Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Maartje schreef:
We kunnen inderdaad bevestigen dat er vandaag een nieuwe iPhone voorraad is binnengekomen en dat er nieuwe leveringen gaan plaatsvinden. We kunnen hiermee dus weer een hoop klanten blij maken!

Nogmaals, we begrijpen dat er veel vragen zijn en achter de schermen zijn we hard bezig om jullie van meer duidelijkheid te voorzien. Er zullen regelmatig updates van ons komen maar we blijven hierin afhankelijk van de leverancier. Zodra er nieuwe voorraden binnen komen dan laten we dit weten.

@DauphineH De eerste smsjes zijn inmiddels verstuurd. Morgen krijg ik hierover meer informatie. Dan laten we jullie gelijk iets weten.
Mooi! Eindelijk wat informatie. Als ik hem in de winkel heb besteld heeft het dan zin om vandaag langs de winkel te gaan of hebben zij geen levering gehad? Alvast bedankt.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Maartje schreef:
@DauphineH De eerste smsjes zijn inmiddels verstuurd. Morgen krijg ik hierover meer informatie. Dan laten we jullie gelijk iets weten.
Die smsjes zijn dus gewoon: 'uw telefoon is verzonden'. Dus wederom niets naar klanten die nog niets krijgen en maar wachten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@rikclaessens

De informatie die wij binnen krijgen gaat over de online en telefonische bestellingen. De voorraden van de winkels kunnen wij helaas niet inzien dus voor meer informatie over bestellingen in Vodafone winkels kun je het beste langs de betreffende winkel gaan.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik heb net het nummer gekregen van de afdeling 'status order'. Ik ben momenteel niet in de gelegenheid te bellen. Iemand die zich aanbied? Stuur ik hem even via prive bericht jou kant op.
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Jullie plaatsen geen update's voor mensen die hem op 19 september heb besteld. Dus zeg niet dat jullie update's plaatsen. Deze zijn voor mensen die hem vanaf nu bestellen. Helaas weer een antwoordt waar we niets aan hebben.
Geef een keer duidelijkheid aan de mensen die hem op 19 september hebben besteld ipv updates voor de mensen die hem nu bestellen.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@DarkPino Dat is de afdeling die ik begin deze middag al sprak. Ik wil graag helpen maar ga ze niet 2x in 3 uur bellen 😉
Die bevestigde dat onze variant de 6+16gb SG deze week thuis zou moeten liggen bij ons.
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook geen duidelijkheid, 19 september een IPhone 6 16GB SVL besteld
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@erikl86 Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Dan heeft het geen zin om nu weer te bellen inderdaad! Wordt weer afwachten vanaf nu! Iemand zin in een filmpje vanavond? haha!
RD700

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@DarkPino

Graag, ben wel benieuwd over de iPhone 6+ 128GB SG! Krijg namelijm ook niks te horen!

DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@RD700 je hebt een bericht!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
We vermelden inderdaad de geschatte levertijd voor bestellingen die vanaf nu worden geplaatst. Aangezien wij echter op volgorde van bestelling uitleveren worden nieuwe bestellingen geleverd op het moment dat oudere bestellingen zijn uitgeleverd.
Als er dus voor een bepaald toestel op dit moment een levertijd geldt van 1-2 of 3-4 weken is het voor oudere bestellingen (dus ook de pre-orders) de verwachting dat dit vanaf nu de maximale tijd is die je nog moet wachten. Hoe lang het precies gaat duren is afhankelijk van de manier waarop je hebt besteld en van de voorraden die er voor dat kanaal binnenkomen. Het is een verwachting en dus geen garantie.

Bij een nieuwe voorraad worden de toestellen eerst toegewezen aan oude bestellingen (en dus ook pre-orders). We blijven echter afhankelijk van de voorraad die wij ontvangen van onze leverancier.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik vind Maartje wel een leuke naam 🙂
stoondje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kunt u mij vertellen waarom de chat en telefonische afdeling van vodafone niet op een lijn liggen? Bij sommige krijg ik te horen dat ik vandaag een bericht moet krijgen bij andere zeggen ze van ja kan nog wel even duren voor u bericht krijgt. Het gaat hier om een plus 64 zilver.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Maartje

Ik heb in de nacht van donderdag op vrijdag gebeld om 01:10
Maar in jullie systeem is hij 24 uur later pas verwerkt dus dat volgorde van bestelling is bull**bleep** als alles anders in ingevoerd dan er besteld is aangezien er iemand is geweest die de papieren bestelling op een andere manier invoert dan de volgorde waarin er gebeld is! Wat is hiervoor de oplossing?
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@Maartje Alles respect maartje maar de mensen hier willen concretere info. U plaatst het zoveelste "het duurt niet lang meer" post. U benoemt zaken die eigenlijk niets nieuws vertellen en de mensen hier niet verder brengen. Mede omdat de bezoekers hier al zelf aan het graven zijn bij de klantenservice.

Info waar iedereen wat aan heeft is: Welke modellen zijn er vandaag geleverd? Is dat genoeg om pre-orders weg te werken? Daar hebben de mensen wat aan. Jullie weten exact hoeveel telefoons er binnenkomen. Vodafone bestelt ze niet met hun ogen dicht lijkt me.
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
@Maartje Dus als ik het goed begrijp voor de iphone 6 64G SG staat volgens mij nu 3-4 weken. Je hebt op de 19e bestelde dus voor je hem krijgt ben je 5-6 weken verder? hoeveel telefoons krijgen jullie 5?
Of is dit om de vroege vogels stil te krijgen. Jullie hebben er geen moeite mee om verlengingen meteen in te laten gaan en voor vele een hoger maandbedrag te kunnen incasseren. Volgens mij kan dit niet omdat je een contract aangaat met een iphone 6 en die kunnen jullie niet leveren?
thejackel

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maartje,

Je geeft eerst aan dat de verwachte leertijden voor bestellingen gelden die nu geplaatst worden, maar daarna geef je aan dat dit ook geld voor reeds geplaatste bestellingen. Als het op volgorde gaat is de levertijd voor vandaag geplaatste bestellingen dus langer als de aangegeven tijd.
Biotraveller

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is te gek voor woorden dat een organisatie zoals Vodafone dit niet beter voor elkaar heeft. Ze zijn er als de kippen bij om je contract meteen in te laten gaan maar fatsoenlijk bericht geven wannneer je het toestel kunt verwachten ho maar.
Misschien moet er maar eens een Bekende Nederlander gaan twitteren. Hielp bij de problemen met T-Mobile ook.
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Het was genoeg wachten. Ik kap hiermee. Ik vind het belachelijk hoe men telefonisch met klanten omgaat. Terwijl ik rustig een vraag stel word ik volledig gefrustreerd door de medewerker aan de telefoon. Dan praat ik helemaal niet over het feit hoe Vodafone met zijn klanten omgaat via de chat en forum. Dan maar naar KPN. Succes met jullie verdere verloop van de bestelling.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Biotraveller
Volledig met je eens! Maar vodafone blijft toch wel Apple de schuld geven!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic