Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
O lekker..

Juist van mijn versie 6 plus 128 GB gold is niets aangeleverd. Hoewel ik al 5 weken de status geleverd heb (wat ik dus niet meer geloof) zal ik moeten wachten tot minimaal week 48 ben ik bang.

We gaan maar weer eens bellen.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
En maar weer eens gebeld.. Er was de verleden week een ticket ingeschoten waarom er geen levering was geweest naar mij toe... Het toestel is er dus niet!!! Ik ben dus gewoon een week of 5 aan het lijntje gehouden. 😞 iedere keer werd er weer verteld dat hij in het verzend proces zou zitten. Gewoon onzin helaas.

De sheets in post 1 zijn dus niet correct, iets wat ik overigens al meerdere keren hier geschreven heb, Jammer dat de Mods hier nooit op reageren.
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
1 2 3 4 komt er nog wat van 5 6 7 we wachten al zo LANG !!!!!

Edit moderator: Ik heb je tekst aangepast. Het lettertype vergroten heeft geen toegevoegde waarde aan het gesprek.

Edit Reem0nN: Waarom bestaat de optie lettertype vergroten dan, als het geen toegevoegde waarde heeft aan het gesprek ?
fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoe kan het dan dat er in jullie online shop voor de Iphone 6 64GB SG bij leverdatum staat vanaf week 46?
Terwijl dit volgens de lijst helemaal niet kan?
Wordt dit niet bijgewerkt? Of houden jullie nog telefoons achter?

@BasT @Per @Sido
passsie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo is de iphone 6 silfer 64 gb al weer leverbaar? Niet duidelijk of hij er al weer is. Staat vanaf week 46.... is dat nou wel of niet. Mvg.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Het schema op pagina 1 van dit topic is weer bijgewerkt. De nieuwste informatie staat dus weer in het schema.

@fgijsberts Ons schema houdt ook week 46 aan. Kijk maar eens op pagina 1.
fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Maartje

Nou volgens mij niet hoor. Als je gisteren een Iphone 6 64GB SpaceGrey hebt bestelt, staat er toch echt week 47 bij mij in het schema......

Maar ja ik heb gelukkig 31 okt een telefoon besteld, die valt nog net in week 46.

Maar ben heel benieuwd of dit gaat lukken, want heb tot op heden nog niks gehoord...
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Maartje

Heel fijn dat de sheet is aangepast, maar geef nu eens aan waarom in de sheet bij de 6+ 128GB gold de status geleverd is (7 oktober) en (na lang aandringen) blijkt dat de verzendafdeling de telefoon niet kan uitleveren omdat hij niet in voorraad is.




Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
@Maartje?
Waarom staat er op de Vodafone website voor de iPhone 6 64GB Space Grey / Silver / Gold aflevering vanaf week 46 ?
Dit is toch geen informatie wat je kan geven aan nieuwe klanten die straks een bestelling plaatsen ?
Want hier in de lijst staat de Gold versie op week 48, en de Space Grey Week 47.
Het lijkt er op alsof Vodafone klanten wilt aantrekken met acties terwijl ze de beloofde afspraken niet eens kunnen nakomen bij bestaande klanten en nieuwe klanten.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Even voor de "nieuwelingen" De status geleverd zou moeten betekenen dat de iPhone binnen is bij Vodafone, hij zit dan in het verzendproces.

In mijn persoonlijk geval klopt dus dit ook niet. Ik heb de status geleverd, maar toch is hij niet op voorraad...
Sassefras12

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb zojuist weer gebeld met vodafone, die gaan nu ook pretenderen dat dit forum helmaal niet door Vodafone gemaakt word dus dat wat er staat bij levering totaal niet klopt, Ik heb mijn Iphone 6 gold al op 9-10 besteld en ze hadden toen nog een 2 a 3 weken levertijd, ik kreeg van vodafone op 29-10 een sms waar het volgende instond: Update over je iPhone 6 bestelling: we verwachten jouw iPhone over ongeveer 2 weken te leveren, kijk geregeld op ons forum voor het laatste nieuws :8 inmiddels zit ik dus nu al 5 weken te wachten en er is mij gister verteld dat het nog wel 2 weken gaat duren Kwade kat Ik vind het echt belachelijk lang duren en ik heb een telefoon die slecht reageerd!!!! Wat een slechte houding vertel gewoon wanneer je besteld dat je een levertijd van 2 maanden hebt dan weet de klant tenminste waar ze aan toe is!
Sassefras12

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste@Maartje, er staat klinklare onzin in de topic, althans dat is wat een medewerker van Vodafone zojuist heeft gezegd, dit forum is niet eens van Vodafone ging hij mij ook vertellen 😞 mijn iphone 6 64gb gold staat tot 15 okt. geleverd op de status mij vertelde ze dat het minimaal nu nog 14 dagen zal gaan duren voor hij echt binnen is en dan moet hij nog verzonden worden. Terwijl ik ook een sms kreeg op 29 okt. dat ik geleverd kreeg binnen 14 dagen?? Ik vind het vervelend dat ik aan het lijntje gehouden word, ik heb een kapotte telefoon waar ik gek van word en wil gewoon duidelijkheid en eerlijkheid wanneer mijn iPhone nou geleverd gaat worden, toen ik mijn abonnement heb verlengt was de levertijd 2 tot 3 weken dat dit iets langer duurt ok maar we zitten nu op 5 weken en er komen er minimaal nog 2 bij, levertijd dus niet 2 tot 3 weken maar 2 tot 3 maanden ik vind dit heeeeeeel slecht! en zeker als jullie blij blijven vertellen dat hij is geleverd bij jullie???? misschien iets beter gaan communiceren met wat er echt en wat er niet echt is nu hou je heel veel klanten aan het lijntje kan echt niet!
Sassefras12

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@fgijsberts lees even mijn ervaring..... dit is echt een desilusie, als je 30 okt hebt besteld kan je nog wel even wachten.... ik wacht al vanaf 9 oktober 😞
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Moderator @Per heeft dit 2 weken geleden geschreven:

Hallo Joop, was je al op de hoogte dat op een forum de klanten elkaar helpen? De Moderators zorgen ervoor dat gesprekken in goed banen worden geleid en de gesprekken op het juiste bord plaats vinden. We hebben een topic waarin we aangeven wat er wel en wat er niet op het forum kan. Misschien maakt dat alles enigszins duidelijk.

Vrij vertaald komt het er dus op neer dat ze op vragen in principe geen antwoord geven... Ik heb ook al een paar pogingen gedaan maar er wordt gewoon niet op gereageerd (of ze balen van me natuurlijk 😉 ). Dat is dus jammer en een gemiste kans om dingen te verduidelijken waar nodig
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
De informatie die wij in dit topic vermelden krijgen wij rechtstreeks binnen van de afdelingen die hierover gaan. Jullie kunnen er dus vanuit gaan dat die informatie klopt.

Waar mogelijk, helpen we via het forum. Sommige vragen zijn echter te specifiek en daar kunnen we dus via het forum ook niets mee. Dat is ook al meerdere keren door meerdere moderators uitgelegd. Voor specifieke vragen moeten jullie dus toch echt even contact opnemen met de klantenservice.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Maartje

Wil je dan alstublief uitzoeken waarom de informatie die jullie krijgen anders is dan de informatie die ik (en blijkbaar anderen) krijgen als we bellen? Ik geef maar weer mijn situatie als voorbeeld:

besteld 7 oktober 6 plus 128 GB gold -> deze staat al ruim 5 weken op geleverd.

Gisteren weer gebeld. Er is verleden week een ticket ingeschoten waarom hij niet uitgeleverd is op mijn verzoek --> antwoord in ticket: Deze telefoon is niet voorradig en kan dus nog niet uitgeleverd worden.

Jullie geven aan dat jullie informatie rechtstreeks van de afdelingen komt dan kan dit toch niet? Als je wilt heb ik een ordernummer voor je en kun je alles zelf nagaan.
fgijsberts

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Sassefras12

Ik heb vanmorgen via de chat contact gehad met een medewerker van Vodafone.

Medewerker: Hij is nu gereserveerd in het magazijn.
Medewerker: Waarschijnlijk morgen verstuurd naar Post.nl
Medewerker: Dan zal er een Track & trace code gemaakt worden.
Medewerker: En dan wordt je geinformeerd over de levering.

Ik ga uit van de eerlijkheid van de mensen, dus ik wacht deze week nog even geduldig af.

Laat het jullie weten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
We hebben zojuist weer een update ontvangen dus de nieuwe informatie is verwerkt in de tabellen op pagina 1!
Reem0nN

Stamgast
  • 105Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes
Ik zie geen verandering ?
Wat is er dan precies gewijzigd ?

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Reem0nN

Er waren inderdaad vrijwel geen veranderingen. Het enige dat gewijzigd is, is dat sommige bestellingen van gisteren ook al zijn verwerkt. Ook is de verwachte levertijd van bestellingen die vandaag worden gedaan aan de lijst toegevoegd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic