Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
vanderm

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
@charlotte2912
Ja, maar op de chat zeggen ze geen zicht op levertijd. Sterker nog, of ik even wil bellen.
@Marc- pas jij de levertijden ff aan? 😉

Ik betrap mezelf erop dat ik eerst nog best relaxed was, maar des te meer ik mij ermee bezig hou, ik steeds meer neig naar onrust :-). Ik laat t hierbij en zal mijn verwachtingen bijstellen. Spannend!!

charlotte2912

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@esab ah helaas... was te proberen! hoop voor je dat ie snel komt 😉
Rhardeveld

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net ook in de chat gezeten en werd me verteld dat de tel iPhone 6 64 sg volgende week word geleverd exacte datum volgt nog ben benieuwd of het echt zo is
20e besteld met verlenging f&f
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@diotav Echt een prachtig systeem. De klant weet of het product daadwerkelijk op voorraad is.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
@Tivisola

Heb net met de chat gesproken. De 6+ 64gb SG is nog wel op voorraad en wordt deze week geleverd voor degene die voor vandaag hebben besteld. Degene die vandaag bestellen krijgen 'm pas over 1 tot 2 weken. De medewerker vertelde me dat ik de iPhone 6+ 64GB uiterst donderdag binnen krijg. Misschien nog wel eerder.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
diotav schreef:
Ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar de voorraad. KPN heeft namelijk 1042 stuks iPhone 6 64GB Space Gray op voorraad... http://mobiel.kpn.com/bestellen/iphone-6-64gb-zwart
Dat is nog eens een mooi systeem met uitstekende informatievoorziening naar de klant. Hulde voor KPN!

Zouden we niet collectief kunnen annuleren bij Vodafone en overstappen naar KPN en zo misschien nog extra intressante aanbieding bedingen?
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik vind het echt prachtig om te zien dat het wederom stil blijft vanuit VF.
stoondje

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net nog even gebelt over de iphone 6 plus 64 zilver, die ik vrijdag nacht besteld heb. Ze zeggen dat hij vandaag naar het distributie centrum gaat en morgen een T&T zal onvangen van postnl. Maar echt zekerheid kon hij niet geven.

Weet iemand hoe het zit met apple care+ of je dat dan gelijk kan bestellen via apple?
Antarcticas

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook ik heb vanmorgen met de chat gesproken en toen was er geen voorraad. Ik snap er helemaal niks meer van. 6 + SG 64 GB heb ik besteld op 23-9.
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wat een informatie fail alweer van vodafone
iPhone status update voor als je NU bestelt. Ja, dat willen we echt weten inderdaad…
Hoe zit het met mensen die hem zodra dat mogelijk was besteld hebben? Echt onvoorstelbare communicatie die afdeling van VF.
charlotte2912

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@stoondje wat ik vernomen hebben kan je apple care+ alleen bestellen via de website als je je toestel ook daar koopt. Je kan apple care+ namelijk niet los in je winkelwagentje zetten, dan krijg je een melding dat er ook een ander product (de iphone dus) nodig is om dit product te kunnen kopen. Volgens mij kun je wel in een apple store of via de telefoon, na een "inspectie" van het toestel, alsnog apple care+ aanschaffen
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb inmiddels mijn order 6+ 16GB SG geannuleerd.
Dit zal goed nieuws zijn voor die gene die naar mij besteld heeft.:D
Ik heb er geen zin meer in.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Je hebt gelijk
Tabeeee

Liefhebber
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
VF: De bestellingen worden in volgorde van bestellen geleverd.
Ik: dat heb ik vernomen ja.
Ik: ik heb 19 september 1:00 besteld
VF: Ja dat zie ik. Je ontvangt hiervan een bericht.
VF: Ik vraag je nog even rustig af te wachten.
Ik: wanneer denk je dat het toestel verzonden gaat worden? op de site staat 1-2 weken vanaf vandaag
Ik: dus dan wil ik graag wel weten waar ik aan toe ben..
VF: De informatie op ons forum geldt voor nieuwe bestellingen. Ik verwacht de uitlevering eerder.
VF: Ik vraag je nog heel even je geduld.
VF: Het is spannend, maar we doen ons best alles zo snel mogelijk uit te leveren.
VF: Ik wens je alvast heel veel plezier met je nieuwe toestel.

hmmm...

AJ1304

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het zo gemeen wat Vodafone doet!
Ook ik ben in de nacht van 18 op 19 september wakker gebleven om het toestel te kunnen pre-orderen.
Deze heb ik afgelopen vrijdag ontvangen om 18:18 zonder enig bericht vanuit Vodafone zelf.
Als ik hem vrijdag niet had ontvangen had ik mijn order ook zeker geannuleerd en naar een andere provider gegaan!

Ik hoop echt voor jullie allemaal dat jullie zsm jullie nieuwe toestel ontvangen!

Succes!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
AJ1304 schreef:
Ik vind het zo gemeen wat Vodafone doet!
Ook ik ben in de nacht van 18 op 19 september wakker gebleven om het toestel te kunnen pre-orderen.
Deze heb ik afgelopen vrijdag ontvangen om 18:18 zonder enig bericht vanuit Vodafone zelf.
Als ik hem vrijdag niet had ontvangen had ik mijn order ook zeker geannuleerd en naar een andere provider gegaan!

Ik hoop echt voor jullie allemaal dat jullie zsm jullie nieuwe toestel ontvangen!

Succes!
Sympathiek bericht AJ1304! Kun je aangeven wat voor bestelling het betrof?

Dit is een handig lijstje voor iedereen:


Nieuw contract / Overstap met nummer behoud / Overstap zonder nummer behoud / Verlenging
Orderdatum en tijdstip:
Bevestiging datum en tijdstip:

Medium: (Online / Telefonisch / Online F&F / Telefonisch F&F)
Type iPhone:
Levering:
rckv

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook hier maar een verwarrende situatie rondom de levering van de Iphone 6 64 GB zilver, die reeds op "Direct beschikbaar" staat maar nu al een paar dagen wacht op een vervolg van de bestelling. Het betreft een verlenging wat al omgezet is, wacht alleen op informatie betreft de levering... Telefonisch en via de chat al contact gehad maar niemand kon wat vertellen alleen " Het komt vanzelf" ....

Iets meer informatie zou wel prettig zijn, niet dat ik een ongeduldig persoon ben .. vind het alleen knap irritant dat je niet weet waar je aan toe bent.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Bij gebrek aan overzicht vanuit Vodafone misschien goed om zelf eens een overzicht te krijgen. Als iedereen onderstaand lijstje invult en steeds aanvult in een nieuw bericht dan krijgen we uiteindelijk een lijst waarin alle verschillende scenario's onder elkaar staan.


Nieuw contract / Overstap met nummer behoud / Overstap zonder nummer behoud / Verlenging
Orderdatum en tijdstip:
Bevestiging datum en tijdstip:

Medium: (Online / Telefonisch / Online F&F / Telefonisch F&F)
Type iPhone:
Levering:


Flieger:
Verlenging
Orderdatum en tijdstip: 19 september 01:58u
Bevestiging datum en tijdstip: 19 september 02:05u
Medium: Online F&F
Type iPhone: iPhone 6 64GB Space Grey
Levering: onbekend
esab

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@rckv Juist, het gaat hier (bij iedereen) om veel geld, dan mag je op zijn minst op de hoogte worden gehouden over waar je aan toe bent gezien Vodafone reeds toegang heeft tot onze centen of het al ontvangen heeft. Kies een willekeurige webshop en je wordt wel gewoon op de hoogte gehouden van je bestelling, of hij nu geleverd wordt of wanneer je moet wachten. Het is blijkbaar zo makkelijk dat zelfs de kleinste webshops het kunnen, waarom Vodafone dan niet?
Metaframe

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb zelf in de nacht van lancering omstreeks 1 uur het abo van mijn vriendin verlengt via de telefoon. Netjes bevestiging via de mail gehad rond vier uur. Maar ik heb mijn iPhone plus 16gb sg nog steeds niet mogen ontvangen. order status pagina werkt niet, telefonisch kunnen ze me niets vertellen, via de chat ook niet. Word nu wel vervelend, ik weet gewoon niet waar ik aan toe ben met Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic