@ThewessenIk hoop dat mensen zich hier ook bewust van worden. Aan de ene kant is het natuurlijk niet de schuld van Vodafone, immers zijn zij ook volledig afhankelijk van Apple - echter is dat niet de zaak van de klant, totaal niet zelfs. Toevoegend aan jouw verhaal: het is waarschijnlijk zo dat er in de algemene voorwaarden opgenomen is dat er geen rechten kunnen worden ontleend aan de indicatie van de levertijd (zie hieronder) - maar hier prevaleert wet vrijwel altijd boven algemene voorwaarden. Dan beginnen verwachtingen inderdaad een rol te spelen. Zoals bij conformiteit in het wetboek de verwachting een rol speelt, speelt de verwachting ook zeer zeker een rol bij de levering. In essentie wordt er een scenario geschetst waarop men een financiële beslissing stoelt, die achteraf niet blijkt te kloppen. Dat VF een toestel op een willekeurige, leveranciersafhankelijke datum zou mogen leveren is onredelijk bezwarend wanneer jij besluit iets te kopen op basis van een vooraf aangegeven levertijd. Die is dan ook bepalend voor de contractuele verplichting.
Hoe dan ook. Ik blijf geduldig wachten. Ik ben er van overtuigd dat alle mensen achter de VF klantenservice goede bedoelingen hebben, je kan immers niet iedereen positief gestemd krijgen. Helemaal niet met een belabberde leverancier zoals Apple. Die mag ook wel wat doen aan haar voorraadbeleid
😉 Er zullen heel wat boze early adopters zijn, omdat ze nu min of meer tot mainstream adopters worden toebedeeld. Haha
Mvg,
Mvani
Edit: Even de bijbehorende artikelen gezocht uit de AV.
Ik citeer uit art. 5 lid 2 AV Red:
"Eventueel in de Overeenkomst genoemde termijnen (waaronder (op)levering- en prestatietijden) gelden bij
benadering en niet als fatale termijn. De overschrijding van een termijn brengt Leverancier niet in verzuim.
Eventueel in de Overeenkomst genoemde termijnen (waaronder (op)levering- en prestatietijden) zijn onder meer
gegeven op basis van de door de betrokken toeleveranciers aan Leverancier verstrekte gegevens. Blijkt gedurende de uitvoering van de overeenkomst dat om welke reden dan ook (waaronder oorzaken gelegen bij het personeel van Leverancier en/of zijn toeleveranciers) vertraging optreedt, dan zullen de termijnen met zoveel dagen worden verlengd als de opgetreden vertraging heeft bedragen. Dit geldt ook indien de vertraging een gevolg is van reeds bij het sluiten van de Overeenkomst voorzienbare omstandigheden."
jo. art. 17 lid 2 sub k:
"Leverancier is niet verantwoordelijk voor de hiernavolgende omstandigheden en niet aansprakelijk voor enige
schade die daaruit voortvloeit noch voor enige schade anders dan de directe schade zoals gedefinieerd in het
vorige lid van dit artikel (...); k. het overschrijden van termijnen (waaronder (op)levering- en prestatietijden);"