Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik denk dat het opzich niet uitmaakt dat je order passe volgende dag is doorgezet. Als ze dat bij iedereen doen maar nog wel op volgorde van ordernummer dan verschilt dat niks met 's nachts verwerken natuurlijk.

Bedankt voor de verdere info Erik
thomasmulders

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net even aan de lijn gehangen met de Vodafone klantenservice.

Tegemoetkomingen doen ze inderdaad niet aan dus dat hoeft niet per sé door iedereen geprobeerd te worden. 😛

Wat ik wel even wilde delen met jullie is dat ze me vertelde dat er vandaag en donderdag een levering van Apple binnenkomt met een hoop iPhones. Welke toestellen er precies inzitten is ook voor hun een groot raadsel. Maar er zou iig beweging in de zaak moeten komen vanaf vanavond of donderdag.

Melding van dat de boel verzonden wordt gebeurd dan via e-mail.

Ook nog even voor de volledigheid mijn gegevens:
thomasmulders
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19-09-2014 omstreeks 14.00 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 19-09-2014 14.39 uur
Medium: Telefonisch
Type iPhone 6 64gb SG
Levering: 3-4 weken dus volgens de mevrouw aan de lijn (30-09-2014 mee gesproken). Heb wel begrepen dat die 3-4 weken geldt vanaf 19-09.
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@erikl86

Nou, ben benieuwd, dit is weer de zoveelste draai aan het "verhaal" misschien staat dit ook in het sms'je of email die zouden krijgen.

@Vertrigo
Ik heb overigens ook online besteld maar zodra ik de status met het ordernummer wil inzien geeft vodafone aan er iets mis is gegaan, doet het systeem al sinds 19-9
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Dat begrijp ik. Ik probeer slechts te delen wat mij wordt gemeld in de hoop dat iemand hier wat mee kan. kan ook averechts werken uiteraard. Ik heb tevens een update in mijn vorige post betreffende de vergoeding.
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb inmiddels begrepen dat de concurrent t-mobile een nieuwe lading binnengekomen iphones aan het verwerken is.. Wellicht dat ze bij vodafone dan ook een lading hebben gekregen?
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Spannnneeeend! *trommelgeroffel*

Zodra ik wat hoor zijn jullie de eerste die het horen. We beginnen al echt een band op te bouwen inmiddels 😛
thomasmulders

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja zoals ik hierboven al zei werd mij vanmiddag verteld dat Vodafone vandaag én donderdag een (nog onbekende) lading iPhones binnen krijgt.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
@DarkPino Ik wilde je al bijna een vriend gaan noemen 😄 heeft dit alles toch ze voordelen.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Is er al iemand die een sms of e-mail heeft ontvangen zoals Serkan hier gisteren meldde?
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Alvast voor volgend jaar een reünie organiseren jongens. Ik zorg voor de koffie, wie regelt de iPhones???
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@flieger Daar zou @Maartje navraag over gaan doen.. Helaas nog niks over gehoord/gelezen verder hier.
vanderm

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ja, zojuist een bevestiging. Nog geen Track en Tracecode, maar een mail met als titel:
Bevestiging van levering‏.

Orderdatum en tijdstip: 22-09-2014 omstreeks ? uur
Bevestiging datum en tijdstip: 22-09-2014
Medium: Telefonisch (ik ben gebeld door verkoopteam voor een verlenging)
Type iPhone 6 64gb Gold

Dat wordt vrij nemen 🙂
stoondje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Welk model? Hoe laat besteld? Verlengen of nieuw abbonement?
BartvanderZande

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb zojuist een mail ontvangen dat mijn 64gb Silver morgen geleverd wordt. Besteld op 24-9-2014.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Haha! Dat wordt afkicken na deze week 😛
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
De bevestigingen van iPhone 6's druppelen langzamerhand. Zijn er al mensen die een iPhone 6 Plus bevestiging vandaag hebben ontvangen..
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Oh man, er komt dus een nieuwe levering binnen en ze beginnen achter de schermen orders te bevestigen. Vodafone, zo'n nieuws wil je toch zo snel mogelijk delen met al die rebellen hier op het forum om ze rustig te houden? Hebben ze eindelijk goed nieuws, zijn ze ook nergens te bekennen???
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@rikclaessens

Ik heb het gevoel dat ze geen eens vragen hoeveel toestellen er binnen komen. Het is gewoon een zak waar ze in graaien: Owjaaa dit is een Plus 16 GB GS. Uhmmmmmm Jantje is wel aardig geweest op de chat dus aub.
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Korte schets van mijn order proces:
- Maandag 22 sept 13:35 besteld, 23 sept 14:33 pas bevestiging gehad met de melding dat mijn nieuwe abo wel de dag ervoor al in is gegaan…. Over een iPhone werd helemaal niets gezegd.

- De beloofde sms van Vodafone heb ik ook niet gehad gister.

- Ik heb vanaf vorige week donderdag elke dag een keer contact gezocht met de klantenservice via chat, waarbij het ik elke keer iemand anders heb gesproken. Het is erg duidelijk dat de ene medewerker meer moeite voor je wil doen om iets uit te zoeken dan de ander. Sommige medewerkers lijken zelfs meerdere chats tegelijk af te handelen, want het duurt dan heel lang voor je een antwoord terug krijgt. Alsof je aan het mailen bent ipv chatten. Vanmorgen heb ik na 25 minuten de chat maar gesloten omdat na navraag waarom het zo lang duurde de meneer van de smartphone crew beweerde dat het veel werk is om mijn ordernummer in te voeren en een trace code op te zoeken.. Heb zojuist met dezelfde vraag met een ander gechat en die dame had het antwoord toch echt binnen 5 minuten.. Dus er zijn ook echt medewerkers die er gewoon geen zin in hebben.

- Vandaag een mail gehad van Vodafone dat mijn toestel morgen wordt bezorgd. Mijn orderstatus is gewijzigd naar “Order Afgerond” echter is de datum van de laatste wijziging niet veranderd, dus daar klopt echt niks van. Ik vind het ook erg vreemd dat er blijkbaar geen status zit tussen ‘order ontvangen, in behandeling’ en ‘Order Afgerond’. Lijkt mij dat daar wel een aantal stapjes tussen zit en dat je die juist op zo’n pagina met de klant communiceert. Dit was vorig jaar ook al zo en toen heb ik dat ook gecommuniceerd maar daar doen ze blijkbaar niks mee.

- Verder vind ik het vreemd dat ik mijn toestel eerder krijg dan mensen die de 19e al hebben besteld maar wellicht heeft dat te maken dat ik geen space grey heb besteld maar silver..

- Voor nu nog maar even afwachten of hij echt morgen komt. Hopelijk krijgen jullie ook snel goed bericht.
Thomasmaurits

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
19-9 's nachts proberen te bestellen op F&F maar kreeg de pagina niet geladen. Om 1 uur opgegeven en de volgende ochtend om 6 uur opgestaan om alsnog de bestelling te doen.

Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19-09-2014 omstreeks 6.00 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 19-09-2014 13.15 uur
Medium: F&F website
Type iPhone 6 64gb SG
Levering: niets meer vernomen, chat wil niks zeggen en door de klantenservice kom ik niet heen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic