Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Just checked KPN. They have still 440 (Four Hundred Fourty) of iPhone 6 plus 16gb SG in stock. Vodafone, ask your rival to get some of theirs for your customers and also ask them how to do logistics.????
DNZ

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Haha. Ik weet niet of ik kan/mag lachen, maar dit begint toch echt op een comedy te lijken.. Communicatie is ver te zoeken, medewerkers die niet kunnen vertellen..

Ik houd al een paar dagen het forum in de gaten, tot nu toe heeft 1? persoon zijn iPhone ontvangen?

Ik vraag me echt af of ik wel een goede keuze heb gemaakt om een abo bij VF te sluiten.. Helemaal als ik de berichten op VF facebook-pagina lees..
Goed, ik wacht tot eind deze week en dan zie ik wel verder..
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wel toevallig dat ze na het bericht over dat je bij vodafone je iPhone 6 als eerste in huis hebt (Facebook) niks meer gepost hebben!(angst voor reacties met de waarheid)
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Top mr-de-uil 🙂

ik werd er al een beetje beu van om de hele tijd te refreshen xD
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Bij de iphone 5 hadden we een moderator (Stevie) die van wanten wist. Zij zat bijna de hele dag op het forum en kwam met antwoorden. Volgens mij werkt zij er niet meer. Of heet eieren voor geld gekozen. Aan haar kunnen deze moderators een puntje zuigen.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Stevie! Die had het ook zwaar maar deed haar stinkende best. Ik zag dat zij nog online is geweest recent. Continu updates zodra ze iets vernomen had. Ik stelde me zo voor dat zij het hele kantoor door ging om informatie in te winnen.
BartvanderZande

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het verloop van mijn bestelling:
- 25-9-2014 besteld F&F (I6 64 GB Silver)
- 30-9-2014 @ 12:00 e-mail bevestiging van levering
- 30-9-2014 @ 21:00 track and trace ontvangen via de chat

Ben benieuwd, hij zal morgen tussen 10:00 en 12:00 geleverd worden. Tot nu toe valt het mij niet tegen

DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik ben wel eens benieuwd wat een Maartje hier nou over te zeggen heeft. Niet dat ik het je niet gun hoor Bart! Absoluut wel, maar het gooit de 'first in, first out' theorie wel compleet overboord
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net op de chat met ene "san" contact gehad...

Jezus wat een drama.
Ik snap nu idd ook alle mensen die het contact met VF waardeloos vinden.

Deze "san" mogen ze wel 20 rooie pepers in de reet steken, en dan nog zal ik me afvragen of er iets nuttigs uit zal komen:@
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inderdaad, 2 jaar geleden dezelfde ellende rondom de release van de iPhone 5. Uiteindelijk ontving ik het toestel 2 maanden en 10 dagen na mijn bestelling.

De informatievoorziening op dit moment staat in schril contrast met de moeite die destijds door Stevie werd genomen om ons zo goed als mogelijk te informeren. Wat vooral niet goed is om meerdere malen per week een update te beloven, te verwijzen naar mails/sms'en die niet verstuurd worden en bovenal medewerkers die naar elkaar blijven wijze en tegenstrijdige verklaringen mededelen. 1 mededeling van een moderator per dag (met daarna nog meerdere berichten omdat de mededeling niet duidelijk was) is echt onvoldoende.

Volgens mij zou een dergelijk lijstje als dit al een hoop rust en vooral duidelijkheid geven:

Bestellingen uitgeleverd tot:

Telefonisch Online F&F
i6 16GB Z 19/9 0:10 19/9 0:05 19/9 0:12
i6 16GB G 19/9 0:25 19/9 0:53 19/9 1:24
i6 16GB SG enz..........
i6 64GB Z
i6 64GB G
i6 64GB SG
i6 128GB Z
i6 128GB G
i6 128GB SG
i6+ 16GB Z
i6+ 16GB G
i6+ 16GB SG
i6+ 64GB Z
i6+ 64GB G
i6+ 64GB SG
i6+ 128GB Z
i6+ 128GB G
i6+ 128GB SG
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
San heb je inderdaad geen zak aan. De meeste op de chat heb je niks aan. Gister een of andere snuiter (Marco?) die begon nog geïrriteerd tegen me te doen ook.
wilga

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aha dezelfde san die tegen mij zei Op de chat er zijn geen toestellen gekomen vandaag.
Ook verder kwam er niets zinnigs uit.
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
inderdaad, en zoiets werkt dan bij vodafone -_-'
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Die mensen moeten een target halen, dan krijgen ze een bonus. Hierdoor stimuleer je het zo snel mogelijk afschepen van klanten ipv ze goed helpen. Ik spreek uit ervaring.
Kyan

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jongens, ik denk dat we niet veel verder komen met deze 'name and shame'.
leon_v

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik verwacht voor vandaag helaas ook geen informatie meer. Morgen maar verder kijken of VF via enige vorm van communicatie een zinnig bericht kan communiceren dat mij/iedereen verder helpt..
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@mr-de-uil
Heb nog een suggestie voor een update:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9275776/Screen%20Shot%202014-09-30%20at%2022.13.16.png

Oh. Dat is trouwens van Vodafone Duitsland.
Misschien moet VF Nederland eens met hun collega’s spreken en van hun leren hoe je een status en leverupdate doet.

Maar goed VF Duitsland heeft het vast niet druk zij hebben maar 32 miljoen klanten……

http://www.vodafone.de/privat/hilfe-support/iphone-liefersituation.html (de link naar de website)
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
**bleep** die duitse tabel, het populairste model (64G SG) zijn ze nu nog hun eerste dag aan het uitleveren, meteen de 2e dag is zo'n 20 dagen wachttijd.. En dan zitten zij al een tijdje in de leveranties.. Ik denk dat ik mijn toestel voorlopig niet hoef te verwachten. Dan ga ik waarschijnlijk wel annuleren want ben niet zo blij met het feit dat de 19e wel abrupt mijn abbo is omgezet terwijl ik nog 3 maand 11 gig data had kunnen hebben.
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik zeg adios vodafone. Helemaal gehad met dat clubje ellende. Zal ook nooit iemand aanraden om ook maar iets van zaken te doen met ze.

Iedereen die na 19-09 06:00 uur via de webshop een iphone 6 64gb sg heeft besteld schuift dus lekker een plaatsje op.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik begrijp trouwens dat de zending via TNT zou moeten komen met een Track & Trace?
Toen ik de 19e belde of alles in orde was bleek dat ik mij vertypt had (ergens een 9 ipv 8).
Mij werd toen een telnr gegeven van het bedrijf welke de levering zou doen (nummer beginnende met 0348) voor Vodafone. Bij het bellen bleek dat het bedrijf zelf ook onderdeel uitmaakt van Vodafone, althans toen ik belde kreeg ik al een bandje in de trent van "Welkom bij Vodafone".
Dit bedrijf/deze afdeling gaf aan dat het geen probleem was als de rest van de ingevoerde informatie maar klopte...

Nu vraag ik me toch echt af, komt er nu iemand van TNT aan de deur of toch een bedrijf onderdeel uitmakende van Vodafone?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic