Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
JeroenReumkens

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit is ook mijn eerste SMS @winwiz . Het grootste probleem is dan ook dat ze zelf gewoon niet precies weten wanneer ze kunnen leveren, dus wat dat betreft kan ik het ook wel weer begrijpen. Maar dan had ik nog liever iedere week een sms gehad 'We hebben van Apple te horen gekregen dat de levering verplaats is van week 42 naar week 43.". Dat is niet leuk om iedere week te moeten lezen, maar dan weet je wel precies waar je aan toe ben. Ik heb zelf ook iedere keer moeten bellen voor een update. Vooral omdat ik voordat ik mijn bestelling geplaatst heb, heb gechat met een medewerker om te vragen of de levertijd van 1 week die toen in de shop stond gegarandeerd was als ik nu mijn bestelling zou plaatsen. Hij gaf toen aan dat dat het geval was. Dat is dus onderhand een maand geleden ...
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Netwerk-info

Worden er dan momenteel helemaal geen 128GB modellen verstuurd? Ik zit dus al bijna een maand te wachten op een telefoon die bij bestelling op voorraad was.....
Patje88

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eindelijk goed nieuws..!
Gisteren heb ik toch besloten om mijn telefoon via internet te verlengen ipv in de vodafonewinkel, waarbij ik via de chat van Vodafone contact heb gehad met een medewerkster. Ik heb gevraagd of dit mogelijk was omdat ik mijn toestel al in de winkel had gereserveerd. De medewerkster heeft me gelijk een link gestuurd waar ik alles kon selecteren en mijn bestelling kon plaatsen. Binnen 10 minuten was het geregeld. Alleen toen ik vanmorgen mijn status wilde checken, kreeg ik een foutmelding. Zojuist heb ik contact opgenomen en de medewerker zei dat mijn toestel al was opgestuurd naar PostNL, ik krijg hem waarschijnlijk begin volgende week:) Het gaat dus veel sneller om via internet te bestellen als via de winkel waar ik hem al medio september heb besteld!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Mooi werk. En wat had je besteld Patje88 ?

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Update van het iPhonefront

Hallo iPhonefans,
Even een update van onze kant. Er is niet zo heel veel schokkends te melden maar toch:
* We zijn op dit moment bezig met de uitlevering van de iPhone 6 Plus 64 GB Space Gray
* We zijn op dit moment bezig met de uitlevering van de iPhone 6 64 GB Silver

Als er nieuws is volgt er weer een update.

Ik zie dat er hier en daar wat vragen binnen komen over de manier van leveren van de toestellen. We hebben in dit topic een tweetal filmpjes over de verwerking van de bestelling en de manier van uitleveren. Let even op er zit verschil in de verwerking van een nieuwe aansluiting en de verwerking van een verlenging.

Fijne donderdag en mocht je voor het weekend leuke plannen hebben: Enjoy:D
Gr Per
Patje88

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik heb de iphone 6 plus 64 GB Space Grey besteld
joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
vandaag maar weer eens gebeld met VF, waar mn 6+ blijft, ehhh 6+?....bij ons staat een + in de bestelling!
Ik heb toch echt een 6+ besteld en ook al betaald! antwoord:nou dan wacht u gewoon de levering van de 6 af, stuurt deze terug en dan gaan wij een 6+ voor u reserveren!!!!!!

ZIJN ZE GEK BIJ VODAFOON?????
rubinjoh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb ook de sg 64 gb besteld en nog niks binnen hoor.
Heb ook nog niet gelezen dat iemand die hem na mij besteld (ik heb hem 1 okt besteld) hem heeft gehad?
Verder verwacht ik hem gewoon volgende week of wellicht de week erna zoals in het schema ook staat..
Nog even gedudld dus..
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @joop49
Je geeft in onderstaande bericht van zondag andere informatie aan.
Ik moet je heel eerlijk bekennen, ik ben je kwijt ... Als er zo vaak gecommuniceerd wordt met verschillende informatie, dan kan ik me voorstellen dat je order niet hélémaal goed gaat. 😞
joop49 schreef:
@BasT ,@Per,

Hoe is het mogelijk dat jullie helpdesk zulke andere informatie (en waarschijnlijk betere) heeft als jullie?
Iphone 6 64Gb gold, op 1 oktober besteld.
De helpdesk heeft het over "nee hoor meneer, nog steeds wachten we op levering van Apple!"



joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha, daar is Per,

Dus als ik het goed begrijp zijn de fouten die jullie (VF) maken, tijdens het verwerken van mijn bestelling, mijn eigen schuld door een reactie hier op het forum!!
Dit is wat je bedoeld met "helder en duidelijk communiceren".
Schandalig dat JIJ je kan voorstellen dat mijn order niet goed gaat ipv er achteraan te gaan om het te corrigeren!!
Dat je mij kwijt bent is zeker, nooit Vodafoon meer!!

rubinjoh

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Joop, zondag had je het over een 6 64gb gold, nu over de plus? Lijkt me toch bijzonder?
joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@rubinjoh

Ja idd, heel bijzonder dat ik een + was vergeten te zetten!!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ja nu ben je de pineut en krijg je een 6 -
JeroenReumkens

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als je maar vaak genoeg een + toevoegt heb je vanzelf een iPad denk ik 😄
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
LOL 🙂
joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@winwiz

haha....tjsa nog altijd beter dan de 4 die ik heb 😉



winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
En inmiddels zijn we weer een dag verder en zit de mijne al 10 dagen in het verzend proces... Ik begin het niet zo te geloven.

Het lijkt erop dat ze erg per type bezig zijn en ik heb niet het gevoel dat het op volgorde per binnenkomst gaat. Hoe kan het anders zijn dat iemand anders binnen 2 dagen zijn telefoon heeft terwijl er nog zo'n achterstand moet zijn met oudere bestellingen.
PSV_Freak

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik zat daarnet op de chatbox...

Medewerker: Nou, ik zie in het klantensysteem dat het toestel per 21-10 verstuurd zou moeten zijn. Echter, zie ik dit niet in het systeem waar de toestellen daadwerkelijk mee verstuurd worden. Dus er loopt iets scheef. En moet even kijken wat ik ermee kan doen.

Vervolgens heb ik even gebeld en bleek er een storing te zijn geweest, ergens in een systeem... Waardoor ten onrechte werd aangegeven dat toestellen verstuurd zouden zijn. De orders zijn echter wel 'hervat' en nog altijd 'in progress', volgens de vriendelijke meneer die ik zojuist aan de telefoon had.
Patje88

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zojuist mail met bevestiging van levering gekregen en zojuist via de chat track en trace gekregen, als het goed is morgen eindelijk mijn nieuwe toestel! Al met al zeer te vreden over gang van zaken via chat en support, bij de vodafonewinkel zet ik wel vraagtekens
Jolle

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn ordestatus staat al de hele week op "Order Afgerond", contact gehad hoe het nu precies zit met mijn iPhone 64GB Space Grey... dame aan de telefoon zei duidelijk "voor het weekend heeft u uw telefoon"

Ik heb er niet zoveel hoop meer op.... nog geen email of ander bericht van VF gehad.

N.B. Besteld op 30-09, ik betaal al wel een maand het hogere abbo, zonder telefoon...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic