Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dat is dus het grote manco... De een geeft een ander antwoord dan de ander. Je krijgt wel informatie wat goed is maar je kunt er niet van op aan. Als je direct weer belt en je krijgt een ander loop je het risico dat je een compleet ander verhaal hoort. Je weet dus niet waar je aan toe bent.
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Heb je wel een email ontvangen ???

Heb namelijk dezelfde telefoon online besteld (verlening abbo) op de 25ste maar heb nog helemaal niks mogen ontvangen. Status is nog steeds hetzelfde.
joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het leverings overzicht hier op de site klopt ook niet, alleen maar zoethoudertjes.

volgens het overzicht zou de iphone van mijn vriendin in week 43 worden geleverd, net gebeld, antwoord:
"nee hoor deze week word het zeker niets, misschien na het weekend. Dat is niet wat er op jullie site staat! ach meneer dat is maar een heeeeel globale schatting hoor, klopt niet veel van. Oh..en wanneer na het weekend wordt het ongeveer? tja niets van te zeggen, kan wel een paar weken duren"

of te wel we worden hier lekker aan het lijntje gehouden, bedankt Vodafone!!
henkl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, daarom maar gebeld, ik zou ook mail krijgen als de iphone bij vodafone binnen was maar die mail is ook nooit verstuurd. Ik zal einde van de middag maar weer bellen dan 😞
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Jawel Jawel zojuist een mail gehad dat mijn telefoon morgen wordt afgeleverd.

Voor die gene die willen checken hoe ver Vodafone dus is met de bestellingen het gaat om:

Verlenging van een abo op 8 oktober met een iPhone 6 16 GB Gold
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Mooi man, gefeliciteerd..... Ga maar weer eens de email box refreshen, je weet natuurlijk nooit 😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi allemaal, ik begrijp dat er wat onduidelijkheid bestaat met betrekking tot de leveringen die je hier op het forum vindt. De indicatie die we geven is wanneer wij, Vodafone dus, de toestellen binnenkrijgen in ons distributiecentrum.

Bijvoorbeeld: de hoeveelheid toestellen die nodig is om alle bestellingen van de iPhone 6 16GB Silver die gedaan zijn op 26-9 te kunnen leveren bij mensen thuis, komt in week 43 binnen.

Omdat we wel weten in welke week de voorraad komt, maar niet altijd zeker op welke dag, geven we een weeknummer aan. Zodra de voorraad bij ons binnen is, gaan de toestellen het bezorgingsproces in. Zie je dus bij jouw besteldatum "geleverd" staan, dan wil dat niet per se zeggen dat je toestel ook al bij jou thuis had moeten zijn. "Geleverd" wil zeggen dat er voor jouw bestelling een toestel beschikbaar is bij ons, en dat dat toestel in het bezorgproces zit. Bijvoorbeeld: er wordt een sim bij gedaan, eventueel een contract, het wordt geadresseerd, het is onderweg naar de koerier, het is in het sorteercentrum van de koerier of het ligt al in de bestelbus.
Tussen levering bij ons en bezorging bij jou zitten één tot enkele dagen, afhankelijk van hoeveel handelingen er nog nodig zijn om je pakket helemaal klaar te maken.

Dit verklaart ook waarom mijn collega's aan de telefoon je geen exacte datum kunnen geven. Zij hebben het namelijk over bezorging bij jou thuis. Stel dat de levering van week 43 op woensdagochtend binnen komt. Bij veel verlengingen zal het dan waarschijnlijk wel lukken om die dezelfde week nog te leveren.
Maar: komt de levering op donderdagavond of vrijdag, dan zal er eerder na het weekend bezorgd worden. Vandaar dat je bij levering in week 43 toch aan de telefoon te horen kunt krijgen dat bezorging bij jou thuis na het weekend zal gebeuren.

Het heeft daarom niet zo heel veel zijn om dagelijks de klantenservice te bellen. Mijn collega's proberen een zo goed mogelijk antwoord te geven met de info die ze op dat moment hebben. Echter, zoals je ziet wijzigen de leverdata van de voorraad geregeld. Vandaar dat je morgen een ander antwoord zou kunnen krijgen als vandaag. Zoals gezegd: het antwoord is gebaseerd op de info die dan voorhanden is. Wijzigt die info, dan wijzigt het antwoord.
Anderzijds verloopt het hele bezorgproces erg snel. Als het toestel klaar is voor verzending (en dat is wat je wilt horen natuurlijk) krijg je direct een e-mail. En dan hoef je niet meer te bellen.

Wat mijn advies zou zijn: check 's avonds dit topic. Zie je dat vandaag de leverdatum van je toestel is gewijzigd van "week x" naar "geleverd"? Dan weet je dat je toestel er is en het bezorgproces in gaat.
Wacht dan nog een paar dagen op de e-mail dat je toestel verzonden is.
Heb je 5 werkdagen nadat de status van "week x" naar "geleverd" ging nog niks gehoord? Bel ons dan.
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zonder smsje van PostNL of Email van Vodafone, is een uur geleden mijn telefoon zomaar geleverd !!
iPhone 6 SG 16 GB, via nieuwe bestelling, die op 3 oktober is geplaatst.
Chris01

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste mensen,

Voor degenen die de iPhone 6 16GB SG hebben besteld: ik heb zojuist het verlossende emailtje gekregen dat de telefoon morgen wordt geleverd.

Ik hoop dat jullie ook gauw een email krijgen of hebben gekregen!
Maddox1986

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb vanmiddag ook een mail gekregen dat de iPhone 16gb sg morgen wordt geleverd .

Eindelijk na 4 weken wachten ???? , besteld op 24-09-14 .
nyntje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
en daar is het smsje : vandaag zou mijn telefoon worden geleverd !

En het wachten begon ik had nog geen track en trace code dus ik chatte met een medewerker die mij deze code gaf en zei erbij dat het toestel nog bij postNL lag maar vandaag zeker aan zal komen.

Dus ik vol verwachting, bij elk busje : JAA ZAL HET MIJN TOESTEL ZIJN?
nopee.. het was hem niet, en zo gingen er uren en uren voorbij.
Ik bleef inloggen op postNL maar die bleef aangeven dat er nog geen informatie beschikbaar was over het pakket.
heel raar maar hij was onderweg dus gewoon nog even geduld zei ik tegen mezelf.
half 6, nog steeds geen toestel? HUH dat klopt niet.
Ik weer inloggen op postNL en daar stond nog steeds dat er geen informatie over dit pakket stond...
VERDORIE !?

Dus de vodafone chat werd weer aangegooid, alle gegevens moesten worden afgegeven, naam adres banknummer blablabla..
Mevrouw? uw pakket is algeleverd. * hartstilstant*
Echt niet?? ik ben de hele dag al thuis durf amper naar de wc omdat ik bang was hem te missen dus NEE er is geen pakket!

ja maar mevrouw hij is op dit $^&*(*^#E#&^%$# adres afgeleverd.
Ik moest even tot bezinning komen, want het was het adres waar ik al ruim anderhalf jaar niet meer woonde !
HOE IS DAT MOGELIJK is letterlijk wat ik zei, ja sorry mevrouw foutje van PostNL.
FOUTJE?????????????

Mijn toestel is dus na LANG WACHTEN eindelijk verzonden naar het VERKEERDE adres terwijl ik afgelopen weken bijna dagelijks contact gehad heb met vodafone om alles te cheken en gisteren wel mijn simkaart mocht ontvangen op MIJN adres !!!!

Nu word er een case wegens vermissing aangemaakt, en word het uitgezocht, en oh ja je moet wel weer achteraan in de rij sluiten..

Ik ben boos 😞

joop49

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT

in je laatste bericht schrijfn je "Zie je dus bij jouw besteldatum "geleverd" staan, dan wil dat niet per se zeggen dat je toestel ook al bij jou thuis had moeten zijn. "Geleverd" wil zeggen dat er voor jouw bestelling een toestel beschikbaar is bij ons, en dat dat toestel in het bezorgproces zit"

De iphone is op 2 oktober besteld (verlenging abbo). volgens jou zou het toestel dus "beschikbaar" moeten zijn.
De help desk meld echter ;"nee hoor kan nog wel een paar weken duren".

Wat je schrijft klopt dus niet!! Het abbo is verlengt, omdat het toestel "binnen twee weken in u bezit is", het nieuwe abbo (lees duurdere!!!), is wel direct ingegaan!!! SCHANDALIG, gewoon misleiding om meer geld binnen te halen!!


winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@nijntje

Wel makkelijk om het af te schuiven op Post.nl echter Vodafone is de opdrachtgever en Post.nl bezorgt daar waar ze opdracht toe hebben gekregen.

Ze horen je gewoon voor aan de rij te zetten en de fout erkennen!
Bryann

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste moderator,

Volgens uw bericht zou ik mijn iphone 6 plus 64 gb silver/wit dus al moeten hebben. Heb deze op de 23 september al besteld. We zijn dus al bijna een maand verder en heb nog steeds niets ontvangen desondanks dat het opgegeven tabel wat anders weergeeft. Ik ben al klant dus geen extra wer kzaamheden zoals simkaart en/of contract wijzigingen.
Heb zelf al met de servicedesk gebeld die mij te kennen geeft geen idee te hebben wanneer deze zal binnenkomen. In welk gedeelte betreft "geleverd" snap ik iets dan niet?.......ik hoop iets te vernemen,....en. Ja geduld is een schonen zaak 😉
Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lees onderstaand bericht van BasT nog eens goed:

Zie je dus bij jouw besteldatum "geleverd" staan, dan wil dat niet per se zeggen dat je toestel ook al bij jou thuis had moeten zijn. "Geleverd" wil zeggen dat er voor jouw bestelling een toestel beschikbaar is bij ons, en dat dat toestel in het bezorgproces zit
FrankvanBrak

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En nogmaals... hoe zit het met WINKEL bestellingen?!?!?
Wij hebben een ZAKELIJKE account manager en die kan ons ook niets vertellen.......
Wtfunk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou nou, de bezorger is langs geweest alleen was ik er vandaag niet. Morgen dus! Wel on-gelofelijk amateuristisch dat ik geen SMS of mail heb gehad. Ook zei de medewerker op de vodafone chat dat het ergens deze week werd verstuurd. Hoe kan de communicatie binnen het bedrijf zo slecht zijn. Heb vanaf 26 september tot nu moeten wachten. Op zich geen ramp want zo moeilijk doe ik er niet om, maar toch wel erg slecht hoor. Ik las op het forum klanten die later hebben besteld en hetzelfde toestel kregen, hem eerder binnen hadden. Bij T-mobile gingen de leveringen een stuk soepeler. Afijn, dit is wel de laatste keer dat ik bij Vodafone verleng. Vodafone, dit lijkt gejank van een stel iPhone fanboys maar neem het serieus, ook op andere vlakken gaat het vaak totaal mis. Ik betaal voor kwaliteit, geen gepruts. Enjoy jullie iPhone allemaal!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Frank,
Over de voorraden in de winkels hebben wij geen informatie. De enige die je hier meer over kan zeggen is de winkel zelf. Als deze op dit moment geen informatie heeft, dan is het helaas niet anders. De toestellen komen er allemaal aan. Gr Per
henkl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist een sms gehad van post nl dat er vandaag een pakketje van vodafone geleverd wordt. Dat is dus goed nieuws. Blijf het wel vreemd vinden dat vodafone niet in staat is om een mailtje te sturen met de nodige informatie.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi Henk,
We hebben een topic waarin we uitleggen hoe we een bestelling verwerken. Hier zie je ook wanneer we je een mail sturen bij levering van je telefoon. Bekij de video svp
Enjoy, je nieuwe toestel.
gr Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic