Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DauphineH

Gedreven Meedenker
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Maartje
Alle vragen gaan hier over pre order waarom zetten jullie dan informatie over nieuwe bestellingen neer?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@NetwerkFreak

Helaas wordt nummerbehoud niet altijd goedgekeurd. (bijvoorbeeld omdat een aanvraag te vroeg is gedaan). Dan bestaat dus het risico dat de klant het toestel weer moet terugsturen op het moment dat nummerbehoud wordt afgekeurd.

Wat betreft het laatste stuk van je bericht.. Wij hebben ook al heel veel iPhone's op launch date geleverd. Helaas hoor je deze klanten echter niet (meer) in dit topic omdat ze hun toestel al hebben ontvangen.
Ben7

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maartje,

Op pagina 1 van dit topic staat steeds de verwachte levertijd voor nieuwe klanten. Alle mensen die hier op zitten willen weten wat de levertijd is van de al bestelde iphone. Op deze manier lijkt het erop dat jullie meer en meer nieuwe klanten willen en deze wel info geven over de levertijd maar niet de klanten welke allang besteld hebben
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Maartje,

bedankt voor je uitleg inzake het niet (kunnen) leveren van de producten.
Ik begrijp ook dat er niet individueel op de casus gereageerd kan worden, maar ik ga er van uit dat je het met ons eens bent en dat is de tendens van het verhaal dat er via de diverse kanalen, verschillende antwoorden worden gegeven, dat er geen of slechte communicatie is naar de klant betreffende de levering.

hoe kan het zo zijn dat er bij diverse klanten, ook bij mij de nieuwe abonnement al is ingegaan maar er van de telefoon geen sprake is, dit zie ik als een vorm van verwijtbaar miscommunicatie van de kant van Vodafone.

rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Zo, allemaal mooie woorden en allerlei redenen waarom Vodafone niet zou kunnen leveren waar de klant niks mee te maken heeft. Bijvoorbeeld de interne bedrijfsstructuur is geen goede reden om te geven waarom mensen hun telefoon nog niet hebben.
Wanneer komt er een echte status update voor de mensen die hem anderhalve week geleden besteld hebben?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@DauphineH

Omdat dat per klant verschilt en wij dit dus niet via het forum kunnen inzien. Anders zouden we daarover ook graag meer duidelijkheid geven. We kunnen dus alleen aangeven wat de verwachte levertijd is voor bestellingen die vanaf nu worden geplaatst.
Ben7

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dus raar.. Jullie hebben wel inzicht wat de levertijd is voor noeuwe bestellingen. Dat is toch gebaseerd op al geplaatste bestellingen?? Anders kan je dat toch niet inzien? Of ben ik nou gek
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb supernetjes mijn Iphone afgelopen vrijdag gekregen. Snelle levering en ze hadden met tijdig op de hoogste gesteld. Nu is het alleen zo dat mijn Iphone bij levering al kapot is, heb hem nu terug gestuurd en sta waarschijnlijk weer achteraan in de wachtrij en kan dus nog wel even wachten op m'n nieuwe telefoon.
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Maartje schreef:
@DauphineH

Omdat dat per klant verschilt en wij dit dus niet via het forum kunnen inzien. Anders zouden we daarover ook graag meer duidelijkheid geven. We kunnen dus alleen aangeven wat de verwachte levertijd is voor bestellingen die vanaf nu worden geplaatst.
Dit bedoel ik nu met onterechte redenen geven voor het gebrek aan informatie. Dus voor de mensen die vanaf nu bestellen is de situatie hetzelfde en kunnen jullie wel een levertijd geven? Maar voor de mensen die hem al besteld hebben kan dat niet omdat voor iedereen de situatie anders is? De levertijd voor nieuwe bestellingen hangt toch sowieso af van al gemaakte bestellingen?
Gister werd mij in de chat nog gezegd dat de levertijden die op pagina 1 staan gebaseerd zijn op leveringen van Apple bij vorige iPhone releases en dus helemaal niet accuraat zijn voor de iPhone 6 en 6+.

De klant verlangt een status update en jullie komen steeds met allerlei interne smoezen waarom jullie geen inzicht hebben. Ga vooral zo door!
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Arme Maartje...
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Jordizie schreef:
Ik heb supernetjes mijn Iphone afgelopen vrijdag gekregen. Snelle levering en ze hadden met tijdig op de hoogste gesteld. Nu is het alleen zo dat mijn Iphone bij levering al kapot is, heb hem nu terug gestuurd en sta waarschijnlijk weer achteraan in de wachtrij en kan dus nog wel even wachten op m'n nieuwe telefoon.
Dit had ik bij de iPhone 5 ook. Eerste levering na 3 weken. Deze bleek defect. Na retourneren kreeg ik 4 weken later mijn toestel. Inderdaad achteraan aansluiten dus.
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
DarkPino schreef:
Arme Maartje...
Ik ben het met je eens, maar het probleem bij een groot bedrijf zoals Vodafone is dat er niemand meer verantwoordelijk kan worden gehouden voor de acties van het bedrijf als geheel. Daarom is het belangrijk netjes te blijven. Echter ben ik wel van mening dat we ons niet als schapen hoeven te behandelen en Forum admins/chat medewerkers etc. zijn nu eenmaal de vertegenwoordigers van Vodafone en moeten met dit soort situaties gewoon beter omgaan. In Maartjes berichten van vandaag staat geen enkele informatie waar ook maar iemand wat aan heeft die op zijn telefoon zit te wachten. Dat is niks persoonlijks naar haar, maar dat is wel de status waar we nu beland zijn. Forum admin die voortdurend dezelfde berichten blijven herhalen (misschien van hogere hand) omdat er allerlei interne zaken spelen die het hen onmogelijk maakt om goede informatie te plaatsen. Verder blijft Vodafone mooi nieuwe klanten binnenharken en zijn klanten zoals ik die bijvoorbeeld nog 1 of 2 maanden een abbo hebben de laatste personen die een telefoon gaan krijgen omdat we toch nog even klant zijn bij Vodafone. En het is ze dus mooi weer gelukt.

Meeeehhheee.
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik vraag mij ook ten zeerste af wat de toegevoegde waarde is van deze forum??

Het grappige is dat in mijn geval ik donderdag op vrijdag nacht om 02:30 een iPhone 6 plus space grey met 16.gif besteld heb, ik niet in aanmerking kom voor het toetsen van nummerbehoud, ik ben gewoon klant van vodafone. Mijn abonnement in augustus afliep, dus dat mag ook geen probleem zijn, hoe kan het dan dat volgens de eerste leveringstabel die verscheen waar in stond dat er geen wachttijd was voor dit type telefoon, ik niets meer heb vernomen van vodafone.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is om het gehe topic aan te bieden bij een consumenten organisatie zoals kassa of radar, misschien de highlights als ingezonden brief bij de diverse media. Misschien zet dat zoden aan de dijk.

Mijn moeder zei altijd, beloof niets wat je niet kan waarmaken!!!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Maartje

"Dan bestaat dus het risico dat de klant het toestel weer moet terugsturen op het moment dat nummerbehoud wordt afgekeurd. "

Waaarom zou een klant zijn telefoon moeten terug sturen als zijn nummerbehoud is afgewezen 😄 Het komt al heel vaak voor dat de klant zijn simkaart los van zijn telefoon toegestuurd krijgt. En al wordt het verzoek afgewezen kan het abbonoment nog steeds in gang gezet worden. Alleen dan koppel je later pas het nummer aan de simkaart, Dan heb je de telefoon tenminste
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik denk dat mijn punt een beetje verkeerd wordt begrepen. Veel pre-orders zijn al geleverd, maar aangezien jullie het toestel nog niet hebben ontvangen moet daarvoor een reden zijn. Waardoor dat precies komt kunnen wij via het forum niet inzien. Daarom geef ik aan dat de levertijd voor ieder van jullie kan verschillen. Misschien ligt het bij de een aan nummerbehoud, bij de ander aan de voorraad etc... Dat kan alleen worden nagekeken door even te bellen of door op een andere manier contact op te nemen met onze klantenservice. Voor nieuwe bestellingen kunnen wij een indicatie geven, maar wij kunnen dan nog steeds niet per persoon specifiek aangeven hoe lang het gaat duren.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@who-cares. Ik heb voor 1 uur besteld en inderdaad ook niks ontvangen terwijl de levering voor nieuwe klanten meteen zou zijn... (Ook de 6+ 16gb SG)

Raar verhaal
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Maartje
"Veel"

Aldus Van Dale:
1veel (hoofdtelwoord; vergrotende trap: meer, overtreffende trap: meest)1een groot aantal: veel, vele mensen; veel te veel; hij heeft er veel veel van de eerder genoemde dingen; velen vele mensen; weet ik veel ik weet het niet (en het interesseert me ook niet)

Wie behoord tussen deze veel? Ik zou zeggen steek niet allemaal tegelijk je vinger op 😄
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
@Maartje ik heb afgelopen dagen meerdere keren per dag via de chat contact gehad en ik krijg elke keer dat ze geen idee hebben wanneer hij geleverd gaat worden (u staat wel hoog op de lijst!) maar wel elke keer een andere reden waarom het zo lang duurt of waarom ze het niet kunnen vertellen. Dit betreft een hele normale verlenging die ook al sinds augustus verlengd kan worden...
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@MaartjeIk citeer even een stukje van een bericht van @Serkan van afgelopen zondag 28-09-2014

Vanaf morgen gaan we klanten die nog op hun toestel wachten een sms sturen met meer informatie over de levering. Dit zal in een aantal stappen gebeuren. Wacht het dus even af als je de komende dagen niet gelijk een sms hebt ontvangen. Vanaf morgen betekent in dit geval dus 29-09-2014. Ik heb niemand op dit forum gezien met de betreffende sms. Dit kan puur toeval zijn of er zijn nog helemaal geen sms'jes verstuurd.

Weet jij meer van deze sms'jes af?
HvM

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
De reden dat er niet geleverd wordt op dit moment is dat er geen toestellen meer voorhanden zijn op dit moment. Dit kreeg ik zojuist te horen via de chat. Ik denk dat wij er met zijn allen vanuit kunnen gaan dat de levertijden welke nu gecommuniceerd zijn op pagina 1 voor alle leveringen gelden (niet alleen bestellingen van gisteren en vandaag).

Via de chat ook de vraag gesteld hoe ik gecompenseerd ga worden voor het feit dat abonnement is omgezet en er geen toestel is/wordt geleverd binnen een redelijke termijn. Antwoord was: compensatie is niet standaard van toepassing maar wordt in individuele gevallen overeengekomen. Lijkt mij volstrekt onjuiste aanpak.

Ik zit nu 8 jaar bij Vodafone maar twijfel er sterk aan om mijn abonnement te annuleren en over te stappen naar een andere provider.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic