Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Het is geen conclusie maar een vraag.... Wat houdt de definitie "geleverd" in. Gezien de werkwijze zou ik kunnen bedenken dat dit geleverd is aan de koerier.... en daar wil ik nu zekerheid over hebben.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi ManificentDPE, nu, om even de startpost te quoten:

=================
Let op: staat er in de tabel dat het door jou bestelde toestel voor jouw besteldag al geleverd is, maar heb je nog niets ontvangen? Een oorzaak kan zijn dat jouw pakketje nog onderweg is, bijvoorbeeld als de leverafspraak voor een latere datum is (nieuw abonnement) of dat een eerste afleverpoging niet geslaagd is (verlenging). Ook als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan moeten we eerst wachten op goedkeuring van je oude provider. Er is dan wel al een toestel voor jouw order gereserveerd.
=================

Dat zijn twee voorbeelden uiteraard. Waar het op neer komt: er is in ieder geval een toestel voor je beschikbaar, dat zit in één van de stappen van het verwerkingsproces dat ik eerder beschreef en je krijgt het binnenkort thuis geleverd 🙂

(edit: duidelijker gemaakt wat de quote is)
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
@BasT Was het maar zo'n feest, het enige wat ik gedaan heb is mijn huidige abonnement met Vodafone verlengd, van een SIM only naar een RED abo met dus de iphone 6 als toestel.

Ik hoef dus niet te wachten op nummer behoud, simkaarten, overstappen van een andere provider of wat dan ook. Men hoeft mij alleen maar het toestel op te sturen 🙂 Simpeler kan het eigenlijk niet toch?
Kortom geen van de criteria die jij omschrijft waarom het langer zou kunnen duren toch?

Ik heb namelijk nog geen enkele bevestiging gehad met een track en trace dat het toestel onderweg is vandaar....
P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Totdat ik mijn bestelde toestel daadwerkelijk in handen heb en constateer dat alles naar behoren werkt, is alle info die in het topic staat: onder voorbehoud en met een flinke korrel zout te nemen.

Vodafone heeft net als andere providers en leveranciers last van Apple's productieproblematiek. Waar ze ZWAAR de fout in gaan is hun communicatie. Je voelt je als klant niet serieus genomen als je de ene keer het een en de andere keer het ander hoort en leest. Zelfs afdelingen die intern niet communiceren. Een lachertje. Zeker met hun uitgerangeerde bureaucratische systemen. En dan nog zo'n slogan durven hanteren. Maar gelukkig zijn er nog genoeg medewerkers die hun stinkende best doen mij tevreden te stellen. Ik zal daarom nog ff m'n geduld bewaren. Des te leuker dat toestel straks! Denk ik. Dus.

Zou Vodafone overigens sieren als ze voor hun slechte communicatie en gefrustreerde klanten het boetekleed aantrekken en een gebaar maken.

@BasT Bedankt voor de update.
PSV_Freak

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Een positieve 'move' gemaakt met de update van vandaag. Mijn iPhone6 / 64 gb / SG, orderdatum 29 september staat nu op week 44, ip.v. 46+ 🙂

Nog een weekje wachten dus, hoewel... Meer van zulk soort positieve moves zijn van harte welkom Vodafone 😛
DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste klant,
Je bestelling is verstuurd. Hieronder vind je meer informatie over de levering, tips & tricks voor je smartphone en contactgegevens voor al je vragen.
Je bestelling wordt morgen bij je aangeboden behalve als dit een zondag is (dit wordt dan maandag)

Zou het dan toch? Ik ga maar niet te veel hopen. Ik heb al te veel teleurstellingen gehad met de iPhone 6. HEb nog geen TT code ontvangen..
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@DylanPiet. Deze kan je dan aanvragen aan de chat. Heb ik toen ook gedaan. Ik had ook alleen dat mailtje, en geen T&T code, kreeg hem wel via de chat !
Chris01

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@DylanPiet welke iphone heb je besteld? Ben benieuwd wanneer mijn mail eindelijk komt 🙂
Johandjong

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@DylanPiet Wanneer had je je iPhone besteld?
DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Jordizie Thanks! Ga ik zeker even doen.

@Chris01 & @Johandjong Ik heb de iPhone 6 16 GB Silver besteld op 29 september! Hoop voor je dat je snel ook een mail krijgt.
Bryann

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,

Mijn iphone 6 plus 64 gb besteld op 24 september,.....nog niets mogen vernemen. Dat terwijl er in het overzicht staat dat de iphone geleverd moet zijn?. Apart verhaal dit, aangezien ik vrijdag nog contact heb gehad en de aardige dame met het nieuws kwam dat de echte levertijd nog niet vast stond i.v.m. Leverproblemen vanuit apple. Maargoed velen van ons moeten geduld hebben kennelijk. Patience is a virtue
ssanne1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook bericht gehad. Mijn iPhone 6 16gb silver komt morgen ook, besteld op 9 oktober. Eerder dan stond aangegeven, dus helemaal top! Zo kan het dus ook.
Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hopen dat het met alle varianten zo snel gaat 😉
Patje88

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net nogmaals naar de Vodafonewinkel geweest om te vragen wanneer ze mijn toestel verwachten (6+ 64GB SG), het antwoord was geen idee. De medewerkster vertelde me wel dat ik als eerste op de lijst sta en dat ze van dit type nog niets geleverd hebben gekregen. Als ik vervolgens hier op het forum kijk zie ik tot mijn grote verbazing dat mensen die vorige week pas online besteld hebben, het toestel deze week al zullen ontvangen!!?? Hier baal ik behoorlijk van aangezien ik hem al gelijk in het begin besteld heb. Ik wacht deze week nog af en anders een andere provider.
DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Breaking news: m'n telefoon is geleverd!! Eindelijk m'n iPhone 6 16GB Silver. 29/09 besteld. Sterkte allemaal met het wachten. Nu maar hopen dat er niks mis mee is als ik hem open maak. Kan vanmiddag pas naar huis haha.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Mooi werk... Nou wij wachten nog wel even 😄

In de sheet staat hij inderdaad op week 43 en heeft nog geen eens de status geleverd. (Dat zal vandaag wel worden aangepast) Anderen die al wel de status geleverd hebben, dat lijkt me een hogere status, mogen toch nog wachten. Toch vreemd.

Maar... veel plezier ermee!!
Chris01

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het wachten begint nu veel te spannend te worden!
RemyPas

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het is echt belachelijk aan het worden inderdaad.

Vodafone blijft maar volhouden dat geleverd wordt op basis van bestelling en dit is gewoon niet waar. (bestelling geplaatst 14 sept, bevestigt: 18 sept) Bestellingen in de winkel worden gewoon niet geleverd. Het lijkt wel of er willekeurig af en toe een enkel toestel naar een winkel gaat en dan de volgende op de lijst aan de beurt is.
Al weet ik van mensen die na mij besteld hebben in de winkel die hun toestel (type hetzelfde) al hebben.

Ik had beter 12 dagen later online kunnen bestellen. Dan was hij er (volgens schema) al geweest.

Geen woorden voor.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Laten ze hem maar versturen dan is de spanning er van af 🙂
henkl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zucht, heb de iPhone 16gb sg op 29 september besteld. Gisteren zeiden zowel de chatmedewerker als de telefonist dat mijn iPhone verstuurd was richting post nl. Vandaag heb ik gevraagd naar track and trace in de chat maar die medewerker zei dat mijn iphone nog niet verstuurd was. Wat is het nou??
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic