Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
nyntje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
vandaar mijn reactie ook dat ik benieuwd ben naar wat de wijziging zal zijn
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik ben allang blij dat er een update komt. Hopelijk met een duidelijk verhaal en definitieve(re) gegevens. Zelfs als dat betekent dat Apple sowieso niet voor een bepaalde datum gaat leveren..
Pollen

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb vorige week verlengd icm iphone plus 64 GB Gold. Wat ik Vodafone wel kwalijk neem is dat er in eht gesprek met de loyaltyafdeling werd gesproken over 5 werkdagen levertijd, max 10. Nu blijken mensen die 19 september al hebben besteld zelfs dat toestel nog niet binnen te hebben en mag ik er ook minimaal 4 weken op wachten.
Lijkt me een gevalletje van opzettelijk onjuiste informatie verschaffen en siert Vodafone niet.
Talithaaa

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ben heel benieuwd welke dag ik deze week mijn telefoon ontvang. Blijkbaar heeft Apple vorige week al de toezegging gedaan naar vodafone voor het ontvangen van de iphone 6 plus 64gb gold. Daar kan natuurlijk iets vertraging bij ontstaan (i.v.m. verzenden etc.), maar dan moet het deze week natuurlijk wel goed gaan. Het lijkt erop dat Apple ook een grote lading hiervan stuurt naar vodafone, als je ziet dat ze heel veel in de planning hebben staan om te leveren deze week. Ik met een besteldatum van de 20e moet er dan vast bij zitten. 🙂
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik hoop met jullie mee, mijn bestelling staat dus als sinds de 19e! Goh nog een paar uur dan eindelijk een update.... Spannendddddd!
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Talithaaa waar haal je die info vandaan?
Talithaaa

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@donnywals

Op de eerste pagina staat het volgende:

"UPDATE
Achtergrondinformatie vertraagde levering vanuit Apple

... Apple bepaalt hoe de voorraad verdeeld wordt over de hele wereld. Daar hebben wij helaas geen invloed op. Apple bevestigt van diverse types geen nieuwe leveringen en daarom hebben we de verwachting moeten bijstellen tot medio november. Zodra meer duidelijkheid komt passen we het schema direct aan. Dit kan positief uitvallen, maar zeker ook negatief. Vandaar dat we ‘Week 46+’ hebben opgenomen."

Dit betekent dus dat van de modellen waarbij er niet week 46+ staat dat er een enige vorm van bevestiging is geweest vanuit Apple naar Vodafone toe over wanneer die toestellen waarschijnlijk geleverd gaan worden.
Grrrrr

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Heb ook een 6+ besteld op 23 september.
Toen stond er bij vermeld: leverbaar vanaf 26 september.... Dit vind ik behoorlijk misleidend! Want er is tot op heden niks geleverd. Vermeld dan voortaan, levertijd onbekend!
Ik neem al 15 jaar diensten af bij Vodafone/Libertel, maar dit is werkelijk belachelijk, dat er problemen zijn met levering, zeer vervelend maar "begrijpelijk" > Door apple.. Maar de informatie voorziening is zeer slecht! Zorg dan dat mensen weten waar ze aan toe zijn, en zorg dat het inloggen met ordernummer werkt. Maar je moet nu zelf overal achteraan bellen! En ik weiger dat te doen.. beetje 45 min naar een bandje luisteren.
Ik wacht vandaag en morgen nog even af, en weet ik dan nog van niks. Zal ik mijn contract stop zetten, als consument heb je altijd het recht om binnen 10 dagen een (koop)overeenkomst te ontbinden. Aangezien ik het product nog niet in huis heb, zijn deze 10 dagen nog niet ingegaan.
Mochten er meer mensen het contract willen ontbinden, kijk op consuwijzer voor meer info.
Daarnaast moet eigenlijk ook iedereen zijn of haar ervaring even melden bij het tv programma Radar zodat ze er misschien wat mee kunnen doen.
Johandjong

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Ik heb een iPhone 6 besteld met nummerbehoud.
Zit er bij de bestelling ook een nano-simkaart?

Ik ben momenteel in het bezit van een micro-simkaart.

Met vriendelijke groet,

Johan de Jong
DylanPiet

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Benieuwd naar de update. Vind het vreemd dat bij andere providers wel wordt gecommuniceerd dat de iPhones direct uit voorraad leverbaar zijn. Ik heb hem pas 3 oktober besteld via de telefoon. M'n abonnement is al wel ingegaan, maar moet helaas nog weken wachten op m'n iPhone 6, terwijl mij is beloofd 1 tot 2 weken. Doe deze valse beloftes gewoon niet? Dat voorkomt teleurstellingen. Nu duurt 't wachten vooral heel erg lang, en er staat geen compensatie tegenover. Jammer Vodafone, wederom jammer. 😞
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Talithaaa Zo had ik t nog niet bekeken haha, ik dacht dat je ergens extra info vandaan had ofzo 😛
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wedden dat er vandaag geen update gaat komen
nyntje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
mm ze hebben nog even, en als er al een update komt ben ik benieuwd hoeveel wijzer wij er echt van zullen worden..
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Wat mij nog het meeste irriteert is dat er door medewerkers van alles beloofd wordt, maar er niets na wordt gekomen....
nyntje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik denk dat menig mens het hier in met je eens is, interne communicatie is duidelijk NIET het sterkste punt bij vodafone
PSV_Freak

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ja, dat is inderdaad best frustrerend.

Ik snap dat Vodafone in het duister tast, qua toevoer van nieuwe zendingen iPhones. Dat ze daarin geheel afhankelijk zijn van Apple. Maar goed, 't is dan niet bepaald handig om toezeggingen te doen 😞

Wat dat betreft maybe best verstandig dat ze de leveringstijden op pagina 1 'vrij ruim' aanhouden, dan kan het alleen maar meevallen...
overstapper

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb net met de klantenservice. Er is niks veranderd aan de update. Het blijft week 46. Dit betekent voor mij dus annuleren van de bestelling en overstappen naar een andere provider. Ik vind dit uitermate onprofessioneel. Doe geen toezeggingen als je niks weet. Mij zijn jullie sowieso als klant kwijt!
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Balen zeg, wanneer heb jij besteld @overstapper
nyntje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
hmm had helaas ook niet anders meer verwacht, jammer al die valse woorden van de klantenservicemedewerkers.
overstapper

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
1 oktober. Tegen mij hadden ze dus gezegd dat ik het binnen twee weken mijn iphone kan verwachten...tja...niet dus.
Ik kan dus alleen de frustraties begrijpen van mensen die nog eerder besteld hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic