Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik heb telefonisch verlengd op de 19e om een uur of 1 en weet ook helemaal niks hoor... dus het heeft niks met het telefonisten team te maken, we worden gewoon in de maling genomen. Jammer maar waar :8
Tom21

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Serkan
I understand that taking over the number takes some time. But there are two things that I do not get...
1. Vodafone tells me that they are not asking for the number take over from my former provider before they have phones in stock. Are people that want to keep their number then just constantly pushed to the end of the waiting list until everybody else is being served?
2. Why does Vodafone already deduct more than 460€ for the device from my account if I supposedly need to wait for 2-3 weeks. I basically pay nearly 4 weeks in advance. Does that always work like that? I would have understood blocking the money on the credit card...

thanks for your help,

Tom
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Beste Vodafone.

Ik heb op zich (nog) geen klachten omdat mij verteld werd via de telefoon dat mijn toestel Iphone 6 in zilver 64 Gig gewoon vooradig is.
Het was overigens een fijn gesprek met een oudere persoon die precies wist hoe hij wat, waar moest zoeken.
Ik kon de Iphone medio komende week verwachten.

Ik ga er dus voor alsnog vanuit dat deze persoon gelijk heeft.
Wat me echter opvalt is de zelfde wanorde met bestellingen toen de Lumia 920 uit kwam.
Ik moest toen 3 maanden wachten terwijl ik als een van de eerste bestelde.

Een belangrijke les uit het bedrijfsleven is hier nodig lijkt me....zie het als advies Vodafone, advies dat jullie anno 2014/2015 echt moeten gaan opvolgen.

STOP de optie pre-orderen.
Doe geen beloftes die je niet kunt nakomen.
Klanten zijn verwend en eisen meer en meer een 1 op 1 behandeling.
Customer focussed zijn.

Het is niet correct om een hoop (nieuwe) klanten aan de haak te slaan middels een pre-order proces om vervolgens het ongenoegen van die klanten via fora en chat proberen weg te nemen met wollige uitspraken.
Zolang er aan de andere kant van de lijn maar een klant zit dit vast zit aan zijn/haar contract, lijkt de afhandeling van de andere belofte, de telefoon, niet meer zo'n belangrijk punt.
"men wacht maar" en schuift vervolgens als reden een hoop interne problematiek naar voren teneinde het begrip van klanten terug te winnen betreffende het uitblijven van een levering.

STOP DE PRE-ORDER optie.
We weten allemaal dat jullie dit doen om nieuwe klanten aan jullie te binden of bestaande klanten te houden.
Vermeld gewoon wanneer de eerste lichting iphone 6 verwacht wordt en dat vanaf dan ook de contracten met deze betreffende Iphone afgesloten kunnen worden.

Zijn jullie door de leveringen heen, vermeld dan weer de nieuwe verwachte datum en serveer telkens de mensen die bellen of mailen.
Mensen die te laat komen accepteren sneller een "sorry" dan mensen die men een soort van belofte doet, die later niet nagekomen kan worden.

Een pre-order klinkt als "u heeft voorrang zodra de toestellen er zijn"...en in de praktijk blijk de bedrijfsstructuur hier haaks op te staan.
Nummer behoud duurt langer?
U zegt, nummer behoud neemt meer tijd in beslag, dit is natuurlijk GEEN geldige reden, het enige wat dit aangeeft is dat vodafone het proces moet veranderen waardoor nummerbehoud GEEN extra tijd meer kost.
Jullie denken niet in oplossingen, maar schuift interne problemen naar voren als legitieme reden waarom iets niet kan.
Tegelijkertijd zeggen jullie wel dat geen chats geplaats mogen worden....?
Dus jullie interne politiek mag wel openlijk op het forum geplaatst worden als reden waarom een klant langer moet wachten, maar een persoonlijke chat mag niet?
Hmmmm erg dubbel.

Je kunt NOOIT als reden een intern probleem als reden geven waarom een klant niet geholpen kan worden.
Je lost het intern probleem op zodat het een 2e keer goed gaat.




vdlindenmark

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
iOerlie schreef:
Afgelopen woensdag telefonisch abonnement verlengd met een iphone 6 64gb SG.
Gistermiddag ging de bel. Ze zeiden levertijd 2 tot 3 weken. Maar ik heb hem dus nu al binnen!
Thanks Vodafone!
Dan mag vodafone mij de volgorde uitleggen. Ook telefonisch verlengt naar een iphone 6 64gb SG. de 16e 1.30 's nachts. Dan zou ik hem logisch gezien eerder gehad moeten hebben...

Raynic

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vorige week vrijdag telefonisch verlengd iphone 6+ gold 64gb om 01:15.
Vrijdag 26/09 netjes een mail gehad van vf dat mijn iphone vandaag bezorgd word.
Hij is precies op tijd geleverd zag ik op mijn pakket.nl helaas ben ik op vakantie.
Dus vf toppie geregeld mag ook wel eens gezegd worden!!!
thomasmulders

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij inderdaad ook. Was vrijdag de 19de er niet super vroeg bij (13:46 s'middags besteld en direct erna orderbevestiging gekregen) maar als afgelopen woensdag nog door iemand (iOerlie) telefonisch verlengd is en die persoon het toestel deze week al heeft ontvangen dan klopt de uitspraak van Serkan niet:


  • "Ik lees een aantal klachten over de volgorde van de levering. Hierover kan ik duidelijk zijn: We leveren echt op volgorde van bestelling."

Nou snap ik dat er andere factoren daarin een rol kunnen spelen maar ook ik heb telefonisch gewoon simpel verlengd, hoef geen extra simkaart te krijgen of wat dan ook. Mijn abbonement is ook al veranderd, ik moet alleen nog maar het toestel hebben. Gaat trouwens ook om de iPhone 6 64gb SG, hetzelfde toestel als iOerlie.

Dus dan snap ik niet dat iemand die 5 dagen mij besteld (precies hetzelfde toestel, zelfde simpele verlenging) zijn toestel eerder in handen heeft dan ik (en vele anderen). Althans, ik snap de bovenstaande uitspraak van Serkan dan niet.
Cagdas

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
De moderators die actief zijn op dit forum worden als doorgeefluikje gebruik, net als bij de plaatselijke Chinees. Hun werk bestaat immers uit publiceren van berichten die achter de schermen zijn afgesproken. Iedereen kan fouten maken, maar een excuus of verontschuldiging betekent voor vele klanten dat ze lijdzaam kunnen afwachten, want Vodafone heeft de mogelijkheid om met een verontschuldiging en duidelijkheid klanten tevreden te stellen. Vooralsnog kiest men om organisatorische problemen onder de knie op te lossen. Maar nee, Vodafone heeft het "geloof" dat ze nog steeds bergen kunnen verzetten. Hiervoor gebruikt men woorden die dwergen zijn, daden die bergen zijn. Maar het grote probleem dat ze niet zien óf niet willen zien is dat ze inmiddels te laat zijn.

De succes die jullie tijdens de verkoop hebben geboekt hebben jullie te danken aan vele nieuwsgierige aagjes die dankzij een fanatische product van Apple zijn ontstaan. Kortom, hou op met broodjeaapverhalen en kijk bij je mede-collega's, want hun hebben deze week wel hun klanten tevreden gesteld. Er is weliswaar geen tweede merk die iPhone's produceert, maar wel meerdere providers die een betere dienstverlening dan Vodafone aanbieden.

Cagdas
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Eens te meer een reden voor mij om never again een verlenging van mijn contract telefonisch aan te gaan. Volgende keer stap ik wel gewoon een store binnen, dan weet ik zeker dat ik hem mee kan nemen. Dit is gewoon een loopje nemen met je vaste klanten ..
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik bedoel maar .. Het is gewoon een zootje bij Vodafone mbt uitlevering
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Helaas moet ik inmiddels toegeven... VF lost het niet heel netjes op 😞

Ik hoorde dat Hi hun klanten tegemoet komt door een iTunes card te geven van 15 euro? Klopt dat?
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Of iOerlie loopt de zaak hier op te stoken of Vodafone komt met de smoes dat het echt een foutje is en ze echt op volgorde uitleveren. Ga uit van het laatste anders ben echt ziek.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
iOerlie is niet de enige die zijn toestel 'te vroeg' heeft gekregen zeg maar...
charlotte2912

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dinsdag de 23e mijn abonnement verlengd met de iphone 6 64 gb gold. Woensdag heb ik vernomen dat er een toestel besteld was. Orderbevestiging netjes ontvangen maar tot nu toe nog geen track&trace code. Het enige vreemde is dat er bij dat toestel op de website 'direct leverbaar' staat? En ik heb nog geen toestel toegewezen gekregen?
Ook als ik mijn ordernummer intype op https://business.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp komt er te staan dat er een technische fout is

DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Join the club
Droogstoppel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes


  • Vanaf morgen gaan we klanten die nog op hun toestel wachten een sms sturen met meer informatie over de levering. Dit zal in een aantal stappen gebeuren. Wacht het dus even af als je de komende dagen niet gelijk een sms hebt ontvangen.
Sorry hoor, maar de chat beloofde donderdag ook dat ik (en iedereen) vrijdag om 16:00 duidelijkheid zou krijgen over de levering. Ik heb er niet echt meer vertrouwen in dat er nu wel wat komt, zeker als er staat ‘de komende dagen’. De 19e ligt alweer enige tijd achter ons, en de 26e ook, dus dit komt wel allemaal als mosterd na de maaltijd. Bedenk: vertrouwen komt te voet, en gaat te paard.
iOerlie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eindelijk SWORDFISH denkt zelf na! Voor alle anderen: trolololololol...

Natuurlijk zit ik de boel op te stoken. Heb gewoon geduld, een pre- order geeft geen garantie HELAAS! Ik hoop net zoals zovelen hier dat VF hier van leert. Maar ik denk dat een paar negatieve berichten op dit forum (in de ogen van VF althans) niet opweegt tegen alle nieuwe abonnees die ze hebben gekregen. En dat is triest.
Je krijgt een excuus als klant van VF en de volgende keer doen ze gewoon EXACT hetzelfde...

Zoals Meja al ooit zong:
It's all 'bout the money
It's all 'bout the dum dum....

Al kun je beter zingen (als het over VF gaat)

It's all 'bout the DUMB DUMB....

STOP met een pre-order of zeg er heel duidelijk bij dat dit GEEN garantie is dat je de phone op de release datum binnen hebt.
Rhardeveld

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag meer info zoals ze gezegt hebben
Nou erkan kom er maar in
vanderm

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Werkt https://business.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp alleen bij mij niet?

DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Bij mij ook niet
Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@vanderm @DarkPino werkt bij mij wel, alleen is daar bij mij al sinds 19-09 geen verandering meer in gekomen...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic