Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik denk er hetzelfde over als HvM. 12 jaar klant hier
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als je als bedrijf niet kan waarmaken van wat je belooft, beloof het dan ook niet. wees eerlijk naar je klant, kom met iets waar een klant wat aan heeft.

Als klant vergeet je als eerste de prijs van een product maar de service die onthoud je en dat stukje is meer waard dan het eenmalige stukje omzet, service wordt onthouden en levert per saldo meer op dan een eenmalig aankoopbedrag van een telefoon.

Doe daar wat mee vodafone!!!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Vertrigo

Ga ik uitzoeken. Kom er zo snel mogelijk op terug.
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wat ik dan ook wel raar vind, is dat ik bij de Vodafone winkel ben geweest. Ze hebben daar nog genoeg Iphones liggen, waaronder het model dat ik heb, maar ze kunnen mij er niet een geven. Ze legden mij uit dat Vodafone online niet samenwerkt met de winkel. Vodafone is Vodafone toch ? Ongeacht of je een winkel bent of de online winkel.
SASKINN

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vind het wel vreemd, want ik heb de 22ste verlengd, en ik heb nog niets gehoord!!!!!

SASKINN
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 22-09-2014 omstreeks 11.00 uur
Bevestiging datum en tijdstip: 23-09-2014 08.38 uur
Medium: Telefonisch
Type iPhone 6 64gb SG
Levering: helemaal geen info gehad
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
"ik denk dat mijn punt een beetje verkeerd wordt begrepen."

Ik denk juist dat jij (en heel vodafone) het punt van de klanten juist verkeerd begrijpt... Zij hebben een iphone gepre-orded. Dit doen ze juist zodat jullie RUIM de tijd hebben om alles in orde te maken.
Het is niet dat ze zeggen: Boehoe ik bestel vandaag, en wil morgen men iphone. Nee, de meeste bestellen weken van te voren. En dan kom je met verklaringen; ja we zetten pas op de dag dat de release date is, alle procedures in werking :') dat is al faal numero 1.

Er wordt door de ene persoon gezegd; ja wij nemen contact met jullie op (laten we voorop stellen dat dit is hoe het hoort. Jullie zijn vertraagd neem daar dan ook contact over op). En de andere persoon (waaronder jij) zegt dat de klanten zelf contact op moeten nemen. Als jullie zelf al niet weten wie contact moet opnemen, hoe moet de klant dat dan weten :')

En dit is niet de eerste keer dat een release gruwelijk mis gaat. ik ken zelfs service medewerkers die dit gewoon toegeven, dat jullie hier faalhaas bedrijf numero 1 in zijn. jammer genoeg wordt er alleen nooit wat aan gedaan, en komen jullie steeds met de zelfde smoesjes.

rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Jordizie schreef:
Wat ik dan ook wel raar vind, is dat ik bij de Vodafone winkel ben geweest. Ze hebben daar nog genoeg Iphones liggen, waaronder het model dat ik heb, maar ze kunnen mij er niet een geven. Ze legden mij uit dat Vodafone online niet samenwerkt met de winkel. Vodafone is Vodafone toch ? Ongeacht of je een winkel bent of de online winkel.
Winkels werken op provisie. Stond zelf zogenaamd bovenaan de lijst voor het model dat ik wilde, maar toch was er geen toestel voor me. Het enige wat ik kan bedenken is dat er mensen die een nieuwe abbo hebben afgesloten voorrang hebben gekregen. En inderdaad het eeuwige liedje dat het aparte verkoopkanalen zijn. Alsof dat het probleem van de klant is. Ik koop toch iets van Vodafone, niet van het verkoopkanaal winkel van Vodafone?
Tom21

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
People with new contract are not served earlier/faster. Still waiting and I preordered on the 19th, confirmation at 0:30.
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja, het hoort met elkaar in verbinding te staan. Zo kan je juist klanten snel helpen en zulke problemen gauw verhelpen, nu duurt het weer lang. Moest nu weer een nieuwe simkaart halen in de winkel, omdat ik van een Iphone 4 naar een Iphone 6 ging. Kost me allemaal tijd en een hoop moeite. Moet nu als ik mijn telefoon weer terug krijg, weer een nieuwe simkaart halen bij de winkel en die laten activeren.
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als je maanden van te voren al weet dat er een product op de markt kom die best wel eens zou kunnen verkopen dan maak je een draaiboek, je gaat een plan van aanpak maken en je zorgt dat mensen graag hun geld willen uitgeven bij jou, hoe je dat doet is niet van belang. Maar ik begrijp dat het vaker mis gaat bij vodafone bij een lancering van een gewild product.
Maar ik lees net op nu.nl dat vodafone wel een landelijke dekking heeft op het gebied van 4G

Nu nog een telefoon die het ondersteunt .......de nieuwe IPhone ofzo???
leodriessen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens de chat zijn er gisteren/vandaag brieven gestuurd over de vertraging.

Levertijd op de iPhone 6 SG 64 was 1-2 weken.
rckv

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het toestel wat ik besteld heb, Iphone 6 Zilver 64 GB staat overal op beschikbaar .. maar nog steeds niks ontvangen qua informatie, geen T&T .. niks.
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Ik denk dat hier inderdaad nogal schort aan een draaiboek wat centraal bij VF gebruikt kan worden. Kennelijk is het zo dat de helpdesk overuren draait juist vanwege het feit dat er uit de andere onderdelen van het bedrijf geen of weinig correcte informatie komt. Het hanteren van verschillende voorraden per kanaal zou ik als ik VF was meteen mee kappen, gewoon 1 centrale voorraad van waaruit toestellen worden toegekend op basis van tijdstip van bestellen (ongeacht via welk medium). Dan kun je prima communiceren dat iemand nr 10200 in de rij is, er momenteel 2000 toestellen binnen gekomen zijn en er per x dagen zoveel toestellen van apple verwacht worden. Dan kan iedereen uitrekenen hoe ie er voorstaat en meteen de schuld bij Apple leggen. Maar ik verwacht dat VF niet bekend wil hebben hoe het met de voorraden zit (en wat voor relatie ze dus met Apple hebben), dus zijn in feite de helpdesk en de klant de sjaak.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@Maartje,

Jij geeft aan dat "Daarom geef ik aan dat de levertijd voor ieder van jullie kan verschillen. Misschien ligt het bij de een aan nummerbehoud, bij de ander aan de voorraad etc... Dat kan alleen worden nagekeken door even te bellen of door op een andere manier contact op te nemen met onze klantenservice".

Nu heb ik afgelopen week al een aantal keren (zowel telefonisch als via chat) contact opgenomen om te informeren hoe nu eea verder zal verlopen. Na op de 19e (om 01:04 uur dus ik was er volgens mij vrij vroeg bij) een orderbevestiging te hebben mogen ontvangen heb ik op geen enkele manier meer iets gehoord van Vodafone. Alleen via mijn bank...... maar dat was omdat de €294,99 al is afgeschreven :@
Tijdens al deze contacten kon men mij niet vertellen waarom ik nu nog steeds niks gehoord heb. Blijkt zelfs dat de nummerportering (ik hoop dat hiermee een NIEUW nummer bedoelt wordt aangezien ik geen nummerbehoud heb aangevraagd) nog niet is gestart....
Het is zelfs zo dat door de chatmedewerkster een link naar.... jawel, DIT forum wordt verstrekt voor verdere info !!
En op dit forum wordt dus weer naar de klantenservice gewezen.
Makkelijk hè de verantwoording verschuiven....


Maar wanneer krijgen de klanten nu de info welke zij verdienen cq vragen! De antwoorden die hier gegeven worden mogen wat mij betreft aangeduid worden als "politiek correct" zonder ook maar enige inhoud met waarde voor de klant.

Op het T-Mobile forum ben ik vaker tegengekomen dat de Moderator om een ordernummer vraagt zodat ze eea op kunnen zoeken voor de betreffende klant op het forum maar dat zie ik hier, gezien de reacties van de Moderator, niet snel gebeuren !!


flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

  • Een pre-order is voor 'fans' die een toestel graag snel/als een van de eersten willen hebben zodra het toestel in Nederland leverbaar is (26 september)
  • Klanten die een pre-order plaatsen en niets horen, mogen er dan vanuit gaan dat ze de 26e geleverd krijgen (want dat was het uitgangspunt)
  • Zelfs als de klanten de 26e geleverd krijgen, is het prettig daarvan tijdig een bevestiging te ontvangen
  • Indien levering de 26e niet lukt, is het prettig daarvan tijdig een bericht te ontvangen
  • Als het vooruitzicht op leveringen slecht is, is het prettig daarvan tijdig een bericht te ontvangen
  • Als het vooruitzicht op leveringen slechter wordt, is het prettig daarvan tijdig een bericht te ontvangen

HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zoals ik het heb begrepen is het ordernummer pas terug te vinden in het systeem op het moment dat er een toestel voorhanden is en dit aan de order gekoppeld is.

Zolang dit niet heeft plaatsgevonden valt er op ordernummer helemaal niets te zien over de status.
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Maartje

Waarom kunnen jullie zeggen dat er 1-2 weken levertijd zit op toestellen die nog niet eens volledig zijn uitgeleverd aan pre order!
Klantenservice geeft aan dat ik niet mag annuleren!
Waarom niet? Dat is mijn recht om te annuleren! Dit is jullie manier in klanten aan het lijntje te houden!
Waarom bellen jullie Apple niet gewoon op om te vragen hoe lang het duurt! Vodafone gaf bij de pre order aan de ze een "speciale afspraak" met Apple hadden!

Gistermiddag contact gehad met status order afdeling. Mijn toestel was gekoppeld aan mijn bestelling en zou vandaag naar PostNL gaan. Vandaag bellen voor t&t.
Zojuist gebeld en nu zeggen ze dat er bij iedereen een toestel aan gekoppeld is en dat ze moeten wachten op levering van Apple.
Afgelopen week alleen maar te horen gekregen dat er nog geen geen toestel aan gekoppeld is en dat moet eerst.
En nu dit.
Wat is het nou?
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Niet helemaal juist HvM, via het ordernummer is zeker eea terug te vinden. Het is waarschijnlijk alleen zo dat als de betreffende/bestelde gsm binnen is men pas verder gaat met het toekennen van een nummer c.q. nummerbehoud... In de tijd vooraf is het gewoon wachten en stil blijven zitten 😉
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Ik heb al een order nummer sinds de 19e 's nachts. In de mail een referentienummer waar je mee kunt inloggen, in het infoscherm zie ik een daadwerkelijk ordernummer. Vraag me trouwens wel weer af waarom er bij sommige mensen al wel zaken van de rekening zijn afgeschreven, ik heb nog geen incasso gehad..
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @DauphineH

In de wet staat niet beschreven of annulering voor levering toegestaan is. Alleen hier heeft laatst een rechter een uitspraak over gedaan:

"Koop op afstand. Koper is op grond van de wet bevoegd om gedurende zeven werkdagen na ontvangst van de gekochte zaak, de overeenkomst te ontbinden. Is koper daartoe ook bevoegd voordat levering heeft plaatsgevonden en de leveringsvoorwaarden bepalen dat geannuleerd kan worden tot zeven dagen na factuurdatum?"

Linkje naar uitspraak

Vodafone is met deze uitspraak dus in overtreding met de wet. Nog een keer bellen, willen ze je contract niet annuleren kan je hem voor de kantoorrechter gooien. Dat zal vodafone dan een flinke duit kosten 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic