Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Bij mij precies hetzelfde. Heb geen problemen gehad, omdat ik de drukte voor was! 🙂
Nu maar hopen dat ik 'm vrijdag binnen krijg. Kan niet wachten...
TakkuNL

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb in de nacht van donderdag op vrijdag om 00.10 ong via de telefoon mijn abonnement verlengd met een iPhone 6 64GB Space Gray. Op zaterdag nog geen orderbevestiging binnen, dus maar even contact op genomen via de chat, bleek dat mijn e-mailadres verkeerd in het systeem stond. Inmiddels heb ik mijn orderbevestiging binnen, maar ik kan met mijn orderreferentie de status van mijn bestelling niet controleren. Zodra ik dit probeer krijg ik de melding:

Er is iets mis gegaan:Er is een technische fout opgetreden. Probeer het opnieuw. Zijn er meer mensen met dit probleem?
charlotte2912

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb vrijdag mijn abonnement telefonisch verlengd. Alleen het mailtje met de volgende tekst ontvangen:

Referentie: 06********

Geachte mevrouw *********

Hartelijk dank voor je bestelling.

Vodafone heeft een nieuwe online dienst ontwikkeld die het mogelijk maakt je contacten online op te slaan en deze op makkelijke manier over te zetten van het ene naar het andere toestel.

Ga naar www.vodafone.nl/contacts om al je waardevolle contacten op te slaan.
Na levering van het toestel kun je via deze dienst je contacten ook weer gemakkelijk overzetten op je nieuwe toestel.

Bezoek ook eens: http://www.vodafone.nl

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice

Ik heb geen ordernummer o.i.d. ontvangen klopt dit?
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Beste Astrid,

Ik kan dat Iphone6 topic niet vinden. Kun je mij een link geven?
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Orderstatuspagina is nu niet meer te bereiken. Zou dat betekenen dat de statussen gaan worden aangepast.?
seantjuh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Van mij is nog bereikbaar...
rem4rk4ble

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@TakkuNL Even lezen op de website: Er staat dat als je telefonisch besteld je het via 0800 0560 kunt tracken. Dus niet online. Wachttijd op dit moment bedraagd 30 minuten.
Succes!

rem4rk4ble

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pier076 Herkenbaar, belde om 00:00, zat tot 01:00 in de wacht. BAM verbinding eruit. Ik bel meteen weer 0800-0001 en krijg ik meteen iemand aan de lijn. Nogal een WTF momentje en stiekem vind ik het wel een beetje slecht als ik zie en hoor dat sommige mensen om 0:15 bellen en meteen iemand aan de lijn krijgen, maar goed.


Als je een mail hebt ontvangen is alles goed lijkt me, of heb je die ook niet?
Stijnw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vodafone Duitsland heeft een mooi overzicht gemaakt voor hun kanten met hierin de levertijd aangegeven. Hoewel dit overzicht niet voor Nederland geldt geeft het wel een indicatie hoe het loopt met de verzending. Per besteldatum staat de levertijd aangegeven.

Duitse website:
http://www.vodafone.de/privat/hilfe-support/iphone-liefersituation.html

Klik hier voor de door Google Translate vertaalde versie in het Nederlands:
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Nee geen mail ontvangen, rem4rk4ble
xxkitexx

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@TakkuNL ik krijg exact dezelfde melding.....
Zou komen omdat de iphones er nog niet zijn, maar dan is het wel vreemd dat anderen wel hun status kennen checken
@vodafone Zouden jullie dat alsjeblieft kunnen toelichten?????
Jieve

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom kunnen mensen die online verlengd hebben wel hun status bekijken en mensen die telefonisch besteld hebben niet?
Zou graag dit willen weten.
GiovanniG

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Blijf het toch een vreemde strategie vinden dat Vodafone bij elke Iphone release kiest voor "The Sound Of Silence".
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb vanochtend onderstaande mail gehad.

Beste Dhr x xxxx,

Je bestelling met ordernummer ONLINE-20140919-0019XXXXX-XX is nog niet op voorraad en kan daarom nog niet worden verwerkt.

Zodra het bestelde artikel weer op voorraad is, informeren we je daarover en starten we met de nummerbehoud aanvraag. We kiezen ervoor om de nummerbehoud aanvraag pas te doen zodra er ook voorraad voor je bestelling is gereserveerd, zodat je geen risico loopt om tijdelijk onbereikbaar te zijn.

We verwachten dat we je binnen 5 dagen meer kunnen vertellen over de levering.

Met vriendelijke groet,

Vodafone
Stijnw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Knoess

Ging het om een verlenging, een totaal nieuwe klant zonder nummerbehoud of een totaal nieuwe klant met nummerbehoud?

seantjuh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is heel simpel. Vodafone heeft de toestellen zelf nog niet. Zolang ze geen toestellen hebben kunnen ze klanten ook geen zekerheid bieden en leverdatums bepalen. Dat Duitsland leverdatums laat zien is vrij logisch. Die werden namelijk de 19e al uitgegeven. Vanaf de 26ste zal Vodafone NL ook wel met zo'n tabel komen om de stresskippen wat informatie te geven zodat de telefoonlijnen wat rustiger blijven.
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Nieuwe klant/abonnement met nummerbehoud vanaf t-mobile.

19-09-2014 besteld rond 00:12, bevestiging ontvangen om 00:33

iPhone 6 Plus 64GB Silver

Ordernummer: ONLINE-20140919-001900XXX-XX
yocko

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
joehoe operator.... wanneer weten jullie wanneer jullie gaan leveren? Als het namelik niet dit wekend is haal ik er liever een ergens anders.
JazzlynSoares

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb zojuist een telefoontje gehad van Vodafone en hun vertelde mij dat ik hem aanstaande Vrijdag (donderdag op vrijdagnacht) persoonlijk mag komen ophalen bij de Vodafone winkel. Een aangename verrassing !
rem4rk4ble

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij gebrek aan een vodafone medewerker, een korte FAQ:


  • Ik heb besteld maar geen email ontvangen met ordernummer, is mijn order wel binnengekomen?
Neem contact op met de klantenservice via 1201 of 0800 0560(Vodafone Bestellijn, Optie 3 - 2 - 2), nadat je je SPAM mappen heb doorgezocht op Vodafone mailtjes natuurlijk 😄


  • , wanneer krijg ik mijn iPhone?
Vodafone heeft aangegeven aan het einde van deze week, dat zal denk ik donderdag / vrijdag zijn, meer duidelijkheid te geven over de levertijd. Bellen naar Vodafone heeft, nog, geen zin. Ze zeggen alleen maar"Meneer/Mevouw, ik kan niet zien wanneer uw order verzonden wordt, maar we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te doen.


  • Ik wil mijn afleveradres wijzigen, waar kan ik dat doen?
Dit, kan, niet! Zodra jij de iPhone besteld hebt en er een ordernummer aan gekoppeld is (wat meestal binnen het uur gebeurd) kan het afleveradres niet worden gewijzigd. Dit is al sinds jaar en dag zo en Vodafone kan/wil dit beleid niet wijzigen.


  • Maar ik ben altijd aan het werk op kantoordagen/uren en wil mijn iPhone ZSM!
Tja, jammer. Vodafone levert met PostNL (voor nieuwe klanten weet ik dit niet zeker ivm verificatie van abonnementshouder, het €0.01 pinnen bij de koerier). Dit betekend dat als de pakketbezorger het niet kon afleveren je op de gebruikelijke manier via PostNL.nl een afspraak kan maken voor een bezorgdag/tijdstip danwel het op haalt, de volgende werkdag, op het dichtstbijzijnde postkantoor.


  • Ik heb telefonisch besteld maar kan de order niet tracken online. Ik krijg steeds een foutmelding?!
Klopt! Als je leest, zie je dat je alleen de status van telefonische orders kunt navragen via 0800-0560, maar zoals eerder vermeld wordt er niet veel meer verteld als: "Hij komt er ZSM aan".


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic