Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
barrymel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben in de nacht van donderdag 18 op vrijdag 19 september gebeld door Vodafone om mijn abonnement te verlengen met een iPhone 6 Plus 128 GB Zilver, dit is ook meerdere keren op de bandopname gezegd, een uur later krijg ik een mailtje met de bevestiging voor een gewone 6 (niet de plus) in het Space Gray en niet in het zilver

Die vrijdag middag gelijk gebeld om dit te corrigeren, dit was niet mogelijk, de verlenging moest eerst geannuleerd worden en dan kon er pas een nieuwe aanvraag gedaan worden voor het juiste toestel

In de week erna een paar keer gebeld of de annulering al rond was maar dit was nog steeds niet zo, de zaterdag van die week op 27 september wordt opeens de 6 (niet de plus) in het Space Gray afgeleverd……..?

Het toestel via de Vodafone Winkel Hoogvliet terug gestuurd, hier ging lange tijd over heen eerder dat het toestel terug was bij van de winkel naar de online/telefonische store van Vodafone , eerder dat het toestel terug was kon ik geen nieuwe bestelling plaatsen

Hier gingen weer een aantal weken overheen, toen was de annulering eenmaal verwerkt maar toch nog niet helemaal in het 1e systeem wel en het andere systeem niet dus uiteindelijk heb ik 31 oktober een nieuwe bestelling kunnen plaatsen, mijn iPhone 6 Plus 128 GB Silver zou in week 46 geleverd worden

Dit werd uiteindelijk week 47, ik heb op dinsdag 18 november (2 maanden na mijn eerste bestelling) de bevestiging mail gehad dat die dag erna het toestel geleverd zou worden , ik ben hier heel de dag voor thuis gebleven, ik heb het toestel in ontvangst genomen, eindelijk het toestel wat ik besteld had mijn dag kon niet meer stuk……

Ik plaats mijn sim kaart en krijg de melding : Sim niet geldig, dit is geen hardware probleem, deze sim kaart is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid , plaats een andere sim kaart of vraag de aanbieder om de iPhone te laten ontgrendelen……?

ik heb toen de nieuwe sim kaart geplaatst die bij het toestel geleverd was, de zelfde melding, ik heb contact met Vodafone opgenomen, toen bleek er een fout te zijn gemaakt en zijn er Duitse toestellen verstuurd en die werken niet met de Nederlandse Vodafone SIM kaarten ????

ik moest het toestel naar de Vodafone winkel brengen zodat hun er nog even naar konden kijken, als hun er niets mee konden doen moest het toestel weer terug gestuurd worden

toen kwam ik in de winkel van Vodafone Hoogvliet, daar was 1 persoon bezig met 1 klant, ongeveer 20 minuten er na zei hij er komt zo een collega van mij aan die zat blijkbaar in de kelder, nog eens 20 minuten later toen hij nog steeds met die 1e klant bezig was vroeg ik of die collega er nog aan kwam ? toen ging hij het nog even vragen en kwam die collega dus naar boven, die gaf aan dat hij pauze had en ik dan niet om hem moest vragen ? op een woensdag middag van 16:15 tot 17:00 pauze ?? maar goed, hij kon niets met het toestel en heeft het weer terug gestuurd

erna thuis nog een keer met Vodafone loyalty gesproken, hun zouden het in de gaten houden wanneer het toestel weer terug zou komen en dan zou er direct een nieuw toestel opgestuurd worden want eerder dan dat het toestel terug van de Winkel naar de Online/Telefonische store was kon er niet een nieuw toestel verstuurd worden……

ik heb mijn telefoon nummer van Vodafone sinds 2003, ik ben verder tevreden over het netwerk maar ik wordt hier toch wel heel erg verdrietig van ik vind dit echt een hele slechte service

winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@barrymel

Ik vind dat ze zo'n omruilactie ook gewoon via een Vodafone winkel moeten regelen. Gewoon boter bij de vis, bij inleveren van de telefoon direct een nieuwe (op afspraak). De Vodafone medewerker kan dit meteen in het systeem verwerken. Dit scheelt gewoon weken in de afhandeling en heeeeeel veel frustratie.
masterblastersj

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
WAAROM COMMUNICEREN JULLIE (VODAFONE) DAT DE IPHONE 6 SPACE GRAY 128GB
DIRECT LEVERBAAR IS. WANNEER DIT ABSOLUUT NIET HET GEVAL IS!!!!!!!!!!!!!!!
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/telefoon/abonnement/iphone-6-128-gb-space-gray.shtml?abonnement=red-essential-f-2jr
WEEK 48!!!!!!!!!! volgens jullie laatste update op dit forum. De Apple stores zijn hier wel transparant in!

HIER ZOUDEN GERECHTELIJKE STAPPEN TEGEN ONDERNOMEN KUNNEN WORDEN?


GRAAG JULLIE REACTIE.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@masterblastersj Zet s.v.p je caps lock uit, dat gaat juist niet helpen om hulp te krijgen. Alvast bedankt.

PS: De Apple stores weten hun eigen voorraad, helaas moeten vele providers wachtend en wachtend de te kleine lading krijgen van iPhone's. Apple verscheept maar en klein gedeelte wat te weinig is voor de klanten die in die ene week de iPhone 6 of plus hebben besteld... Daardoor krijg je dus grote vertragingen en lange tijden.
masterblastersj

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
CaPS LoCk Of GeEn Caps lock.
Volgens mij begrijp je mijn punt niet!
Het gaat er om dat Vodafone op de bestelpagina niet de juiste informatie verstrekt over de levertijd!

Hier wordt vermeld dat de iphones direct leverbaar zijn! Wat niet het geval is en misleidend is!
Graag de juiste informatie verstrekken op de bestelpagina!

winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@masterblastersj

Ook de sheets op pagina 1 van deze thread kloppen niet volledig... Ik sta al bijna 7 weken met de status geleverd maar volgens degenen die echt in het verzendproces zitten is hij er niet.... (Status geleverd zou moeten betekenen geleverd bij Vodafone) Dit is hier ook inmiddels al meerdere keren aangegeven maar 0,0 reactie erop.


tst

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc,

Kan er weer eens een update gegeven worden?
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dat zou niet gek zijn. Ik ben toch wel hoopvol dat er 6+ 128 GB Golds binnen komen deze week zodat mijn wachttijd ook over is.

masterblastersj

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Graag een update! Is alweer een volle week geleden!
Niet echt klantvriendelijk?

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @masterblastersj
Toevallig had ik gisteren het topic een update gegeven. Door technisch issuetje heeft de aanpassing van de datum niet gepakt.
Dit is nu wel geluk. De informatie die je ziet is dus de meest actuele.
Gr Per
hansgroot57

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Misschien een hele domme vraag, maar waar vind ik de verwachte geplande leveringen? Je geeft aan dat ik "het topic een update hebt gegeven" maar waar zie ik dat?
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@hansgroot57,

Op pagina 1 van dit topic staat het schema met de te verwachten leveringen van de diverse iPhones. Boven het schema staat de datum waarop dit voor het laatst bijgewerkt is. Het schema is alleen van toepassing op online- en telefonische bestellingen, dus niet op bestellingen in de winkel. Lees ook de opmerkingen even goed door die bij het schema vermeld staan.
Fritsieuitadam

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan aan mij liggen, maar is dit niet dezelfde lijst die er afgelopen week ook al opstond (deze loopt ook t/m 18 november)
Waar kan ik de leverdatum zien wanneer ik op vrijdag 21 november heb besteld?
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@Fritsieuitadam

@hansgroot57 gaf in mijn ogen aan dat hij het schema niet kon vinden. Ik heb dus ook alleen maar uitgelegd waar hij dit moet zoeken. Dit neemt echter niet weg dat inderdaad de besteldata niet zijn bijgewerkt. Daar heb je dus volkomen gelijk in. Het schema zelf heb ik echter niet meer bekeken, daar ik ook uit mijn blote hoofd weet dat het op pagina 1 staat. ???? En omdat ik mijn telefoon al in bezit heb, is dit verder voor mij ook niet meer van belang. ????
tst

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben niet echt geholpen met het "nieuwe" overzicht.
Het lijkt niet erg veel updates te bevatten.
Sterker nog, de leveringen van week 47 staan er nog in.
We zitten nu in week 48 als ik me niet vergis.
De levering aan Vodafone van dinsdag is inmiddels ook geweest wat als het goed is extra inzicht zou moeten verschaffen in te verwachten leveringen aan de klanten.
Wellicht nu tijd voor een échte update?
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ze zijn allemaal naar de postkamer geroepen om de achterstand weg te werken, dus geen tijd voor een update 😄
masterblastersj

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Aaaah Super goed!
Je bedoelt dus dat de updates eigenlijk niet nodig zijn omdat alle openstaande bestellingen tegen het einde van deze week worden geleverd!

Goed dat jullie zo efficient werken en zo eerlijk de consument informeren!

Mijn geduld raakt langzaam op!
Ben al op zoek naar andere mogelijkheden - misschien dat dit collectief moet worden opgepakt zodat er wat druk op de ketel komt!


winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Geen idee wat ze allemaal uitvoeren, ik neem aan dat het Forum bijzaak is. Gerichte vragen worden bijna nooit beantwoord, dus dit zal geen dagtaak zijn. 🙂

Ik heb gisteren maar weer eens gebeld. Ze verslikte zich in de koffie toen ze zag hoelang mijn bestelling al open staat..... en dat terwijl mijn status al meer dan 7 weken geleverd is. Ook aan de telefoon gebruiken ze vaak dezelfde sheets, dus echt wijzer wordt je niet. In ieder geval komt er deze week weer een zending binnen maar hoeveel, wat en hoe konden ze (uiteraard) ook niet vertellen.
barrymel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Leveringen-amp-Beschikbaarheid-iPhone-6-en-iPhone-6-Plus/m-p/216350#M10524

ik krijg van Vodafone hier geen antwoord op ? ook via het klachten formulier niet ?

mij was beloofd dat ik het toestel gister zou ontvangen, ik heb hier dinsdag over gebeld toen werd er gezegd dat het toestel niet meer op voorraad is terwijl ze vorige week zeiden er zijn er nog genoeg op voorraad ?
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Verwacht geen antwoord hier helaas.... Ik zou ze nu gewoon 2x per dag gaan bellen, je hebt lang genoeg gewacht in mijn ogen.

Ze moeten gewoon hun procedures eens goed tegen het licht houden. Zoals ik al eerder schreef over het omruilen dat kan veel soepeler en het scheelt Vodafone zelf ook werk, dus het lijkt me een win win situatie.

Iedereen moet dezelfde voorraad info hebben. Misschien hebben ze het wel, maar wordt het niet (goed) gebruikt. Anders zou het onmogelijk moeten zijn dat de een zegt dat hij verstuurd wordt en de ander zegt dat er geen voorraad is. (Ik zit in feite in hetzelfde schuitje met dit)

Meer relevante statussen in de online tool. Ik sta al vanaf de bestelling zelf in de nietszeggende "order is verified and fulfillment is in progress" status. De volgende stap is volgens mij uitgevoerd of zo, daar kunnen best een paar stappen tussen en ook een prognose.

Ik kan wel even doorgaan hoor....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic