JeeWeetje schreef:Hier exact hetzelfde. Het abonnement gaat bij verlening altijd direct in. Ik betaal nu 4 maanden € 12,50 per maand meer dan voorheen. Terwijl ik het toestel nog niet eens heb en ook nog geen idee heb wanneer wel.
Ik zit met een heel onbehaaglijk gevoel en voel mij gewoon onrecht aangedaan. Wat Vodafone doet riekt naar oplichting, ik kan er niets leukers van maken. Vandaag te horen gekregen dat de iPhone 6 Plus SLV zoals het er nu naar uitziet, volgende week zal worden geleverd.
Op 24 september jl. heb ik via een telefonisch medewerker van Vodafone er voor gekozen om mijn contract te verlengen c.q. om te zetten naar een Vodafone Red-3 Essential F i.c.m. een Apple iPhone 6 Plus 16GB SLV.
Mijn oude abonnement liep nog door tot 26 december 2014. Afspraak was dat wanneer ik mijn toestel zou ontvangen het NIEUWE abonnement zou ingaan. Wat schetst mijn verbazing? Het abonnement is al METEEN omgezet naar de duurdere Vodafone Red-3 Essential F!! Nog gekker is dat het abonnement eindigt op 26 december 2016! Wtf!
M.a.w. ik betaal dus NU al meer premie! Volgens de nieuwe regels - althans zo heb ik begrepen - heb je een afkoelingsperiode van 14 dagen (kopen-op-afstand) en zou het zo moeten zijn, dat pas wanneer je je nieuwe toestel hebt ontvangen het nieuwe abonnement in zou moeten gaan. Immers, stel je bent achteraf toch niet content met het toestel en je besluit om er toch van af te zien, dan zou het toch raar zijn dat je wel gewoon meer blijft betalen voor iets wat je niet wilt?
Wat Vodafone nu doet is het niet aan zijn verplichtingen nakomen. Ik als klant ben akkoord gegaan onder die voorwaarde dat het abonnement pas ingaat NA ontvangst van het toestel. Dat ze het nieuwe abonnement METEEN hebben in laten gaan, noem ik op zijn zachts gezegd misbruik maken. Ik lees dat dit bij heel veel gebeurt en ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat dit Vodafone heel goed uitkomt, want zo hebben zij het voordeel dat ze aan ons hebben gegeven als vaste klant mooi snel weer terug verdiend.
Het is bovendien nog maar afwachten of de iPhone inderdaad wordt geleverd volgende week. Het kan evengoed zijn dat dit nog wel weken kan duren en ik - en al die anderen - intussen een veel duurder abonnement per maand betalen.
DosSantos schreef:Ga jij even leren lezen, wijsneus. Het gaat niet inmiddels niet meer om de telefoon z.s.m. krijgen. Het gaat om het gebrek aan informatie en communicatie over de levering en het niet nagekomen afspraken.
Wat een beperkt volk hier op dit forum zeg. Wrs heeft iedereen nog een prima telefoon op dit moment en lopen ze hier te zeiken omdat ze voorop willen lopen met hun i6. Wrs hebben ze ook al tegen hun vrienden gezegd dat ze m besteld hebben en zouden krijgen op de 26e, maar helaas er zijn meer mensen die besteld hebben. Ikzelf heb m ook besteld (22e) en wil ook graag voorop lopen maar snap waarom ze niet in 1 keer kunnen leveren aan alle klanten. Heb geduld en ga gewoon aan het werk.
Wachtende schreef:
Ik lees al enige tijd mee. Ik heb mijn bestelling online geplaatst op vrijdag 19 september in de ochtend. Vodafone heeft niets laten weten over de telefoon maar mijn abonnement was dezelfde dag nog om gezet. Aangezien de levering van het toestel nog wel 3 weken kan duren, heb ik contact opgenomen met de klantenservice om te vragen of het ingaan van het nieuwe abonnement verzet kan worden naar het moment dat ik de telefoon ontvang. Dit was helaas niet aan te passen. Dit lijkt mij vreemd en ik ben dan ook erg boos geworden aan de telefoon.
Na overleg kwam de mevrouw terug aan de telefoon en bood me 6 maanden 50% korting aan op mijn abonnement als tegemoetkoming.
Mijn advies: bel de klantenservice en klaag flink over de gang van zaken en het gebrek aan informatie. Het lijkt mij dat iedereen een dergelijke korting moet kunnen krijgen. Ik was al klant maar heb nooit kosten buiten mijn bundel oid.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.