Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Sorry@DauphineH, onthoud het niet allemaal. Ik heb net Nils gesproken op de chat en die zei tegen mij ook dat hij verstuurd was dus dat ik vandaag of morgen ochtend een bericht krijg met T&T. Wie sprak jij?
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Zojuist via de chat vernomen dat ik uiterlijk volgende week de iPhone 6 64GB SG zal ontvangen. Dat kon echter niet gegarandeerd worden...

Op 19 september online bij Vodafone Friends & Family besteld met de bevestiging om 2:05u.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@DauphineH Wat?!? dus jouw status gaat van verzonden aan postNL weer terug naar niets verzonden? bijzonder zeg.. zo en zo met jouw besteltijd zou ik vele malen eerder aan de beurt moeten zijn. We hebben dezelfde toestel. Als ik het goed bekijk hier ben ik denk ik degene met de vroegste besteltijd van de 6+ 16gb SG. Degene voor mij van 00:01 zegt dat hij vandaag komt en ik ben 0:15. Ik laat het weten zodra ik iets hoor.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@Maartje gebeld met de f&f-lijn. Ik moet zeggen dat ik netjes te woord werd gestaan. Medewerker gaf aan dat de bezorgdienst (Dyna-nogwat) op dit moment mijn iPhone niet op voorraad had maar dat hij er wel aan kwam. Ja uhm... dat zal zeker alleen is de vraag is dat morgen of over 4 wkn.....
Dáár kon de medewerker mij net geen antwoord op geven :@, hij wist wel dat er morgen een nieuwe levering zou zijn vanuit Apple.
Dus ook daar kom ik niet verder mee @Maartje !
Is het nu zo moeilijk om de klanten van de juiste informatie te voorzien? Er moet toch een lijst zijn van volgorde van bestelling? (meneer u ben de eerste als de juiste iPhone binnen komt of u bent de 789e)
En ja, toen ik vroeg wanneer mijn order nu daadwerkelijk was verwerkt gaf de medewerker aan dat die in de ochtend van de 19e allemaal verwerkt waren. Had ik dus toch gewoon op tijd naar bed kunnen gaan ipv te blijven refreshen tot 01:00 u het 's nachts terwijl ik om 5 u weer op moest.

En nu @Maartje welke opties heb ik nog meer om de juiste info te krijgen?
vanderm

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Zojuist ontvangen via PostNL.

Orderdatum en tijdstip: 22-09-2014 omstreeks ? uur
Bevestiging datum en tijdstip: 22-09-2014
Medium: Telefonisch (ik ben gebeld door verkoopteam voor een verlenging)
Type iPhone 6 64gb Gold
Levering: 01-10-2014
jkthebest

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij is maandag verteld dat er 85 backorders zijn voor de iPhone 6 Plus 16GB Space Gray. Net aan de telefoon werd er verteld dat er 84 binnen zijn gekomen en dat er sowieso een is teruggestuurd. Zou dus betekenen dat er voldoende iPhones van dat model beschikbaar zijn. Toch kan er niks meer verteld worden dan '1 tot 2 weken levertijd'?
Daarnaast stond de iPhone 6 Plus 16GB Space Gray eind vorig weekje in het lijstje als beschikbaar en vertelde een van de moderators dat ik het toestel op korte termijn zal ontvangen (http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Leveringen-amp-Beschikbaarheid-iPhone-6-en-iPhone-6-Plus/m-p/195267#M8499)

'1 tot 2 weken', of eigenlijks zelfs '2 tot 3 weken' sinds vorige week donderdag, vind ik niet op korte termijn.
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik lees al vanaf pagina 1 mee. Wat een drama. Ik heb in de nacht van 19-9 tegelijk met mijn man een iPhone 6+ besteld. Mijn man had m afgelopen vrijdag binnen ik heb nog niks. Meerdere malen gebeld en gechat en zoals zovelen ook ik krijg steeds een ander antwoord. Sinds vandaag zijn de regels ook opeens strenger geworden want eerder deze week kon ik gewoon via de chat info opvragen en nu ineens niet meer omdat het contract op naam van mijn man staat. Ook zij wij nog met vf in discussie over de toestelprijs. Er is ons snachrs een andere toestelprijs toegezegd. Dit is ook opgenomen op een bandje maar vodafone wil daar nu onderuit en claimt dat onze bestelling niet goed was doorgekomen. Vrijdags dus ook opnieuw moeten bestellen.

Edit moderator: Je gebruikersnaam was niet toegestaan. Ik heb deze aangepast. Je kunt deze zelf veranderen in een gebruikersnaam die wel is toegestaan.
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@erikl86

ik ben degene van 00:01 en net via de chat met judith gesproken, en die verteld mij dat er nog helemaal geen telefoon gekoppeld was aan mijn order.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@DarkPino

Ik sprak met Giovanni Rossi, goud eerlijke jongen en erg vriendelijk. Hij gaf aan dat mijn order op 1.1.0 staat dat houd in: verzonden naar PostNL maar nog niet binnen bij sorteercentrum van PostNL
zodra hij bij het sorteercentrum van PostNL binnen is word mijn status veranderd naar 1.1.1 en dan ontvang ik tegelijkertijd de mail met T&T. En inderdaad verwacht hij vandaag of morgen dat de mail binnenkomt! Hij gaf wel aan(goud eerlijk) dat het niet betekent dat ik hem morgen binnen heb aangezien PostNL niet alleen voor vodafone werkt maar ook voor alle andere providers en daarnaast de overige pakketten die verstuurd worden. Dus afhankelijk van de drukte van PostNL komt het toestel een dezer dagen naar mij toe!
kanditzomaar

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook net gechat, orderbevestiging 19-09 0.55, verlenging online besteld. iPhine 6 SP 64Gb. Wilde ook even kijken of volgorde van levering naar volgorde van bestelling gaat. Er wer mij verzekerd dat dit zo was en dat het niet zo zou kunnen zijn dat klanten welke later besteld hebben hem eerder kunnen ontvangen, he ze even door verwezen naar dit forum pagina 50 en verder. wat een desinformatie...
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik ga zo mog eens chatten om te kijken wat voor antwoord ik dan krijg.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@Gebruiker1 Dat zou goed kunnen. Heb zoiets 2 jr geleden meegemaakt bij KPN, had een online bestelling gedaan welke volgens hun niet juist was (men had er verkeerde bedragen neergezet waardoor ik €25 pmnd moest betalen ipv €30 (goh wat een verschil).
Ze zijn toen zo lang blijven doorzeuren dat ik zelf maar geannuleerd heb...

Voor de afwisseling nog maar eens gebeld met mijn f&f-lijn. Medewerkster stond mij zeer netjes te woord. Zij gaf aan dat nog niet bekend was wanneer mijn iPhone 6 plus 64GB Gold geleverd zou kunnen worden. Verder gaf zij aan niet te weten wanneer een volgende levering zou zijn (dat wist haar collega van 10 minuten geleden gelukkig dan wel weer :D) Ook had zij geen inzicht op welke plaats ik in "de lijst" stond. Wel gaf zij aan dat, omdat ik besteld had op 19/9 ik er rekening mee kon houden dat het nog wel 1-2 weken kon gaan duren.
Oh ja en.... er blijkt dus een verschil in voorraad te zijn tussen online-bestellingen en telefonische. Deze iPhones komen dus niet van "dezelfde stapel".

overflower

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zo net maar weer eens gechat met Anke van Vodafone.
Net gesprek. Info gekregen dat mijn toestel klaar staat in het magazijn om overgedragen te worden aan Vodafone.
Zij heeft aangegeven dat er ook daadwerkelijk een toestel gekoppeld is aan mijn bestelling.
Extra gevraagd of zij dan ook een IMEI nr kan zien van het betreffende toestel in de bestelling. Dit moest ze dubbel nakijken. Dus weer even geduld. Helaas kan ze dat niet zien.

Net ook nog even gekeken via https://business.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp
Hier krijg ik nog steeds een foutmelding.

Als laatste even een goede vriend van mij geappt die bij Vodafone werkt. Hij heeft ook even via een andere weg gekeken en geeft aan dat de informatie klopt. Mijn bestelling staat dus echt klaar om verzonden te worden vandaag/morgen.

Verlening
Tijdstip: 19 sept, 11:00
Bevestiging: 19 sept, 11:22
Medium: Telefonisch
Product: iPhone 6 64gb SG
Levering: Deze week nog
T&T: Nog niet ontvangen
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@Normnb Ook tegenstrijdige berichten dus voor jou.

@DauphineH Als dat de waarheid is moeten Normnb en ik ook verzonden zijn aan PostNL. Dit werd telefonisch echter ontkracht vanochtend. Als het wel klopt dat de jouwe verzonden is en de onze niet ga ik een stevige tirade afsteken bij vodafone. Neemt niet weg dat ik jou je telefoon gewoon gun ;-).
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@erikl86
Ik snap het. Ik ga vanmiddag nog eens bellen! Dat heb ik ook met Giovanni afgesproken! Aangezien het niet de eerste keer zou zijn dat het fout gaat!

Ik zou als ik jou was nog eens bellen en vragen waar je status nu op staat! Mijne was vanmorgen om 7:45 gewijzigd maar klantenservice (1201) kon dit nog niet zien terwijl status order(08000200043) het wel al kon zien!
Ik hoop op goed bericht van jou!
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
The story continues......

Zojuist maar eens gebeld met Friends & family en gevraagd wat de status is van de verzending van mijn iPhone.
Na een verificatie van mijn gehele doopceel, leek wel of ik gescreend werd door de AIVD kon de beste medewerker zeggen dat de iPhone was aangeboden aan PostNL en met grote waarschijnlijkheid morgen aangeboden wordt aan mij. Nu ben ik een sceptisch persoon, zeker ik nu onderdeel ben van vodafone en ik behoor tot family & friends en dat ik dan wel weten hoe vodafone hun vrienden en familie behandelen. Ik heb namelijk het idee dat ik het zwarte schaap ben van de familie. Maar we zullen zien

Wordt vervolgd...............
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wat ik wel jammer vind is dat aangezien ik verlengd heb! Ik over 2 jaar weer in de releaseperiode van Apple kan verlengen! Krijg ik dit dan weer? Of zullen ze het over 2 jaar wel goed doen? Of zal ik dan gewoon wachten op de winkel! Die hebben nog voorraad!(sommige dan)
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Chicco_Himself
Als dat Dyna-nog wat van jou Dynalogic moet zijn of Dynacare dan wens ik jou heel erg veel sterkte! Ik heb met hun 2 weken lopen zeiken( 25 euro belkosten lichter) voor hun een oplossing gaven voor het leveren van een kapot leentoestel! En tegen de tijd dat het kapotte leentoestel omgeruild werd voor een werkende kreeg ik m'n eigen toestel terug!
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Misschien een optie om eea op de site van RADAR te gaan plaatsen? Hier komen wij toch niet verder. Wij moeten alles zelf uitzoeken en de moderator(en) doet niks om ons (persoonlijk) ook maar enigszinds te helpen. Want het forum is hiervoor niet bedoeld??? En als je het telnr belt welke wordt aangegeven kan men je ook niet verder helpen en krijg je tegenstrijdige berichten...:@

https://forum.www.radartv.nl/viewforum.php?f=25&sid=6bd4f62ade04b7953ae2621f47aa9fe6
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Chicco_Himself
Het forum is bedoeld voor positieve berichten!
Haha!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic