Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Tsja-dash

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Christaan heeft net mijn chatsessie verbroken omdat ik het woordtje bull**bleep** gebruik. Hij zegt dat ik niet moet vloeken. Christaan, door jou is Vodafone een klant kwijt. Ik verwijs jou naar het volgende:

Betekenis ' bull**bleep** '
Je hebt gezocht op het woord: bull**bleep**.

1bull·**bleep** (de; m) (informeel)1onzin, flauwekul; rommel, troep
2bull·**bleep** (tussenwerpsel) (informeel)1bah!
Bron: vandale.nl
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ja zelf mogen ze zo onvriendelijk en stug zijn als ze maar willen maar als wij klanten het een keer zat zijn en boos worden (overigens zonder te vloeken) dan zijn ze heel goed in het verbreken van de verbinding.

Ik ben trouwens heel benieuwd of er al mensen een verzendbericht hebben ontvangenvandaag.
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Net chatsessie gehad met vriendelijke man. Nog niks verzonden. Gaf aan dat de week nog niet voorbij is. Maar hij zei wel; weet niet of er nog iets verzonden gaat worden hij had daar geen informatie tot zijn beschikking.
Daarnaast wordt er ook aan het ordersysteem gewerkt??????
Moet goed m'n best te doen niet mega kwaad te worden op die chat, zij zijn ook maar doorgeef leuk. Maar super belachelijk blijft het wel! En we wachten maar weer
GoGo22

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En of het belachelijk is. İk had ook via vodafone een iphone 6 besteld als nieuw klant dan maar voor een bedrijf als vodafone hoor je gewoon voorraad te hebben. İk mijn bestelling hier maar geannuleerd en er 1 via kpn met abbo genomen. Met korting ook nog via chat geregeld. Gisteren besteld vandaag krijg ik me iphone 6 64 goud. Dus snel kan het wel gaan. Vodafone heeft met elk nieuw iphone dezelfde problemen. En leren doen ze er niet van..
Talithaaa

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Haha wat een grap. Kreeg net een sms van vodafone binnen om een vragenlijst in te vullen naar aanleiding van de aankoop van een product. Kwamen allemaal vragen in voor die pas te beantwoorden zijn als het toestel ook daadwerkelijk binnen is. Had bij één van de tekstvelden te weinig ruimte om alles neer te zetten.

Hebben jullie de vragenlijst ook al ingevuld?

Kan niet wachten totdat ik mijn verzendbevestiging binnen krijg. Zodra ik deze heb, laat ik het hier weten. (iPhone 6 plus 64gb gold)
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi allemaal,

De startpost is zojuist weer bijgewerkt! Omdat we nog niet alle leveringen hebben ontvangen van de fabrikant, zijn een aantal leveringen die gepland stonden voor week 41 verschoven naar week 42. Zodra we toestellen binnenkrijgen worden ze direct verstuurd. Nog even volhouden dus!
hippo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn I6 64GB SG is gister dan eindelijk binnengekomen, na zo'n -case- kan het snel gaan. Succes iedereen!
Talithaaa

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Weer langer wachten dus 😞 pff. Ik word er zo moe van. M'n huidige iPhone moet echt weg voor een reparatie.
Geogestel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat de levering (iPhone 6 Plus, 128GB, zilver) vertraging oploopt, is tot daar aan toe. Maar de (non)communicatie van Vodafone stoort me mateloos. Heb woensdag en donderdag gebeld, beide keren waren de medewerkers nog zeer positief over de verwachte leverdatum. Donderdag werd nog gezegd dat mijn telefoon vrijdag (=vandaag) binnen zou komen en dan zaterdag verzonden zou worden. Dit ondanks de berichten op dit forum. Vandaag opnieuw gebeld (normaal ga ik niet iedere dag achter een bestellign aan bellen, maar wel als ik de verschafte info niet vertrouw), en krijg ik te horen wat hier ook vermeld staat over de levertijden: week 46+.

Inmiddels zie ik dat dat week 41 al verschoven is naar 42, dus week 46 zal ook wel niet reeel zijn. Hoe kan dit? Net KPN gebeld, als ik nu bestel heb ik toestel morgen in huis. Onbegrijpelijk.

Maar nogmaals, de slechte en ronduit misleidende informatie die Vodafone verstrekt stoort me nog het meest. Informatie overigens waar je zelf achteraan moet, want vanuit Vodafone zelf hoor je niets. Ja, bij de bestelling zelf (op 1-10), dat ik de telefoon zeker binnen twee weken heb, en waarschijnlijk "in de loop van volgende week al". Maar ik begrijp dat ik niet de enige ben met die ervaring...
donnywals

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Je bent zeker niet de enige @Geogestel , ik houd er ook helemaal niet van om wantrouwend met een bestelling om te gaan maar dagelijks contact met de klantenservice verschaft mij veel inzicht in het doen en laten van Vodafone. Zo heb ik gisteren geleerd dat "Herlevering is ingezet, dit kan 5-10 dagen duren" niet betekent dat je binnen 5-10 dagen een toestel ontvangt. Dit betekent dat er binnen 5-10 dagen een levering voor je aangevraagd wordt. Het daadwerkelijke leveren zal duren tot wanneer het duurt.

Misschien moeten we ook zo omgaan met betalen aan Vodafone? We zorgen dat we betalen als we het geld hebben, maar misschien ook niet. Dat zien we dan wel, maar we gaan binnen 5-10 dagen zorgen dat we in elk geval opschrijven dat we gaan betalen.

Echt heel jammer dat t allemaal zo lang moet duren. Zijn er bij KPN zo weinig klanten dat ze direct kunnen leveren? Of zou Vodafone gewoon z'n zaken niet op orde hebben? Of is KPN een nog groter zooitje en gaat een volgende dag levering bij hun ook 5 weken duren? Zoveel vragen, zoveel verschillende antwoorden..

Wtfunk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als we dan toch bezig zijn, doe hem dan maar voor Sinterklaas want de fun is er nu wel een beetje vanaf...
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
(Beste) Vodafone,

Ik ben helemaal klaar met jullie!!

Vanaf 25 sept. ben ik aan het wachten op mijn Iphone 6 16 GB SG. Toen ik online mijn abbo verlengde stond er een levertijd van 1 week. Vervolgens krijg ik na 1 week een berichtje dat de levertijd is bijgesteld naar 2-3 weken vanaf dat moment.
Niet veel later heb ik via dit forum moeten vernemen dat de levertijden wederom zijn bijgesteld naar half november!!!

Nu snap ik best dat jullie ook afhankelijk zijn en dat deze telefoon niet op voorraad is. Hierover dan ook geen klacht!!!

Nu komt het mooie; vanmorgen sprak ik een vriend die telefonisch heeft verlengd op woensdag 8 oktober. Hij heeft de 64 GB SG besteld. Hij heeft deze telefoon vanmorgen ontvangen!!!!
Ik heb klantenservice gebeld dat ik mijn bestelling wil aanpassen naar ook een 64 GB SG. Mijn lopende bestelling is geannulleerd maar nu moet ik wachten tot iemand van Vodafone mij belt om de nieuwe bestelling in te voeren. Op de vraag wanneer ik dan gebeld werd kreeg ik het antwoord 5 tot 10 werkdagen!!!!!

Het mooie is dat die vriend van mij eigenlijk pas in maart kon verlengen! Hij dreigde met overstappen naar een andere provider en ineens kon het wel?!?!? En binnen 2 dagen zijn telefoon binnen!!

Ik heb dit verhaal ook bij een medewerken in de chat voorgelegd en zij vertelde me vrolijk dat de 64 GB SG niet op voorraad was?!

Ben er echt helemaal klaar mee. Sorry maar het komt op mij echt niet proffessioneel over, sterker nog (gezien het verhaal van mijn vriend) ik denk dat wie de grootste mond heeft het snelste zijn telefoon binnen heeft. Iets anders kan ik gewoon niet bedenken!

Ik heb voor me zelf besloten tot volgende week donderdag te wachten, heb ik dan nog niets vernomen dan stap ik over op een andere provider. Jammer want ben al meer dan 10 jaar goede klant van jullie en over het algemeen was ik erg tevreden over jullie service!!!
lewwj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Are you going to change dates every week?
Chevydennis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hallo vodafone,

Ik vind het jammer dat jullie ons hoop geven wat betreft de leverdatum van de 6+ 64gb Gold.
Eerst was dit 43 dit verplaatsen jullie naar 41 en nu weer naar 42. Met als excuses dat er een aantal order nog niet geleverd kunnen worden. Als je naar de 1e pagina kijkt zie je dat het vanaf de 19e weer verandert is.

Nogmaals jammer dat jullie valse hoop geven (en ja er staat afhankelijk van de levering) maar je moet het toch ergens op gebaseerd hebben.
Grt

Dennis
Patje88

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste vodafone,

Hetgeen mij zeer frustreert is de wijze van levering. Ik heb mijn toestel in een van de Vodafonewinkels gereserveerd, betreft de iphone 6 plus 64GB space grey, medio september ivm verlenging abonnement. Ik heb tot op heden nog steeds geen bericht ontvangen over een bepaalde levertijd van het toestel.

Als ik hier op het forum kijk, zie ik dat die toestellen al geleverd zijn, althans voor diegene die online hebben verlengd en zelfs die afgelopen week pas besteld hebben!! Wordt er uberhaupt wel aan de vodafonewinkels geleverd? Ik heb tevens met de klantenservice en geeft aan niets te weten over voorraden in de winkels, raar!?. Een eerlijke verdeling van de leveringen is dus ver te zoeken.

Een (nog) klant van vodafone
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Beste allemaal, hier nog een update op de vrijdagmiddag. In de startpost zijn de tabellen met verwachte levertijden bijgewerkt; er is ten opzichte van de laatste update alleen de verwachting voor bestellingen van vandaag, 10 oktober, toegevoegd. Wel willen we je graag wat achtergrondinformatie geven over de reden dat er wachttijden zijn.

Dat de nieuwe iPhone 6 populair zou zijn wisten we, maar zo populair is een introductie van een nieuw toestel nog nooit geweest. Op dit moment is de vraag dan ook veel groter dan de voorraad die we van Apple hebben gekregen. Apple bepaalt hoe de voorraad verdeeld wordt over de hele wereld. Daar hebben wij helaas geen invloed op.

Uiteraard leveren wij nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Wij communiceren hier zo transparant mogelijk over:

  • Dagelijkse updates op dit forum
  • Wekelijks sturen we een sms met de verwachte levertijd van jouw bestelling
Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Bedankt voor je geduld en begrip.
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Een wekelijkse sms???? Haha jullie zijn echt grappig! Heb spijt dat ik m'n contract heb verlengd!
PSV_Freak

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik heb ook nog nooit een SMS ontvangen, alleen over dat Netflix verhaal en dat ze het fijn vinden dat ik mijn abonnement heb verlengd...
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
@Maartje @Annabelle_ @Sido

Hele tegenstrijdige berichten hier.. Krijg net een SMS dat ik mijn telefoon medio november kan verwachten, terwijl er vanmorgen (via de chat) werd gezegd dat het 'systeem er even uit lag', maar dat ze zag dat mijn order was werwerkt en verwacht dat mijn telefoon al bij PostNL ligt. Ik moest het even afwachten, en anders maandag nog even contact opnemen... Hoe zit het nou?! :@

26-09 iPhone 6 (16gb) silver besteld.
PSV_Freak

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Pol1 26-10?? Dat moet het nog worden 😛 Denk dat je 26-9 bedoelde 😛
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic