Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Maikel20

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Zmilan89 Online en telefonische bestellingen hebben beide een andere voorraad en dus een andere lijst!
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@Cagdas nee nee, het nummerbehoud is reeds goedgekeurd er is alleen nog geen telefoon voor mij beschikbaar. Wat volgens de tabel hier op het forum kan kloppen iPhone 6 Plus 64GB Silver.

Het is dus niet zo dat de telefoon wacht op nummerbehoud maar andersom.
Zmilan89

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Maikel20

Daar was ik ook al op de hoogte van, ik heb het over verlengen via de site 🙂
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik begrijp dat het verkrijgen van een T&T code meer duidelijk verschaft, maar het gaat uiteindelijk om het ontvangen van het toestel. Zoals eerder aangegeven raad ik jullie aan om de komende dagen even af te wachten. Dan zal het een en ander duidelijk worden.
JantinaG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eventjes voor de mensen die net zoals ik een bestelling hebben geplaatst met nummerbehoud. Een iphone 6 gold met 16 gb.

Ik heb mijn bestelling geplaatst op 19 september om ongeveer 00:20, met nummerbehoud vanaf hi. Ik ging er al vanuit dat ik dan nog wat langer zou moeten wachten op mijn iphone, maar goed. Een paar dagen later kreeg ik indd de mail dat de bestelling vertraagd was, prima want hier had ik op gerekend. Vandaag kreeg ik weer een mail dat de bestelling nog steeds niet leverbaar was, nouja jammer dan. Een half uurtje later kreeg ik ineens de mail dat er een toestel voor mij gereserveerd was en dat ze nu bezig waren met het nummerbehoud. Op dat moment ging ik er vanuit dat het dus nog wel een aantal dagen zou duren. Nog geen 5 minuten later had ik een mail om een afspraak te maken voor de levering! Zaterdag heb ik de telefoon dus al binnen!!

Misschien zijn de mensen die ook nummerbehoud hebben aangevraagd nu een beetje gerustgesteld.
Jaap1981

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Serkan natuurlijk allemaal lekker.... ik heb twee keer contact gehad met de chat.... twee keer een verschillend verhaal. Waarom niet gewoon een eerlijk antwoord? zeg gewoon: het is een pleuriszooi hier..... kunnen het niet aan, en de organisatie is bagger. baal er een beetje van dat je blij word gemaakt met een dooie mus. nu is het verhaal dat mijn toestel aan mijn order is gekoppeld, maar geen T&T. Raar verhaal..... als het toestel aan mijn order is gekoppeld...... kan hij zaterdag hier zijn..... zo moeilijk is dat niet om een sticker op een doosje te plakken.....

Vertrigo

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@JantinaG Aangezien ik het volgende kreeg ben ik alles behalve gerustgesteld.. haha

Thomas: Bedankt voor het wachten. Ik kan nog niks vinden op dit nummer.
Thomas: Aangezien het gaat om een nieuw nummer bij Vodafone, kan ik de order zelf nog niet inzien.
Thomas: Het beste bel je daarom even met het nummer voor de status van je bestelling. Deze kun je wel pas morgen weer bereiken.
Thomas: 0800-020 00 43
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
@JantinaG onderwater is dat nummerbehoud dus allang geregeld, tot die conclusie kwam ik net ook, het is puur wachten tot er een toestel voor je is.
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Iedereen gewoon even een mijn pakket account aanmaken dan kun je gelijk al zien of er een pakket wordt geleverd morgen op je adres, zo ben ik er ook achter gekomen dat ik m morgen krijg.
JantinaG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien verschilt het vanaf welke provider je het nummerbehoud aanvraagt?
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Het wordt eens tijd dat Vodafone de zaakjes op orde krijgt. Ik ben al heel wat jaren klant en ben over het algemeen tevreden dus heb nooit contactmomenten met Vodafone(klantenservice). Alleen bij het verlengen van mijn abonnement en de aanschaf van een toestel doe ik een beroep op de service. Dat is 1 keer in de 2 jaar! Mijns inziens is een bedrijf als Vodafone het verlenen van service verplicht aan (trouwe) klanten.

Ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Als er groots wordt aangekondigd dat er een nachtelijke pre-order is en dat de bestelde toestellen een week later op 26 september geleverd zullen worden dan moet dat na te komen zijn. Dan moet er die nacht voldoende mankracht en servercapaciteit zijn om de te verwachten toestroom aan te kunnen. Daarna hoor je de klanten die de moeite hebben genomen om 's nachts tot wel 2:00u vol te houden te informeren over de status van de bestelling. Het abonnement waar geld aan wordt verdiend is in veel gevallen zo gepiept en razendsnel omgezet, maar voor de meeste klanten is nu juist het toestel belangrijker dan dat abonnement. Waar blijft dat toestel? De informatievoorziening is wederom erbarmelijk. Bij de iPhone 4, iPhone 5 en nu weer bij de iPhone 6 heb ik dat ervaren. Zoals gezegd ben ik tevreden over het netwerk, maar dit contactmoment wordt keer op keer verknald. Een gemiste kans.

Het zou Vodafone sieren hier eens inhoudelijk op te reageren in plaats van dooddoeners als 'hou vol', 'je hoort het vanzelf' of 'wij weten ook niet meer'. Een tegemoetkoming voor deze grote teleurstelling zou op z'n plaats zijn.
Jaap1981

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@GiovanniG hoe bedoel je? wat voor een pakket account?
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Gewoon op postnl een mijn pakket account aanmaken

https://mijnpakket.postnl.nl
Jaap1981

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@GiovanniG daar heb je toch een track en trace voor nodig?

.

GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wel in de app maar dus niet als je op de site een account aanmaakt gekoppeld aan je adres....
Dan zie je direct of er morgen een pakket bij je wordt bezorgd
rick0899

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
VODAFONE GRAAG OPHELDERING

Heb mijn iphone 19-09 besteld vóór 8 uur 's morgens. Deze week door de ongeduldigheid al een paar keer gebelt. Deze week dus de bevestiging gekregen dat ik morgen mijn telefoon zou moeten hebben, maar heb nog steeds geen mail gekregen dat mijn order gekoppeld is aan een telefoon. Heb een iPhone 6 16GB Space Gray besteld.
Wil graag weten of hij morgen komt.

OPHELDERING GRAAG
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Rick,

Dat kan ik me goed voorstellen, maar daar heb ik geen inzage in dus die vraag kan ik helaas niet voor je beantwoorden. Ik wil je daarnaast vriendelijk verzoeken om de eerdere updates te lezen. Daarin staat meer info m.b.t. jouw vraag. P.S. Het onnodig gebruik van caps lock wordt niet gewaardeerd en is tegen de huisregels van dit forum.
rowievdv

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn 3s code gehad via de chat maar hij werkt nog niet. zou ik hem morgen dan wel ontvangen.

rick0899

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Excusses voor de capslock , is niet onbeleefd bedoeld..
Maar zou wel graag opheldering willen hebben...
Ik wacht wel tot morgen en dan nog wel een paar weken voor dat ik mijn iphone heb
pinda

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
HAHA YESS, idd als je inlogd op jouw track and trace kan je zien of er een pakketje voor je klaar staat en ra ra ra

https://www.dropbox.com/s/4mkyhiqze6s31av/Capture.png?dl=0

Edit :

Overigens mijn order bevestiging was binnen om 18 sept 23:45
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic