Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Heren/Dames,

Laten we dit voorop stellen.
We zijn gelukkig niet de enigste! 😄
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik wil trouwens nog iets anders kwijt. Het is perse de schuld van VF.

Vier jaar geleden was ik bij Montpellier in de buurt met het uitkomen van de iPhone 4. Toen was er nog geen appel winkel in Nederland dus de enige mogelijkheid om een simlock vrije iPhone te kopen was in het buitenland. Wij blij naar Montpellier; guess what. Uitverkocht. 'Krijgen jullie ze vandaag nog?' Ja dat wisten ze niet. Misschien wel maar misschien ook niet. Elke dag was dat gewoon afwachten, ook voor die mensen.

Vanuit die ervaring weet ik wel dat VF hier inderdaad weinig aan kan doen en over kan zeggen... Apple is echt heel erg moeilijk en compleet asociaal (mijn ervaring dan)
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het is NIET perse de schuld van VF moest dat zijn... Ghehe
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Ik snap dat VF afhankelijk is van het verkrijgen van de iPhone's, maar waarom geeft VF dan verkeerde informatie aan hun klanten + leugens. Mij werd verteld gisteren, dat mijn iPhone 6 Plus op voorraad was. Nou niet dus. Vandaag gevraagd via de chat naar een T&T code en de medewerker vertelde mij dat mijn order helemaal niet op voorraad was. Ik snap best dat VF denkt dat het niet hun schuld is, maar ze moeten niet liegen en geen valse informatie geven.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Het is voor hun ook een hele hectische tijd. Ik ben het deels met je eens hoor... Twee jaar geleden had ik mazzel en had ik de 5 als eerste binnen. Nu heb ik pech, maar goed laten we wel wezen. Hij komt vanzelf binnen. Er hoeven er niks voor te doen behalve door ademen
Kate

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi,

ook mijn (op 19-9 bestelde) Iphone 6+ was op voorraad en toen opeens niet meer (16 GB SG). Meermalen gesproken met Vodafone, via telefoon en chat. Ook met Dynalogic (omdat t een nieuw abon. betreft) en ook zij zeiden vanochtend opeens; kan nog wel even duren..we hebben hier niets meer op voorraad...

vanochtend Belcompany gebeld en zij hadden net een aantal toestellen binnen...Heb hem gehaald en ben blij dat ik dit heb gedaan. Cancel mn online order maandag. Wachten vind ik echt niet erg, maar onzekerheid wel. Zeggen zij: hij is er over 5 dagen, garanteed, prima, dan wacht ik. Maar dit is te vaag, dus heb ik het zo opgelost.


Mikezdj

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Onzekerheid vind ik ook niet fijn.

Dus bestelling geannuleerd naar de phonehouse gegaan, abbo afgesloten voor de 6 64gig SG. Het geluk was dat de reserveringslijst kort was en ik dus begin volgende week mijn toestel op kan halen 🙂 zeker geen onzekerheid nu.

Meteen naar HI gegaan abbo was daar veel goedkoper en nog eens meer internet data dan bij vodafone!

Dus hoyhoy
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Ik kan nu ook wel m'n abbo gaan annuleren en ergens anders naar toe gaan of bij een winkel bestellen, maar ik wacht liever nog wel even. VF is een top provider, alleen niet ligt me niet zo... maargoed!
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Kan je niet verlengen bij een BC of PH?
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Kan dat ? Zelfde vodafone abonnement die ik kan bestellen op het internet?
Mikezdj

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Je kan gewoon in een bc of ph verlengen hoor en heb je ook meer zekerheid op je telefoon met een beetje geluk hebben ze hem liggen was bij mij wel zo alleen was dat in het grijs.

Moet je wel eerst hier je bestelling annuleren en dat duurt een week
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Haha dat is jammer
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Haha laat maar dan, ik verwacht 'm binnen een week van VF.. haha
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Weet iemand of de wireless charing pad van mijn vorige Lumia 920 ook zal werken op de Iphone6?
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Heb eindelijk, eindelijk dan maar toch iemand via de chat gesproken. Man, man, wat een toestand is me dat. Degene die me heeft geholpen ( Vodafone-medewerker ) was echt behulpzaam hoor, aan haar ligt het niet, maar hoewel ik uiteindelijk dan wel mijn bevestiging heb gekregen (hadden ze naar een verkeerd emailadres verzonden), bemerkte ik dat die bevestiging niet eens aan de volgens mij wettelijke regels voldoet. Zo staat er niet op wat ik maandelijks kwijt ben aan abonnement (wat dus maandelijks wordt geïncasseerd van mijn rekening), iets wat te allen tijde vermeld behoort te zijn. Immers wat je afspreekt per telefoon behoort toch ook te worden vermeld in een bevestiging? Staat daar een fout in, dan heb je de gelegenheid om dat te laten wijzigen.

Waar ik wel ontzettend van baal is dat ze niet kunnen zeggen wanneer ik - en al die anderen - mijn iPhone 6 Plus zou kunnen verwachten. Ik ben echt al tig jaren abonnee, dan zou je toch verwachten dat dat soort abonnee's gekoesterd / beloond zouden worden en er voor te zorgen dat vooral zij die nieuwe toestellen vlot krijgen. Een weekje wachten, ala, zelfs twee daar kom ik ook wel over heen, maar zij weten helemaal niks, niente ... Dus kunnen we alleen maar afwachten. Volgende keer dus nooit weer telefonisch maar gewoon rechtstreeks naar een fysieke winkel is de wijze les 😉
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Tried to change from the 16GB SG plus to 64GB SG plus, as this is in stock according to the internet site. Unfortunately not possible. Even there no customer friendly behaviour. Helaas.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ik heb een 5 tal keren gechat met vodafone ne alle 5 de keren perfect geholpen.
De reden waarom ik vaker dan 1x gechat heb was niet alleen aan vodafone te danken.
Vodafone hanteerde de verkeerde prijzen toen ik mijn contract verlengde voor 2 jaar dit is nu rechtgetrokken.
Ik heb, omdat ik vond dat ik teveel zou moeten bijleggen, mijn iphone 6 om laten zetten naar een HTC one m8. Toen ik vandaag op de site las dat de prijzen voor de iphone6 een stuk lager liggen dan mij verteld werd heb ik wederom mijn htc omgerolen voor de oorspronkelijke iphone 6 64 gb in zilver.
Dit is meteen gebeurd en aangepast.

Bay Area, I think something went wrong with the communication.... because YES the iphone 6 64 Gig in silver and gold are in stock and can be ordered directly.
The space grey however is sold out and will take a short period to obtain backlog again.

Ik ben ook al klant sinds het begin van Libertel en heb sindsdien het zelfde nummer.
Ik kan niet anders dan zeggen dat Vodafone inmiddels wat beter haar bestaande klanten onderhoudt dan dat ze dit voorgaande jaren deden.
Eenmaal klant betekende jarenlang aan de achterste tiet hangen om het zo maar bot uit te drukken.
Nu hebben ze in de gaten dat vaste trouwe klanten de reden zijn waarom ze al zo lang bestaan.

Kortom, ik zal medio komende week mijn iphone 6 ontvangen in de 64Gb uitvoering, zilver.
Mijn Otterbox ligt al klaar 😉




Jellebb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal!

Afgelopen 22 september heb ik telefonisch een red essential abonnement besteld icm een iphome 6 plus 16gb, deze zou vanaf de 26e binnen 2/3 werkdagen geleverd worden. Nu had ik vandaag een medewwrker van vodafone aan de lijn en werd mij verteld dat het twee tot 3 weken zal gaan duren. Waarom staat er op het forum dat deze dan direct leverbaar is? Aangezien ik ook gewoon mijn abonnement icm verzekering (37+10 euro) pm betaal is dit geen fijne situatie. Kan iemand mij helpen?

Ik heb al wel een bevestiging ontvangen van het abonnement en deze is ook overgezet tot het nieuwe abonnement, maar de levering van de telefoon daar loopt het anders als afgesproken.

Alle hulp zal zeer gewaardeerd worden!

Met vriendelijke groeten,

Jelle
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@Johnbob Thanks for writing in English. I asked several times the support in order to change the model. According to the Internetsite the Plus 64gb SG is still available. Unfortunately they don't let me to change. I will try later again via the chat.
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Nog steeds is het doodstil vanuit Vodafone. Het is nu wel duidelijk dat ze de belofte van de pre-order om op 26 september te leveren niet na kunnen komen.

Waarom dan niet een e-mail of sms met: wegens de enorme vraag naar de iPhone 6 kunnen we helaas tijdige levering niet garanderen. Wij doen er alles aan om zo snel mogelijk de door u bestelde iPhone te leveren. Zodra wij meer informatie hebben hoort u van ons.

Vodafone is gewoon contracten en contractverlengingen aan het binnenslepen onder valse voorwendselen. De contracten zijn bij iedereen zo ingegaan en omgezet omdat daar de omzet voor Vodafone mee veiliggesteld is. Bij een pre-order gaat het mensen echter niet om die abonnementen maar om de telefoon Vodafone! Vodafone moet leren communiceren met haar klanten.

Er wordt op dit forum/in dit topic maar weinig gereageerd door de moderators. Laat staan dat ze zaken verduidelijken of oplossen. Ik herinner met Stevie nog twee jaar geleden. Zij reageerde met grote regelmaat en deed bij een soortgelijke blamage haar uiterste best om mensen te informeren, tevreden te houden en zelfs te compenseren. Een compenstatie is inmiddels wel het minste dat je mag verwachten. Geef iedereen een upgrade van het abonnement of zelfs telefoon. Een of twee maanden gratis abonnement. Geen abonnementskosten tot aan de levering... Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn? Klanten binnenhalen lukt goed, maar tevreden houden totaal niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic