Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vanmiddag 3s code aangevraavd naar aanleiding van de mail. Kon ze niet zien en zou mij terug mailen als ze het kon opvragen. Zojuist een email gehad met mijn 3S code. Morgen tussen 16.00 en 18.00 komt de postbode!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,

Zoals beloofd zijn wij achter de schermen druk bezig om jullie van meer duidelijkheid te voorzien. We hebben daarom een schema opgesteld van wat op dit moment de verwachte leverdata zijn per besteldatum.

Onderstaande tabel geeft een indicatie van levering die gebaseerd is op de informatie die wij momenteel (1-10-2014) beschikbaar hebben. De uiteindelijke levertijden kunnen nog veranderen doordat wij afhankelijk zijn van de leverancier.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.

Verwachte levertijden iPhone 6 op 1 oktober 2014.







Verwachte levertijden iPhone 6 Plus op 1 oktober 2014:








haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Na de 19e geduldig te wachten en iets voor middernacht te hebben gebeld, werd mijn verbinding na meer dan 1 uur in de wacht verbroken. Nog een keer proberen te bellen heeft dan helemaal geen zin meer, maar had het toch geprobeerd zonder resultaat. Die nacht natuurlijk moeilijk in slaap kunnen vallen. De volgende ochtend om 08:06 uur gebeld voor een verlenging van mijn al bestaande Vodafone Red abonnement van 1 jaar.

Type Abonnement: Verlening Vodafone Red voor 1 jaar
Tijdstip: 19 sept, 08:06
Bevestiging: 19 sept, 08:24
Medium: Telefonisch
Product: iPhone 6 64GB Space Grey
Levering: Morgen 2 oktober 2014

Heb al de bevestigingsmail mogen ontvangen dat de levering morgen zal plaatsvinden, maar heb nog geen Track en Trace code mogen ontvangen, maar die is meestal pas in de avond beschikbaar.

Al met al best wel een snelle levering, ben dus ook zeer te spreken over mijn ervaringen met Vodafone. Ik had ook 2x met iemand van de chat gesproken die altijd zeer attent was, maar helaas mij elke keer niet wist te vertellen wat de status was. Dat is wel een verbeterpuntje voor Vodafone, statusupdate communiceren.

Mark68

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Aan alle overhitte Prinsjes en Prinsesjes... Relativeren is ook een kunst. Waar gaat t eigenlijk om? Paar weken langer wachten op je speeltje? Kom op zeg, iedereen kan naar alle waarschijnlijkheid gewoon bellen met zijn huidige toestel. Lijkt op een eerste wereldprobleem 🙂

Opvallend is ook het niveau van spelling op dit forum.

P.s. Ja, ook ik zou graag gisteren mijn nieuwe iPhone willen hebben...
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@DarkPino

Ik kan vodafone nu zien in mijn pakket van PostNL
Tussen 13:00 en 15:00
Talex

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mail gehad om 12:56 dat mijn toestel morgen wordt geleverd. Telefonisch te horen gekregen dat het tussen 10 en 12 binnen komt. Nog geen T&T code.
Ben wel blij als het daadwerkelijk op mn deurmat ligt! 🙂

Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 01:33
Bevestiging: 19 sept, 02:05
Medium: Online F&F
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: 2 okt, 10-12 uur
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@DauphineH
Dank voor de tip. Heb ook even gekeken en bij mij staat de levering van VF er nu ook in.
Antarcticas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook even gekeken maar bij mij nog niet, maar heb denk ik later de bevestiging gehad. Misschien dat het daarmee te maken heeft? Edit: nu wel, morgen tussen 13 en 16 uur.
leon_v

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Kijk, daar kunnen we iets mee! Bedankt @Maartje
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Uit bovenstaande tabel blijkt dus dat de door mij bestelde telefoon helemaal nooit op voorraad is geweest terwijl dit wel gezegd was. Hij word dus pas in week 43 geleverd. Lekker dan vodafone!!
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Kijk aan zo'n tabel hebben mensen wat aan. Heb net in de mijnpakket app gezien dat mijn toestel morgen daadwerkelijk wordt geleverd.
Voor iedereen die nog wacht succes.
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Talex schreef:

Ben wel blij als het daadwerkelijk op mn deurmat ligt! 🙂

Mja dat zou betekenen dat ie door de brievenbus gekomen is en 1,5 meter gevallen is. Zou ik niet blij van worden 😉
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Bedankt voor het overzicht @Maartje , dan hoef ik gelukkig nog maar 3 weken (vanaf tijdstip bestelling dus 5 weken) te wachten tot ik mijn iPhone 6+ 64GB gold heb (in tegenstelling tot de vermelding "op voorraad" op de f&f-site op het moment van bestelling en op het moment van ontvangen van mijn order (01:04 uur)).
Ben blij dat ik een pre-order heb geplaatst anders had ik hem nu waarschijnlijk al in huis gehad en is de fun er natuurlijk snel vanaf.... Ik ga zo maar eens surfen voor een andere aanbieder, dit slaat echt nergens op!

M.vr.gr. een prinsje 😄
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Ik heb meer een dubbel gevoel. Ik heb eergister mijn 16gb aangepast naar de 64gb, omdat de lieve medewerker mij vertelde dat de 64gb deze week nog bezorgd kon worden en de 16gb een levertijd had van 2 tot 3 weken. Kijk ik vandaag op m'n mail en zie ik dat mijn iPhone 6 Plus morgen wordt geleverd. Ik helemaal blij. Scroll ik naar onder..... oh het is de 16gb... Ik weer chatten met Vodafone en heb toch maar de 64gb geannuleerd, omdat de vrouw vertelde dat de 64gb een levertijd heeft van 2 tot 3 weken inplaats van de 16gb. Nou alles is goed gekomen en krijg dus morgen de 16gb binnen. Het gaat om de iPhone 6 Plus 16GB SG.

Wat een gedoe en leugens bij Vodafone. Vind het jammer. Nu hopen dat ik niet de extra 100€ moet betalen voor de 64GB terwijl ik de 16GB nu dus krijg.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Gebruiker1 @Chicco_Himself

Het is op de 19e heel druk geweest. Een groot deel van de bestellingen die op de 19e zijn gedaan zijn al uitgeleverd. De voorraad was echter niet groot genoeg om alle bestellingen van de 19e uit te leveren. Dat betekent dus dat voor een aantal bestellingen van die dag verwacht wordt dat deze op bovengenoemde data worden geleverd.
Antarcticas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Eerlijk is eerlijk, ook al is het niet het antwoord wat sommigen willen horen. Toch vind ik het prijzenswaardig dat @Maartje met deze tabel komt. Zo komt er voor iedereen toch meer duidelijkheid.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@Maartje fantastische tabel. Exact wat mensen nodig hebben. Bedankt!

@Mark68 Gelukkig kan jij het gemiddelde schrijfniveau opkrikken voor ons. lekker boeiend...
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Dat kan ik me voorstellen @Maartje maar het kan toch niet zo zijn, ondanks dat ik de 19e heb besteld, dat ik vanaf nu nog 3 weken moet wachten? Er zijn in de tussentijd toch nog leveringen? Er komt morgen zelfs nog een levering aan.... en nogmaals, super dat deze tabel er nu is !!
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Maartje dan hadden jullie daar direct duidelijkheid over moeten geven dan had ik allang kunnen annuleren. Maar nee jullie houden mij steeds aan het lijntje. Ik ben er echt klaar mee gewoon!! Bye vyr vodafone mij zijn jullie voorgoed kwijt.
yvoswillens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijf het erg zuur vinden om te zien dat dezelfde type telefoons worden uitgeleverd (64 SG) maar dat ik nog geen bericht heb gehad over wanneer ze hem komen brengen. Terwijl ik 19 sep om 00:31u de bevestigings email in de mailbox had zitten.
Dat er in eerste instantie iets misgaat met uitleveren op volgorde; ok. Maar dat is toch vrij snel te herstellen lijkt me.
We zijn ondertussen bijna 2 weken verder er het gaat nog steeds mis zie ik.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic