Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik zit met een heel onbehaaglijk gevoel en voel mij gewoon onrecht aangedaan. Wat Vodafone doet riekt naar oplichting, ik kan er niets leukers van maken. Vandaag te horen gekregen dat de iPhone 6 Plus SLV zoals het er nu naar uitziet, volgende week zal worden geleverd.

Op 24 september jl. heb ik via een telefonisch medewerker van Vodafone er voor gekozen om mijn contract te verlengen c.q. om te zetten naar een Vodafone Red-3 Essential F i.c.m. een Apple iPhone 6 Plus 16GB SLV.

Mijn oude abonnement liep nog door tot 26 december 2014. Afspraak was dat wanneer ik mijn toestel zou ontvangen het NIEUWE abonnement zou ingaan. Wat schetst mijn verbazing? Het abonnement is al METEEN omgezet naar de duurdere Vodafone Red-3 Essential F!! Nog gekker is dat het abonnement eindigt op 26 december 2016! Wtf!

M.a.w. ik betaal dus NU al meer premie! Volgens de nieuwe regels - althans zo heb ik begrepen - heb je een afkoelingsperiode van 14 dagen (kopen-op-afstand) en zou het zo moeten zijn, dat pas wanneer je je nieuwe toestel hebt ontvangen het nieuwe abonnement in zou moeten gaan. Immers, stel je bent achteraf toch niet content met het toestel en je besluit om er toch van af te zien, dan zou het toch raar zijn dat je wel gewoon meer blijft betalen voor iets wat je niet wilt?

Wat Vodafone nu doet is het niet aan zijn verplichtingen nakomen. Ik als klant ben akkoord gegaan onder die voorwaarde dat het abonnement pas ingaat NA ontvangst van het toestel. Dat ze het nieuwe abonnement METEEN hebben in laten gaan, noem ik op zijn zachts gezegd misbruik maken. Ik lees dat dit bij heel veel gebeurt en ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit Vodafone heel goed uitkomt, want zo hebben zij het voordeel dat ze aan ons hebben gegeven als vaste klant mooi snel weer terug verdiend.

Het is bovendien nog maar afwachten of de iPhone inderdaad wordt geleverd volgende week. Het kan evengoed zijn dat dit nog wel weken kan duren en ik - en al die anderen - intussen een veel duurder abonnement per maand betalen.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@CopyCatz :
Op welke wijze heb jij een referentienummer ontvangen? Ik heb alleen een bevestiging van mijn order met ordernummer, verder niks.....
ReneH

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Maartje en collega's,

Waar ik mij gruwelijk aan erger is het feit dat de zogenaamde pre orders die 's nachts geplaatst zijn de 19e vaak niet als eerste geleverd zijn. Ik zie bestellingen voorbij komen van 4 dagen later die in de eerste lichting zaten. Zieltjes winnen en behouden actie lijkt het meer op, respectloze actie naar de mensen toe.
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
aanvullend op @NetwerkFreak en @DauphineH kun je ook nog de volgende conclusie trekken:

Als je “mag” annuleren verwacht Vodafone een lange wachttijd tot dat de bestelling geleverd wordt. > 5dagen

“Mag” je niet annuleren heb je kans dat het toestel deze week word uitgeleverd. < 5 dagen.

Dat is op een kromme manier toch eigenlijk goed en slecht nieuws tegelijk. Well de VF manier.. HAHA...

PS:
Trouwens bij mij was annuleren gewoon mogelijk en heb ik ook gedaan. (6+, 16GB SG, pre order 01.23)
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
JeeWeetje schreef:
Ik zit met een heel onbehaaglijk gevoel en voel mij gewoon onrecht aangedaan. Wat Vodafone doet riekt naar oplichting, ik kan er niets leukers van maken. Vandaag te horen gekregen dat de iPhone 6 Plus SLV zoals het er nu naar uitziet, volgende week zal worden geleverd.

Op 24 september jl. heb ik via een telefonisch medewerker van Vodafone er voor gekozen om mijn contract te verlengen c.q. om te zetten naar een Vodafone Red-3 Essential F i.c.m. een Apple iPhone 6 Plus 16GB SLV.

Mijn oude abonnement liep nog door tot 26 december 2014. Afspraak was dat wanneer ik mijn toestel zou ontvangen het NIEUWE abonnement zou ingaan. Wat schetst mijn verbazing? Het abonnement is al METEEN omgezet naar de duurdere Vodafone Red-3 Essential F!! Nog gekker is dat het abonnement eindigt op 26 december 2016! Wtf!

M.a.w. ik betaal dus NU al meer premie! Volgens de nieuwe regels - althans zo heb ik begrepen - heb je een afkoelingsperiode van 14 dagen (kopen-op-afstand) en zou het zo moeten zijn, dat pas wanneer je je nieuwe toestel hebt ontvangen het nieuwe abonnement in zou moeten gaan. Immers, stel je bent achteraf toch niet content met het toestel en je besluit om er toch van af te zien, dan zou het toch raar zijn dat je wel gewoon meer blijft betalen voor iets wat je niet wilt?

Wat Vodafone nu doet is het niet aan zijn verplichtingen nakomen. Ik als klant ben akkoord gegaan onder die voorwaarde dat het abonnement pas ingaat NA ontvangst van het toestel. Dat ze het nieuwe abonnement METEEN hebben in laten gaan, noem ik op zijn zachts gezegd misbruik maken. Ik lees dat dit bij heel veel gebeurt en ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit Vodafone heel goed uitkomt, want zo hebben zij het voordeel dat ze aan ons hebben gegeven als vaste klant mooi snel weer terug verdiend.

Het is bovendien nog maar afwachten of de iPhone inderdaad wordt geleverd volgende week. Het kan evengoed zijn dat dit nog wel weken kan duren en ik - en al die anderen - intussen een veel duurder abonnement per maand betalen.
Hier exact hetzelfde. Het abonnement gaat bij verlening altijd direct in. Ik betaal nu 4 maanden € 12,50 per maand meer dan voorheen. Terwijl ik het toestel nog niet eens heb en ook nog geen idee heb wanneer wel.

Annuleren kan vanaf ontvangst toestel. Dan gaan de genoemde 14 dagen in en kan dus ook je abonnement(sverlenging) teruggedraaid worden.
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als ik mijn ordernummer invoer om de status te controleren krijg ik de melding: Id ongeldige bestelling geen resultaten gevonden. Vanmorgen via de chat werd aangegeven rustig af te wachten.
DosSantos

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een beperkt volk hier op dit forum zeg. Wrs heeft iedereen nog een prima telefoon op dit moment en lopen ze hier te zeiken omdat ze voorop willen lopen met hun i6. Wrs hebben ze ook al tegen hun vrienden gezegd dat ze m besteld hebben en zouden krijgen op de 26e, maar helaas er zijn meer mensen die besteld hebben. Ikzelf heb m ook besteld (22e) en wil ook graag voorop lopen maar snap waarom ze niet in 1 keer kunnen leveren aan alle klanten. Heb geduld en ga gewoon aan het werk.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
DosSantos schreef:
Wat een beperkt volk hier op dit forum zeg. Wrs heeft iedereen nog een prima telefoon op dit moment en lopen ze hier te zeiken omdat ze voorop willen lopen met hun i6. Wrs hebben ze ook al tegen hun vrienden gezegd dat ze m besteld hebben en zouden krijgen op de 26e, maar helaas er zijn meer mensen die besteld hebben. Ikzelf heb m ook besteld (22e) en wil ook graag voorop lopen maar snap waarom ze niet in 1 keer kunnen leveren aan alle klanten. Heb geduld en ga gewoon aan het werk.
Ga jij even leren lezen, wijsneus. Het gaat niet inmiddels niet meer om de telefoon z.s.m. krijgen. Het gaat om het gebrek aan informatie en communicatie over de levering en het niet nagekomen afspraken.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@opmnv

Het gaat er mij niet zozeer om dat ik wil annuleren maar het feit dat er geen informatie geboden worden en geen duidelijkheid geschept word en er gezegd word dat het niet kan.

Zojuist iemand gesproken van de klantenservice die voorraden van de winkels kunnen checken! (Ze kreeg de winkel in deze wijk niet te pakken) maar ze gaf aan dat de levertijd van mensen die besteld hebben in de nacht van 18/19 hun toestel binnen 3 welen krijgen vanaf het moment van bestellen! Dus dat zou betekenen binnen 1,5 week!
@Maartje is dit correct?
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Moderator(s), graag reactie op het volgende:

Waarom is er geen collectieve tegemoetkoming zoals hieronder te lezen is? Waarom krijgt 1 iemand dit wel en verder niemand, zo lijkt het?

Wachtende schreef:
Ik lees al enige tijd mee. Ik heb mijn bestelling online geplaatst op vrijdag 19 september in de ochtend. Vodafone heeft niets laten weten over de telefoon maar mijn abonnement was dezelfde dag nog om gezet. Aangezien de levering van het toestel nog wel 3 weken kan duren, heb ik contact opgenomen met de klantenservice om te vragen of het ingaan van het nieuwe abonnement verzet kan worden naar het moment dat ik de telefoon ontvang. Dit was helaas niet aan te passen. Dit lijkt mij vreemd en ik ben dan ook erg boos geworden aan de telefoon.

Na overleg kwam de mevrouw terug aan de telefoon en bood me 6 maanden 50% korting aan op mijn abonnement als tegemoetkoming.

Mijn advies: bel de klantenservice en klaag flink over de gang van zaken en het gebrek aan informatie. Het lijkt mij dat iedereen een dergelijke korting moet kunnen krijgen. Ik was al klant maar heb nooit kosten buiten mijn bundel oid.
DosSantos

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de moeite idd niet genomen om alle pagina's door te nemen en heb even gekeken naar de laatste berichten. Volgens het onderwerp gaat het hier om levering en beschikbaarheid en hebben ze dit netjes eronder gezet.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Als ze dit er zo netjes onder gezet hadden waren we niet inmiddels ruim 40 pagina's verder he? 😉
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@DosSantos Jij moet es beter leren lezen vriend. Tuurlijk zal je op een aantal onderdelen wel gelijk hebben. Maar het meest gaat het toch om het niet nakomen van afspraken of de oplichtingspraktijken (want dat vind ik en velen met mij) van Vodafone m.b.t. het nu al incasseren van meer abbogeld, terwijl de neiwue telefoon er nog niet eens is en bovendien het einde van het nieuwe contract doodleuk is gezet op de datum wanner je oude cotract zou aflopen!
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Het gaat idd ook niet meer over wanneer er geleverd wordt maar over de gebrekkige communicatie, tig verschillende uitleggen en tig verschillende verhalen van de diverse kanalen. En dan durft de moderator nog te melden dat je zelf even moet moet bellen of chatten? De enige informatie die hier wordt afgeven blijven ze al 40 pagina's herhalen alleen verwoorden ze het elkeer anders. Bij mij ging het het abbo ook gelijk in (gelukkig maar 1 euro duurder).
Maar het feit blijft indien er geen telefoon geleverd wordt ik bij de volgende rekening waar de aanbetaling op de telefoon bij zit ik het gehele bedrag laat terugstorten ivm het niet kunnen leveren van de bestelde goederen.
Hoe kun je nu aangeven dat als je NU besteld je de telefoon over 2 weken hebt, terwijl je nog bij lange na niet iedereen hebt kunnen voorzien van voor die datum?
AJ1304

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@WachtendeVodafone chat geeft aan dat zij geen korting mogen geven op Apple abonnementen van de Iphone 6
Kun je mij misschien je klantnummer of iets geven zodat ik dit kan bewijzen???
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Ik heb zojuist een hele lieve dame aan de lijn gekregen en er viel me iets op wat ik even wil delen met jullie. Zoals ik eerder heb gepost was ik redelijk snel met bestellen (dacht ik). 19-9-2014 om 0:15 waarbij er een bevestiging per mail kwam om 0:35. Nu vertelde die dame mij dat mijn order pas 11 uur later definitief verwerkt was door vodafone. het hoe en wat kon ze me niet vertellen want haar systeem noemde slechts dat tijdstip. Dit werpt een heel ander licht op de situatie want dan komt de vraag of alle telefonische kanalen wel in bel volgorde definitief zijn gemaakt achter de schermen bij vodafone. Blijkbaar is de email met je order niet het tijdstip waarop vodafone hem achter de schermen verwerkt. Dit kan doem denken zijn maar kan verklaren waarom snelle bestellers niet altijd eerder zijn met de leveringen.

Overigens te horen gekregen dat de 6+ 16gb SG 1 tot 2 weken levertijd heeft op moment van bestellen inclusief de preorders. Dus de 19e bestellen betekend uiterlijk komende vrijdag geleverd (volgens die dame).

Hopelijk beantwoord dit weer wat vragen voor andere mensen.

EDIT: Vergat nog te zeggen dat ze een notitie had liggen van waarop stond dat ze mensen niet mogen laten switchen tussen diverse iphone 6 modellen 😛

EDIT 2(ja ik blijf bezig i know): Ze adviseerde me de crediteurenafdeling te bellen 1201 > optie 2 > optie 4. je contract bestaat uit een deel telefoon + abbo (zoals we allemaal weten). Ze begreep dat ik het telefoondeel niet betaal zolang hij er niet is.
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@erikl86heb jij de iphone online besteld of per telefoon? als 't online is kan je waarschijnlijk online je orderstatus opvragen.. wat is daar bij jouw de laatste tijd van wijziging geweest?
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
telefonisch dus kan het helaas niet online opvragen!
Wachtende

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@AJ1304 :
Ik geef mijn klantgegevens liever niet. Zodra ik bewijs heb in de vorm van een factuur of bevestiging zal ik deze scannen en hier plaatsen.


AJ1304

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Wachtende:
Heb je dan ook geen bevestiging gekregen of iets?
Ik kan hem alleen nog maar deze week aanpassen als ik hier enige vorm van bewijs heb.

Dit is ook wel typisch aangezien het logisch is dat men geen klantgegevens bloot geeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic