Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
TakkuNL

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Mikezdj schreef:
Het is toch van de zotte dat n maat van me gister een iphone 6+ bij Vodafone heeft besteld online nieuw abbo en hij vandaag een track en trace krijgt voor morgen!?!?
In een van de posts die gisteren is geplaatst op dit forum kon je zien wat de actuele wachttijden zijn voor nieuwe bestellingen. Waarschijnlijk heeft hij een iPhone besteld die op dat moment nog op voorraad was!

Overigens, wat betreft het op volgorde leveren: Je moet er rekening mee houden dat niet alle orders op een grote berg worden gegooid en de eerste daarvan ook als eerste wordt uitgeleverd. In een eerdere post is aangegeven dat verschillende verkoopkanalen ook verschillende voorraden hebben, waardoor iemand die bijvoorbeeld een F&F abo heeft afgesloten via internet langer moet wachten dan iemand die heeft verlengd via de telefoon. Het is jammer dat hier zoveel onduidelijkheid over is maar je moet er ook rekening mee houden dat de meeste medewerkers van Vodafone het ook maar moeten met het enkele schermpje wat ze te zien krijgen bij de klantenservice. Verschillende abonnementsvormen (zoals de F&F, nummerbehoud etc) zorgen vaak voor meer werk voor een medewerker, waardoor een dergelijke order niet zo snel verwerkt kan worden als een simpele verlenging die geautomatiseerd in het systeem gezet kan worden. Het beste wat je kan doen is wachten en bijvoorbeeld eind van de dag nogmaals in de chat vragen wat de actuele status van je bestelling is. Ik heb al van meerdere mensen vernomen dat de providers meerdere keren per dag een nieuwe voorraad aangeleverd krijgen, dus het kan maar zo zijn dat jouw iPhone later op de dag alsnog gewoon verzonden wordt!
Kockkie

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net toch maar de chat gestart over mijn levering met nummerbehoud...
Krijg ik toch toevallig een mail binnen dat de aanvraag voor nummerbehoud nu pas gestart is....:@

Vorige week vrijdag 00:45 besteld.
CopyCatz

Gedreven Meedenker
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
TakkuNL schreef:
Verschillende abonnementsvormen (zoals de F&F, nummerbehoud etc) zorgen vaak voor meer werk voor een medewerker, waardoor een dergelijke order niet zo snel verwerkt kan worden als een simpele verlenging die geautomatiseerd in het systeem gezet kan worden.
Het typische is nou juist dat de "simpele verlenging" die ik online gedaan heb, waar verder dus geen telefonische medewerker aan te pas hoeft te komen, nu nog niet is uitgeleverd terwijl mensen die wel aan de telefoon hebben gehangen op een later tijdstip nu al voorzien zijn. Ik zou zeggen beloon de mensen die het bestelsysteem zo min mogelijk belasten qua personeel (en dus zelf online de zaak inkloppen) maar zo werkt het dus niet in dit digitale tijdperk...
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@Kockkie die procedure zetten ze pas in gang wanneer er een telefoon aan je order is gekoppeld, dus dat is toch goed nieuws
Jaap1981

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
......... JAAAAAAAAAA, IK HEB HEM BINNEN!! iPhone 6plus 128 GB zilvergrijs
Kockkie

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@knoesss Oke, dat is dan wel weer top 🙂 Hopen dat het snel goedgekeurd word
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@KockkieHoop het ook want ik kreeg rond 12:00 dezelfde mail.

Welke heb jij besteld?

Ik iPhone 6 Plus 64GB Silver
Mikezdj

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@TakkuNL

Klopt maar wij hebben exact dezelfde telefoon dus beetje raar dat hij hem 2 dagen na z'n bestelling heeft en ik als pre order nog een week op m'n iphone 6+ zou moeten wachten zoals ik gelezen heb. Zet er dan niet beschikbaar achter? Snap dat er 1000en binnen komen maar wat levert er zoveel vertraging op aan een telefoon opsturen? Abbo was binnen n uur omgezet waar ik ontzettend van baal on dat et nog 6 gig datablox opstond en kwijt ben.
vdlindenmark

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Is het niet gewoon mogelijk dat als je nu nog wacht op een mail. DAt je naar de vodafone winkel gaat? Stel dat ze daar nu de iphone 64gb GS nog hebben liggen, kan ik dan niet gewoon mijn verlenging stopzetten en opnieuw verlengen en de telefoon meenemen? (ervanuit gaande dat er mogelijk nog een in de winkel ligt)
Kockkie

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@knoesss

Ik heb de 6plus 64GB Space gray besteld, nummer behoud vanaf T-Mobile die over 2maanden afloopt
CJB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Snap niet hoe jullie in de chat kunnen komen, ik krijg alleen maar te zien dat deze niet beschikbaar is. Ik gebruik de onderstaande link

http://chatten.consumentonline.com/live/ChatClient/startchat.aspx
Sandokanz

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijven refreschen. OP een bepaald moment veranderd hij van kleur. Heb ook gisteren bijna 20 min de site refreschd
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@erikl86 :

" En wat betreft de mensen die de service van Vodafone top vinden en ze kudo's geven. Kijk even verder dan alleen je eigen bestelling. Bij het merendeel zijn de antwoorden tegenstrijdig en is de levering later terwijl ze eerder bestelt hebben."

Ik raad jou aan hetzelfde te doen en je mening niet te baseren op je eigen negatieve ervaring. Vodafone levert een hele hoop klanten hier prima service, getuige de vele postieve berichten hier. Als alle mensen hier een weekje geduld hadden gehad ipv continu te lopen zeuren over status-updates etc. dan hadden ze gewoon vandaag hun telefoon gekregen zonder al dat negatieve gezeik hier.

Dus nogmaals, bedankt voor de goede service vodafone!
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@Kockkie ik ook nummerbehoud vnaaf T-Mobile mijn abbo loopt wel eerder af 10 oktober.
baansport

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iPhone6 64GB SG is binnen! Vanmorgen het mailtje binnen gehad dat hij verstuurd zou zijn en zaterdag zou aankomen, blijkt vandaag al zo te zijn 🙂 nog 2.5 uurtjes werken en dan met gierende banden richting huis.
fbmg

Gedreven Ontdekker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Binnen 😄 Bedankt Wendy van Vodafone Hart
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hij is binnen!!!!
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Weert_Gilders schreef:
Ik raad jou aan hetzelfde te doen en je mening niet te baseren op je eigen negatieve ervaring. Vodafone levert een hele hoop klanten hier prima service, getuige de vele postieve berichten hier. Als alle mensen hier een weekje geduld hadden gehad ipv continu te lopen zeuren over status-updates etc. dan hadden ze gewoon vandaag hun telefoon gekregen zonder al dat negatieve gezeik hier.

Dus nogmaals, bedankt voor de goede service vodafone!
Maar beste Weert_Gilders, wat versta jij dan onder goede service? Ben jij tussentijds op de hoogte gehouden? Voor de duidelijkheid: mensen die vorige week 's nachts besteld hebben, zouden normaliter hun telefoon vandaag moeten ontvangen. Dus er is niets bijzonders aan de hand bij die gevallen, daar doet Vodafone gewoon wat het heeft beloofd en hoort na te komen. Vind jij het normaal dat mensen soms zonder bericht een iPhone ontvangen, soms een mail met daarin dat de telefoon morgen geleverd wordt en 'm dan toch vandaag ontvangen, dat mensen zelf achter een 3S code aan moeten gaan via een klantenservice, enz enz.?
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Heb mijn iphone 6 de19e om 10.34 besteld bij een verlenging online. Ook bij mij ging het nieuwe abbo meteen in. Heb zelf nog een perfect werkende iphone 5 dus ga ik niet lijk een bezeten bellen en proberen in de chat te komen voor die oh zo belangrijke 3S code. Er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan een telefoon. Wacht geduldig af en lach om hoe sommige mensen hier helemaal los gaan. Als Vodafone mijn telefoon niet levert tegen de tijd dat ik mijn volgende rekening moet betalen laat ik het bedrag dat ik moet bijbetalen voor de telefoon terugstorten.
Maar iedereen die hem vandaag heeft gekregen of krijgt veel plezier. Laat hier even weten hoe hij bevalt.
AlbertTCB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die lijst met beschikbaarheid van de diverse toestellen is gisteren voor het laatst geupdated. Is dat van vóór of ná de levering van Apple? En geldt dat voor mensen die nu iets willen bestellen, of ook voor de mensen die op de 18e al iets hebben besteld?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic