Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
nou wordt die mooi... bel je met vodafone en vraag je of er al een toestel gekoppelt is! en je verwacht van wel omdat dat in de tabel op pagina 1 staat.. zeggen ze gewoon dood leuk nee hoor u moet wachten op de nieuwe levering maar we weten niet wanneer deze komt ga er maar vanuit dat u nog een week zult moeten wachten. nou wat heeft t voor nut gehad om de 20e te bestellen als ze nog niet eens toestellen koppelen aan pre orders...
Mijnte

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat een toevoeging aan een huisnummer bij Vodafone niet werkt, is een probleem dat al jarenlang speelt. De klant moet maar regelen dat z'n telefoon niet aan een vreemde wordt afgegeven.
Tom21

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
I was about to accept the waiting times and then this...
I requested number take over from my old provider. When doing this and filling in the SIM card number in a hurry to be among the first to pre-order I made a mistake. Therefore my old provider rejected the request. Fair enough... until here it is clearly my mistake.

As a matter of fact the request was started on the 2nd of October. My old provider rejected on the same day. Vodafone didn't give me any information on that. The reason why I figured that out was because I called today to check on the status.

How can it be that I do not get notified and the "nummerbehoud status" is still showing that Vodafone is waiting for an reaction from my old provider. I really do not get how we pay so much money and it seems as if the IT systems do not work. Would I have waited until the end of days to here this?
Kimbolientje

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Mag ik vragen wanneer (hoe laat) jij hem hebt besteld.

Ik wacht namelijk heb hem namelijk 19-09-'14 besteld om 18:30, helaas nog niet binnen. Baal ontzettend van Vodafone....
lukasdevries

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ga mijzelf maar even quoten in de hoop toch nog een antwoord van een moderator te krijgen:

"Wat me nu pas opvalt:

Mijn bestelling van 19 september is een iphone 64gb silver. Volgens de lijst is deze geleverd terwijl ik dus niks meer heb gehoord en nog steeds geen medewerker snapt wat er met mijn bestelling aan de hand is(vooral die van de afdeling orderstatus niet). Die blijven maar aangeven dat "vandaag nog" nummerbehoud zal worden aangevraagd(en dat moet ik elke dag weer horen).

Nogmaals: hoe lang duurt het voordat ik mijn aanbetaling terug heb na annuleren bestelling?"
Tom21

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ordered online on the 19th. Confirmation 19th at 0.30. iPhone 6 64GB SG.
hippo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit nu nog wel te twijfelen aan het overstappen naar een andere telco. Dan weet ik zeker(der) dat-ie volgende week binnen is. I.p.v. 'week 41', waar er nog nul komma nul informatie is, enkel loze beloftes.

I6 64GB SG besteld dus, nieuw abbo met nummerbehoud op 19 sept 09:30 uur.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@lukasdevries

Op pagina 1 staat het volgende: Let op: staat er in de tabel dat het door jou bestelde toestel voor jouw besteldag al geleverd is, maar heb je nog niets ontvangen? Een oorzaak kan zijn dat jouw pakketje nog onderweg is, bijvoorbeeld als de leverafspraak voor een latere datum is (nieuw abonnement) of dat een eerste afleverpoging niet geslaagd is (verlenging). Ook als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan moeten we eerst wachten op goedkeuring van je oude provider. Er is dan wel al een toestel voor jouw order gereserveerd.

Waarschijnlijk is er dus wel al een toestel voor je bestelling gereserveerd maar is nummerbehoud nog niet goedgekeurd. Nadat nummerbehoud is goedgekeurd kan de bestelling pas worden uitgeleverd. Als er inderdaad iets mis is gegaan tijdens de bestelling moet de bestelling opnieuw worden geplaatst. Een terugbetaling duurt ongeveer 4-6 weken.
lukasdevries

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Maartje

Zoals ik eerder ook al aangaf, heb ik op 25 september al een email gehad dat nummerbehoud wordt aangevraagd en mijn iphone is gereserveerd.
Maar zoals collegas aan de telefoon al zeiden: het nummerbehoud is nog niet door vodafone aangevraagd.
Ook tmobile geeft aan dat zij geen verzoek hebben ontvangen.

Geen collega kan mij vertellen waarom het proces nummerbehoud niet wil starten, maar kan mij ook niet verder helpen. Ik krijg telkens te horen: wacht maar even af, het is vrijwel zeker dat het vandaag start.

Maar dat gebeurt dus niet. Slechts 1 collega zei dat de order waarschijnlijk vast is gelopen, maar ook zij kon mij niet verder helpen.

Oftewel ik heb een order geplaatst waar niks mee gebeurt, maar ben wel 4-6 weken mijn geld kwijt wat het moeilijk maakt ergens anders een order te plaatsen na annuleren! Ik zit nu dankzij Vodafone dus met niks.
lukasdevries

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ter aanvulling:

Eindelijk nu iemand aan de lijn gehad die me wel wilde helpen. 7x is scheepsrecht(inclusief chat en facebook dan). Er is een case aangemaakt omdat de kans groot was dat mijn order nooit door zou lopen.

Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb mijn toestel in de winkel besteld op de 22e mijn vriendin dezelfde dag en misschien 5-10 min later via de klantenservice en zij heeft al een mailtje gekregen dat ze hem morgen bezorgen bij haar en ik heb nog niks gehoord dus de leveringen kloppen dus niet!
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Goedemiddag allemaal!

In de openingspost van dit topic vinden jullie weer een nieuwe update met de meest actuele stand van zaken. Helaas bevestigt Apple van diverse types geen nieuwe leveringen en daarom hebben we de verwachting moeten bijstellen tot medio november. Zodra meer duidelijkheid komt passen we het schema direct aan. Dit kan positief uitvallen, maar zeker ook negatief. Vandaar dat we ‘Week 46+’ hebben opgenomen.
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Op welke dagen krijgt de vodafone store in barendrecht geleverd weten jullie dat??
Als ik nu naar het schema kijkt dan zou ik mijn telefoon geleverd moeten zijn(22sept.besteld) maar ik heb hem nog niet.
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Belachelijk dit!!!

Op 26-10 een iPhone 6 silver (16gb) besteld, levertijd zou 1 week zijn. Wat perfect zou zijn voor mij, aangezien mijn huidige toestel niet meer goed is. En ik snel een nieuwe nodig heb. Vorige week vrijdag werd mij via de chat nog verteld dat mijn toestel deze week geleverd zou worden. Dit leek mij alsnog vrij laat, maar nog wel redelijk.

Inmiddels wordt het november?!?!?
Hoe kan Vodafone nu verwachten dat ik morgen wel 100 euro voor een toestel ga betalen welke ik nog niet in huis heb? Sorry hoor, maar wees dan vanaf het begin af aan duidelijk over levertijden. Dan had ik naar een winkel gegaan, of overgestapt! Heel teleurstellend dit. Net als het feit dat ik al een week lang mijn orderstatus niet kan bekijken.

Spijt dat ik verlengd heb bij jullie!!

@Sido @Maartje
Is het mogelijk dat ik alsnog via een vodafone winkel eerder aan mijn toestel kan komen, met hetzelfde abonnement? Als ik dit van tevoren had geweten had ik nooit online besteld.


Mijnte

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor het nieuwe schema. Week 41 is deze week, dus het beeld is weer positiever. Vorige week heeft er zelfs week 43 gestaan.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
@Pol1, de enige optie is dan te annuleren en daarna opnieuw bij een winkel een abonnement af te sluiten. Helaas heb ik geen inzicht in de voorraden van individuele winkels, dus ik raad je aan dat eerst even na te gaan voordat je besluit te annuleren.

@Mijnte - Klopt, we proberen een zo realistisch mogelijk beeld neer te zetten maar het blijft een verwachting, waarbij we afhankelijk zijn van de fabrikant. Het kan daarom gebeuren dat het juist meevalt of dat het toch tegenzit. Als er weer nieuws is, passen we het overzicht meteen aan!
Sabsteef

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Allemaal leuk en aardig. Maar op de site staat nogsteeds doodleuk levering 1 tot 2 weken.
Dus onwetende nieuwe klanten denken gewoon over 2 weken een telefoon te hebben als ze nu bestellen.

Pas dat ook direct aan... Ipv dat iemand eerst een volledig onderzoek moet doen op de website Vodafone.nl en dan bedrogen uit komt.
Pol1

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
@Sido Maar hoe kan Vodafone nu verwachten dat ik mijn toestel al ga betalen? Wat een service zeg....
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@sido: ik hoef mijn telefoon pas bij afhaal te betalen. Als ik hem via de klantenservice had besteld dan was dat via je eerst volgende factuur gegaan dacht ik.
Achja11

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Maartje

19 september heb ik de Iphone 6 plus 64 gb space grey besteld met een zakelijke abbo.
Heb daar ook nummer behoud bij.
Vandaag contact gehad met de klanten service en die vertelden mij dat er nog geen toestel aan mijn order was gekoppeld en ook geen nummer behoud is gestart.

Jullie zeggen dat niet alles op de 19de is geleverd, maar dat er wel al een toestel aan je order gekoppeld zou moeten zijn.
Waarom is dat bij mij niet zo?.
Zoals jullie begrijpen heb ik het toestel nodig voor de zaak. En zit er ook haast achter.
Volgens mij gaat er hier wat goed mis en ik wordt maar heen en weer gestuurd.

Ik wil duidelijkheid.

En graag een keer antwoord.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic