Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Nog steeds geen mail gehad m.b.t. de levering. Had vandaag wel een T&T code verwacht en had gehoopt dat ik morgen de Plus dan in ontvangst mag nemen. Tevergeefs, maar wachten tot volgende week dan. Erg jammer.. Gepreorderd voor niks dus!
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik vind sommige reacties wel een klein beetje overdreven hoor... Als je hem zo graag vandaag als eerste had willen hebben dan had je voor de deur bij de appel winkel moeten gaan liggen vrijdag ochtend denk ik. Bij mij is duidelijk gemaakt dat ze niet wisten of hij de 26e te leveren was en dat de levertijd de 19e 1 tot 3 weken was. Om dan nu zo overdreven te gaan doen en Vodafone in "gebreke te willen stellen" etc? Als ik het zo lees zijn er een hoop mensen die hem al gehad hebben vrijdag. Kom op, een beetje rationeel denken mag soms ook wel...

Neemt niet weg dat ik het jammer vind, maar daar houdt het ook mee op.
erikl86

Stamgast
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Waar ik nog graag antwoord op krijg is het volgende. Donderdag was er een lijst door Vodafone hier geplaatst met de beschikbaarheid van de toestellen. De 6+ 16gb SG stond als direct leverbaar. Toen is er vanuit de forumbezoekers de vraag gesteld of dit de totale status was of de status als je NU zou bestellen. Ik kan me het antwoord herinneren dat dat de status was als je op dat moment zou bestellen.

Maar ik met mijn eerste 15min preorder krijg nu te horen dat ik de mijne niet krijg wegens tekorten. Hoe zit dit nu? Mijn variant was afgelopen donderdag beschikbaar voor nieuwer bestellingen maar ik krijt hem niet! Graag een Vodafone antwoord over deze kwestie
martijnvw82

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 19 september 2014 mijn abo verlengd, met een iPhone 6 plus.

Gisteren heb ik dit toestel in de winkel gezien en ik vind m veel te groot.

Ik wil mijn order annuleren en een nieuw abo met de 'gewone' iPhone 6 afsluiten. Kan dit hier geregeld worden?
JessevP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Eens, tis maar een telefoon...
Eigenlijk stoort me het meest de gebrekkige communicatie en de manier van uitleveren van
pre-orders.
Dit lijkt eerder op een loterij trekking ipv bestelnummers op volgorde uit te leveren.

Mikezdj

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nou een zeer lange chat gehad op Vodafone. Ik heb veel info gehad die ik graag wil delen:

- Alle soorten telefoons space gray zijn uitverkocht.
- Enkel de telefoons 16gb gol,d en zilver en gold van 128 gb zijn beschikbaar
- Levertijd bedraagt 1 a 2 weken.
- TNT levert niet op zondag.

Oftewel mensen die nu nog niks weten kunnen hooguit 2 weken wachten.

Ook zeiden ze: een pre-order geeft je GEEN zekerheid op een snelle levering van een telefoon. Wat je wel kan doen is een los toestel in een winkel te vinden en een sim only af te sluiten, alleen vind maar eens een winkel.. Nergens op voorraad denk ik.

Na het weekend geeft Vodafone meer info over de levertijden.
Who-cares

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bij mij werd het zelfde verteld, de telefoons zijn op. Ik gaf gistermiddag op de chat nog aan dat er volgens de tabel er nog genoeg telefoons op voorraad moeten zijn voor de pre-orders. 19-9-2014 02:45 iphone 6 plus 16 GB space grey, Friends en familie pakket besteld, ik ben al klant bij Vodafone met 3 abonnementen, mezelf, zoon en vriendin. Helaas kunnen we er weinig aan doen omdat vodafone heeft aangegeven dat de levering vanaf de 26e plaats vind.
Wel raar dat mijn abbonement wel meteen is ingegaan vanaf de datum van bestelling, ik betaal nu dus al meer dan mijn huidige abonnement maar kan geen gebruik maken van mijn iPhone 6plus. Mocht ik maandag niets binnen gekregen hebben, dan ga ik vodafone toch eens vragen hoe ze dat gaan compenseren.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Wat een slecht excuus van Vodafone dat ze zeggen dat de SG variant op is. Mij werd verteld dat mijn order klaar staat voor verzending, maar blijkbaar niet. Leugens bij Vodafone en verkeerde informatie. Ongelooflijk.
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Ik vind het toch wel belangrijk om ook een hele positieve ervaring te melden tijdens en na levering van de nieuwe Iphone 6 door Vodafone.

Ik heb op 19 september om 00.10 een Iphone 6 Plus 64GB SG besteld via de website. De volgende ochtend een bevestiging via de mail. De orderstatus is niet veranderd tot moment van levering. Via de chat een Track and Trace code gekregen. Gisteren zou tussen 13.30 uur en 15.30 uur de Iphone worden geleverd. De postbode was exact op tijd en kon ik beginnen met het opnieuw configureren van het apparaat.

Helaas werkt de app van Vodafone voor het terugzetten van contacten nog niet voor IOS8. De supportafdeling adviseerde mij om dan de Icloud backup van mijn oude Iphone te gebruiken. Alles weer netjes op de telefoon teruggezet. Later bleek dat mijn bundel van 2GB al opgebruikt was. Dat is natuurlijk heel vreemd. Abonnement is omgezet op 19 september (bij mijn oude abonnement had ik een bundel van 10GB) naar het nieuwe abonnement. Dat betekend dat je dan ook 1/11 (nog 11 dagen tot het einde van de maand) te gaan hebt en dus ook 1/11 van het de internetbundel krijgt. In mijn geval dus ongeveer 700 MB. Deze 700 MB bleek ik dus vanaf de 19e met mijn oude telefoon al te hebben verbruikt. Ik was echter in de veronderstelling dat ik nog recht had op de bundel van mijn oude abonnement. Om te voorkomen dat ik alleen nog buiten mijn bundel gebruik zou kunnen maken van de internetverbinding kreeg ik als compensatie een tegemoetkoming van 1000 MB van de Vodafone support medewerker. Dat noem ik nog eens service. Tevens kreeg ik nog het advies om in mijn account beperekt internet aan te zetten. Dit betekend geen extra kosten buiten de bundel, alleen een lagere internetsnelheid. Hulde!!!!

Al met al ben ik dus heel tevreden met de service van Vodafone m.b.t. de levering van de Iphone. De communicatie had inderdaad beter gekund, maar in mijn geval heeft Vodafone zich wel aan de afspraken gehouden.

Iedereen nog heel veel succes met het wachten op de nieuwe Iphone. Het is het wachten waard.
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@DarkPino ... De grootste ergernis is niet het eventueel twee weken wachten op het toestel, maar het feit dat Vodafone geen bevestigingen verzend, waardoor mensen gaan twijfelen of het allemaal wel goed komt. Daarbij komt nog de echt verschrikkelijk slechte bereikbaarheid van de support om daarover navraag te doen en het feit dat wanneer men eindelijk eens zo iemand aan de lijn krijgen, daarop geen antwoord krijgt, omdat men dat niet weet!

Dus heeft in de meeste gevallen niets te maken met de levertijd, maar met het afgesloten abonnement. En daarin blijven ze ernstig in gebreke!
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Net even gechat. Te horen gekregen dat mijn iPhone 6 plus 16GB SG inderdaad niet op voorraad is. Ze zijn nu van Apple afhankelijk. Wat een grote zooi daar bij Vodafone. Extra opblijven voor niks was het dus..

Ik zie het zo gebeuren, krijg ik over 2 weken pas mn telefoon en dan is mijn eerste rekening van het nieuwe abbonement al afgeschreven terwijl ik nog niks met de telefoon heb kunnen doen.
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Gisterenavond toch even de stoute schoenen aangetrokken en geprobeert om in een chat te komen. Dit lukte bijzonder snel, had na 2 minuten ene marco op de chat. Deze wist niets te vertellen over mijn status of 3S code. Met de vraag of VF elke dag een levering kreeg of alleen op bepaalde dagen wist hij ook niets te melden. Krijg het idee dat je het moet treffen op de chat of telefonisch om iemand aan de lijn te krijgen die echt moeite voor je wil doen. Denk dat de meeste standaard geen moeite doen en zeggen dat ze niets kunnen of weten of een ander verhaal ophangen om de gesprekken zo kort mogelijk te houden.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Wanneer wordt de voorraad weer bijgevuld? Graag antwoord van VF..
Armo2pac

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ik heb de 22ste mijn abo verlengd de vodafone medewerker heeft mij verteld dat SG iphone 128gb door bijna geen mensen besteld was.Ik vroeg expliciet of ik de iphone op release dus gister kon krijgen ja dat moet geen probleem zijn wordt er gezegd tegen mij dus ik maar besttellen dan.Vervolgens krijg ik bevesitging met verkeerde abo(Red Essen.) ipv RED dus ik donderdag weer bellen om t goed te krijgen vraag ik aan de medewerker over mn iphone wordt er gezegd dat t 2 tot 3 weken kan duuren voor ik m binnen heb.Vervolgens vrijdag na opstaan kijken op de app abo nog steeds verkeerd bel ik weer naar klantenservice krijg dezelfde persoon aan de lijn bij wie ik de abo besteld heb dus stevig woordje met m gedaan.Abonement is goedgezet maar dan vraag ik aan hem wanneer krijg mn iphone ja hij ligt bij verzending je krijgt m vandaag of morgen wordt er gezegd.
Vervolgens niks gekregen ook geen T&T dus weer vandaag gebeld ja meneer 2 tot 5 werkdagen.

ik ben die leugens beetje beu als ze die tel niet op vooraad hadden dan had ik wel ergens anders PREORDER!!! gedaan

Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
En zo ben ik ook van de ene naar de andere kant gestuurd. Ongelooflijk hoe je wordt behandeld. Wij betalen hier wel 60 euro per maand, dus verwacht wel goede service en snelle levering.
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Vind het wel grappig hoe de verschillende aanbieders in vergelijking zijn met VF. KPN schijnt net zo een drama te zijn als VF. Geen informatie geen duidelijkheid.

T-Mobile heeft alle pre orders voor de 6+ SG 16GB tot 21.9 afgehandeld en verstuurd. De rest heeft een levertijd van 2 tot 6 weken. Zij communiceren wel duidelijk. Maar goed is ook een Duits bedrijf. 😉
https://forum.t-mobile.nl/status-bestelling-levertijden-400/levertijden-iphone-6-plus-246096

Grappig vind ik wel dat je bij typhone verschillende toestellen gewoon direct uit voorraad levert. Zij hebben wel nog voorraad van verschillende 6+ toestellen.
http://www.typhone.nl/gsm/apple/iphone-6-plus-16gb-gold

Het blijft dus wachten. En geduld hebben. Conclusie. Volgende keer wacht ik tot de release datum en bestel bij een aanbieder die dan voorraad heeft. Scheelt 3 weken wachten…..
Armo2pac

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
De ergste is dat een vriend van mij donderdag bij de vodafone shop Breda nieuw abo heeft genomen en hij kon m vandaag ophalen andere vriend bel company gebeld oh meneer we hebben op vooraad u kunt m vanavond nog ophalen.
Ikkuh op tijd preorder alles zo vroeg mogelijk regelen en lkkr niks alleen maar gore leugens achter mekaar!!

kan een moderator hier ofzo mij mn track aand trace geven van mijn bestelling of is dat ook teveel gevraagd?
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Volgens mij weten de moderators ook niet meer wat ze ermee aan moeten. Toch gek dat de gene die hebben gepre-ordered 2 weken later pas de iPhone krijgen... Maakt me stiekem toch een beetje aan het lachen, lijkt net een grote grap daar bij VF.
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Dat ben ik wel met je eens ja...
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
I am with you there as well. Paying a lot of money every month and getting no reliable information at all about the staus of your order. Why are other providers able to do so? It's frustrating to realize that people after you getting their orders. Prople getting punished by ordering to early (!) and via the wrong channel. But the most annoying fact is The lack of information everywhere. No one seems to know or to care. I think total chaos reigns behind closed VF doors. Why is there no honesty (I mentioned it before) when it comes to delivery times. I get the impression that they just want to get as many orders as they can and then they will see how they can fulfill those. Nice for the stockholders but nasty for us the customers. Have a nice weekend.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic