Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Niemand kan ons zeker vertellen of het volgende week in het begin van de week gaat gebeuren of weer aan het einde van de week? Ik wil niet meer wachten.. godsamme haha. WACHTEN DUURT ZO LANG.
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Jammer dat de mensen van Vodafone niet even reageren wat de status nu is. Er staat dan wel vrolijk dat de toestellen van 8 oktober op status "geleverd" staan maar ik heb nog geen track en trace ontvangen hoor?

@ vodafone wanneer wordt ie nu geleverd? Had hem vandaag al verwacht na eerdere toezeggingen.
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Laatste info van chatmedewerker is dat het toestel 16e bij vodafone is vertrokken en dat ie dan tussen vodafone en postnl zou hangen. Pfffd zo groot is nederland toch niet. Bij veel websites kun je tot 23.00 uur bestellen en wordt het de volgende dag nog geleverd. Wazzzuppp PostNL do your job en bring me my iphone 🙂
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik ben bang dat de status "geleverd" als klaar richting de vervoerder is.... kortom er zullen nog wel een paar dagen bij komen vrees ik. Ik hoop dinsdag of woensdag.
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Maar als je gister iets richting postnl doet kan dat de volgende dag bij de klant zijn hoor dat hoeft echt geen dagen te duren. Ik heb ook een losse iphone besteld bij Dixons die werd donderdag door Dixons verstuurd kreeg track en trace en keurig vrijdag 26e afgeleverd dus het kan makkelijk.
kinkyrubberduck

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geen verzend bericht ontvangen, noch een smsje dat er iets ter verzending is gegaan... en toch Netjes mijn iPhone 6 plus 16g Space vrijdag ontvangen... (week 42 was verteld in een smsje 3 weken geleden) en die afspraak is door vodafone netjes nageleverd...

Ik heb helaas geen tijd gehad om de service desk van vodafone elke dag 3 keer te gaan bellen en te gaan janken waar mijn iphone blijft... zoals de meeste van jullie hier op het forum! 😛
Pollen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vandaag de iphone 6 plus 64 GB zilver ontvangen. Top, donderdagavond van kleur geswitcht en zaterdagmorgen binnen. Vanmorgen een sms ontvangen van PostNL dat ze eraan kwamen. Allemaal fijn dus!
Stilopat

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het kriebelt nu ik steeds meer berichten zie van mensen die hem ontvangen..

Ik hoop dat Apple snel meer toestellen uitleverd.....

Moet nog al die tijd doen met mn 4s......
brayn92

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik heb sinds 2 weken een nieuw abbo met de iPhone 6
Het eerste wat me opmerkt is dat me data ontzetten snel gaat terwijl ik overal WiFi heb binnen 7 dagen was ik over 2gb heen terwijl ik niks heb gedownload of gestreamt maar ik heb via Belcompany gehoord dat dit aan de software ligt van de iPhone is te begrijpen maar het zou wel fijn geweest zijn als dit wordt vermeld.
En een paar dagen nadat ik een nieuw abbo heb afgesloten kwamen jullie met de actie 1 maand onbeperkt internet maar ik voel mij benadeelt hierdoor ik ben al meer dan 4 jaar klant bij Vodafone en ik vind het jammer dat ik geen e-mailtje of iets krijg dat ik hier ook gebruik van kan maken omdat ik recent een abbo heb afgesloten
Ik zou graag een tegemoetkoming willen zien

Plock

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
4 jaar al? Ik bel sinds 1995/1996 via Libertel, later Vodafone, waar moet ik dan wel niet recht op hebben!!!!
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
2gb in 7 dagen wow dat is heel veel.
Ik vermoed dat het misschien te maken heeft met dat je bijvoorbeeld automatische app update aan hebt staan waar gebruikt gemaakt mag worden van mobiele data?

Check Instellingen-> Itunes en App Store -> Staan automatische App updates aan? Dat is op zich prima, maar staat eronder ook "Gebruik Mobiele data" aan? Zo ja zet die dan uit dan, update ie alleen wanneer je binnen WIFI bereik bent.

Check ook onderstaande eens en zet apps uit die je niet met je mobiele data wil gebruiken, wellicht helpt dat oo"k:
Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Onderaan staat "gebrui Mobiele Data Voor":"
Hier kun je per App aan en uit zetten die je met mobiele data wil gebruiken. Je kunt hier ook zie hoeveel data een App heeft verbruikt dus wellicht is de dataverslindende App te achterhalen.

Als laatste heb ik onlangs via het programma Kassa ook vernomen dat er veel Vodafone klanten zijn die een onverklaarbaar hoog dataverbruik hebben gehad, dus wellicht dat Vodafone je kan aantonen welke apps de data hebben verbruikt. op je rekening kan je in ieder geval wel zien op welke tijden je date hebt verbruikt.

Zelf had ik vorige aamnd ook bijna 1 GIG verbruikt met veel data op tijden waar ik zelf lig te pitten:-) Soms wel 150MB, terwijl ik op bed lig en in mijn app verbruik is niets terug te vinden.

Afijn ik hoop dat je iets aan deze info hebt gehad 🙂
Chris01

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De levering van de iphone 6 16gb staat dan eindelijk op deze week!!! Aaaah ben zo benieuwd of het gaat lukken deze week haha.
FrankvanBrak

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is de voorraad/uitleveringsdata ook geldig voor de Vodafone WINKELS?
Ik sta daar op een wachtlijst namelijk en ben benieuwd of de voorraden en daaruit volgende leveringsdata ongeveer gelijk lopen... maw ik kan deze week de telefoon verwachten?
RemyPas

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het korte antwoord is nee.

Ik sta al sinds 14 september op een lijst in de Winkel. Herhaaldelijk navragen hier op het forum, in de winkel en bij de klantenservice heeft mij duidelijk gemaakt dat winkelbestellingen zo ongeveer helemaal achteraan komen.

Ik heb zelfs al een keer te horen gekregen van de telefonische klantenservice dat het pas december wordt dat mijn 64G SG binnen komt. Al hebben anderen (winkelpersoneel) het over midden of eind November.

First come first serve is bij vodafone alleen voor online bestellingen. Helaas moeten wij die 'ouderwets' naar een winkel gaan achteraan aansluiten.
FrankvanBrak

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dan heeft mn collega dadelijk een uitdaging... 🙂
Mag ze de account manager bellen (zakelijk toestel) en mag die het gaan uitleggen....

Zou namelijk op dat van introductie al geleverd krijgen (pre-ordered).....
JvH

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Twee weken geleden heb ik mijn iPhone 6 64gb SG terug moeten sturen ivm defect. (Besteld op eerste dag preorder, geleverd gekregen op 2 oktober). Ik heb hier meerdere malen contact over gehad met de VF klantenservice, en er is mij meer dan eens toegezegd dat ik rond week 43 een nieuw toestel zou krijgen. Er zou een aparte voorraad zijn om defecte toestellen snel te kunnen vervangen. Helaas hoor ik elke keer als ik bel met de klantenservice tegenstrijdige informatie. Ook de chat is vaak tegenstrijdig. Elke keer wordt mij uitgelegd hoe het het zal lopen met mijn omruiling, maar als ik dan een paar dagen later de status opvraag, hoor ik weer tegenstrijdige informatie. Volgens de laatste medewerker die ik gesproken heb, krijg ik in week 46+ pas mijn toestel, terwijl een andere medewerker eerder al wist te zeggen dat mijn vervangende toestel al opgestuurd was. Helaas bleek dit ook niet te kloppen. Ik heb al aangegeven dat ik ook wel wil bijbetalen voor een duurdere versie die sneller leverbaar is, maar er is niks mogelijk. Als ik mijn iphone 6-toestelkeuze wil veranderen, moet ik eerst mijn verlenging herroepen, voordat ik een ander toestel kan bestellen. Een beetje individueel "maatwerk" en aanpassingsvermogen is niet mogelijk. Vodafone neemt een erg halsstarrige houding aan naar haar klanten, want niks is mogelijk, behalve wachten. Als ik vanmiddag naar de KPN winkel zou gaan om een iphone 6 aan te schaffen, zou ik hem direct mee kunnen nemen, en hoef ik niet tot eind november te wachten. Ik verwacht dan ook een compensatie van vodafone. Vodafone = niet leveren, dan = klant niet betalen.

Graag een passende oplossing Vodafone!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik ben erg benieuwd hoelang er nu in de praktijk tussen de sheet "geleverd" en het werkelijk verzenden.

@marc Kun jij een indicatie geven? Voor hetzelfde geld mag je nu weer een week wachten (wat ik toch echt niet hoop)
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Ik ben erg benieuwd of ik dan eindelijk deze week mijn telefoon mag ontvangen...

Op de chat sprak een medewerker zichzelf weer een beetje tegen. Ik vroeg uiteindelijk of het dan wel zeker was dat er deze week geleverd zou worden. En dit was het antwoord:
Medewerker: Ik kan dit inderdaad niet met zekerheid zeggen, maar we gaan hier wel van uit.

Duuuus... Robot Vrolijk
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Nou ik kan je waarschijnlijk uit de droom helpen, zojuist voor de zoveelste keer contact gehad met een vodafone chat medewerker.

Inmiddels heb ik al 4 verschillende verhalen gehoord:
* Vorige week woensdag : toestel zou 15-16e verstuurd worden, dus kon hem snel verwachten.
* Donderdag middag : info geen idee nog geen status in het systeem als melding
* Vrijdag middag : Toestel zou op de 16e verzonden zijn en hangen tussen Vodafone magazijn en PosNL magazijn
Helaas geen track en trace bevestiging gehad, ook niet op zaterdag.
* Vandaag : U ontvangt het toestel deze week
Geen indicatie waneer deze week, toestel blijkt nog bij Vodafone te liggen. Ik zeg nou dan verstuur je hem vandaag dan is ie er morgen. Antwoord : zo makkelijk gedacht is dat niet:-(

Nou schiet mij maar lek hoor, op het forum veranderen ze de status van de bestellingen naar "geleverd", de chatmedewerkers vertellen telkens wat anders. Nu ligt het toestel nog bij Vodafone.
Vlgs mij leven we in een tijd waarbij logistieke dienstverleners dag en nacht werken. Hoeveel internetshops zijn er deze tijd wel niet. Vandaag besteld is morgen nog geleverd, behalve bij Vodafone schijnbaar.

Op de site staat inmiddels een week levertijd als je abo verlengd met toestel, maar ik denk dat dit loze beloften zijn.

Tip Vodafone :
* Zorg voor duidelijke communicatie naar je klanten toe
* Zorg voor éénduidige informatie ipv telkens een ander verhaal als zoethoudertje
* Zorg dat je informatie op het FORUM klopt, want status "afgeleverd" kun je wel vermelden maar als het dan nog 1-2 wkn duurt voordat de klant zijn toestel krijgt klopt er geen hout van.

Kom op Vodafone zet er eens druk achter, zorg dat mijn toestel vandaag wordt verstuurd, zodat ik hem gewoon morgen kan ontvangen. Zo moeilijk is dat toch niet?

Tja ik denk tervergeefse verzoeken aan Mark van het Forum, want die werk volgens mij alleen maar een Excel lijstje bij, en die klopt dus al niet 😞

Sorry voor mijn negatieve berichtgeving hoor maar ik ben het wel een beetje beu nu. Maak geen klanten blij met een dooie mus......
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Nou, mij is letterlijk precies hetzelfde verteld. Vorige week lag mijn toestel al klaar voor verzending, en nu weer niet. Volgens mij zijn er niet eens toestellen en worden we gewoon aan het lijntje gehouden.
Ben er echt wel een beetje klaar mee nu.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic