Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Kreeg ook een sms. Alleen bij mij duurt het nog 3 weken 😞

Iphone 6 16 GB G
Besteld op 25-9 via internet.

Blijf het raar vinden aangezien ik 2 jaar geleden de 5 direct op de dag ontvangen heb wanneer de telefoon leverbaar was.

Toen ik de telefoon bestelde stond er een levertijd van een week. Dit is nu dus als opgelopen naar 4 weken.
Als ik dit op voorhand geweten had dan had ik een witte besteld. Vriend van me heeft ook witte besteld bij Vodafone op 25-9 en heeft deze direct op vrijdag geleverd gekregen.
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@DarkPino Klopt. Maar ja het was een verzoekje waard. Medewerker VF: komt idd van PostNL per sms of email. Beide mogelijk. (of geen van beide natuurlijk 😉 )
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Neehoor 6+ 64gb gold heeft volgens mij nog niemand. Bizar dit echt waar.
Densoft

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ook de zilvere(wiit) besteld op de 25e, maar bij duurt het nog 2 weken. aan de telefoon zeiden ze dat ik nog in de eerste lichting mee kon, maar dat is dus alweer niet gelukt.....:@
leon_v

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net een gesprek gehad via de chat. Schiet ook allemaal niet op. Weer dat verhaal van 'via andere kanalen besteld'.

*edit* Zie ook het eerdere bericht van @Serkan

Het is niet de bedoeling om volledige chatgesprekken in dit topic te plaatsen. Dit levert verder geen bijdrage aan de informatievoorziening. Daarnaast worden namen van collega's ook erbij geplaatst. Ik zal deze berichten vanaf nu aanpassen. Indien je iets uit een chatconversatie wilt vermelden kun je dit ook in je eigen bewoordingen doen. Overigens geldt dit voor de positieve gesprekken met onze collega's. Die zijn er gelukkig ook nog ;-).
Droogstoppel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Idem hier, net mail ontvangen. Zou morgen geleverd moeten worden.

iPhone 6, 64G SG, web bestelling 19 sept 00:17 (verlenging) , 02:33 bevestigingsmail.
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Maar weten ze dan niet wanneer ze een nieuwe levering krijgen??

Als dit zo is dan is dat toch ook lekker gecommuniceerd van Apple!
Rhardeveld

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier sms 2 weken word ie geleverd als ik ze mag geloven
6 64 gb sg besteld op de 20e via online f&f
Afwachten dus
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
iPhone 6+, 64G SG, zaterdag 20 september 2014 12:30 (helaas met nummerbehoud) ,
zaterdag 20 september 2014 12:36:39 bevestigingsmail.
24-9 mail bestelling vertraagd
25-9 mail nummer behoudt gestart...

vodafone kunnen jullie dit uitleggen?..
een vriend van me heeft namelijk de 24e pas zijn iphone 6 besteld en gekgenoeg heeft deze al in huis...
leg ons eens uit hoe dit zit en kan want jullie werken toch volgens besteld volgorde?...
vind het erg raar dat er zelfs nog mensen zijn die de 19e besteld hebben nog niks hebben en iemand die later besteld wel... zo hebben we ook al kunnen lezen hoe iemand die de 22e besteld heeft zijn telefoon ook al ontvangen heeft.........

*edit moderator, dit wordt uitgelegd op pagina 1 van dit topic, onder het kopje nummerbehoud.
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Zojuist mail van bevestiging levering iPhone 6 GS 64 GB. Morgen wordt hij op het opgegeven adres aangeboden.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Ik heb ook de e-mail met de bevestiging van levering: Je bestelling wordt morgen bij je aangeboden behalve als dit een zondag is (dit wordt dan maandag).

Verlenging via Vodafone Friends & Family online
Bevestiging 19-09-2014 om 02:05u
iPhone 6 64GB Space Grey


Is het mogelijk het afleveradres nu nog te wijzigen via PostNL of kan dat pas bij herlevering?
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Iedereen met een mail van de i6 64gb SG; hebben jullie al een 3S code mogen ontvangen?
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Goed om te zien dat er nu steeds meer i6 64GB SG worden uitgeleverd. Zojuist even met de (inderdaad zeer vriendelijke) klantenservice van F&F gebeld. Er is nog geen toestel aan mijn order gekoppeld. Pas als dit het geval is wordt nummerbehoud (intern, vanaf VF prepaid) gestart.

Er werd wel toegegeven dat niet alles in de juiste volgorde verwerkt wordt omdat er vele orders openstaan en het 'een chaos is'.

Nieuw contract via Vodafone Friends & Family online
Bevestiging 19-09-2014 om 00:51u
iPhone 6 64GB Space Grey
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@SchelNee.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Valt er niemand wat op? De moderators staan alle posten nu strak te controleren en aan te passen als de inhoud ze niet bevalt. Wij mogen geen kritische vragen stellen maar hun mogen wel vage antwoorden geven 😛

Enigste wat ik wil zeggen is: Mensen stellen deze vragen ondanks de Info post op pagina 1 omdat ze het antwoord daar te algemeen vinden en MEER details willen. Enigste wat er nu gebeurd is dat er weer een algemeen copy paste antwoord gegeven wordt door vodafone.

IK begrijp best dat de moderators gek worden van de mensen hier. Maar hopelijk kunnen ze zich in de mensen verplaatsen die zich slecht behandeld voelen.

@Maartje Wat u dient te begrijpen is dat vodafone bewezen heeft dat niets van je laten horen als klant zijnde en rustig afwachten niet slim is. Orders worden namelijk niet altijd goed verwerkt en mensen zijn onzeker of ondanks de globale leverstatus op pagina 1, hun order wil goed in het systeem staat. Deze onzekerheid en angst zorgt er voor dat mensen blijven bellen naar jullie. Ik ben namelijk ook een keer door vodafone gebelt en kreeg een sms daarna dat ik om 11 uur terug gebelt zou worden (was vorige week) 11 uur hoor ik niks. krijg ik vervolgens een sms dat ik 13:00 gebelt ga worden. Vervolgens niets! Ook ik had de angst dat er zaken mis gingen bij vodafone.

Het systeem (of eigenlijk het ontbreken van een systeem) dat jullie hanteren werkt niet en daar ondervinden jullie nu de gevolgen van!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Schel schreef:
Iedereen met een mail van de i6 64gb SG; hebben jullie al een 3S code mogen ontvangen?
Ik niet. Zoals eerder gezegd, heeft deze volgens mij bij niemand in de e-mail gestaan. Deze ontvang je (morgen?) per sms van PostNL. Misschien kan je eerder via 'MijnPakket' van PostNL iets vinden.
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@flieger Dan gaan we het even in de gaten houden. Ben namelijk vaak niet thuis dus zou lullig zijn als ik de postbode misloop haha.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@leon_v wat stond er precies in die chat? Mogelijk dat je eea hier zou kunnen uittypen (te belachelijk voor woorden eigenlijk :D)
Dus dan maar (zoals vermeld) in eigen bewoordingen, maar niet het verhaal verdraaien hè stel je voor dat Vodafone in een kwaad daglicht wordt gesteld.....En geen naam vermelden van de VF medewerker, stel je voor dat die herkent wordt 😄
leon_v

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Chicco_Himself Komt erop neer dat er nog geen toestel aan mijn bestelling gekoppeld is, omdat er nummerbehoud bij komt kijken. Toestel wordt pas gekoppeld wanneer er 'voorraad' is. Nou, dat die er is (was) lijkt me duidelijk, gezien velen die pas NA mij besteld hebben (via zelfde kanaal/zelfde telefoon) nu al een e-mail hebben gekregen dat ze hun telefoon geleverd krijgen.
Kreeg weer een smoes in de vorm van "Ja, die hebben vast via een ander kanaal besteld." Aan het eind van het verhaal kan ik dus gewoon lekker ongeinformeerd verder wachten tot ik een ons weeg. Dat verhaal van "bestellingen worden op volgorde afgewerkt" lijkt me nu dus een bewezen fabeltje.
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Heb net ook een bevestigingsmail gehad. Wordt morgen geleverd.
Idd geen 3S code in de mail.

online verlenging
Orderbevestiging 19-09 10.34u
iPhone 6 64G SG
Morgen geleverd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic