Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Wtfunk

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
26 September iPhone 6 16GB spacegrey besteld. Kreeg vorige week een SMSje dat het binnen 3 weken geleverd zou worden. Vandaag vodafone aan de lijn gehad en die zeggen dat het pas in week 46 (oftewel November(!)) wordt geleverd. Pfff...
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Tsja-dash,

Op dit moment heb ik geen recentere schema voor je. Helaas bevestigt Apple van diverse types geen nieuwe leveringen en daarom hebben we de verwachting moeten bijstellen tot medio november. Zodra meer duidelijkheid komt passen we het schema direct aan. Dit kan positief uitvallen, maar zeker ook negatief. Vandaar dat we ‘Week 46+’ hebben opgenomen.
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Gisteren is er een case aangemaakt en morgen wordt de iphone 6 16GB SLV, 19e besteld, geleverd.
emvg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hopelijk kan iemand me hier helpen. Ik heb op 25 september een iphone 6 64 gb sg besteld bij een vodafonewinkel in Eindhoven. Tot vandaag niks gehoord, dus maar even gebeld met de winkel hoe het zat met mijn bestelling. "Nou mevrouw, we zien helemaal geen bestelling, dus wat u nu kunt doen is een nieuwe bestelling aanmaken in de winkel of telefonisch". Klinkt leuk en aardig, maar dat betekent wel dat ik dus minimaal 5 weken moet wachten tot ik hem heb, terwijl ik de telefoon volgens het schema deze week binnen zou moeten krijgen. Iemand tips? Andere provider dan maar?
hippo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Marc_ @Vodafone

Ik heb de 19e mijn telefoon (I6 64GB SG) heb besteld, en gister na 3 weken extreem veel moeite eindelijk mijn nummerbehoud correct ingevoerd (in jullie systeem). Kun je confirmeren dat ik nu, zodra mijn nummerbehoud goedgekeurd wordt, achteraan de rij van toewijzingen van toestellen kom? Alvast bedankt, ik hoor het graag.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@hippo

Nummerbehoud wordt pas gestart als er een toestel is toegewezen aan je bestelling. Als nummerbehoud nu is gestart zal het dus niet meer lang duren totdat je de bestelling ontvangt aangezien er dan al een toestel voor je beschikbaar zou moeten zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Goedemiddag allemaal,

In de openingspost van dit topic vinden jullie weer een nieuwe update met de meest actuele stand van zaken. 😄
Mijnte

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vandaag de Plus 64GB Zilver ontvangen. 🙂 Toch wel blij hoor! 😄 Geen sms gehad van Vodafone of postNL. Wel een mail van Vodafone gisteren en het pakket dook op in de mijnpakketApp. Gistermiddag nog een chatmedewerker gehad die beweerde geen 3S codes te kunnen opzoeken... jaja... liegebeest.

Tijdstip: 19 sept, 10:04
Bevestiging: 19 sept, 10:06
Medium: Online VF verlenging.
Product: iPhone 6 plus 64gb Silver
Levering: mail op 7 oktober. Levering 8 oktober.

Jammer dat Vodafone nog steeds geen toevoegingen aan huisnummers op adreslabels kan printen. Het pakket is daardoor wel bij het volgens het label "juiste" adres afgeleverd, maar niet bij de juiste persoon. Eigenlijk zou dat niet moeten mogen. Een medewerker van de chat heeft nog gecheckt... het was toch echt het juiste adres met toevoeging in de bestelling. Hetzelfde is mij 2 jaar geleden gebeurd en afgelopen week bij mijn partner. Dit veroorzaakt onnodig zorgen bij de klant, want je pakket loopt kans te gaan zwerven. Het is tijd om hierover officieel een klacht in te dienen en dat ga ik dan maar doen.
Tsja-dash

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Dit is nou precies waar we op wachten, een nieuwe schema update. Dit maakt het voor de klant helder. Ik heb op 3 oktober om 23:22 een bevestiging ontvangen van mijn bestelling. Ik had via Vodafone Friends and Family een Apple iPhone 6 Plus Gold besteld.

Erop vertrouwende dat mijn bestelling in week 41 werd geleverd, heb ik mijn bestelling online geplaatst. Toen ik mijn bestelling plaatste was dit schema op het forum aanwezig. Ná het weekend, op maandag 6 oktober was het schema aangepast en was dit schema aanwezig. Én vandaag, schiet het weer op: schema 8 oktober. Hopende dat morgen mijn nummerbehoud wordt aangevraagd en dat ik vrijdag of zaterdag mijn toestel kan ontvangen. Totzover, bedankt Vodafone. Kortom, door effectief bestellen en goede informatie publicatie kunnen klanten toch met "begrip" wachten op hen order. It's so easy.
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Had mijn telefoon de 22e besteld in de winkel,vandaag gebeld en ze zeiden dat het nog 3 weken kon duren! Klantenservice gebeld en toch via hun maar besteld nu is hij zeker binnen 1-2 weken binnen!!
Rycr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb me even speciaal aangemeld op dit forum omdat ik mijn tevredenheid juist kwijt wil..
Op 29 september (amper 1 weekje dus) heb ik mijn iphone 6 64 GB in SG besteld. Deze zou 1-2 weken levertijd hebben volgens de site. Vervolgens in de bevestigingen van de bestelling bleek dit tot ongenoegen 3-4 weken te zijn, maar ik besloot geduldig af te wachten. Gebaald heb ik toen de bestelling iedere keer een week werd opgeschoven en tot grote ergernis was daar de info dat hij opeens pas in week 46+ zou komen! Als mensen die hem op 19/20 september besteld hebben tot op heden niks hebben ontvangen.. waar zet mij dat? Met de kerst?? Gister plotseling een bericht ontvangen dat mijn bestelling met de post was verstuurd... Heb nog even in mijn ogen gewreven... Maar na track en trace te hebben ontvangen... Klopte dit en hebben ze hem vanmiddag bij mij thuis aangeboden. Dit heeft dus 1 week en 1 dag geduurd!

Ik ben ontzettend verrast en heel erg blij dat dit zo gelopen is maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor andere mensen erg sneu is! Ik hoorde vandaag dat veel elektronica bedrijven zoals een media markt en telecom bedrijven gister een flinke partij hebben gekregen dus maar snel hopen dat iedereen van zijn of haar telefoon mag gaan genieten..
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag de telefoon ontvangen. Was verstuurd zonder mail.
yocko

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ongelofelijk. mijn abbo opgezegd... vanwege dit hele iphone debacle, moest drie keer over gebeld worden want was niet in de administratie doorgevoerd. Uiteindelijk t-mobile abbo bij de Apple store afgesloten met nummerbehoud, moest ook weer lang over gebeld worden met vodafone want hun administratie was (weer) niet up to date.... maar uiteindelijk kwam het allemaal door. Ben heel blij met mijn nieuwe iPhone.

krijg ik vanochtend doodleuk een mailtje van vodafone dat mijn nieuwe telefoon onderweg is. Hebben ze uberhaupt geen administratie of management daar?
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Communicatie..... Pfffff!

Denk dat ze in m'n dossier hebben gezet; zeur klant.... Maar lees betichten hier dat we nu rond de bestel tijd 10:00 zitten op 19/9 (6+ 64GB) ik heb rond 18:30 besteld.... #nogeenpaarwachtendevooru
nyntje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Maar vodafone wat doet u nu ?

Wegens omstandigheden mocht ik mijn abonnement verlengen oa omdat ik al ruim een abo heb zonder toestel en dus op deze manier weer een toestel tot beschikking had.

Hier over meerdere keren contact gehad met vodafone en ze hebben me altijd vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen met de keuze van mij abo, het werd de iphone 6.
Echter moest ik rekening houden met 1 a 2 weken levertijd maar als ik 3 weken aan zou houden zou het alleen maar mee vallen, hier mee ging ik akkoord en zo kreeg ik de dag er na zoals verteld een mailtje dat mijn abo al omgezet was.
dikke prima zou je zeggen.

toch nieuwschierig ging ik rond speuren op internet en ik kwam op dit forum waar toen stond week 43.. oke dat is nog te over zien helemaal goed.
Ververs en 46+ ?
Telefoon gepakt en de klantenservice gebeld, ik werd vriendelijk te woord gestaan door een jonge dame die mij vertelde niets te weten over een forum, over een schema of over verlate levertijden?
Ze zou na vraag doen bij een collega en dus mocht ik +- 8 minuten naar een muziekje luisteren.
Eenmaal weer terug ingesprek vertelde de medewerker mij dat ik me geen zorgen zou hoeven maken, wat er op het forum te zien was ging enkel over nieuwe vodafone klanten en verlengingen ect zouden hier buiten omgaan en de levertijd vast houden van 1a2 weken, ik kon mijn nieuwe toestel volgende week al verwachten.
Na 3x om bevestiging gevraagd te hebben heb ik met een gerust hart opgehangen.

Vanmiddag dan toch maar via de chat contact gezocht met vodafone, na alles hier gelezen te hebben had ik er weinig vertrouwen meer in.
De meneer die mij te woord stond sprak zichzelf tegen, de eerste keer verwees hij naar dit forum want hier stonden te levertijden. En vervolgens kon hij me niet vertellen wat hier vermeld stond want dat had niets met hun systeem te maken?
Ik vertelde wat zijn collega die dag er voor mij verteld had ook dit sprak hij tegen nee dit kon niet dit, het was zoals het op het forum stond.
even later kwam hij hier weer op terug misschien had de collega op de 1 of andere manier toch iets kunnen regelen.
Nou dan kun je dat toch uitzoeken was mijn reactie, nee dit kon hij niet collega had geen log achter gelaten maar hij zou deze wel mail.
Hoe kan je iemand mailen die geen log achter gelaten heeft en dus geen naam maar je hebt wel een naam om te mailen? vreeemd !

Ik heb de belofte gekregen dat er morgen terug zou worden gebeld door de desbetreffende collega die de afspraak met mij gemaakt heeft binnen het termijn te leveren... afwachten dus.

Ongeduldig als ik ben toch weer gebeld vanavond, ik kreeg een zeer vriendelijke klantenservice medewerker die mij uitlegde afhangkelijk te zijn van apple (blablabla) Oke snap ik maar beloof geen dingen die je niet na kon komen.
Deze meneer vertelde mij dat de iphone 6 128GB direct leverbaar zou zijn alleen dan moest ik wel bij betalen.
Weet je wat doen we dat !
Dan maar bij betalen maar ik wil geen 6 weken wachten ( of meer ! )

Na een aantal seconden kwam hij hier op terug, sorry dit kon ook niet WANT dan moest de huidige order worden geannuleerd en dat zou meer dan een week duren want de afdeling die hier overging had een behoorlijke achterstand omdat er veel mensen waren die toch van hun abo af wilden zien joh.. gek he?

Dit betekende dus dat als ik mn abo wilde annuleren het minimaal een week duurde ik dan weer moest bellen voor een nieuwe bestelling en dan kon er nog 2 weken overheen gaan voor ontvangst van telefoon.
Dus zou ik WEER 3 weken verder zijn als alles mee zou zitten.
Ook een kansloze optie dus....
Ik word er kriegelig van en vooral omdat ik juist mocht verlengen omdat ik toestelloos ben.
Ik snap dat Vodafone er opzich weinig aan kan doen dat de levering er niet is MAAAR beloof GEEN dingen die je NIET na kan komen, Heb als vodafone 1 front en vertel niet allemaal iets anders HEEL IRRITANT !
Daarbij is het misschien iets om te kijken naar een compensatie, niet alleen ik maar veel mensen betalen al wel voor een abonnement met toestel terwijl dit toestel er nog niet is ( en deze ook nog wel even opzich laat wachten )

Ik moest mijn gall kwijt, en ik hoop op een wonder dat er ergens maar een hele levering iphones uit de lucht mag vallen en iedereen tevreden en blij kan zijn met zijn toestel waar zolang op word gewacht.
Sabsteef

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone,

Hier een geduldige klant.
fijn dat nu eindelijk ook de shop is geupdate met de wachttijden. Zodat andere nu ook weten waar ze aan toe zijn als ze een toestel willen kopen. Hoewel het wachten vervelend is begrijp ik dat wat er niet is, ook niet uitgeleverd kan worden.


Wat ik nog wel mis is informatie. Dit is niet de eerste keer dat Vodafone iphone's heeft uitgeleverd bij nieuwe versie’s
en ik dacht eerlijk gezegd dat Vodafone hier al ervaring / van geleerd zou hebben.

Na het zetten van een bestelling en een order bevestiging te hebben gekregen blijft het stil bij Vodafone.
Geen mails meer over de vertraging, kortom geen enkele communicatie. Attans zo lijkt het...
Waardoor iedereen aan de chat en telefoon hangt met de vraag "waar blijft nou mij telefoon".
waarna je ( als je gelukt hebt) doorverwezen wordt naar deze pagina.

Een goed initiatief hoor, begrijp me niet verkeerd. maar de meeste komen hier als hun humeur als is om geslagen.
en dan veranderd dit initiatief in een grootte klaag muur.

Is het geen verbetering om de klant (want hier praten we dan ook nog steeds over klanten. ook al heeft hij / zij de order al geplaatst) een periodieken update te sturen.
Of in ieder geval een mail/ SMS om hem er op te wijzen dat er problemen zijn met de levering en dat de voortgang hier gemeld wordt. Dit verlaagd de druk op de communicatie via telefoon en chat. En iedereen weet waar hij aan toe is. Win / win dacht ik zo 😉

Verder wil ik eigenlijk nog wel even kwijt dat het CRM systeem van Vodafone wel erg log is.
klanten die bellen dat er een schrijffout in de order zit( B.V. huis nummer niet goed) het antwoord geleverd wordt:
Dan moet u gewoon even bellen met PostNL en daar doorgeven dat het huis nummer anders moet zijn. 🙂
Ander moet je schijnbaar de order annuleren en een nieuwe aanmaken. Wat weer meer administratief werk is voor Vodafone. (P.S. een order annuleren duurt 4 werkdagen :S.) een nummer aanpassen +/-3 min

Om toch echt positief te eindigen, Ik snap dat niet alles in een keer goed gaat en dat je als bedrijf ook moet leren van je fouten.
Ik hoop dat er ook echt iets met deze "positieve" feedback gedaan wordt. zodat als de iphone 7 uitkomt we goede communicatie kunnen verwachten.
Apple kunnen we niet veranderen…

Mvg,

(nog steeds) een geduldige klant 😉
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@nyntje Yep zo gaat dat bij Vodofone....
Edwin68

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het duurt maar en het duurt maar.... En zeer gebrekkige communicatie. Al jaren klant met in het gezin 3 abonnementen. Service 0,0!! Waarom maken ze geen aanbieding met de 128g. Die is blijkbaar wel snel te leveren.
Tsja-dash

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tsja-dash schreef:
@Maartje

Dit is nou precies waar we op wachten, een nieuwe schema update. Dit maakt het voor de klant helder. Ik heb op 3 oktober om 23:22 een bevestiging ontvangen van mijn bestelling. Ik had via Vodafone Friends and Family een Apple iPhone 6 Plus Gold besteld.

Erop vertrouwende dat mijn bestelling in week 41 werd geleverd, heb ik mijn bestelling online geplaatst. Toen ik mijn bestelling plaatste was dit schema op het forum aanwezig. Ná het weekend, op maandag 6 oktober was het schema aangepast en was dit schema aanwezig. Én vandaag, schiet het weer op: schema 8 oktober. Hopende dat morgen mijn nummerbehoud wordt aangevraagd en dat ik vrijdag of zaterdag mijn toestel kan ontvangen. Totzover, bedankt Vodafone. Kortom, door effectief bestellen en goede informatie publicatie kunnen klanten toch met "begrip" wachten op hen order. It's so easy.
Ik heb zonet - via de Vodafone chat - vernomen dat er voor een toestel is gereserveerd. Ik had mijn toestel op 3 oktober om 23:22 uur besteld. Omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd wordt door Dynalogic dit gereed gemaakt en daaropvolgend moet ik een afspraak met de koeriersbedrijf maken.
SASKINN

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dinsdag mailtje gehad van levering. Die dag nog gebeld met klantenservice voor de TRack & Trace nummer. Gisterochtend de telefoon ontvangen! 🙂 wens jullie veel geduld!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic