Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
dilo026

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zaterdag bedoel ik
Rcpkync

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja ik heb volgens mij zelfs eerder besteld dan de meeste hier:
order is verified and fulfillment is in progress
Laatst gewijzigd: 18-09-2014 23:24:29

Al om 23:24 bevestiging gehad dus.
Maar tot op heden nog helemaal niks meer gehoord, en de klantenservice kan mij ook niks vertellen over de afleverdatum. Je zou haast verwachten dat ik echt 1 van de eerste zou moeten zijn.

Lekker vaag
Zmilan89

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Net ook iemand van de chat gesproken. Levertijden gelden inderdaad voor nieuwe klanten MAAAARRR het is nog steeds niet duidelijk wat dan wel de daadwerkelijke levertijden zijn voor de mensen die gepreorderd hebben, dit zou ook zomaar 2 tot 3 weken kunnen zijn :(.

Hopelijk krijgen wij binnenkort wat meer duidelijkheid want dit loopt niet echt lekker natuurlijk.
P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mod-Edit Serkan: Het is niet de bedoeling om chatconversaties met (namen van) collega's in dit topic te plaatsen.


Oftewel .. nog steeds een info beschikbaar over leveringen. Vreemd dat er zo dubbelzinnig en verschillend wordt gecommuniceerd vanuit Vodafone (medewerkers).
Kockkie

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus een nieuwe bestelling kan sneller geleverd worden dan een pre order als er beschikbaar bij staat?

Zou bijna nieuwe bestellen en de pre-order cancelen met de 14retour/opzeg beleid 😄
Hidduh

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb net ook maar even een poging gedaan om wat informatie te krijgen over de leverdata.

Mod-Edit Serkan: Het is niet de bedoeling om chatconversaties met (namen van) collega's in dit topic te plaatsen.

Kortom, morgen rond 16:00 nog even een keer telefonisch of via de chat proberen, dan hebben ze meer informatie beschikbaar.
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
@Arsance Ik heb mijn Iphone plus vrijdagochtend om 00.10 uur online besteld. Ik heb vanmiddag contact gehad via de chat en die hebben mij verteld dat de Iphone aan TNTpost is overhandigd.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Vind het raar dat die van mij dan nog niet overhandigd is. Ik heb 'm 00:06 besteld.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Om het een en ander te verduidelijken:

De update betreft de huidige status van onze voorraad. Dit houdt dus in dat de klanten die vanaf vandaag bestellen deze tabel kunnen aanhouden.

Met betrekking tot eerdere bestellingen kan ik het volgende aangeven:


  • Heb je eerder besteld dan vandaag en is de huidige status 'beschikbaar'? Dan kun je ervan uitgaan dat je op korte termijn je toestel zult ontvangen.


  • Heb je eerder dan vandaag besteld en staat er een 'wachttijd' achter jouw toestel? Dan is de levering afhankelijk van de 1e voorraad en het moment waarop je hebt besteld. Ik heb geen inzage in deze bestellingen en de wachtrij, dus dit dien je even af te wachten.


  • Leveringen gaan op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoop) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.
P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Serkan In mijn orderstatus staat het volgende:

Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress

Laatst gewijzigd: 19-09-2014 09:10:02


Daaruit kan ik nergens in opmaken of de telefoon 'beschikbaar' is.
Dave225

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat gaat over of er beschikbaar in de tabel op het forum staat.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Remco_vBl schreef:
Onzin dat er geen 6 Plus modellen zijn binnengekomen. Ik heb er een besteld en die is inmiddels aan TNTPost gezonden.
@Remco_vBl Bijna alle iPhone 6 Plus modellen zijn toch beschikbaar? Daarnaast betreft de update de huidige status van de voorraad. Hopelijk ontvang je snel je toestel. Veel iPhone plezier gewenst!
Wesselbakket

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn status is: bestelling wordt verwerkt
Wat houdt dat in?
Yanniick

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er ook ergens de mogelijkheid om online de status van een Friends & Family bestelling te kijken? Met een ordernummer en e-mail werkt het niet op de website en heb geen zin om ieder uur te gaan bellen 😛

Of weten jullie misschien de status van de Iphone 6 bij Friends and Family?
koningjordy

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress

Laatst gewijzigd: 19-09-2014 00:19:47

Ja wat word je hier wijzer van? mijn iphone 6 plus 64 gb space gray staat toch echt gewoon op beschikbaar.... die track and trace code mag wel heel rap komen voor morgen aangezien ik morgen de hele dag vrij ben.....
Mikezdj

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Oftewel je order is op 19-09 aangemaakt. Als er achter t label beschikbaar staat dan kan je er vanuit gaan dat je bij de 1e zit. Alle pre-orders met een telefoon waar beschikbaar achter staat op het forum heb je dus voor maandag.

Mijn bron? Beetje logisch nadenken over wat de Mods zeggen. Heb je je telefoon besteld voor vandaag en staat er beschikbaar achter? Dan heb je hem dus snel, als ze nu op voorraad waren hebben ze er vast genoeg besteld tijdens get pre orderen anders kan je telefoon tot op vandaag niet beschikbaar zijn. Telefoons die nu beschikbaar zijn zijn dus als het ware "over" van de 1e lading bestellingen aan Apple.
Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb net via de chat van een Vodafone-medewerker begrepen dat morgen pas de track&trace codes verzend worden, per mail en blijkbaar niet per sms. Kan een Vodafone-moderator dat bevestigen?
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je dat je een verhaal van een Vodafone medewerker moet verifieren bij een andere Vodafone medewerker, dat zegt al genoeg over het gebrek aan duidelijke communicatie vanuit Vodafone.
rowievdv

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij zeiden dat er vandaag al een bestelling is binnen gekomen en deze is naar post nl gestuurd dus vanavond zou je dan mail kunnen krijgen als je bij de eerste lichting zit van morgen.
bvwieringen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Service vanuit vodafone chat en 0800-0001 is zeer slecht in mijn ogen.
Meerdere malen contact gehad met de vodafone chat en 0800-0001 na de bestelling.
Dit omdat er geen bevestiging binnen kwam. Eerst werd verteld: dit kan tot 48uur duren.
Later nogmaals na de 48uur. Het duurt iets langer. En nogmaals: We kunnen niks terugvinden u moet contact opnemen met 0800-0001. Dit gedaan. Persoon gaf aan dat de bestellingen langer duren door de drukte. Meneer kon mij niet aangeven wat de status was. Meneer kon ook niet doorgeven welk emailadres er vermeld stond. Vandaag maar weer contact gezocht met de vodafone chat. Mevrouw gaf aan dat ze de bestelling ziet maar hij niet compleet is. Daar ik woensdag gebeld ben door vodafone of ik een speciale levering wil van mijn toestel (de nachtlevering). Dit ging helaas niet met mijn werk. Mevrouw ook gevraagd welk emailadres er vermeld staat. Blijkt een heel verkeerd emailadres ingevuld te zijn door de meneer aan de telefoon bij de bestelling. Gevraagd naar een eventueel ordernummer of iets. Kon ze niet geven.
Alles bij elkaar word je van het kastje naar de muur gestuurd door vodafone en werken ze intern allemaal langs elkaar.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic