou zijn geweest terwijl er niemand thuis was, zou er wel een briefje in de bus liggen wanneer ze weer langskomen.

Kunnen jullie hier helderheid over geven?
Krijgen we ook nog een track & trace nummer, hetgeen gebruikelijk is bij een levering?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Annemieke
svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo. Ik kreeg zojuist het 'Bevestiging van Levering's' mailtje binnen. Ik mag naar alle waarschijnlijkheid morgen mijn iPhone in ontvangst nemen 🙂 Ik heb echter nog geen TT code ontvangen, dus ik hou nog wel een slag om de arm. Eerst zien dan geloven.

Verlenging (Zakelijk)
Tijdstip: 19 sept, 01:45
Bevestiging: 19 sept, 02:02
Medium: Telefonisch
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: verwacht 8 oktober

Zoals jullie wellicht mijn verhaal nog weten, heb ik vorige week een aantal keer contact met de klantenservice gehad, met de vraag waarom mijn telefoon nog niet geleverd was in vergelijking tot anderen met dezelfde bestelling, maar latere besteltijd. Daar konden ze me absoluut (meermaals) geen duidelijk antwoord opgeven.

Gisteren(maandag) nogmaals contact gehad en toen kwam na een week aan contact en frustratie de aap uit de mouw: ' Meneer u had meerdere bestellingen lopen, vandaar dat dit eerst is recht gezet en u bestelling dus pas vanaf 23 september is doorgezet(wat betekend dat u toen weer gewoon achteraan kon gaan staan).'
Uiteraard bestel ik maar 1 keer een iPhone en kon er van meerdere bestellingen geen sprake zijn, dus ik snapte niet wat hier aan de hand was. Na lang zoeken kwam die jongen erachter dat het ging om een extra bundel die ik op mijn oude abonnement had afgesloten om wat extra datagebruik te dekken.

Absoluut onbegrijpelijk dat dit mij pas na twee weken wordt verteld (terwijl ik nochtans meermaals contact heb opgezocht met Vodafone!!), los van het feit dat ik het onzin vindt dat ik door zoiets op 19 september dus voor niks midden in de nacht ellenlang aan de telefoon heb gehangen. Ik vroeg hoe we dit gaan oplossen en de jongen kwam weer met het aanbod om mij een extra GB ter compensatie te geven voor een aantal maanden. Omdat mijn internetgb's al verdubbelen van 1 naar 2 gb in mijn nieuwe abonnement, heb ik dus niets aan nog een extra gb. Ook andere bundels heb ik niets aan, want als die voordelig voor mij hadden geweest(lees: ik ze nodig had gehad) had ik die natuurlijk wel direct besteld. Als je iemand wilt compenseren (die instelling is wat mij betreft wel positief is, ze zien hun fouten in) moet je dat natuurlijk wel met iets waardevols voor de klant doen, en niet met het bekende kluitje in het riet. De chatmedewerker zou dit vandaag met een leidinggevende overleggen, wat hier aan te doen, en mij vandaag per mail op de hoogte stellen. Wat nog niet is gebeurt. Ik geef hem het voordeel van de twijfel, maar gezien de ervaringen van de laatste weken verwacht ik niet dat die mail daadwerkelijk nog komt vandaag.

Ik hoop dat sommigen die misschien in dezelfde situatie zitten als ik, wat hebben aan dit verhaal. Al met al baal ik ervan dat alles zo loopt. De lol van het vroegtijdig kopen van een iPhone was en is er voor mij zo wel af. Ik hou jullie hier nog op de hoogte van eventuele vervolgen en de daadwerkelijke levering.

svennie11

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@miek75

Hoi Annemieke,

Even een tip. Hier op het forum geven moderators (als ze al reageren) veelal reacties van algemene strekking en zonder weinig echt nieuws. Individuele gevallen doen ze al helemaal niets aan. Ik zou als ik jou was even met je bestelnummer en klantnummer in de hand telefonisch of via de chat contact opnemen om te vragen naar je status. Helaas zal je dan waarschijnlijk te horen krijgen dat er óf iets met je bestelling is(nummerbehoud, etc) óf dat je maar gewoon moet afwachten tot je een emailtje krijgt.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Raouldegraaf

De kleur wijzigen is in sommige gevallen inderdaad mogelijk, maar alleen als het toestel dat je nu hebt besteld niet leverbaar is. Alleen de kleur wijzigen is mogelijk, dus niet het type/grootte van het toestel.

@miek75

Op pagina 1 staat het volgende:

Let op: staat er in de tabel dat het door jou bestelde toestel voor jouw besteldag al geleverd is, maar heb je nog niets ontvangen? Een oorzaak kan zijn dat jouw pakketje nog onderweg is, bijvoorbeeld als de leverafspraak voor een latere datum is (nieuw abonnement) of dat een eerste afleverpoging niet geslaagd is (verlenging). Ook als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan moeten we eerst wachten op goedkeuring van je oude provider. Er is dan wel al een toestel voor jouw order gereserveerd.

Het zou dus kunnen dat je bestelling nog wordt verwerkt. Neem even contact op met de status-order afdeling voor meer informatie.

@DaanKal

Zoals eerder gezegd hebben wij deze informatie gisteren pas vernomen, toen is ook de verwachting bijgesteld. Daarvoor was de verwachting dat de toestellen eerder uitgeleverd konden worden.
miek75

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel.
Ik zal bellen.
Je hebt het over een berstelnummer, maar dat heb ik helemaal niet. Ik heb tel besteld. Nou, het zal mij benieuwen
sebazz

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
19-09 01:15 Telefonisch een 6+ 64GB SLV besteld (Verlenging)
19-09 03:00 Order bevestiging

Vandaag 07-10 rond 15:00 Bevestiging van levering.

Voor de mensen die nog wachten, heel veel succes nog eventjes maar verwacht dat vele spoedig ook een mail ontvangen!

Track&Trace heb ik na de bevestiging bij de klantenservice opgevraagd.

Gr. Sebas
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic