Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Chicco_Himself schreef:
@leon_v wat stond er precies in die chat? Mogelijk dat je eea hier zou kunnen uittypen (te belachelijk voor woorden eigenlijk :D)
Dus dan maar (zoals vermeld) in eigen bewoordingen, maar niet het verhaal verdraaien hè stel je voor dat Vodafone in een kwaad daglicht wordt gesteld.....En geen naam vermelden van de VF medewerker, stel je voor dat die herkent wordt 😄
@leon_v , @Chicco_Himself bij dezen. had de chat nog in de email....

De chat:
Net een gesprek gehad via de chat. Schiet ook allemaal niet op. Weer dat verhaal van 'via andere kanalen besteld'.

Welkom bij de Vodafone Chat. Eén van onze adviseurs is zo beschikbaar.
Je spreekt nu met Mw 1 van Vodafone.
Mw 1: Hoi Klant, je chat met Mw 1. Waarmee kan ik je helpen?
Klant: Hoi Mw 1. Ik wilde graag weten of er al iets meer bekend is over mijn bestelling. Ik heb in de nacht van 19 september mijn bestelling gedaan, en bevestiging gekregen, maar sindsdien is er op mijn orderstatus-pagina niets veranderd. Op het forum zie ik mensen die emailtjes/smsjes krijgen met verzendbevestiging, die later besteld hebben. Mijn referentienummer is volgens de mail: 1*******
Mw 1: Oke, je hebt de bestelling gedaan met nummer 06***************?
Klant: ja, moet als't goed is worden overgezet van t-mobile naar vodafone
Mw 1: Oke, dan zet ik je door naar de Order status afdeling. Het is vrij druk dus het kan even duren.
Klant: ok, bedankt
Wacht even terwijl ik de chat met de juiste afdeling verbind.
Je spreekt nu met Mw 2 van Vodafone.
Mw 2: Hoi Klant, je chat met Mw 2 van de klantenservice. Je bent doorverbonden. Ik lees even je vraag. Een moment alsjeblieft.
Mw 2: Ik begrijp dat je hebt besteld. Je wilt de status van je bestelling weten.
Klant: daar komt het in het kort op neer ja
Klant: gezien de orderstatus-pagina al bijna 2 weken niet is bijgewerkt
Mw 2: Ik ga even voor je kijken.
Mw 2: Bedankt voor het wachten.
Mw 2: Ik zie dat het toestel niet op voorraad is. Zodra wij het toestel voor je hebben vragen wij nummerbehoud aan. Als dat is goedgekeurd wordt het toestel verstuurd.
Klant: hoe komt het dan dat mensen die later dan mij besteld hebben wel al een verzendbevestiging hebben gekregen? schiet op deze manier niet op natuurlijk. Maar verder klopt de bestelling gewoon?
Mw 2: Jazeker klopt de bestelling. En andere mensen kunnen ergens anders besteld hebben of verlengd hebben. We hebben verschillenden voorraden.
Klant: volgens het forum hebben ze op dezelfde wijze besteld. maarja, dan laat ik het hier maar bij. ga ik lekker verder wachten met een kopje thee enzo. Bedankt in ieder geval
Mw 2: Het is natuurlijk niet leuk, maar we wachten ook op een nieuwe voorraad. En hopen ook jou snel een toestel te kunnen leveren!
Mw 2: Bedankt voor je geduld Klant!
Mw 2: En een fijne dag !
Klant: bedankt. jij ook
Mw 2: Dank je!
Christyaan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Marc,

Ik heb maandagmiddag mijn abonnement verlengd en kreeg te horen dat deze iphone 6 uit voorraad zou komen.Nu lees ik dat de door mij bestelde Iphone 6 helemaal niet uit voorraad kwam. Na 3 dagen wachten op het verzend bericht toch maar even gebeld (3 x bellen met 30 minuten verbinding verbroken, na derde keer eindelijk iemand aan de lijn). Blijkt dat hij niet op voorraad is en dat de levertijd 3-4 weken is. Zoals je ook op dit forum kan lezen. Nu krijg ik hier een heel vervelend gevoel bij, heb ik mijn abonnement onder valse voorwendsels/verkeerde info verlengd. Daarnaast ontvang ik geen enkele communicatie dat het langer gaat duren. Zoals gebruikelijk bij Vodafone wederom een zeer teleurstellende gang van zaken. Ik overweeg nu sterk om over te stappen naar een andere provider.
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben beland in precies de zelfde situatie. Ik heb ook van VF het mailtje gehad dat het toestel gereserveerd is en dat nummerbehoud werd gestart (24e). Meerdere keren contact opgenomen met vodafone maar deze zeggen dat dit mailtje nooit is verstuurd en dat het toestel nog niet op voorraad is. Als het toestel op voorraad is, wordt er nummerbehoud aangevraagd zeggen ze.

Kansloos.
Densoft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij hetzelfde verhaal. Donderdag een IPhone 6 16 GB silver besteld(verlenging) Mij is ook verteld dat ik hem uitelijk binnen 10 dagen binnen zal hebben. Vanmiddag een sms ontvangen dat het nog 2 weken gaat duren. Ze pakken je mooi in met valse beloftes....
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het is om te huilen dit...
Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Ik heb momenteel wel een bevestigingsmail gehad van vodafone. Morgen gaat mijn 6+ 16gb SG geleverd worden!

Even ter informatie...
Antarcticas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook ik krijg net een mail van Vodafone over de levering. 6Plus 64GB SG verlenging, besteld op 23 september via Directsales 2 met Vouchercode.
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
om te janken dit!

vodafone medewerker: dat is ook niet prettig inderdaad. Waarschijnlijk hebben de andere mensen een andere grote aan geheugen in het toestel. of de regulier iphone 6. Deze zijn wel leverbaar op het moment.


Talithaaa

Gedreven Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ben benieuwd wanneer ik mijn iPhone 6 plus 64gb gold krijg. Doordat ik geen afleveradres kon invullen moest ik eerst wachten totdat m'n adresgegevens waren gewijzigd. Heb hem uiteindelijk op de 21e besteld via directsales 2 met vouchercode. Zullen zij ook een andere voorraad hebben of valt mijn bestelling onder de voorraad van het via internet bestellen? Hoeveel verschillende soorten voorraden zijn er? Het lijken er wel meer dan 3 te zijn.
gerardboomsma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een heel mooi verhaal voor jullie!!! Ik heb zojuist de klantenservice gebeld. Vorige week vrijdag is er een toestel aan mijn order gekoppeld en is nummerbehoud ingezet. Hoorde maar niks dus ik dacht laat ik bellen. Aan de telefoon kon de medewerker bevestigen dat nummerbehoud goed is gekeurd en dat ze nu nog wachten tot het toestel bij hun op voorraad is. Mijn bek viel open. Dit is geheeel tegenstrijdig met de informatie op pagina 1! Dit benoemde ik en de meneer zei, nee hoor toestel kan ook gekoppeld worden als er geen voorraad is. Ik snap er niks meer van :S :S

Ik kan slechts concluderen dat ze het toestel dat aan mijn order hebben gekoppeld door is gegeven. Fijn mag dus nog zeker tot vrijdag en misschien wel volgende week dinsdag wachten volgens de meneer. Dan komen er tenslotte telefoons binnen.

Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Er zijn inderdaad verschillende voorraden voor o.a. telefonische bestellingen, online bestellingen en winkels.
Maar het kan natuurlijk nooit zo zijn (zoals hier uit diverse berichten geconcludeerd kan worden) dat mensen met dezelfde telefoon, hetzelfde geheugen en dezelfde soort van bestelling (telefonisch/online etc) anders geleverd krijgen. Althans mensen die aangeven dat ze hem later besteld hebben hem eerder hebben dan anderen die er zelfs voor zijn opgebleven om hem het 's nachts om 00:01 u te bestellen.....
Antarcticas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Even voor alle duidelijkheid, van dat koppelen van een order merk je toch niks van? Ik bedoel, ik heb net een mail gekregen voor levering. Dat staat er toch los van? Dan mag ik er toch vanuit gaan dat deze binnen nu en zeg 3 a 4 dagen geleverd gaat worden?
Qre8ive

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik denk niet dat je veel waarde kan hecten aan de informatie in post 1... dit is geen real time informatie. Daarnaast zijn er meerdere voorraden (internet / telefoon / winkels) welke moderators niet zomaar kunnen zien.

Gisteren heb ik mijn abbonement verlengd met een Nokia 930. Gisterenavond een verzendbevestiging gehad en heb nu het toestel in mijn handen. Als Vodafone daadwerkelijk de toestellen genoeg op voorraad had, dan was het bij vele van jullie al lang binnen geweest. Wellicht kunnen ze beter communiceren over voorraad, maar daar kun je moderators in ieder geval niet de schuld van geven denk ik.
Metaframe

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dan net eindelijk een mailtje gehad waarin word gemeld dat morgen mijn telefoon geleverd gaat worden.
Geen TnT nog, die kan ik in de loop van vandaag opvragen bij de chat.

Door dit geauwehoer heb ik inmiddels wel voor mezelf besloten dat dit de laatste keer is dat ik zaken doe met VF.
Glasvezel is al opgezegd en word zo snel mogelijk vervangen door een andere provider, mn andere telefoon abo kan ik volgend jaar opzeggen en dit zal ik dan ook zeker doen!
Guppiegup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Schel ook hier geen 3s code...
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Helemaal mee eens @Qre8ive , maar de moderator kan op z'n minst aangeven dat het niet zo soepel loopt als dat men gehoopt had en dat er inderdaad fouten gemaakt worden bij VF. En helaas is een moderator een verlengstuk/aanspreekpunt van VF voor ons, toch?
Maar het kan natuurlijk niet zijn dat mensen tijdens de bestelling aangegeven wordt dat men de telefoon binnen 10 dgn in huis heeft en vervolgens een mail krijgt (1 week later) dat men nog 2 weken moet wachten (in totaliteit dus 21 dgn ipv 10). Maar... in de tussentijd welk al geld innen van de klant omdat hij een nieuw abbo heeft....
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Wat is die iphone6 gewoonweg geweldig! Daarstraks opgehaald bij 1 van de concurrenten.. mits je weinig belt en veel data verbruikt nog vele malen goedkoper ook!

Ze hadden 'm daar overigens gewoon ruim op voorraad..
Densoft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ze hebben bij de meeste winkels/webwinkels gewoon op vooraad. Bij 2 collega's vrijdag via KPN besteld en dinsdag binnen (IPhone 6 64 GB GS , Iphone 6 64 GB Silver) Tevens net een bericht gekregen van een neef van mij. Vrijdag via VF (telefonisch) een Iphone 6 besteld dezelfde als ik en morgen binnen. Ik heb hem donderdag besteld en ik moet 2 weken wachten. Nu breekt m'n klomp:@
Qre8ive

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het lijkt me vrij logisch dat het niet zo soepel loopt zoals ze hadden gehoopt, ik neem immers aan dat VF gewoon iedereen z'n toestel direct wil kunnen sturen.

Dat je bij bestelling gelijk meer betaald voor het abonnement is ook vrij logisch, je sluit immers een abonnement af waarbij je per maand een bedrag voor het toestel betaald (om zo niet de 700-800 euro ineens te hoeven betalen). Je bent in principe dus nu al aan het afbetalen voor je toestel, zelfs al heb je het nog niet ontvangen. De waarde van het toestel zal in ieder geval de komende 6 maanden zeker niet dalen, dus die prijs is terecht. En zeg nou zelf... 2-3 weken toestelkosten is echt niet zoveel wat je vooruit betaald.
Densoft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maar je gaat toch ook geen hypotheek betalen als je de sleutels nog niet hebt.....;)
Of je een lenig afsluit en het geld nog niet hebt gekregen ga je ook niet alvast afbetalen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic