Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik ben wel eens benieuwd hoe dit juridisch allemaal zit.

Even mijn geval. Einde lopende abonnement zou zijn 26-12-2014. Op 24 september jl dus telefonisch benaderd door medewerker van Vodafone. Voorstel verlenging contract bij Vodafone + nieuw toestel kiezen. Keuze iPhone 6 Plus 16GB SLV. Bijbetaling ca € 95.00. Looptijd contract 2 jaar.

Dat leek me een prima, ben daarmee akkoord gegaan in de veronderstelling dat het nieuwe duurdere contract in zou gaan zodra ik het nieuwe toestel had.

Vodafone laat echter op de dag dat dat gesprek heeft plaats gevonden het nieuwe contract al METEEN ingaan, waardoor ik nu al meer moet betalen zonder dat ik dat nieuwe toestel heb. Zoals al eerder aangekaart wordt echter ook de eindtijd van het nieuwe contract gezet op 26-12-2016! Dus is hiermee geen sprake meer van een tweejarig contract maar eentje die biuna 3 maanden langer loopt.

Ik ben het onderhand nu zo beu dat ik wel van Vodafone afwil, zeker als ik hier lees dat het best wel eens kan zijn dat die iPhone pas over 2 maanden beschikbaar is voor mij.

Dit heet m.i. wanprestatie en gelet op het m.i. ongeoorloofd nu al in laten gaan van het nieuwe contract zou dit een reden moeten zijn om het contract te laten ontbinden.

De slimmerds hebben dan wel een bevestiging gestuurd, die neem ik aan gecanceled mag worden binnen zoveel dagen, alleen weten zij ook dat de klant wel even wil wachten om die iPhone.

Ik noem dit ernstige misleiding van de klant en onrechtmatig gebruik maken van incasso

Wie weet hoe sterk ik en al die anderen met vergelijkbare ervaringen hierin staan? Ik ben al sinds Libertel abonnee, voorheen een zeer tevreden klant, maar ik laat me niet bestelen door die lui.

Ik denk er dan ook sterk over om dit aanhangig te maken bij Kassa! want ik vind dit gewoon een vorm van oplichting!

Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik was trouwens nog even op het forum aan het rondkijken en kwam deze, toch wel speciale uitspraak tegen van Moderator Per ongeveer 2 weken geleden onder het kopje "de nieuwe iPhone 6" :
"vanaf vannacht bestaat de mogelijkheid je abbo te verlengen/nieuwe aan te vragen en de levering staat gepland voor een weekje later" 😄

Zie ongeveer halverwegen:
http://forum.vodafone.nl/t5/Apple/Ervaringen-amp-Discussie-De-Nieuwe-iPhone-6-en-iPhone-6-Plus/td-p/188721

Mikezdj

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zo jammer hè, vrijdag m'n order geannuleerd. Dit duurt dan weer ongeveer een week, maar overzetten kan binnen een dag!?

Dus nu heb ik een nieuw abbo bij hi afgesloten en moet ik nog een maand vodafone betalen omdat m'n abbo nog niet terug gezet is naar m'n oude en ik dus m'n contract niet op kan zeggen.. Oftewel dubbele kosten!
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik neem aan dat vodafone je daarin compenseert?
Guppiegup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Chat gesprek maandag 29-9-2014;

Vodafone: Je spreekt nu met M van Vodafone.
M: Hoi Ik, je chat met M. Waarmee kan ik je helpen?
Ik: Ik zou graag willen weten wanneer mijn iPhone opgestuurd wordt
Ik: Ordernummer *****
M:Bedankt. Heb je even een moment voor me? Ik ga dit voor je nakijken.
Ik:Ik wacht nog steeds
M: Bedankt voor het wachten.
M: ik zie dat je vrij vroeg hebt besteld
M: Houd rekening met een levertijd van 1 -2 weken
M:Geteld vanaf de datum van bestellen
M:Je krijgt een mail wanneer je toestel binnen is en verzonden wordt
Ik: Dus dan kan ik hem deze week verwachten?
Ik: En wat is het opzegtermijn van de bestelling?
M: Dat verwacht ik van wel. Omdat we niet weten hoeveel toestellen we per zending krijgen kanik het helaas niet exact zeggen.
M: Zolang het nog niet is geleverd kun je het nog stopzetten
Ik: En hoe snel wordt het dan weer naar mijn oude abonnement omgezet?
Ik: Ik neem aan dezelfde dag?
M: Dezelfde dag inderdaad

Dus ook hier weer tegenstrijdigen berichten!!!

VF laat liever niet zien ze een telefoon pas een maand later kunnen leveren. Zeker niet als andere partijen nog wel kunnen leveren. Kans op annuleringen is te groot. Kan je de klanten beter een koekje voor houden en iedere keer weer weg trekken.
Het weglaten van informatie is geen onkunde, het is een strategie.
Als ik vrijdag mijn telefoon niet heb annuleer ik de boel en stap ik over. Tevens heeft HI een 0,00 euro sim voor 2 maanden bij nummerbehoud.

Bevestiging: 19-9-2014 12.35
Telefoon: iPhone 6 SG 64gb
Levering: waarschijnlijk HI....
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Chicco_Himself

Als het om een nieuw abonnement is komt een ander bedrijf de order brengen. Zij maken dan ook een foto van je ID en moet je een bedrag pinnen etc.

Is het een verlenging van een bestaand abonnement komt PostNL (TNT) het brengen.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Goedemorgen allemaal. Nieuwe dag met nieuwe kansen. Ik ben benieuwd hoe informatieloos we vandaag zullen blijven. Succes allemaal weer straks
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ja! Goedemorgen allen! En welkom op pagina 50 alweer! We gaan lekker
DaveV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net precies om 8 uur gebeld om te gaan annuleren... Blijkt dat hij 'klaar staat voor verzending' en waarschijnlijk morgen bezorgd zal worden... We wachten maar weer af

Telefonisch verlengd 19-9 rond 10:00 's ochtends
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@DaveV Welk model heb je? Ik hoop voor je dat het zo is en dat ze je niet aan het lijntje houden. Misschoen moeten we allemaal gaan annuleren, staan ze opeens allemaal klaar voor verzenden 😛
DaveV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
iPhone 6, 64gb SG... Daar was ik ook al bang voor ja, maarja we gaan het zien
Schel

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@DaveV dan zal ik ook is gaan bellen. Ook via telefoon verlengt en zelfde iphone maar een half uur eerder besteld dan jij. Zou je toch verwachten dat de mijne ook verzonden gaat worden. Ik laat straks weten wat ik ben opgeschoten. Succes allemaal vandaag
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik ben zeer benieuwd! Nu weten we of ze echt op volgorde uitleveren. Wie wil er wedden? 😄
EvnL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had op 19 september in de ochtend mijn iPhone besteld. Kwam er daarna achter dat het het verkeerde model was, dus ik heb de bestelling laten annuleren. Het duurde een paar dagen, maar toen had ik mijn oude abonnement weer.

Als je je abonnement verlengt, plak je letterlijk 2 jaar aan de huidige einddatum. Dus huidige einddatum 1 december 2014 wordt met verlenging 1 december 2016. Zo werkt verlengen.

Als je verlengt, kan je abonnement al ingaan zonder dat de telefoon geleverd is, want de telefoon is niet noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de diensten van Vodafone, gezien je al een telefoon hebt waarmee je de diensten kunt gebruiken, je hebt immers verlengd en geen nieuw abonnement afgesloten.
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zonet gebeld,

En te horen gekregen, dat mijn pakket is overgedragen aan post nl. En dat deze mijn kant op komt.

Nu hopen dat het inderdaad waar is.

Model: 6+ 16GB SG
Besteld: 19-9-2014 00:01
Waar: vf online
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
EvnL schreef:
Als je je abonnement verlengt, plak je letterlijk 2 jaar aan de huidige einddatum. Dus huidige einddatum 1 december 2014 wordt met verlenging 1 december 2016. Zo werkt verlengen.

Als je verlengt, kan je abonnement al ingaan zonder dat de telefoon geleverd is, want de telefoon is niet noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de diensten van Vodafone, gezien je al een telefoon hebt waarmee je de diensten kunt gebruiken, je hebt immers verlengd en geen nieuw abonnement afgesloten.
Dat laatste blijft vreemd. Want ik heb nu bijvoorbeeld een nieuw abonnement met 4G, daar betaal je fors voor. Ik zou een toestel kunnen hebben die dat niet ondersteund. Mijns inziens zou Vodafone de keuze moeten geven vanaf wanneer het nieuwe abonnement in gaat: direct, vanaf leveren telefoon of vanaf einddatum huidige contract.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@EvnL In je contract zit 60% toestelkosten en 40% abbo kosten (bij mij tenminste) Zolang je toestel niet geleverd is hoef je dus je toestelkosten niet te betalen lijkt me. Als ik een nieuwbouw huurhuis neem en ik krijg er eentje toegewezen die over een half jaar klaar is betaal je toch ook niet alvast een half jaar huur?

@Normnb Ik bestelde om 0:15 hetzelfde model dus ben benieuwd of ik ook vandaag aan de beurt ben. Ik bel wel later vandaag.
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@erikl86 ik hoop het voor je, heeft al lang genoeg geduurd. Ik heb net maar 10 min in de wacht gestaan, viel me reuze mee in tegen stelling tot de vorige keer 🙂
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@Normnb De mijne is nog niet verzonden. De meneer die ik aan de lijn had was ook mega chagerijnig. Ik denk dat ze een beetje klaar zijn met ons 😄 Ik hoefde mijn ordernummer niet eens te noemen. Hij kon het al zien aan mijn telefoonnummer.... vraag je je toch af waarom ik de vorige gesprekken het wel moest doen maar whatever.

kreeg overigens nog een sneer dat als het verzonden is ik wel een mail krijg. heb Vodafail duidelijk gemaakt dat ze bewezen hebben op dat vlak aan alle kanten te falen dus dat daar niet op te vertrouwen is.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Graag reacties van de moderators (als ze al wakker zijn) op het volgende, wat volgens mij een algemene kwestie is en niet onderhevig aan verschillende variabelen dus gewoon beantwoord kan worden op het forum:

Welke mogelijkheden om te annuleren zijn er?


  • Kan ik annuleren op het moment dat het nieuwe abonnement wel is omgezet maar de telefoon nog niet geleverd?
  • Hoe lang heb ik om te annuleren op het moment dat de telefoon geleverd is?
  • Wordt bij annuleren alles weer teruggezet naar hoe het was met de toen geldende einddatum (in het geval van verlenging)

Graag zou ik hierin advies willen en eventueel een link of telefoonnummer hoe e.e.a. in gang te zetten is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic