Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd, op kritische vragen en/of opmerkingen aan de moderators, krijg je hier ook al geen antwoord.
NOOIT meer Vodafoon!!!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb goede hoop dat er deze week toch echt geleverd gaat worden. Een telefoon die bij bestelling in voorraad is moet tussen de 3 en 4 weken toch echt wel uitgeleverd kunnen worden.!!
Iphoney

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen zaterdag een Iphone6 zilver 128gb besteld... alles netjes bevestigd gekregen.

Aangezien https://business.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp niet werkt, vanmorgen maar eens gebeld om de status op te vragen, blijkt dat het toestel al onderweg was naar Postnl. De dame aan de telefoon had nog geen t&t code, dus ik hou nog even een slag om de arm!

Als alles klopt wat ik te horen heb gekregen, ben ik een zeer tevreden klant!
peswyk

Gedreven Meedenker
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bel ik een half uur geleden naar vodafone, zeggen ze dat de iphone 6 16 gb space grey direct leverbaar is?????? maar dat de post.nl er wel een week of twee nodig heeft om te bezorgen vreemd. als ik een pakketje verwacht duurt het hooguit twee dagen. wist het wel,,,,,boeven zijn het
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Joop, was je al op de hoogte dat op een forum de klanten elkaar helpen? De Moderators zorgen ervoor dat gesprekken in goed banen worden geleid en de gesprekken op het juiste bord plaats vinden. We hebben een topic waarin we aangeven wat er wel en wat er niet op het forum kan. Misschien maakt dat alles enigszins duidelijk.

Ik zie dat je een vraag gesteld hebt waarom de klantenservice betere informatie heeft. Je geeft aan dat je de term "geleverd" lastig / verwarrend vindt. We hebben in het begin uitgelegd wat we bedoelen. Als de uitleg van de klantenservice je meer aanspreekt, dan

In een andere post uit je je ongenoegen over het omzetten van je abonnement. Dit is onze manier van werken, je kunt gelijk gebruik maken van de diensten die je hebt afgesloten en je krijgt er ook gelijk de korting op. Wij communiceren er open en helder over op diverse plaatsen. Deze informatie is voor iedereen inzichtelijk. Op het moment dat je een vraag hebt hierover, dan beantwoorden de collega's die graag.

Met betrekking tot je laatste vraag, ook hier uit je ongenoegen over de communicatie met betrekkekking tot de levering. Koos ik vind het heel vervelend dat je het idee hebt dat wij er niet open over zouden zijn. Het heeft voor ons ook geen enkel voordeel om er niet open over te zijn.
Wat er aan de hand is, is dat wij info krijgen over een aanstaande levering en dat deze info reglmatig wordt geupdate. Deze updates delen we dan hier op de site (dagelijks wordt een en ander bijgewerkt). Volgens mij is dat niet aan het lijntje houden maar correct informeren. En ik snap terdege dat het niet de informatie is die je wenst te krijgen. Maar ook daar moeten we eerlijk in zijn. We kunnen niet altijd een gewenst antwoord geven. Doen we ook niet, we blijven liever eerlijk daarin.

Hopelijk heb je snel je nieuwe telefoon en ervaar je onze dienstverlenening tijdens de duur van je contract.
Groeten, Per
P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Per

Het moet me toch ff van het hart ...
Als je intern dezelfde methodiek zou hanteren als op dit forum, zouden we allen op de juiste wijze geïnformeerd worden en niet het forum oneigenlijk gebruiken om ons beklag te doen. Ter illustratie: ik dien een bezwaar in over de slechte en onjuiste informatieverstrekking van diverse Vodafone afdelingen. Het antwoord dat ik van de bezwaar afhandeling krijg is enerzijds helder, maar anderzijds óók voorzien van onjuiste informatie (i.e. ordernummers die niet meer van toepassing zijn). Geen wonder dat sommige klanten uitermate geïrriteerd in deze post hun ervaringen beschrijven.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik ga er vanuit dat iedereen zijn best doet, maar het schort gewoon in de onderlinge afstemming heb ik het idee.
Ik heb net gebeld over de status van mijn order. In 1e instantie kreeg ik te horen week 46...De 6 plus gold 128GB zou nog niet geleverd zijn bij VF. Na lang aandringen bleek dat ze de verkeerde info had en zag in de sheet dat hij toch de status geleverd heeft. Ze gaf aan dat er dan deze week werkelijk geleverd zou worden.....

P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat we er vanuit moeten kunnen gaan dat Vodafone medewerkers hun best doen voor ons klanten is m.i. zonder twijfel. Ik heb nog geen enkele keer een medewerker gesproken die mij niet welwillend te woord stond.

Nogmaals, het schort aan de interne informatievoorziening die extern gericht weer voor problemen zorgt. Iets dat @winwiz ook wederom schetst. Dàt oplossen zou zó veel schelen ...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, de meeste recente leveringsindicatie staat weer online. NB: om de tabellen niet eindeloos lang te maken zijn die iets ingekort. Voor datums vóór de oudste datum in de tabel geldt dat hier reeds toestellen voor geleverd zijn en in het bezorgproces zitten, of bv wachten op nummerbehoud.
joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Per

bedankt voor je uiteen zetting,
Het grootste probleem bij Vodafoon is dat de afdelingen waar wij als klant terecht kunnen (forum, helpdesk, winkel), allemaal een ander verhaal vertellen, Dit gaat je klanten irriteren, en is dus alles, behalve een duidelijk en open verhaal!!

en gezien de vele reacties hier hebben een hoop klanten van vodafoon hier last van, dus in dat opzicht houden we elkaar op de hoogte!



Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds week 46+ voor de iPhone 64gb SpaceGray........ besteld op 14-10, terwijl 13-10 week 45 is.....

het schiet echt niet op met Apple.....
jwb

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eh huh? 13-10 is week 42. We leven nu in week 44.
Tom1107

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yo Vodafone,

In jullie overzicht staat dat alle iPhones6+ (64gb) deze week worden geleverd. Maar als ik mijn orderstatus invul krijg ik al 2 weken deze melding :

Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress

Laatst gewijzigd: 16-10-2014 10:53:25

Klopt dit?

Met vriendelijke groet,
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Misschien ook een even teruglezen....

De term geleverd houdt zeer waarschijnlijk in dat de telefoon geleverd is aan Vodafone en niet riching de klant. Hij zou in principe dus nu in het verzendproces zitten en dat kan best ook nog 1 a 2 weken duren en misschien zelfs langer 😞 (Mijn besteldatum is 7 okt. voor een 6plus 128GB Gold)

Mijn status is inmiddels ook al 8 dagen werk dagen status "geleverd"

Kortom nog even flink geduld hebben.


Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@jwb ik bedoel dat als er besteld is op 13-10 staat er in het overzicht er dan week 45 staat bij verwachte aanlevering..
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
En je hoeft hem dan dus nog niet thuis te verwachten. Dus maak je niet te blij
Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik maak me ook niet te blij winwiz...

Ben al not amused dat Apple niet fatsoenlijk kan leveren aan hun afnemers.

Bedoel we betalen allen een hoop geld.. Dus wil je het snel in je bezit hebben..
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Tja, dan hadden ze hem wat minder goed moeten maken... Ze hebben er al zo'n 20 miljoen meer besteld dan van elk ander type met de introduktie http://www.z24.nl/technologie/apple-gokt-op-sterke-kerst-laat-recordaantal-iphones-maken-481458

Ik zit er ook met smart op te wachten, temeer omdat ik mijn oude al verkocht heb en de nieuwe eigenaar ook weer op mij moet wachten tot hij hem krijgt... Dus: kom maar op met dat ding. 🙂

P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zijn er mensen die nu een levering ingepland hebben via PostNL?
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Helaas heb ik ook vandaag weer geen bericht ontvangen dat er iets verstuurd zou zijn. de 9e werkdag met de status "geleverd"

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic