Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Lijkt positief!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@flieger

Ik wil je wel vragen om je bericht niet meerdere keren te plaatsen. Ik heb daarom ook de andere berichten die over hetzelfde gaan verwijderd.

Annuleren is ook mogelijk als de telefoon nog niet is geleverd. Het is in sommige gevallen wel mogelijk dat de bestelling al zover is verwerkt dat de annulering zich kruist met de levering. Je kunt het pakket dan weigeren aan de deur en dan wordt het abonnement alsnog geannuleerd. Het abonnement wordt dan weer teruggezet naar de oorspronkelijke vorm met oorspronkelijke einddatum. Het duurt dan wel enkele dagen totdat dit is verwerkt. Annuleren kan via het nummer: 0800-020 00 43. Zie deze link.

Zodra de telefoon is geleverd geldt een zichttermijn van 14 dagen. Zo staat het ook op onze site vermeld.

@Chicco_Himself Leveringen worden door PostNL gedaan!
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@DarkPino Zojuist gechat. Er werd mij t volgende verteld: Ik ben even voor je gaan navragen. Je order is inmiddels gekoppeld aan een order. Het is onderweg naar PostNL. Ik heb echter nog geen track and trace code. Die zal echter niet lang meer op zich wachten.

Hij verwachtte dat de telefoon deze week nog bij mij word geleverd (dit hing van PostNL af)
RD700

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar ik me persoonlijk erg aan irriteer is het feit dat ik een iPhone 6+ 128gb SG heb besteld, en deze vervolgens op afgelopen vrijdag en het weeekend op direct leverbaar zag staan, zowel op de website als in het forum maar inmiddels is verschoven naar 3-4 weken. Gisteren dus voor de zoveelste keer toch maar weer lopen chatten met de klanteservice om te horen te krijgen dat hij niet op voorraad is. Ik denk dan bij mij zelf Hoe dan?! Je kon hem in het weekend en op vrijdag bestellen met het icoontje direct leverbaar, maar al gemaakte reserveringen hebben nog niks ontvangen.. En als toppunt krijg ik te horen, na wat doorvragen hoe dat in vredesnaam nou kan, dat de iPhone echt niet op vooraad is, en dat zij ook echt geen iPhone voor mij kon maken. Ik weet in iedergeval wel hoe ik mijn Klanteservice reviews vervoglens schrijf/beantwoord.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@DarkPino

Tegen mij is zojuist verteld dat mijn toestel verzondenis naar PostNL! Ik ga het over een uurtje nog even proberen om te kijken of het inderdaad klopt!
Gr.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Maartje schreef:
@flieger

Ik wil je wel vragen om je bericht niet meerdere keren te plaatsen. Ik heb daarom ook de andere berichten die over hetzelfde gaan verwijderd.

Annuleren is ook mogelijk als de telefoon nog niet is geleverd. Het is in sommige gevallen wel mogelijk dat de bestelling al zover is verwerkt dat de annulering zich kruist met de levering. Je kunt het pakket dan weigeren aan de deur en dan wordt het abonnement alsnog geannuleerd. Het abonnement wordt dan weer teruggezet naar de oorspronkelijke vorm met oorspronkelijke einddatum. Het duurt dan wel enkele dagen totdat dit is verwerkt. Annuleren kan via het nummer: 0800-020 00 43. Zie deze link.

Zodra de telefoon is geleverd geldt een zichttermijn van 14 dagen. Zo staat het ook op onze site vermeld.

@Chicco_Himself Leveringen worden door PostNL gedaan!
Goedemorgen Maartje,

Hartelijk dank voor je reactie. Als je binnen de zichttermijn van 14 dagen de telefoon retourneert, wordt daarmee ook het abonnement teruggedraaid?
vanderm

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Vanmorgen om 08.12 uur een SMS ontvangen van PostNL.

'Vandaag bezorg ik je bestelling van Vodafone, met barcode 3SXXXXXXXXXX. Kijk op Mijnpakket.nl voor meer informatie. Je Pakkettenbezorger.'

Ik ga de fijne man opwachten met een heerlijke kop koffie.

Keep you informed...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@flieger
Het abonnement wordt altijd teruggedraaid naar de oorspronkelijke vorm als je annuleert. Dus ook als je dit binnen de zichttermijn doet. Hopelijk hoeft het niet zover te komen en ontvang je het toestel snel. Ik zie hier ook wat berichten voorbij komen van mensen die bericht hebben gehad dat hun iPhone eraan komt.

Ik doe vandaag mijn best om meer informatie te krijgen. Ook over die sms-jes die verzonden zouden worden.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@DauphineH Hoe laat was jouw bestelling ook alweer? Ik probeer te volgen of de volgorde van uitleveren nog klopt
EvnL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@erikl86
Die toestelkosten lijken mij ook onterecht. Maar abonnementskosten dus niet.

@flieger
Ik neem aan dat je Red besteld hebt? Dan betaal je niet extra voor 4G. Je betaalt puur voor je MB's. Het maakt niet uit of je ze via 3G of 4G binnenhaalt.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Even voor de mensen die mij @-en, bedankt! Wat voor toestel gaat het om bij jullie? 🙂
delfuentes

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Maartje Zou je de frequente mensen hier in het forum anders niet om hun ordernummer kunnen vragen? Wellicht kun je ons zo van wat informatie voorzien. Scheelt jou collega's veel werk en ons veel wachttijd voordat we iemand te pakken krijgen? Dat kost niet zo veel werk toch?
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@Maartje ik heb diverse zaken/problemen/oplossingen besproken gisteren en nu krijg ik alleen antwoord op mijn vraag wie de iPhone's komt leveren?
Kom op zeg, doe nou eens wat voor de mensen hier. Vraag hun ordernummer en laat hun weten hoe het er nu écht voor staat..... Scheelt ons een hoop geschrijf/gebel naar de klantenservice en jij hoeft niet langer dit topic in de gaten te houden 😄
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@erikl86

Ik heb besteld om 01:14 ( hij is bij hun 24 uur later ingevoerd aanGezien ze alleen eerst op papier gezet heben en later pas hebben ingevoerd.
Telefonische verkoop gedaan.
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Is er een mogelijkheid om ook ergens informatie te vinden over mijn telefoon die opnieuw geleverd moet worden i.v.m. DOA. Heb al gezien dat mijn telefoon alweer is afgeleverd bij Vodafone. Krijg ik hier op korte termijn informatie over of moet ik maar afwachten of er iets binnenkomt een deze weken ? Mijn oude telefoon begint toch wel aardig op te raken, die houd het niet lang meer vol.
Guppiegup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beste@Maartje,

zou je dan ook kunnen uitleggen waarom bij verlengen abonnement gelijk omgezet wordt. En bij annuleren niet gelijk terug gezet kan worden?


DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@DarkPino
Zoals je wel weet gaat het bij mij om dezelfde als die jij hebt.
Ik heb zojuist weer contact gehad met de regular klantenservice en die wisten mij te vertellen dat mijn order nog steeds "open" staat dus niks toestel en geen verzending naar PostNL! Ik sta momenteel weer in de wacht bij Status order dus je hoort van mij.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Net gechat met medewerker T. Gaf aan mijn order niet in te kunnen zien omdat ik een nieuw abbo had. Hem gevraagd of hij mij door kon linken naar de juiste afdeling. Dit was niet mogelijk, daar was niemand van online..... right :@
Dus nu maar bellen met de klantenservice, de gemiddelde wachttijd bedraagt 9 minuten..................
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Weet @Maartje toevallig wanneer ik mijn annuleringsbevestiging binnen krijg? Niet dat dit ook nog eens fout gaat lopen... Kan ik mooi ondertussen mijn iphone6 ophalen hier bij hi 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Er is een reden dat de verkoopafdeling echt los staat van de klantenservice. Mijn collega's zijn gespecialiseerd in het invoeren van bestellingen en het beantwoorden van vragen over de orderstatus. Daarom is voor dit soort vragen ook een apart (gratis) nummer opgericht. Zij werken alleen met bestellingen en weten er dus ook het meeste vanaf. Ook is het forum niet geschikt voor het beantwoorden van individuele klantvragen. Dit is dus ook de reden dat ik jullie toch vraag om te bellen naar de volgende nummers:

- 0800-020 00 43 (bij online bestellingen)
- 0800-0560 (bij telefonische bestellingen)
- 0800-6677880 (bij Friends&Family bestellingen)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic