Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Je zou toch verwachten dat als in de sheets week 47 staat ze in week 48 de status geleverd zouden hebben....

Je zou kunnen concluderen dat Vodafone niets geleverd zou hebben en dan is weer de vraag: waarom vermelden ze dat dan niet? Geef aan wat er aan de hand is!!

Zo veel tijd kost het niet om even een updateje te geven
assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Vodafone liegt!
Levertijden bij de iPhone van 7-8 dagen.....nou mooi niet!:@
De boel besodemieteren is het. Maar wel het nieuwe abo gelijk met de bestelling in laten gaan...
masterblastersj

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
GRAAG EEN UPDATE!
steurtje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb lang getwijffeld of ik iets zou schrijven op dit forum inzake de levertijd van de Iphone 6 en de Iphone 6 plus. Er moet me toch echter wel iets van het hart. Op de website van Vodafone staat vermeld dat Iphone 6 16GB direct leverbaar, vervolgens zit ik al ruim anderhalve week te wachten op de levering, zonder dat Vodafone mij bericht dat er wel degelijk een levertijd aanwezig is van deze toestellen en wat de verwachte levertijd is.

Door op de website te vermelden dat de toestellen direct leverbaar zijn, schep je een verwachting bij de klant, die in dit geval niet waargemaakt kan worden. Direct leverbaar is namelijk in mijn optiek binnen twee hooguit drie dagen geleverd. Mijn advies aan Vodafone is dan ook om de website aan te passen en direct leverbaar te wijzigen in: leverbaar binnen (bijvoorbeeld) 10 werkdagen. Hiermee schep je een andere verwachting bij de klant als dat nu gedaan wordt.






cb42

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht nu ook al een geruime tijd op een telefoon die "direct leverbaar" zou zijn.
Sinds het moment van de bestelling staat mijn status al op het niks zeggende "order is verified and fulfillment is in progress"
De klantenservice en de online chat kunnen mij niet verder helpen en in dit forum krijg je geen reactie of praten ze overal omheen.
Erg slecht allemaal en heb ook zeer erge spijt van mijn beslissing om iets bij vodafone te bestellen.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Marc-
@Per
@Sido
@Maartje

Waneer krijgen we weer een update in het forum? Er wordt actief vanuit klanten service gepromoot om het forum in de gaten te houden. Dan mogen we toch ook wel verwachten dat jullie aanwezig zijn en updates geven.

Dat jullie geen directe klanten vragen beantwoorden vinden velen al zwaar onder de maat maar we mogen toch wel minimaal regelmatige updates verwachten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@winwiz

Ik doe mijn best om vandaag een update te plaatsen. Zodra ik meer weet zal ik dat natuurlijk laten weten.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Maartje

Ik denk dat je daar heel veel mensen blij mee maakt.
Gerben1986

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vodafone liegt over voorraad om de iphone 6 te kunnen verkopen:

20 november verleng ik abonnement. Krijg te horen iPhone 6 is op voorraad en wordt binnen 10 dagen geleverd. Na 10 dagen niks gehoord een chatsessie gestart; samenvatting daarvan is "toestel is niet op voorraad en we weten niet wanneer wel" Op vraag waarom mij 20-11 werd verteld bij verlenging dat toestel op voorraad was kwam geen antwoord. Toen naar webshop van Vodafone gegaan, daar staat "toestel direct leverbaar" exact zelfde kleur, geheugen etc. Opnieuw chatsessie gestart en gevraagd of toestel op voorraad is bij nieuwe aansluiting. Antwoord: "ja hoor, deze is op voorraad en wordt binnen 4 dagen geleverd." terug naar andere chat afdeling en om uitleg gevraagd waarom mij wordt verteld dat toestel leverbaar is. Antwoord "mijn ervaring is dat ze u gewoon wat proberen te verkopen" weer terug gegaan naar verkoop chat (andere medewerker) en gevraagd of toestel bij verlening op voorraad is. Antwoord: "ja hoor is op voorraad".

Vind dit echt bizar.

Heb gevraagd hoe ik hier een melding/klacht van kan maken. Dit blijkt alleen per post te kunnnen. Kortom, op de contact pagina staan 8 verschillende manieren om contact op te nemen; facebook, twitter, chatten, bellen etc. maar om anno 2014 een klacht in te dienen moet ik een brief schrijven!?

Daarom toch maar publiekelijk op dit forum, ben daar normaal helemaal niet van, probeer het altijd persoonlijk op te lossen.

Het wordt een lang verhaal maar omdat ik het zo bizar vindt copy past ik de chat gesprekken:

*edit moderator* zoals al eerder vermeld is het kopiëren van hele chatgesprekken niet nodig. Je mag best in je eigen woorden beschrijven waar het gesprek over ging.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hoi allemaal,

Zoals beloofd staat er een nieuwe update op pagina 1 van dit topic. 😄
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Als je mijn berichten zou hebben gevolgd komt dat wel overeen. In het kort weet de linkerhand niet wat de rechterhand doet en is de info hier niet compleet / up to date

Ik sta bijvoorbeeld al 8 weken op status geleverd en zit nog steeds zonder.

De status update is nu net binnen en ik sta nog steeds op geleverd terwijl ze absoluut niet in voorraad zijn....
(bestelling 7 oktober 6+ 128 GB Gold)
Gerben1986

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wat houdt "geleverd" in? Volgens de tabel zou mijn telefoon geleverd moeten zijn. Besteld op 20-11.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Geleverd houdt in dat ze bij Vodafone zijn geleverd... Dan gaan ze dus nog in het verzendproces.

Aanvulling:

Het geeft dus absoluut geen zekerheid dat hij ook werkelijk geleverd is bij Vodafone gezien mijn eigen ervaring.

Gerben1986

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
In mijn eigen woorden komt het hierop neer dat ik in de webshop van vodafone een chatsessie ben gestart met de vraag of de iphone 16 gb space grey op voorraad is. Antwoord: Ja hoor, is op voorraad, wordt binnen 4 tot 6 dagen geleverd.

Sessie 2:

Gevraagd waarom op de site staat direct leverbaar en in de chat sessie nogmaals. Antwoord:
Mijn ervaring is dat ze u gewoon wat proberen te verkopen en het rooskleuriger brengen dan het is (BIZAR!!!)

Sessie 3:

Weer online gevraagd of toestel beschikbaar is, dit keer met verlenging. Antwoord van andere medewerker: Ja hoor deze is beschikbaar.

Haal die beschikbaarheid tenminste van de website af als honderd mensen hier al op hebben gewezen, dan ben je nog "enigzins" geloofwaardig.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Gerben1986

Overigens heb ik je complete chatsessie gelezen, ik verwachte al dat hij verwijderd zou gaan worden.
Gerben1986

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als ik zie hoe lang jij al wacht op je telefoon vrees ik het ergste. Echt bizarre praktijken.

Ik heb zelf in de distributie van iphones gezeten. Wholesale van distributeur naar distributeur, ik weet hoe het werkt bij Apple. Geloof ook best dat Vodafone maar mondjesmaat geleverd krijgt maar moedwillig tegen klanten zeggen dat er voorraad is, en dit ook gewoon op de site zetten en erger nog, te laten staan, vind ik echt aanschurken tegen oplichting.
Dazzle23

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik zit al in de 8e wachtweek na mijn bestelling op 12/10: iphone 6 plus 128gb goud.
Iedere week heb ik iets anders te horen gekregen, van beloftes dat het toestel naar post.nl is gestuurd toe. Natuurlijk is er van dat gesprek geen notitie gemaakt. Ik heb in al die weken een keer een sms ontvangen dat de verwachte leverweek 46 zou zijn, daarna niets meer vernomen. Wat ik wil delen met jullie is dat ik wel een tegoedkoming krijg in de kosten van de aantal weken dat ik op mijn nieuwe iphone wacht in verhouding met het de kosten van het abonnement. Deze afspraak is gemaakt nadat ik aangegeven had over te willen stappen naar een andere provider.
Wellicht hebben de andere " wachtenden" hier iets aan.
Gerben1986

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wordt nog steeds op de chat van Vodafone en telefonisch gemeld dat toestel gewoon op voorraad is en binnen 4 tot 6 dagen geleverd wordt. Net weer getest.
Mensen wachten hier al meer dan 8 weken op hun telefoon. Als het zo is dat de langst wachtende als eerste hun telefoon krijgen, moet dan de status op de website niet onmiddelijk op niet op voorraad, zodat deze voorraad bij de mensen terecht komt die al zo lang wachten?

Onee wacht, dan sluit niemand natuurlijk meer een nieuw abbonnement af...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Gerben1986

Wanneer heb je jouw toestel precies besteld? Hoe is dit gedaan? (website, telefonisch, Friends&Family)? En wanneer heb je de bevestiging ontvangen? Daar zit namelijk wellicht het verschil in.
Gerben1986

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Op 20 november telefonisch en direct daarna dus ook op 20-11 de bevestiging ontvangen. Ik heb zojuist gevraagd of er voorraad is en dit is wederom bevestigd. Op de chat wordt gezegd; "vreemd dat je jouw toestel nog niet hebt, want er is voorraad alleen ik zie dat je bestelling ondanks nog niet verstuurd is".

Ik hoor vaker dat het verschil kan zitten in de wijze van bestellen, maar als toestellen worden uitgeleverd o.b.v. besteldatum dan zou dit toch niet uit moeten maken. En bovendien, ook toen ik telefonisch bestelde is mij bevestigd dat toestel op voorraad is, maar dit heb ik al vaker aangegeven. Waarom is er toen niets gezegd over de leverproblemen? Dat moet toch voor iedere medewerker duidelijk zijn binnen Vodafone?
1 mailtje vanuit het management / inkoop naar alle Vodafone team member met:

"beste medewerkers, we ondervinden problemen met de levering van de iphone 6 vanuit Apple, mochten klanten naar de levertijd of voorraad vragen, meld dan altijd dat dit onzeker is en dat de levering van het toestel niet gegarandeerd binnen 10 dagen kan plaats vinden"


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic