Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
zephyrlord92

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Maartje

Is er een reden waarom je niet reageerd om mijn berichtje ?

met vriendelijke groet,

Robert
hippo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Werkelijk ongelovelijk.

Er is eindelijk een case voor mij aangemaakt. Ik heb notabene 19 september direct na mijn online bestelling gebeld met een miep van de klantenservice, om een wijziging te maken aan mijn nummerbehoud. Vervolgens 3 weken later, 5 gesprekken met medewerkers die zeiden dat alles écht gewoon goed ging (voornamelijk de chat-afdeling heeft te weinig informatie om ook maar iets te kunnen doen/uitzoeken). Nu de aap uit de mouw: er is op 19 september wel een memo geschreven dat er 'iets' in mijn order gewijzigd moest worden, maar daarbij is niks gespecificeerd of gedaan. Wacht? Nog eens?

Nu een case aangemaakt dus, en dat heb ik gehoord van twee personen. De ene zegt dat het morgen verholpen is en dat ik niet achteraan de rij kom van iPhone-leveringen. De ander zegt van wél, en dat ik nog 3 weken moet wachten. Het houdt niet over...
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik zou echt niet meer weten wie ik moet geloven... bij de klantenservice zeggen ze gewoon dat je niet naar de chat moet luistern omdat er van die mieppen tussen zitten die maar wat zeggen zoals ja uw toestel is al gekoppelt terwel dit niet ter spraken is. ook vind ik het raar dat wanneer je 2keer achter elkaar naar de klantenservice belt je gewoon 2 verschillende verhalen krijgt de horen....

bij de eerste kwam het er opneer dat er nog geen toestel gekoppelt was . ze zei dat dinsdag of vrijdag de toestellen komen en dat ik dus nog moest wachten. als de toestellen binnen zijn worden deze gekoppelt en ze zoude dan pas beginnen met de vraag op nummerbehoud. ik vind dit erg raar want ik heb 25 september een mail gehad met dat nummer behoud gestart was. echter heb ik ook tele2 gebeld gehad maar zij hadden natuurlijk niks van vodafone vernomen. tevens vertelde ik dat ze bij de chat gezegd hadden dat mijn toestel gekoppelt was en ze gaf me (in de chat) ook het telefoon nummer van dynalogic daar heen gebeld maar er was nog niks. zegt de mevrouw van de klantenservic waar ik toen mee belde gewoon dood leuk: tjaa je moet die mensen van de chat ook niet geloven de een zegt dingen die wel kloppen maar er zijn er ook bij die niet weten waar ze moeten kijken en dus maar iets zeggen zoals je toestel is al gekoppelt, je toestel is al onder weg en dat soort dingen. oftewel ik ga niet meer naar de chat maar ik bel voortaan.

het gene wat nu raar is dat ik 10 minuten later nog een keer gebeld heb uit nieuwsgierigheid en toen kreeg ik iets heel anders te horen...

gesprek 2. circa 10minuten later. een man aan de telenfoon vertelde me dat sinds vandaag dan toch eindelijk nummerbehoud aangevraagd is. erg raar dit dat ze pas op 7 oktober de aanvraag voor nummer behoud doen. grappig is dat de mevouw van 10minuten eerder zij dat ze nog niet waren begonnen met de aanvraag. maar goed waarom heb ik dan in godsnaam op 25 september een mail gehad dat mijn nummberbehoud is gestart... nouja dat terzeide. hij vertelde me dat er inmiddels een toestel gekoppelt was. wat me erg raar lijkt want 10minuten eerder was er nog niks.. nouja misschien kunnen ze dan toch veel regelen in 10minuten? ik vind het een raar verhaal en ben eigelijk benieuwd of er meer mensen zijn die dit ondergaan zijn. en dan met namen via de klantenservice : (0800 0200 043)
ik ben benieuwd of er meer mensen zijn waar ze 2 verschillende verhalen tegen vertellen.
ik ga nu rustig af wachten en ik zie wel wanneer mijn iphone komt. echter hoop ik niet dat dit een kerstcadeau gaat worden... maar wie weet...

Mijn bestelling:
nieuw
Tijdstip: 20 sept, 12:31
Bevestiging: 20 sept, 12:36
Medium: webshop
Product: Iphone 6+ 64GB SG
iOerlie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Yes!

25 september besteld en vandaag bericht gekregen dat ie morgen wordt bezorgd (64gb SG).

Ik hoop dat jullie ook snel kunnen gaan genieten van je nieuwe speeltje.
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Weer een dag voorbij.... Geen leveringsmail. Kreeg gisteren op de chat te horen dat week 41 nog maar net begonnen was en dat ik gewoon moet wachten.

Ja dat begrip kennen ze goed bij Vodafone wachten. En ook ik weet dat ze afhankelijk zijn van Apple. Maar zoals meerdere berichten hier; communicatie kennen ze niet!
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wanneer worden de voorraden bij de winkels goed aangevuld?
Ik lees nu dat er iemand op 25 september hetzelfde toestel heeft besteld als ik en die persoon heeft hem nu al en ik heb hem nog niet,jullie werken dus niet op datum!!!! Ik heb hem op de 22e van september besteld in de winkel!
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
De 26e besteld en vanavond mail ontvangen dat ie morgen wordt bezorgd.
iPhone 6 64gb SG.
Rhardeveld

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas geen sms of mail gehad 20e besteld
Toch net maar even in de chat geïnformeerd en wat bleek hij ligt al bij post nl en kreeg de track en tracé en word morgen afgeleverd
Toch jammer dat er geen bericht word verzonden ????
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn pakketje is ook verstuurd zegt men en in de mijn pakket app van post nl staat ook een afleverafspraak. Heb ook geen mail ontvangen. De 20ste besteld 6 64gb sg.

Nu afwachten of het toestel ook echt komt
Giovanni-21

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag krijg ik dan ook mijn iPhone 6 SG 64 GB binnen.
In de mail geen track&trace nummer, maar deze opgevraagd via de chat.
Had hem telefonisch besteld op de 25e. In 1e instantie op de 19e om 00.50, maar door al het gepruts... (zie eerdere post).

Lange levertijd is geen probleem. Onduidelijkheid, fouten niet toegeven, en valse beloftes wel.
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zo frustrerend om te lezen dat zoveel mensen weer een verzendcode hebben gekregen. Nog steeds niks. Pffff word gek van het wachten. Wil m gewoon hebben nu. Mijn oude 5 is echt aan vervanging toe. Ik moet m drie keer per dag opladen. Kom op nou met die iPhone!!!!
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hmm de levering van mijn telefoon kan nog 5 weken duren, maar het geld is al wel afschreven van m'n rekening ? Ik betaal toch niet voor iets dat ik niet heb ? Ik ben altijd jarenlang goed geholpen door Vodafone, maar begin het nu toch wel iets raar te vinden. Dat ik moet wachten op m'n telefoon dat snap ik wel i.v.m. Apple, maar dan hoor je nog niets af te schrijven van mijn rekening, ook omdat ik nog niets geleverd heb gekregen !
jeroen100

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie veel negatieve berichten hier maar bij mij gaat het snel:
Maandagmiddag 6/10 Iphone 6 128 GB SPG besteld, gisteren 7/10 mail ontvangen dat hij vandaag geleverd zal worden!

Dit in tegenstelling tot de info in de OP.
Neilio

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 29-09 online verlengd en gekozen voor een Iphone 6 64GB Zilver met Red abonnement.

Gisteren om 15:40 uur een bevestiging ontvangen dat hij opgestuurd wordt. Track & trace opgevraagd via chat. Komt vandaag bij me aan.
DaanKal

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,

Er is mij wel verzekerd bij het verlengen dat voor trouwe klanten (11 jaar lang, met bijna elk jaar een nieuwe toestel) een andere voorraad beschikbaar is. Klopt dat dan alsnog en kan ik volgende week mijn toestel verwachten?

Als de levertijd met zeker een maand vespringt is het wel verstandig de klanten zelf te informeren zonder dat ze dit zelf moeten controleren, misschien dan ook niet meer adverteren met 1 tot 2 weken levertijd op julle homepagina? : https://www.vodafone.nl/iphone/

Excuus voor mijn toon en in ieder geval bedankt voor het snelle antwoord maar er gaat hier voor mij al flink wat aan vooraf als trouwe vodafone klant :

- 11 jaar lang ongv. klant met bijna elk jaar een nieuw toestel
- Meeste toestellen met verzekering afgesloten waar ik nooit van gebruik heb hoeven maken
- Omdat ik destijds bij het afsluiten minderjarig was moest het op mijn vaders naam staan, dit tot 3x toe doorgegeven wat nooit correct is afgehandeld bij jullie. Wel is het rekening nummer en adres voor de facturen natuurlijk aangepast.
- Na 11 jaar voor het eerst van de verzekering gebruik moeten maken. Ik was zelf pas na een paar weken langsgegaan waardoor de periode van de verzekering verlopen is. Moet binnen 5 dagen gemeld worden, dit is uiteraard mijn eigen schuld maar de Vodafone medewerkers in de winkel stonden mij direct enorm hufterig te woord en van een grijs gebied hebben ze nog nooit gehoord. Reparatie alleen mogelijk op eigen kosten, en met de verzekering hebben ze niks te maken natuurlijk dat is een apart bedrijf.
- In de telefoon geklommen en na meerdere keren een half uur tot een uur in de wacht te hebben gestaan van afdeling na afdeling gestuurd, uiteindelijk na veel telefoonkosten bij customer loyalty gekomen die mij een aanbieding hebben gedaan om toch klant te blijven. 3 maanden de helft van mijn verzekering crediteren, geen vetpot en heb ik er met de telefoon kosten al uit maar toch een mooi gebaar. Toch verlengd.
- Gezien ik met een defect toestel zit verzekerd gekregen dat voor vaste klanten met verlenging er een andere voorraad is en de levertijd echt 1 tot 2 weken is.
- 3 dagen later geen bevestiging ontvangen. Toch maar weer zelf in de telefoon geklommen en wederom 30 minuten wachten. Toen bleek dat ze het vergeten waren en dat ze het nu alsnog gingen doorvoeren.
- Toen kwam er een collega aan de lijn en bleek dus dat mijn naamswijziging niet goed was doorgevoerd en mijn vader nog akkoord moest geven voordat ik mocht verlengen?! Hierna is de levertijd nogmaals bevestigd.
- Nu zie ik dus op het forum dat de levertijd met zeker een maand is versprongen. Ook ben ik hier niet van op de hoogte gesteld maar moet ik er wederom zelf achteraan.

Ik ben ook bang dat de credit op mijn verzekering die mij als coulance is aangeboden ook niet automatisch binnen zal komen en dat daar ook weer meerdere telefoontjes voor nodig zijn. Dus nogmaals excuus voor mijn toon maar er is een hoop aan vooraf gegaan waarbij de klantvriendelijkheid ver te zoeken is.

Er is geen bericht bij mij gekomen en het zou dus (hopelijk) prima kunnen dat het toestel wel binnen de afgesproken tijd op de mat ligt en dat de besproken coulance regeling ook keurig afgehandeld zal worden.

Als er problemen zijn of vertraging is scheelt het in ieder geval al enorm om vooraf door jullie zelf op de hoogte gesteld te worden. Ik hoop dat jullie hiermee aan de slag kunnen en laat mij gerust weten waar ik verdere contact gegevens achter kan laten indien u wilt weten om welk abonnement / nr. het gaat.
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @DaanKal,

Bedankt voor het delen van je ervaringen!

Het klopt dat we met verschillende voorraden werken, echter is mij geen speciale voorraad bekend voor trouwe klanten. Ik raad je aan om het laatste voorraad overzicht aan te houden.

De levertijd op onze website is een zo nauwkeurig mogelijke indicatie, uiteraard zijn er situaties mogelijk waarbij deze afwijkt. Echter is het niet handig om helemaal geen voorraad informatie door te geven.

Het Forum is niet geschikt en/of bedoeld voor individueel klantcontact en er is geen optie voor het achterlaten van je nummer. Hiervoor kun je het beste terecht bij onze klantenservice.
DaanKal

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,

Hier staat 6 weken, bij jullie aanbiedingen 1 tot 2. Bij de klantenservice vertellen ze me over eens speciale voorraad, hier is het weer niet bekend. Ik weet het helaas echt niet meer bij jullie...

U heeft net mijn verhaal hierboven gelezen, volgens mij ligt de bal nu toch echt bij jullie om een trouwe klant weer tevreden te maken. Weer uren kwijt zijn aan de klantenservice zonder oplossing schiet niet op en als ik zo de berichten hier lees ben ik lang niet de enige.

Ik hoop dat jullie toch actie gaan ondernemen. Fijne dag nog in ieder geval en ik hoop op van jullie te horen.
Tsja-dash

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Marc- @Maartje
Komt er nog een recente schema. Het laatste schema dateert van twee dagen geleden. Ik neem aan dat er in deze twee dagen wat ontwikkelingen zijn óf staat het helemaal stil?
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Wel ja smoes 110????? Nu is mijn bestelling vertraagd reden onbekend! Er is een backorder gemaakt, om mijn toestel zo snel mogelijk te leveren. Via de chat gehoord dat deze week geleverd gaat worden. Ja dat had ik al gelezen.....
jippe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 okt Besteld via telefoon (zakelijk)
iPhone 6 SLV 64 GB

Levering stond op 6-10-13 week 46+

Gisteren een mailtje: komt er morgen aan... En vandaag een T&T-code. Heel snel dus ineens, dat kan ook gebeuren!

Jippe
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic