Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Kelszjje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mij is precies hetzelfde verteld. Vorige week was het toestel klaar voor verzending, en net van een chat medewerker gehoord dat de toestellen nog niet eens waren geleverd door apple. En dat ze ook niet weten wanneer dit gaat gebeuren. Maar de status staat wel al op geleverd? Heel slordig allemaal !!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik kan me de frustratie wel voorstellen. Ik denk dat ze uit verschillende databases werken en je daardoor totaal geen overzicht hebt.... helaas...

Ikzelf heb voor VF gekozen omdat degene die ik wilde "op voorraad" stond. Toevallig waren alle andere types met levertijd. Ik kon hem ook reserveren bij Apple zelf op dat moment of in ieder geval een dag later. (volgens https://reserve.cdn-apple.com/DE/de_DE/reserve/iPhone/availability was hij ook werkelijk te reserveren) maar ik dacht "ach nu is hij ook met een paar dagen in mijn bezit"

Een beslissing waar ik nu toch spijt van begin te krijgen. Het meest vervelende is wel dat je, zoals je hier veel leest, vanuit verschillende bronnen ook verschillende informatie blijkt te krijgen zoals in jouw geval. Dit is echt not done vind ik.
Bijkomd probleempje is dat ik mijn oude iPhone 5 al in principe verkocht is en ik kan dus geen duidelijkheid geven wanneer ze hem krijgen (de afspraak is als ik die geleverd krijg gaat de mijne weg)
zephyrlord92

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb zojuist gehoord op de chat dat de iphone 6 sg 16gb vandaag is binnen gekomen en dat ze deze week versprijdt worden.
En er zijn meer telefoons dan bestellingen dus wie die besteld heb krijgt hem deze week :):):)

super blij
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dit staat toch wel lijnrecht tegenover het bericht van Kelszjje van een paar minuten geleden. Dit geeft aan dat er verteld werd door de chatamedewerker dat ze nog geen eens geleverd zijn en jij geeft aan dat er meer telefoons zijn dan bestellingen...

Dat bedoelde ik dus in mijn vorige bericht. 2 compleet verschillende verhalen.

Ik zit alleen te wachten op de gouden 6+ met 128GB.....
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Nou als ze vandaag binnen zijn gekomen kunnen ze ook vandaag verstuurd worden en dan hebben we hem allemaal morgen in huis.

Bij Dixons ging dat prima waar ik mijn losse iPhone 6 Silver 16GB heb gekocht.

Denk alleen dat dit wishfull thinking is en verwacht dan ook niet eerder dan eind van de week of zaterdag pas de iPhone 6 16GB Gold te mogen ontvangen. Verlengd op mijn abo om vervolgens mij vrouw mee te verrassen van het weekend, helaas dat feest ging dus niet door:-(

Wie weet laat Vodafone me nog eens verrassen????
P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ah! Weer een update. Deze keer is week 44 in zicht voor de 64 gb versies. *keeping fingers crossed*
FrankvanBrak

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Eerste post is weer aangepast.. en het lijkt dan dus toch te gaan lukken....
Nu dus nog even de medewerker van de winkel over de balie trekken om te zorgen dat IK hem ook kan ophalen deze week...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, de meest recente indicatie staat weer in het eerste bericht van dit topic.
Met daarin voor veel mensen leuk nieuws denk ik, want deze week is week 43, en ook verder veel nieuws 🙂
Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds 46+... Voor de 6 64gb spacegray. Besteld op 14-10-2014....

Vaag dat als ik een dag eerder kon bestellen zou een week schelen...
P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@BasT "ook verder veel nieuws"? Zoals?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Stilopat, dat heeft te maken met de hoeveelheid bestellingen versus de leverbaarheid van het toestel (hoeveel er uit de fabriek rollen en hoeveel wij er daar van krijgen). Misschien een lichtpuntje: waarschijnlijk wordt het voor de 6 64GB Space Gray en de 6 Plus 128GB varianten eerder week 46 dan 46+. Maar we houden nog een klein beetje een slag om de arm, want het blijft drie weken in de toekomst kijken.

*edit*
@P_D Extra besteldata erbij en veel wijzigingen van 46+ naar 44 & 45 (met name bij 6 64GB) de en 46 (6 Plus 128GB) 🙂
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@BasT

Kun je globaal zeggen hoeveel tijd er zit tussen de sheet met status "geleverd" en het versturen?
FrankvanBrak

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En hoe zit het met de voorraad van de winkels?!?!?!?
Dat vind je ook nergens terug...

Terwijl onze account manager paar dage niet op kantoor/winkel is... 😞
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
@BasT

Euhhh positief nieuws?
In de update van vorige week werden de iPhone6 Gold 16GB aangepast naar status "Geleverd", mijn bestel datum is 8 oktober (verlenging abo), maar ik heb nog geen toestel gezien hoor ?

Misschien dat je het overzich kunt bijwerken met de WERKELIJKE informatie? Met werkelijk bedoel ik dus dat de klanten hun toestel ook DAADWERKELIJK geleverd hebben gekregen?

Ben benieuwd naar je reactie Bas T:-)
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
JvH
Nieuw Lid
11:43 AM
Twee weken geleden heb ik mijn iPhone 6 64gb SG terug moeten sturen ivm defect. (Besteld op eerste dag preorder, geleverd gekregen op 2 oktober). Ik heb hier meerdere malen contact over gehad met de VF klantenservice, en er is mij meer dan eens toegezegd dat ik rond week 43 een nieuw toestel zou krijgen. Er zou een aparte voorraad zijn om defecte toestellen snel te kunnen vervangen. Helaas hoor ik elke keer als ik bel met de klantenservice tegenstrijdige informatie. Ook de chat is vaak tegenstrijdig. Elke keer wordt mij uitgelegd hoe het het zal lopen met mijn omruiling, maar als ik dan een paar dagen later de status opvraag, hoor ik weer tegenstrijdige informatie. Volgens de laatste medewerker die ik gesproken heb, krijg ik in week 46+ pas mijn toestel, terwijl een andere medewerker eerder al wist te zeggen dat mijn vervangende toestel al opgestuurd was. Helaas bleek dit ook niet te kloppen. Ik heb al aangegeven dat ik ook wel wil bijbetalen voor een duurdere versie die sneller leverbaar is, maar er is niks mogelijk. Als ik mijn iphone 6-toestelkeuze wil veranderen, moet ik eerst mijn verlenging herroepen, voordat ik een ander toestel kan bestellen. Een beetje individueel "maatwerk" en aanpassingsvermogen is niet mogelijk. Vodafone neemt een erg halsstarrige houding aan naar haar klanten, want niks is mogelijk, behalve wachten. Als ik vanmiddag naar de KPN winkel zou gaan om een iphone 6 aan te schaffen, zou ik hem direct mee kunnen nemen, en hoef ik niet tot eind november te wachten. Ik verwacht dan ook een compensatie van vodafone. Vodafone = niet leveren, dan = klant niet betalen.

Graag een passende oplossing Vodafone!
Beantwoord

Dan ben je voor gelogen, want die zogenaamde 'voorraad' is er niet. Ik had hetzelfde probleem en kon rustig achteraan in de rij aansluiten 🙂
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Nou ik heb zojuist een leverbevestiging ontvangen! Hoera! iPhone 6 16gb silver besteld op 26-9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi winwiz, MagnificentDPE, tussen aflevering bij ons distributiecentrum en aflevering bij jou aan de deur zit altijd een aantal werkdagen. Stel dat de toestellen bv op donderdag of vrijdag bij ons worden geleverd (hopelijk 's ochtends), dan moet alles eerst gecheckt, de orders moeten worden klaargezet (met nieuwe sim, zonder nieuwe sim, met contract, juiste adres erop, enzovoort) en daarna gaan ze naar de koerier. Vervolgens heeft de post nog wat tijd nodig voor de verwerking. En zodra je toestel klaar staat krijg je automatisch meer informatie (bv een track&trace code en/of leveringsbevestiging)
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Dus voor de duidelijkheid (voor allen) Afgeleverd betekent in dit geval "verscheept naar de koerier" om het vrij te vertalen. 😉
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
@BasT Mag ik uit jouw reactie dus concluderen dat de status van "Geleverd" in de eerst post dus slaat op het feit dat deze bij VODAFONE zijn geleverd en dus niet bij de klant zijn geleverd?

En kun jij dan wellicht ook verklaren waarom de ene chatmedewerker een ander verhaal verteld dan de ander. Als ik zo de berichten lees ben ik daar ook geen uitzondering in.

Vorige week is mij verteld (woe/donderdag wordt het toestel verstuurd, dus je hebt em snel), vrijdag werd gezegd hij hangt tussen magazijn vodafone en postnl en vandaag hoor ik dat het toestel nog bij vodafone ligt, dus ik ontvang hem ZEKER deze week. Als dat niet raar is weet ik het ook niet meer hoor?

MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
@winwiz Nou schijnbaar niet, want mijn status staat in Forum op "Geleverd" maar vanmiddag hoor ik van chatmedewerker dat toestel nog bij Vodafone ligt in tegenstelling tot eerdere berichtgeving van een andere chatmedewerker. Jouw concusie dat "Geleverd" betekent dat deze bij de koerier ligt is dus niet juist lijkt mij 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic