Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zijn er meer mensen die een bevestiging van levering hebben gehad?
Zoja welke toestellen en welke tijd is er besteld
Via telefoon of website?
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik waardeer het dat je probeert om iedereen tot rust te krijgen, maar ben het helemaal eens met @SwordFish stelling: "Jullie hebben er geen moeite mee om verlengingen meteen in te laten gaan en voor vele een hoger maandbedrag te kunnen incasseren. Volgens mij kan dit niet omdat je een contract aangaat met een iphone 6 en die kunnen jullie niet leveren?"

Ik denk dat daar de meeste irritatie mede door ontstaat, althans zeker bij mij. Jullie vielen mij lastig voor een verlenging, jullie spiegelden iets heel mooi's voor, ik ging daarmee akkoord in de veronderstelling het toestel snel te krijgen en dan met een nieuw abonnement. Jullie draaien het echter om, laten het abonnement METEEN ingaan, zonder dat wij de vruchten (dus met een nieuwe iPhone 6 / Plus ) er van mogen plukken. Volgens mij mag dit juridisch niet eens. Stel we moeten 5-6 weken wachten op dat toestel, dan hebben jullie dus al die tijd extra abonnementsgeld geïncasseerd zonder dat wij het toestel hebben gekregen, waarvoor wij juist die verlenging zijn aangegaan.

Een beetje teleurstellend dat jij en ook je collega-moderators dit maar blijven negeren en er op geen enkele manier op reageren. Het is dan ook logisch dat iedereen pissed-off daarvan wordt?
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik ben ook benieuwd!
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Al info gehad over + 16gb SG

@DarkPino
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@Cagdas Sterkte met KPN ... Dat is helemaal een nachtmerrie .. Daar is dit nog niks bij ..
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Helaas@DauphineH. Anders geef ik het meteen door hier!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Maartje en collega's, graag reactie hierop:
SwordFish schreef:
@Maartje
Jullie hebben er geen moeite mee om verlengingen meteen in te laten gaan en voor vele een hoger maandbedrag te kunnen incasseren. Volgens mij kan dit niet omdat je een contract aangaat met een iphone 6 en die kunnen jullie niet leveren?

Behalve dat er hier 1 iemand is die daar een tegemoetkoming in ontvangen heeft of krijgt, ontwijken jullie deze kwestie continu. We willen allemaal compensatie!
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb zojuist nogmaals gesproken met status order order afdeling. Er is een hardware reset aangevraagd om te achterhalen waarom er nog steeds geen toestel is gekoppeld. (Achterhalen of er in het systeem iets fout zit)
Verder kon hij mij vertellen dat er van de 6 + 16gb SG
84 stuks zijn binnengekomen vandaag.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dankjewel@DauphineH. Ik ga ook even bellen!
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
84 stuks.... Wat een lachertje. Nou dan ben ik volgende maand vast aan de beurt
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou dan mag ik denk ik toch verwachten dat de mijne erbij zou moeten zitten! (Iphone 6+ 16gb sg

Online besteld 19-9-2014 orderbevestiging per mail gekregen om 00:01

Maar nee, nog geen mail of niks gehad van enige info.

26-9-2014 telefonisch contact gehad
De meneer vroeg mij wanneer ik hem had besteld, dus ik vertel hem 00:01 waarop hij zegt oh dan ben je de eerste. Hij gaat in het systeem kijken en nee hoor.

Deze vriendelijke kwal vertelt mij er dan ook nog bij van "als je hem telefonisch had besteld had je hem vandaag gehad"

Dat dus i.v.m. De voorraad per groep van bestellen.
Nou als je ze om 00:01 al weg hebt gegeven yeah right!

En nu weer 84 weggegeven en weer er niet bij..
Blijf je dan speciaal voor op zodat je hem als 1 van de eerste hebt! (Moet er om 04:00 weer uit)
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Helaas, ik zit er ook niet bij. Als jij er al niet bij zit om 00:01 dan moet ik zeker een paar maanden wachten met mijn 00:45. Dacht dat ik ook wel een van de eerste zou zijn 😞 Begin er steeds meer aan te denken om mijn abonnement op te zeggen
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Opzeggen heeft niet zoveel zin aangezien de bestellingen bij andere providers nu ook ophopen!
@DarkPino heb je gevraagd voor die harde reset?
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
wat doet die harde reset dan?
Normnb

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja en zaterdag was ik in de mediamarkt en raakte aan de praat daar. Die zeiden als je het abonnement hier had afgesloten had je hem nu mee kunnen nemen ????
Want die hadden er genoeg.

En vodafone de provider komt ze tekort!

De logica is ver te zoeken.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@DauphineHnee ik heb er niet om gevraagd, ben eigenlijk een beetje euh, numb? Had eigenlijk al gezegd natuurlijk dat ik ze niet meer ging contacten, en dat had ik ook beter niet kunnen doen... Je hebt er gewoon uiteindelijk geen zak aan.

Edit: Krijg ik nog een smsje over hoe mijn ervaring was met de klantenservice van Vodafone. Lijkt me beter als ik die nu even niet invul...
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@DarkPino

Ja snap ik. Ik spreek ook telkens met mezelf af niet te bellen maar elke keer bel ik toch weer in de hoop de waarheid te horen te krijgen! Ik moet zeggen dat deze persoon nu de eerste is die aanbied om te kijken of er een fout in het systeem zit.
Ik snap je frustratie! Is ook de mijne.
Het is erg afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt.
Ik ben er achter gekomen dat Belcompany hier in de stad überhaupt geen 6+ heeft geleverd gekregen dus er zit ergens wel een kern van waarheid. 1 ding is positief. Er zijn nog geen hoesjes verkrijgbaar bij de winkel voor de 6+ dus in dat geval is het positief dat ik hem nog niet heb!????
Mies

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Mijn partner heeft haar abbonement 3 dagen later verlengd dan mij, alleen bij een andere provider. Haar iphone 6 plus is vandaag al binnengekomen, waarom duurt het bij Vodafone dan zo lang voor mijn toestel geleverd word?
Had op zijn minst toch een bericht of emailtje verwacht waarin de levertijd wordt aangegeven.

Mvg Michel
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@erikl86

Die meneer gaf aan dat ze dan hem resetten waardoor als de order vast gelopen zou zijn ze er alsnog een toestel aan zouden kunnen koppelen want er stond bij mij elke dag bij dat er nog een toestel gekoppeld moest worden.
Echt technisch heeft hij het niet uitgelegd maar dit zou als mijn order vast zou zitten de oplossing zijn.
Hij vond het namelijk ook wel vreemd dat ik nog geen toestel gekoppeld had gekregen na 10 dagen. Aangezien er 84 geleverd zijn!
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@DauphineH Ik heb zelf bij KPN gewerkt en ik weet wat dat 'order vastlopen' inhoud. In principe moet je kunnen zien of hij vastgelopen is of niet. Maar het is beter dan niks natuurlijk... Ik heb mijn hoes al besteld bij GSM punt, misschien een goed idee voor jou ook 😉 Die had ik wel zaterdag binnen haha!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic